| Poziom umiejętności | Punkty na rozwyniecie |
| 0-75 | 1 |
| 76-125 | 2 |
| 126-175 | 4 |
| 176-225 | 6 |
| 226-300 | 8 |
Umiejętności główne opanowuje się łatwiej ponieważ kazdy wydany na nie punkt liczy się podwójnie, dlatego najbardziej opłaca się w nie inwestować.
Do umiejętności zalicza się również magia, na jej temat znajdzecie informacje w innym artykule.
Pozostałe 9 umiejętności to:
Walka jędnoręczna
Umiejętności walki każdą bronią, którą trzyma się w jednej ręce.Wartość oparta na: Sile i Zwinności
Walka dwuręczna
Umiejętności walki każdą bronią, którą trzyma się w dwóch rękach i walczy się w zwarciu.Wartość oparta na: Sile i Zwinnosci
Walka dystansowa
Umiejętności posługiwania się każdą pronią dystansową.Wartość oparta na: Zwinności i Percepcji
Walka bez broni
Umiejętności walki nie używając żadnego oręża.Wartość oparta na: Zwinności i Percepcji
Unik
Zdolność do unikania ciosów przeciwników podczas walki.Wartość oparta na: Percepcji i Szczęsciu
Znajdowanie pułapek/ukrytych przejść
Pozwala znajdywać pułapki oraz ukryte przejściaWartość oparta na: Percepcji, Szczęsciu i Zwinności
Otwieranie zamków
Pozwala na otwieranie zamkniętych skrzyń i drzwi.Wartość oparta na: Percepcji, Szczęsciu i Zwinności
Skradanie się
Pozwala poruszać się bez szelestnie, tak aby nasi oponęci nie zdali sobie sprawy z naszej obecności.Wartość oparta na: Percepcji, Szczęsciu i Zwinnosci
Dyplomacja
Umięjętności dogadywania się z ludzmi, zwiększa szanse na otrzymanie dodatkowych informacji oraz zmniejsza ceny w sklepach.Wartość oparta na: Inteligencji i podwojonej Charyzmie