1. Gildia Złodziei
"Jak zostałem złodziejem?" by Silent Otto
Moja ścieżka wyglądała tak:
Na targowisku kupiec Jar skarży się, że skradziono mu sakiewkę. Należy złapać złodzieja i WSADZIĆ GO ZA KRATKI. Po jakimś czasie karczmarz z portowej knajpy powie, ze ktoś czeka na nas za sklepem rybnym. Należy się udać na spotkanie i usiec typa. Zabieramy mu klucz, który otwiera wejście do kanałów. Znajduje się ono po prawej stronie nabrzeża portowego. Trzeba wskoczyć do wody i kawałek popłynąć w prawo. Przeoczyć się nie da. Otwieramy drzwi i zapuszczamy się w głąb kanałów. Tam spotykamy złodzieja, który zaprowadzi nas do głowy gildii. W czasie miłej konwersacji zgadzamy się zostać złodziejem.
"Jak zostać złodziejem?" by Blugkolf
Najpierw należy uzyskać od Lorda Andre questa ze znalezieniem gildii złodzieji, potem pójść do Jory, obiecać mu złapanie Rengaru w zamian za info o gildii a nie za kasę, złapać Rengaru, zabrać mu kase i puścić wolno, oddać kase Jorze mówiąc, że Rengaru uciekł. Poprosić o info o gildii, potem pójść do knajpy portowej. Od oberżysty uzyskać info o specjalnych zleceniach i wziąc zadanie z przesyłką dla Baltrama od Nagura, pójść na farmę Akila odebrać przesyłkę dla Baltrama (tylko jak już pozbędziemy się najemników) i przy okazji załatwić bandytów którzy obrobili Hakona (jaskinia koło drogi z farmy Akila do latarni) w skrzyni w tej jaskini jest śmierdząca ryba, użycie jej powoduje znalezienie wewnątrz niej wiadomości. Teraz należy wrócić i zagadać z handlarzem ryb, dogadać się z nim i pójść do tawerny zagadać z Nagurem, a potem z oberżystą. Spotkać się z Atillą, podziękuje nam za lojalność i da klucz do kanałów. I teraz już tylko dołączyć do gildii.
2. Problemy z kasą
by Cainoor
Chodzi o pojedynek z typkiem na tyłach magazynu:
1. Najpierw pokonujesz go (wygrywasz 50 sz. - oprócz swoich)
2. Prosi Cię byś odkupił jego miecz
3. Handlarz Jora sprzedaje go nam
4. Wracasz by się znów pojedynkować i teraz:
- Jak tylko pokonasz kolesia, zabierasz z ziemi jego miecz
- Ponownie z nim walczysz (za każdą wygraną zgarniając 50 sz.)
Dopóki będziesz podnosił miecz po wygranej walce, dopóty koleś będzie chciał z Tobą walczyć
(sprawdzone parokrotnie)
3. Kapliczki
by Long & Mysia
Kapliczki: podsumowanie
Kapliczki możemy odwiedzać tylko raz dziennie, nie ma znaczenia którą kapliczkę odwiedzamy (możemy zawsze ta sama) efekty są zależne od wartości datku i klasy postaci (przynależności)
- 100 sz. +5 życia, +4 many, +1 siły
- 50 sz.: +5 życia, +2 many, +1 siły
- 10 sz.: "czujesz się jak nowonarodzony" :)
- z czego: mag = mana, najemnik = siła, palladyn = siła lub HP
4. O doświadczeniu
by mikmac
Generalnie 1% umiejętności kosztuje 1 pkt. nauki. Ale w pewnym momencie drożeje do 2 pkt. nauki.
