Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Cechy

Cechy

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 09:43
Cechy możemy wybrać tylko raz w trakcie gry, przy tworzeniu postaci. W traktacie gry nie możemy ich dodać, ani usunąć. Cechy określają szczególne zdolności postaci, jednak każda z cech posiada zarówno swoje plusy jak i minusy. Możemy wybrać maksymalnie dwie cechy, lecz nie trzeba tego robić. Zanim wybierzesz jakąś cechę dobrze zastanów się dobrze, ponieważ będzie ona towarzyszyła twojej postaci aż do końca gry. Poniżej w kolejności alfabetycznej znajdziecie wszystkich cechy wraz z opisami:


Asceta - Wiele lat życia w prostym klasztorze nauczono cię koncentracji i cierpliwości – mnisi „zachęcili” cię do wielogodzinnych studiów. Ten surowy trening zapewnia ci dodatkowe 10 punktów umiejętności, co stanowi odzwierciedlenie wszechstronnych studiów odbytych w klasztorze. Ciężkie i bardzo skromne życie mnichów na trwałe wryło się w twój umysł i dlatego nie czujesz się najlepiej z dużą ilością złota. W trakcie przygód będziesz znajdować o 10% mniej bogactw.

Badacz - W okresie dorastania trudziłeś się w warsztacie, dłubiąc w różnych magicznych przedmiotach, których nikt poza tobą nie chciał oglądać. Problem tkwi w tym, że popsułeś sobie wzrok. Otrzymujesz 15 punktów premii do umiejętności otwierania zamków, a ze względu na rozległą wiedzę odnośnie działania różnych rzeczy zaczynasz grę z wybranymi przez siebie umiejętnościami magicznymi na poziomie 4, a nie 1. Percepcja zostaje jednak obniżona o 1, a umiejętności Walki Dystansowej o 10 punktów.

Biegłości - Na doskonalenie swoich umiejętności poświęcasz więcej czasu niż normalna osoba. Co za tym idzie nie zdobywasz tak dużo dodatkowych zdolności. Wraz z awansem na wyższe poziomy otrzymasz dodatkowe 3 punkty umiejętności, ale nowe Profity zdobywasz co cztery, a nie co trzy poziomy.

Ciężka Ręka - Uderzasz mocniej, a nie lepiej. Wykonujesz bardzo brutalne ataki, którym brakuje jednak finezji. Rzadko zdarza ci się zadać trafienie krytyczne, ale zawsze powodujesz zwiększone obrażenia w walce wręcz. Podczas walki wręcz otrzymujesz premię +2 do obrażeń (broń do walki wręcz lub biała). Twoja szansa na zadania trafienia krytycznego zostaje zmniejszona o 30%.
Tego profitu nie można łączyć z Finezją.

Człowiek Renesansu - Jesteś prawdziwym koneserem sztuki, myślicielem, który nie ma nic przeciwko nowym pomysłom. Wysoki poziom rozwoju intelektualnego na niewiele jednak się zdaje, gdy dochodzi do prania po gębach. Otrzymujesz premię +1 do inteligencji, ale twoje umiejętności walki bronią jedno i dwu – ręczną zostają zmniejszone o 10 punktów, a klasa pancerza o 3.

Dobrotliwość - Podczas dorastania twój naturalny urok pozwalał ci dobrze współżyć z innymi. Rzadko zdarzało ci się brać udział w bójkach, więcej czasu spędzałeś natomiast przy książkach. Zaczynasz grę z niższymi umiejętnościami bojowymi, ale znacząco zwiększona zostaje umiejętność Targowania się – o 35 punktów umiejętności. Początkowe wartości umiejętności walki (Walka wręcz, bronią jednoręczną i dwuręczną) zostają zmniejszone o 5 punktów.
Nie można wybrać równocześnie Dobrotliwości i Paskudnego Usposobienia.

Drobna Budowa - Twoje ciało jest mniejsze niż u innych przedstawicieli twojej rasy. Choć możesz unieść znacznie mniej, to jednak nadrabiasz to większą Zwinnością. Otrzymujesz +1 do Zwinności, ale Maksymalny Udźwig zostaje zmniejszony o 50 funtów.

Finezja - Twoje ataki są bardziej finezyjne. Nie zadajesz tak dużych obrażeń, jak normalnie ale znacznie częściej zdarzają ci się trafienia krytyczne. Obrażenia od wszystkich twoich ataków fizycznych zostają zmniejszone o 20%, ale szansa na trafienie krytyczne zostaje zwiększona o 10%.
Tej cechy nie można łączyć z cechą Ciężka Ręka.

Gruba Skóra - Twoja skóra jest nienaturalnie gruba, znacznie bardziej niż u twoich rówieśników. Wszystkie odporności na obrażenia zostają zwiększone o 5%, a Klasa Pancerza o 4 punkty. Niestety, masz również grubą czaszkę i twoja inteligencja zostaje obniżona o 1, a umiejętność otwierania zamków o 10 punktów.

Jednoręczność - Jedna z twoich rąk jest bardzo dominująca. Doskonale radzisz sobie z broniami jednoręcznymi, ale dwuręczne stanowią dla ciebie problem. Twoje umiejętności Walki Bronią Dwuręczna i Dystansową zostają zmniejszone o 10 pkt. każda, ale umiejętność Walki Bronią Jednoręczna zostaje zwiększona o 10pkt.

Paskudne Usposobienie - W okresie dorastania twój wybuchowy charakter często doprowadzał do bójek. Twoje umiejętności Przemawiania i Targowania się zostają zmniejszone o 15pkt., ale umiejętności Walki Bronią Jednoręczną i Dwuręczną zostają zwiększone o 10pkt. każda.
Nie można mieć równocześnie tego profitu i Dobrotliwości.

Strzały Zamiast Słów - Najpierw do nich postrzelaj, a gdy będą już powoli umierać w pyle – wtedy zadaj im pytania. Otrzymujesz 15 punktów do Broni Dystansowej, ale umiejętność Przemawiania i Targowania się zostaje zmniejszona o 10 punktów.

Szybki Metabolizm - Tempo przemian metabolicznych twojego organizmu jest znacznie szybsze niż normalnie. Oznacza to, że masz znacznie większą podatność na choroby i trucizny, ale twoje ciało znacznie szybciej wraca do zdrowia. Masz zwiększone Temp Leczenia, ale odporności na Choroby i Trucizny zostają obniżone o 10%.
Zwierzoludzie nie mogą wybrać tej cechy.

Talent - Masz większe zdolności wrodzone niż inni, a co za tym idzie czas poświęcony przez ciebie na doskonalenie umiejętności był znacznie krótszy. Masz ponadprzeciętne statystyki, ale kiepsko radzisz sobie z umiejętnościami nie magicznymi. Otrzymujesz premię +1 do wszystkich współczynników, przy czym żaden z nich nie może przekroczyć 10. Wszystkie umiejętności niemagiczne zostają obniżone o 10pkt., a podczas awansów na kolejne poziomy doświadczenia postać otrzymuje o 4 punkty umiejętności mniej.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.