Noc Kruka:
Przeszukujemy wieżę Xardasa i odrazu rzucą się nam w oczy przedmioty których tam nie było w podstawowej wersji Gothic2. Wychodzi się z wieży i kierujemy się do kotliny gdzie siedzi Lester. Początkowe potwory nie powinny nam sprawiać problemów. Kiedy podchodzimy do Lestera ten nas wita tak jak w normalnym Gothicu 2 tylko że mamy nową opcję rozmowy z nim jaką jest "Czy znasz jakiś sposób na dostanie się do miasta" Daje on nam misję "10 ziół dla Constantina" Zabijamy wszystko co się da zabić w tej kotlince i wychodzimy z niej w kierunku farmy Lobarta. Po drodze spotkamy człowieka walczącego z goblinami to Cavalorn - nasz kolega z koloni górniczej. Narazie nie gadamy z nim i kierujemy się do bandyty który jest kilkanaście metrów dalej i odpowiednio z nim rozmawiamy a by go przekonać do nas i żeby wyjawił imię Dextera. Kierujemy się dalej na farmę Lobarta i wykonujemy wszystkie misje aby otrzymać taniej strój roboczy oprócz zabijania bandytów. Teraz wracamy do Cavalorna i z nim gadamy. Ten po krótkiej rozmowie rozpoznaje nas jako tego zioma z koloni karnej i proponuje nam pracę oraz daje nam "Nóż na wilki" i parę mikstur. I wyruszamy z nim do leża bandytów tam wybijamy wszystkich i odzyskujemy list który ma przy sobie Brago. Wtedy Cavalorn się do nas odzywa że mamy go zanieść Vatrasowi. I tak też idziemy zrobić. Wracamy na farmę Lobarta i kupujemy ubranie robocze. I kierujemy się do miasta. Przed murami stoi pirat Greg który jest wpożo ziomem. Przeprowadzamy z nim rozmowę i dajemy mu nasz strój roboczy aby mógł wejść do miasta. My zaś wykorzystujemy misję od Lestera mówiąc strażnikowi że mamy rośliny dla Constantina. Otrzymujemy 100okt. doświadczenia. Wchodzimy do środka i spotykamy Lothara. Ten zaś mówi nam reguły panujące w mieście i dziwne wydarzenia jakie miały miejsce ostatnio w mieście. Otrzymujemy misję "Zaginieni ludzie" polegającej na odnalezieniu jak największej liczby zaginionych. Udajemy się do Vatrasa ten zaś pyta się nas kim jesteśmy czego szukamy w mieście to samo co przy błogosławieństwie. I opowiada nam o Magach Wody i o ich ekspedycji. Otrzymujemy od niego jedną z czterech części klucza służącego do otwarcia magicznych wrót do nowego świata jakim jest Jharkendar. Owy ornament mamy dać Laresowi w porcie. Przed pójściem do niego wypada zapytać się Vatrasa o zaginionych ludzi. Odpowiada nam o Elvrichu - czeladniku Thorbena i każe nam się udać do mistrza ślusarki Thorbena, i mówi nam o przemytnikach broni. Udajemy się do Thorbena a ten opowiada nam o Elvrichu i każe nam rozejrzeć się po dzielnicy portowej. Idziemy do "Czerwonej Latarni" i rozmawiamy z Bromorem. Ten nam zleca misję "Lucja"; polegająca na odnalezieniu złotego kilicha. Idziemy do Laresa i dajemy mu ornament i wypytujemy go o członków kręgu wody o którym wcześniej Vatras nam powiedział. Wypytujemy go o zaginionych na co uzyskujemy cenne odpowiedzi. Lares mówi nam o Martinie który jest w wśród paladynów przy wejściu na przystań, a niedaleko stoi rybak przyjaciel jednego z zaginionych. Wypytujemy się rybaka i idziemy do Martina i rozwiązujemy problemy ze strażą rybaka i przy okazji wypytujemy się Martina o wszystko co wie. Jak zrobimy wszystkie misje w mieście należy dopiero opuścić Khorinis i udać się na bezdroża w poszukiwaniu zaginionych.