Twórcy gry doszli do wniosku, że jeżeli walczysz mieczem jedn. to tez poniekąd nabywasz doświadczenia w dwuręcznym - i odwrotnie. Podobnie jest z kuszami i lukami. Ponadto poza procentami w każdej umiejętności są trzy stopnie - zielony, wojownik [kusznik], mistrz
I dlatego, jak podobne umiejętności [luk-kusza; jedno. - dwuręczne] różnią się stopniem, to zawsze uczysz się za 10 pkt. nauki i idzie to po 5% na każda umiejętność. Jest to po to aby nadgonić za druga umiejętnością do tego samego stopnia.
I tak: jak masz luk 35% [łucznik] i kusze 10% [zielony] to zawsze nauka będzie kosztować 10 pkt. nauki po 5% na każde - aż do momentu 55% luk, 30% kusza. Teraz są w takim stopniu i możesz uczyć się je oddzielnie - czyli przeznaczać punkty tylko na jedno lub drugie.
Stopnie są: zielony: 0% - 29%, wojownik: 30% - 59%, mistrz: 60% - 100%
5. Jak zdobyć zbroję z pełzaczy
by _Luke_
Co do tej zbroi z pełzaczy. Najpierw trzeba pogadać z myśliwym Gestath'em (kolesiem od smoków, o którego pytało tyle osób), później idziemy do Wilka na farmie Onara i przekazujemy mu 10 płyt z pełzaczy. Na następny dzień mamy zbroje:
55/50/20/15 cena - 1500
6. Odżywianie
by _Luke_
Zjedzenie 25 jabłek daje +1 siły, 50 ciemnych grzybów +10 many, specjalne piwo +3HP i +1 many, gulasz Thekli (farma Onara) +1 siły
7. Krwawe Kielichy
by Gordek, SilentOtto and _Luke
- Pierwszy kielich znajdziemy w pierwszym domu na prawo zaraz po wejściu do górnego miasta. Znajduje się on w skrzyni (kod do niej PPLPPL)
-
Drugi kielich znajdziemy dom dalej. Należy wejść na pierwsze piętro, przekręcić lampę i zejść na dół.
Tam znajdziemy skrzynię do której klucz posiada Valentino (wymagana umiejętność kradzieży kieszonkowej i zręczności na poziomie 40). -
Trzeci kielich umieszczony jest w skrzyni w domu sędziego. Skrzynia ta ukryta jest na parterze w tajnym pomieszczeniu, które otworzymy
przekręcając tarczę obok kominka na pierwszym piętrze. Klucz do niej posiada sędzia (wymagania takie jak powyżej). -
Czwarty kielich znajduje się w domu obok alchemika w górnym mieście (przed wejściem należy się upewnić, że strażnik nie patrzy).
Kielich ten jest w skrzyni do której klucz znajdziemy na kominku w tym samym domu. - Piąty kielich jest w ratuszu na piętrze w jednym z pokoi, stoi na komodzie
- Szósty znajdziemy u lichwiarza w dzielnicy portowej w jego skrzynce (kod LPPLP)
8. Quest dla Harada (Przynieść broń orka)
by Angel_from_kabaty
Otóż na samym początku nie mamy szans w walce z okiem. Są jednak trzy sposoby aby tego questa ukończyć szybko.
- Można pójść do jaskini w której siedzi ork i wywabić go. Uciekać przed nim aż do miasta a tam strażnicy go zabiją a my bierzemy broń i zanosimy ją do Harada.
- Nieco prostszy sposób: Pójść do innej jaskini, w której są lenie i tam na ziemi leży orkowy topór. Nie mam niestety mapy żeby zaznaczyć ale po wyjściu bramą (tą przy targowisku) skręcamy w lewo tak jak po roślinki dla alchemika i idziemy wzdłuż ściany. Nie wchodźcie tylko na górę bo ta droga prowadzi do latarni. Szukana jaskinia jest na dole.
- Najlepszy według mnie sposób: Idziemy pogadać z Bartokiem (dawnym czeladnikiem łuczarza) i proponujemy mu wspólne polowanie. Kosztuje nas to 50szt złota, ale korzyści są znacznie większe. On zabija potwory my dostajemy expa. Przy okazji zdobywamy skóry dla Łuczarza. Na samym końcu wędrówki atakuje nas Ork. Pomagamy nieco Bartokowi( jeśli ork nie padnie od jego strzał) i zabieramy jego broń.
