Fabuła Nocy Kruka zaczyna się tam gdzie rozpoczęła się fabuła gry Gothic II, a dokładniej w wieży Xardasa. Xardas opowiada nam historię dwóch różnych kłopotów:
- Kłopoty ze smokami w górniczej dolinie
- Kłopoty z wyczuwaniem obecności jakiegoś potężnego artefaktu czarnej magii (Szponu Beliara).
Xardas nakazuje bezimiennemu aby znalazł źródła tych niepokojów.
Już w pierwszych minutach gry widać wyraźne zmiany. Podczas rozmowy z Lesterem jest dostępna opcja rozmowy: Jak mam dostać się do miasta. Także na drodze do miasta spotykamy Cavalorna (kolegę z G1), a dalej jednego z piratów.
Na północy w pobliżu wielkiej piramidy magowie wody zorganizowali wykopaliska. Tam właśnie znajduje się portal do nowego świata, jakim jest druga część wyspy Khorinis.
Wątki z Nocy Kruka:
- Zbadać tajemnice zaginionych ludzi oraz podjąć starania ich odnalezienia
- Zbadać tajemnicę trzęsień ziemi.
- Zbadać tajemnicę niepokoju Xardasa
- Zbadać tajemnicę starożytnej kultury
Wymagania:
Wymagania Nocy Kruka niczym się nie różnią od tych z Gothica II, no poza wymaganym obszerniejszym miejscem na dysku.
Nowości:
- Dochodzą nowości w umiejętnościach kowalskich, alchemicznych, łowieckich, magicznych., oraz całkiem nowa: czytanie tekstów.
- Można będzie mieć personalnego pomocnika jakim będzie błędny ognik.
- Wszystkie potwory są teraz znacznie mocniejsze, ale to i tak nie powstrzyma graczy przed wygraniem gry.
- Jest bardzo fajna i klimatyczna muzyka.
- Dochodzi całkiem nowy świat którego wielkość będzie porównywalna do Górniczej Doliny.
- 14 nowych czarów.
- Znacznie więcej dostępnej broni.
- Niektóre bronie będą dawały premie do zdolności postaci, a inne będą je osłabiać.
- Złoto będzie trudniejsze do zdobycia.
- Ok. 50 nowych Npc?ów
- Wszystkie umiejętności będą droższe w punktach nauki
- Poszukiwacze będą znacznie mocniejsi, używają czarów zadających nawet 500 obrażeń więc należy się mieć na baczności.
- Nowe rodzaje przedmiotów jak pasy zwiększające odporność na różne ataki.
- Będą komplety przedmiotów (zestaw kapłana, wojownika, uzdrowiciela), a także komplet składający się z pancerza i pasa (razem szata maga ognia z pasem maga ognia zapewni większą ochronę przed wrogami.)
- Poznamy tajemnicę pochodzenia magów wody
- Znany nam z Gothica 1 Kruk został opętany przez Beliara w Nowym Świecie w grobowcu Khardimona ? jednego z kapłanów starożytnej kultury.
- Wraca umiejętność akrobatyki.
- Magiczne tablice, które można znaleźć rozrzucone po całej mapie, dodają nam premie do podstawowych umiejętności, a niektóre należy oddać Vatrasowi.
- Kusze wymagają teraz siły zamiast zręczności, natomiast łuki tak jak zwykle tylko zręczności.
- Nauczyciele mogą nas nauczyć po 200 pkt. do dowolnego współczynnika jak Siła i Zręczność.
- Nowe oraz powracające z G1 potwory.
- Będzie można kopać w wyznaczonych miejscach w poszukiwaniu skarbów.
- Dodatek zapewni ok. 20 godzin dodatkowej gry.