Podsumowanie misji i rozwiązania:
Misja: 10 ziół dla Constantina
Pracodawca: Lester
Opis: Idzie się do Lestera i zadaje się mu pytanie jak się dostać do miasta. Idziemy do miasta i mówimy strażnikowi że mamy zioła dla alchemika
nagroda: 100pkt. doświadczenia
Misja: Zaginieni ludzie
Pracodawca: Vatras, Lothar, Lares
Opis: Rozmawiamy z którymś z pracodawców i próbujemy odnaleźdz osoby zaginione lub które spotkaliśmy w koloni górniczej. Należy podążać śladem broni (szpad) i dotrzeć do przemytników (za farmą bengara znajdujemy Elvricka pilnowanego przez 3 bandytów.
Należy udać się na plażę pod latarnią Jacka i tam napotkamy Skipa - pirata który da nam misję odebrania trunku od Baltrama i zaznaczy nam na naszej mapie siedzibę dextera.
Misja: Człowiek o dziwnym wyglądzie
Chodzi tu o Grega - przywódcę bandytów któremu należy oddać swój strój farmera. Później można go znaleźć na targowisku i przed tawerną "Martwa Harpia" Dajemy mu 50 sztk złota i zyskujemy sobie przyjaciela i to jakiego. Idziemy z nim do jaskini goblinów gdzie znaleźć można statuetkę innosa - pozwalającą nam wejść do klasztoru i miejsce oznaczone literą X gdzie można kopać znajdujemy tam złoto które dajemy Gregowi. Następnie udajemy się z nim na farmę onara i każe nam wykopać jego skarby w 4 miejscach. Dokładnie on to nam opisze (wszystkie są na płaskowyżu obok farmy bengara) dajemy mu te skarby i idziemy do Dextera (jak ktoś chce sobie zostać najemnikiem to niech lepiej wcześniej pogada z Cordem) Idziemy do Dextera i wypytujemy go o wszystko co sie da i następnie znowu gadamy aby razem go zabić. Walczymy z Dexterem a tu nam na pomoc przybywa Greg i wspólnie wybijamy bandytów. Przy Dexterze znajdujemy list od Kruka który należy wręczyć Vatrasowi.
Misja: Lucja
Pracodawca: Bromor
Opis: Bromor opowiada nam o jednej z dziewczyn z burdelu i o swojej pamiątce - złotym kielichu. Dowiadujemy się od Nadji że ona miała chłopaka Elvricha i że poszła z nim na przechadzkę. Okazało się że zaginęli. Trzeba się udać za farmę sekoba i tam znajdziemy obóz bandytów - przemytników broni gdzie możemy zdobyć dowód że Fernando z górnego miasta jest winny przemytowi i można znaleźdz list od lucji i kielich który chce Bromor. Wracamy z kielichem a list oddajemy Ervlichowi jeżeli go uratowaliśmy.
Misja: Kłopoty ze strażą
Pracodawca: Farim
Opis: Owy rybak mówi nam o swoim koledze Wiliamie jednym z zaginionych i ma przez to problemy bo posądzono go o zabicie Wiliama . Należy się udać do Martina - strażnika niedaleko przystani i z nim zagadać następnie powrócić do Fe......
Misja: Krąg wody
Pracodawca: Vatras i Cavalorn
Opis: Wystarczy wykonać misję Zaginieni ludzie i kilka misji dla Saturasa i magów wody w Khorinis pod tą piramidą
Po zabiciu Dextera i wykonaniu misji Zaginieni ludzie otrzymujemy rozkaz od Vatrasa aby udać się na spotkanie do tawerny. Uwaga najlepiej wykonać najpierw misję Prychająca bestia bo Gaan będzie atakowany przez 3 kelery. W tawernie uzyskujemy zbroję pomocnika magów wody
Kontynuacja:
Po wykonaniu misji wyżej wymienionych oprócz krąg wody należy udać się do Laresa i dać mu ornament od Vatrasa wtedy może cię on zaprowadzić do Saturasa i magów wody czyli pod samą piramidę. Będzie się on pytał czy idziesz z nim dalej oczywiście dajemy tak. Przy jednym z takich postoi zmieni zbroje na zbroję pomocnika magów wody i opowie krótką historię teraz prowadzi nas pod samą piramidę. Daje nam ornament i każe wejść do wykopalisk przed piramidą. Pełno tam goblinów szkieletów więc trudno się przez nie przedostać bo są o wiele mocniejsze. Gadamy z saturasem i otrzymujemy następujące misje.