- Można również pogadać z Haradem i przekonać go, że Ork to zbyt trudny przeciwnik i dostać questa z pokonaniem bandytów, to jednak nie przynosi tylu korzyści.
9. Jak ułatwić sobie start
by Angel_from_kabaty
Na samym początku jest dosyć ciężko. Moja sugestja jest następująca: żeby nie inwestować w siłę (zwłaszcza jak gra się magiem) najlepiej wziąć amulet +15 do siły. Amulet znajduje się w gildii złodziei. Nie będę się rozpisywał jak dostać się do gildii bo to już ktoś opisał. Powiem tylko jak sobie ułatwić zdobycie tego amuletu. Otóż na samym początku naszego pobytu w mieście należy zająć się dostaniem do siedziby gildii złodziei. Pogadać z szefową tej organizacji. Potem odmówić przyłączenia się do nich. Uciekać przed szefową (tylko uważajcie żeby nie przestała was gonić) do wyjścia z kanałów (tego do morza). Tam jest taki spadek, my wyskakujemy a ona utknie. Wtedy wystarczy łuk i trochę strzał (czasem udaje jej się wyskoczyć ale to sporadycznie). Analogicznie można postąpić z dwoma pozostałymi członkami gildii (zdobyć expa. i trochę przedmiotów). Następnie zabrać im klucze i otworzyć co się da. W zamkniętym dotąd pomieszczeniu jest skrzynia a w niej amulet +15 do siły. To na początek bardzo dużo. I pamiętajcie aby do kanałów iść już z umiejętnością otwierania zamków i z zapasem wytrychów. Jest tam sporo skrzyń które warto otworzyć. Zebrany sprzęt można potem sprzedać albo zachować na później. Przyszłemu magowi jednak przyda się szybko zdobyć 1000szt złota.
10. Metody na podwyższenie statów na stałe
by Astrea
Eliksiry na stałe podnoszące współczynniki (każdy wymaga użycia szczawiu królewskiego):
Poniższych roślin nie zjadać, nie sprzedawać, tylko trzymać, a po zdobyciu umiejętności "alchemia" - warzyć mikstury:
- siły: smoczy korzeń
- zręczności: jagoda goblinia
- magii: ognisty korzeń
- życia: leczniczy korzeń
11. Porada dla początkujących
by Astrea
W I rozdziale, zanim przystąpi się do jakiegoś obozu - powinno się na maxa robić wszystkie zadania. Niektóre z zadań - po przyłączeniu się do którejś z gildii - są nie do wykonania i przepadają bezcenne punkty doświadczenia.
12. Łuk Bospera
by Angel_from_kabaty i Cainoor
Skradziony łuk jest w jednej ze skrzyń w kanałach. Wystarczy dostać się do kanałów (siedziby złodziei). Jak się dostać do gildii złodziei jest opisane powyżej. Żeby wziąć łuk ze skrzyni trzeba mieć wytrychy i umiejętność otwierania zamków.
