W świecie lionheart, ludzie nie żyją samotnie, po rozdarciu do Naszego świata przeniknęło wiele magii i duchów, co zapoczątkowało wykształcenie się czterech ras: Ludzi czystej krwi, Sylwan, Półbiesów i Zwierzoludzi.
„Rozdarcie nie tylko wypuściło na ziemię surową magię. Otworzyło też wrota do krain duchów. Nie było to pęknięcie... raczej rozluźnienie więzów, które dzielą nasz świat od wielu, wielu innych światów. I choć Rozdarcie było krótkie, trwało dość długo, by duchy wszelakiego rodzaju przybyły do naszego świata. Duchy wkrótce odkryły, że nie mają własnej postaci i musiały nawiązać pasożytniczy lub symbiotyczne związki z tym, co ich otaczało. Duchy połączyły się z różnymi rzeczami, od skał i rzek po drzewa, ptaki zwierzęta i ludzi. Wiele z tych duchów było pozbawianych świadomości, ale niektóre były niewiarygodnie inteligentne. Niektóre były dobroduszne lub skore do pomocy, ale niektóre były jak zaraza, pożerające opanowane ciało. Wszystko na całej planecie zostało przez nie dotknięte.
Zmiany są zbyt liczne, be je wymieniać, wystarczy wspomnieć o obszarach, które stały się wypaczone i złe, pełne grozy, która kiedyś była niewyobrażalna... Powstały też nowe rasy ludzi. 400 lat później, w czasach gdy powstają te słowa, udokumentowano istnienie czterech cywilizowanych ras ludzkich.”
Człowiek czystej krwi
Ludzie czystej krwi pochodzą z nieskażonej linii ludzkiej. Oni i ich przodkowie nie zostali dotknięci przez Rozdarcie i uwolnione wtedy duchy. Mają średnie współczyniki i stanowią większość populacji Europy. Ludzie czystej krwi kontrolują większość kontynentu i skupiają w swoich rękach niemal całą władzę.
Główne umiejętności: 3
Cechy rasowe: Brak
Skaza: Brak
Sylwan
Sylwanie pochodzą z linii krwi dotkniętej przez duchy żywiołów. Ponieważ polegają na swoich talentach magicznych, są często fizycznie słabsi od innych ras. Silnie magiczna natura sylwanów uniemożliwia im przebywanie wśród ludzi bez ujawnienia swego dziedzictwa.
Główne umiejętności: 3
Cechy rasowe: 1
Skaza: Tak
Półbies
Skaza diabelskich lub impowych duchów wpływa na krew półbiesów. Noszą pewne zewnętrzne cechy swojego dziedzictwa, ale czasem są w stanie ukryć niewielkie roki lub spiczaste uszy przed wzrokiem przypadkowego obserwatora. Są bardziej uzdolnieni magicznie niż ludzie czystej krwi, ale nie są tak związani z magia jak sylwanie.
Główne umiejętności: 3
Cechy rasowe: 1
Skaza: Może się pojawić.
Zwierzoczłek
Powszechnie prześladowani zwierzoludzie zostali dotknięci przez zwierzęce duchy. Noszą wyraźnie widoczne oznaki swego dziedzictwa, ale nadrabiają to brutalną siłą i sprawnością fizyczną. Ten lud posiada też wrodzoną odporność na magię.
Gówne umiejętności: 3
Cechy rasowe: 1
Skaza: Tak