Misja: Riordian
Pracodawca: Saturas
Opis: Po oddaniu saturasowi ornamentu każe nam udać się do Riordiana - maga wody który jest głębiej w świątyni gdzie się znajduje Saturas. Idziemy do niego i misja wykonana
Misja: Portal
Pracodawca: Nefarius
Opis: Nefarius każe nam znaleźć 3 kawałki ornamentu który ma otworzyć portal do nowego świata. Udajemy się do kamiennego kręgu za farmą lobarta i spotykamy tam Cavalorna gadamy z nim i otwieramy krg wciskając przyciski na skałach. Jak znajdziemy i naciśniemy 3 to gadamy z Cavalornem i mówi nam że mamy sięudaćdo miasta i pogadać Vatrasem. Ten nas kieruje do górnego miasta i gadamy z Lotharem i kreujemy się do Lorda Hagena, ten nam daje część ornamentu. Następnie idziemy do Laresa i on nas zaprowadzi do lasu gdzie spoczywa kolejny artefakt w kamiennym kręgu. otwieramy go i wyskakuje kamienny strażnik. Po zabiciu zabieramy ornament i idziemy do kamiennego kręgu na farmie Sekoba i go otwieramy. I zabijamy kamiennego strażnika i bierzemy ornament i wracamy do Nefariusa.
Misja: Piedestały teleportacyjne
Pracodawca: Cronos
Opis: Karze nam sprawdzić teleport za oberżą "Pod martwą harpią" i kilka innych wszystkie są połączone jedną siecią i wystarczy wchodzić do teleportu i znowu z powrotem do niego. Wstąpić do oberży po klucz do jednego i teleportować się dalej. Aż wrócimy z powrotem do piramidy.
Kontynuacja:
Po wykonaniu wszystkich misji dla magów wody w Khorinis i otrzymania stroju kręgu wody Saturas daje nam pierścień dzięki któremu przekręcamy przełącznik aby otworzył się portal. Włącza się fajna animacja i fajowa muza i wchodzimy do portalu. Wczytuje się nowy świat w którym gra bardzo płynnie działa i wczytuje się przez 5 s więc nie martwcie się śmiercią. Okazało się że zostaliśmy wyrzuceni na drugą stronę po 10 dniach i Saturas i magowie gorączkowo nas poszukiwali w nowym świecie. Zginął przez to jeden z pomocników magów ziom zwany Lance. Musimy go odszukać a raczej jego ciało. Wszyscy magowie nam zlecają kila misji:
Misję z nowego świata w tym momencie:
Misja: Kamienie ogniskujące
Pracodawca: Merdarion
Opis: Od jednego z magów wody dowiadujemy się, o aktywacji piedestałów teleportacyjnych. Mówi nam że trzeba spróbować je aktywować. Daje nam jeden kamień i najlepiej iść spowrotem do komnaty gdzie się pojawiamy po wejściu przez portal do nowego świata. Tam zobaczymy piedestał na kamień kładziemy go na nim a teleport się aktywuje. Wracamy tak do tego maga i po kolei daje nam 5 kamieni ogniskujących.
Położenie kamieni:
- Świątynia na środku mapy
- Kanion - w jaskini
- Bagna
- Obóz bandytów (wyższa część)
- Południowe zbocza (Tun)
Po 2 czy 3 aktywacji portali Merdarion kieruje nas do Saturasa bo nas wezwał.
Misja: Relikwia
Pracodawca: Saturas
Opis: Saturas daje nam misję znalezienia śladów starożytnej kultury.
Wystarczy przynieść mu tablice z grobowców kapłanów adanosa.
Misja: Domy pradawnych
Pracodawca: Riordian
Opis: Riordian każe nam zbadać i oczy.ścić z ewentualnych potworów grobowce pradawnych kapłanów Adanosa. Tam znajdujemy te tablice dla saturasa, a czerwona tablica to też przepustka do obozu bandytów.
Misja: Strój Bandyty
Pracodawca: Chyba Saturas
Opis: Od jednego z magów dowiadujemy się o sposobie aby dostać się do obozu bandytów tak aby mogli z nami gadać. Udajemy się na zachód i spotykamy Aligatora Jacka i gadamy z nim i może nas zaprowadzić do obozu piratów. Dostajemy wtedy misję którą można wykonać idąc cały czas z nim. Prowadzi nas najpierw w ślepy zaułek zabijamy tam z nim szczury i wybieramy właściwą drogę razem z nim. Po drodze można zobaczyć siedzącego pirata gadamy z nim i idziemy dalej z Jackiem. Prowadzi nas przed kanion