13. Myśliwi
by Gordek
OKOLICE KHORINIS
Grom (niedaleko wieży Dextera)
uczy usuwania:
- rogu cieniostwora, żuwaczek, serc, kłów
Grimbald (niedaleko czarnego Trolla)
uczy usuwania:
- żuwaczek, pazurów, skrzydeł krwiopijcy, żądeł krwiopijcy
Gaan (niedaleko wejścia do górniczej doliny)
uczy usuwania:
- rogu smoczego zębacza, kłów, skrzydeł krwiopijcy, żadeł krwiopijcy
Wilk (na farmie Onara lub na farmie Bengara, jeśli mu znaleźliśmy pracę)
- robi pancerz z płyt pełzaczy (dopiero jeśli pogadaliśmy na ten temat z Gestalhem) by Yancy
GÓRNICZA DOLINA
Gestalh (niedaleko smoka powietrza, górnicza dolina)
uczy usuwania:
- żuwaczek, języka ognistego jaszczura, rogu smoczego zębacza,
w 4 rozdziale dodatkowo uczy:
- usuwania smoczych łusek, spuszczania smoeczej krwi
Talbin (dolina, na prawo od mostu na zamek, przejść się wzdłuż rzeki i 1 wejście w lewo) by zandarus
-serce, róg cieniostwora, pazury
Jergan (w kopalni Fajetha, chyba po otrzymaniu zadania z rudą)
-pazury
14. Nauczyciele
by Gordek/wuluk/mysia/zandarus
Strzelanie z łuku: Wilk (farma Onara), max. ??, Bartok (były czeladnik łuczarza Bospera), max. ??, Niclas (jak idziemy pod górkę od latarni Jacka), max. ??
Bronie jednoręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Cedrik (obok ratusza - tylko paladyni), max. 90; Wulfgar (koszary), max. 60; Keroloth (zamek w Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Arlik (za magazynem w Khorinis), max. 30
Bronie dwuręczne: Cord (farma Onara), max. 90; Paladyn obok ratusza (tylko paladyni), max. 90, Wulfgar (koszary), max. 60, Keroloth (zamek z Górniczej Dolinie), max. 60; jeden z łowców smoków w 4 rozdziale (przełęcz Khorinis), max. 100; Rod (farma Onara), max. 90; najemnik w drodze na farmę Onara, max. 30; Lee (farma Onara), max. 100 (dopiero 5 rozdział i trzeba miec przynajmniej 60%)
Otwieranie zamków: Thorben (stolarz w Khornis); Ramirez (w gildii złodzieji)
Skradanie:Jasper z gildii złodzieji, Bartok (plac wisielcow)
Zręczność: Cassia (w gildii złodzieji), max. 90, kusznik w koszarach Khorinis, max. 60; Lares (port Khorinis), max. 90, Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 90 (tylko najemnicy lub bez przydziału)
Siła: Carl (kowal z portu Khorinis), max. 30; Harad (kowal z dolnego miasta), max. 50; Fester w zamku w Górniczej Dolinie (dopiero po przynieisieniu miecza), max. 70; Torflof (farma Onara), max. 80 (tylko najemnicy lub bez przydziału); Mortis (kowal z koszar), max. 60 (tylko straż królewska); Bennet (farma Onara), max. 100 (dopiero w 5 lub 6 rozdziale); Ingrath (ratusz - tylko paladyni), max. 90; Brutus (zamek w Górniczej dolinie) max. 75
Kusze: Uldar (kusznik z zamku w Górniczej Dolinie), max. 30; Dragomir (w obozie przy dordze do magicznego golema), max. 60; Kusznik z koszar w Khorinis, max. 60; Girion (tylko w 6 rozdziale. jeżeli jest w naszej załodze) max.100
Mana: Vatras (mag wody z okolic świątyni Khorinis), max. 60; Sengorath (zamek w Górniczej Dolinie (tylko 2 i 3 rozdział), max. ??, Mag w klasztorze, który stoi przed kościołem, max. ?? (tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału); Pyrokar (klasztor, kościół - tylko dla magów i paladynów od 3 rozdziału, trzeba być zaawansowanym magiem [powyżej 60%]), max. ??; Milten (jak wezmiemy go na pokład w 6 rodziale), max.200
Kradzież kieszonkowa: Cassia (gildia złodzieji - dopiero jak tam wstąpimy);
Zdejmowanie zwierzętom skór: Bosper (łuczarz w Khorinis);
Tworzenie run: magowie, 2 w bibliotece jeden przed kapliczka, jeden na glownym dziedzincu, 6 krag Pyrokar (tylko magowie);
Alchemia: Sagita (jaskinia za farmą Onara(QUEST); Constatntino (dolne miasto Khorinis)(musisz znac choc podstawy alchemii); Ignaz (miasto portowe, za kowalem Carlem(QUEST), gostek w klasztorze, w piwnicach (dodatkowo robi on miksturki jeśli mamy składniki)
15. Podwyższenie o 2% broni jednoręcznych
by Gordek
Jak porozmawiasz z Wulfgarem pomiędzy 5 a 7 rano to nauczy cię 2% broni jednoręcznych.
16. Zadanie z księgą podatkową Lehmara
by Gordek
Nie warto księgi podatkowej Lehmara zanosić od razu do Hanny. Najpierw odnieśmy ją Thorbenowi (dostaniem 200 expa), potem kupujemy tą książkę od niego za 100 szt. złota (jest w jego ekwipunku), później zanosimy ją barmanowi Coragonowi w knajpie obok Vatrasa (dostajemy kolejne 200 expa). Znów ją od niego kupujemy i dopiero zanosimy do Hanny. A tam 200 expa, wytrychy i klucz do skrzyni ze skarbem gildii złodzieji na wyspie na wprost portu w Khorinis.
17. Miejsce występowania Szczawiu Królewskiego
by zandarus
OKOLICE KHORINIS
- za kamiennym kręgiem na farmie Lobarta,
- okolice schodów do fosy na prawo od północnej bramy miasta,
- góra na lewo wychodząc z latarni (rośnie przy drzewie, które nie jest świerkiem),
- 2 sztuki przy kamiennym kręgu, tym niedaleko jaskini z kołowrotem (1 rośnie w kręgu, 2 obok przy drzewie),
- za czarnym trollem,
- na cmentarzu za farmą Sekoba,
- w krypcie za farmą Onara,
- za trollami przy wieży Dextera.
- szczyt góry jak idziemy od latarni w kierunku Niclasa wlazimy na szczyt i tam rośnie szczaw.
- jaskinia po prawo od czarnego trolla (tam gdzie próba ognia dla magów) lewa odnoga (jaskinia przysłonięta przez roślinność)
GÓRNICZA DOLINA
- na skarpie koło kryjówki Diega, trzeba się wspiąć i iść w kierunku zamku)
- koło stada zębaczy niedaleko pierwszej kopalni (losowo szczaw lub eliksir siły lub zręczności)
18. Jak się dostać do obozów
by Mysia
MAG/ARCYMAG
- zanieść do klasztoru 1000 szt. i owieczkę (kupić za 100 szt. od Pepe na farmie Onara
STRAŻNIK/PALADYN
- zostać obywatelem miasta (wykonać zadania dla mistrzów) lub
- wykończyć gildie złodziei
NAJEMNIK/ŁOWCA SMOKÓW
- wykonać zadanie dla Torlofa (zabić 2 strażników na farmie Bengara)
- przekonać do siebie większość najemników (wygrać z nimi w pojedynkach)
ZOSTAĆ OBYWATELEM MIASTA
-
przekonać do siebie większość mistrzów i wybrać u kogo chce się pracować
a) Harad (kowal) - patrz porada nr. 8
b) Bosper (łuczarz) - przynieść 6 skór wilków
c) Mateo - odzyskać od Grity 100 szt.
d) Constantino (Alchemik) - zebrać dla niego zioła
e) stolarz - zdobyć błogosławieństwo od maga wody i ognia
Można być jednocześnie obywatelem miasta i najemnikiem/strażnikiem/magiem
19. Quest dla Ignaza (Czar Zapomnienia)
Żeby wykonać tego questa należy pobić kogoś z miasta (nie z dzielnicy portowej), bez świadków i gdy będzie wstawać rzucić na niego czar Otchłań. Jeśli postać ta będzie nadal z nami normalnie rozmawiać znaczy to, że odnieśliśmy sukces. Najlepiej jest użyć tego czaru na Constantino (miejskim alchemiku) lub na Valentino (ok. 4 rano przechodzi pijany obok Vatrasa)