Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Sekrety i mity

Sekrety i mity

Data opublikowania: 30.07.2007, 02:33
Ostatnia edycja: 12.04.2012, 09:07
Blizzard niemal od samego początku, od momentu wydania Diablo 2 coś ukrywał w grze. Często krążyły różne plotki o ukrytych przedmiotach, pozostawionych przez twórców niedokończonych spraw i innych. Poniżej większa część tych, które są zablokowane w grze.

Buteleczka tajemniczego płynu, którą na starych wersjach Diablo 2 można było po wielu trudach znaleźć. Nie wiadomo dokładnie, do czego miała ona służyć. Możliwe, że eliksir miał być potrzebny do jednego z zadań, lecz nie został on wprowadzony. Albo to po prostu Easter Egg, w Diablo I przedmiot o nazwie "Elixir I" służył jako trucizna dla jednego z demonów.

Tak prawdopodobnie miało dawniej wyglądać złoto w Diablo 2. Po dodaniu do gry przedmiot przypomina nieco sposób grupowania złota z Diablo 1.


Dzisiaj znany obiekt pożądania wielu graczy na Battle.net – Pochodnia Piekielnego Ognia. Mało ludzi wie o tym, że przedmiot o nazwie „Pochodnia” („Torch”) był już wcześniej w grze, przed ukazaniem się aktualizacji 1.11, wówczas przedmiot ten był zablokowany i nie mógł wypaść podczas gry. Możliwe, że dawniej miał ten przedmiot służyć jako normalna pochodnia - taka do oświetlania mrocznych i pełnych niebezpieczeństw podziemi.



Szczękę (Jawbone) można znaleźć w plikach gry jako przedmiot o nieokreślonym przeznaczeniu. Podobnie jak stara pochodnia jest szczęka jest zablokowana, lecz po dodaniu do gry nazwa przedmiotu to „Szczęka Szkielet, not used tell ken”. Po użyciu zamienia się w bełty.

Haczyk (Tail) to kolejny przedmiot, którego można obejrzeć jedynie poprzez „grzebanie” w plikach gry. Nie ma zastosowania. Po dodaniu do gry posiada on podpis „Ogon Szkielet, not used tell ken, mikstura wytrzymałości”… dziwne, nie? :)
Po użyciu Haczyka, albo i Ogona Szkieletu powstaje mikstura wytrzymałości.

Flaga (Flag) dostępna jest poprzez pliki gry, co ciekawe dzisiaj ten sam obrazek przedstawia „Sztandar Bohaterów”, który wypada po zabiciu słynnych Uberów. Mimo to w plikach gry są dwa osobne przedmioty o tym obrazku. Gdy przedmiot zostanie umieszczony w grze jego nazwa jest dość zabawna – „Ogonek szkielet”.

Przedmiot ten nazywa się w plikach gry jako „Quill”, co w naszym języku znaczy „lotka” lub „gęsie pióro”. Czyżby przedmiot typu Easter Egg? W grze podobnie jak Szczęka pojawia się pod nazwą „Kolec szkielet, not used tell ken, strzały”, po użyciu zamienia się właśnie w strzały.

Dusza? Tak dokładnie nazywa się ten przedmiot. Nie wiadomo, do czego miał być, bądź, do czego służy. Jak większość przedmiotów jest zablokowana. Po dodaniu przedmiotu do gry wyświetla się ona jako „Dusza „Szkielet, not used tell ken” (czyżby związek z duszkami u Mefista?). Po użyciu zamienia się w miksturę przypominającą miksturę many.

Scalp… przedmiot, który ma związek z powyższym i w grze pojawia się jako „Skalp Szkielet, not used tell ken”. Przypomina nieco berło, lecz nic nie da się z nim zrobić.

Spleen, co w naszym języku znaczy Śledziona. Podobnie jak inne przedmioty powyższe w grze występuje jako „Śledziona Szkielet, not used tell ken”. Po użyciu powstaje z niej mikstura zjełczałego gazu.

Klucz do Czarnej Wieży. Jeden z najbardziej tajemniczych przedmiotów, po dodaniu do gry występuje on jako zwykły klucz. Podobny do takich, jakie teraz używane są do otwierania portalu do Uberów. Problem w tym, że nie wiadomo, do czego jest, podobno miał według dawnych planów Blizzarda otwierać Kazamaty Nienawiści, możliwe również, że miał otwierać skrzynię w Zapomnianej Wieży.



Ten przedmiot nosi w grze nazwę "Zioła"... Po użyciu postać lekko połyskuje przez pewien czas. Może to jakieś magiczne ziółka, które wprowadzają w stan "podwyższonej stabilności umysłowej"? :)


Farma Muu Muu. Tą lokację znają już chyba wszyscy. Po włożeniu Nogi Wirta (znaleźć ją można w Tristram, przy ciele Wirta) oraz księgi portali do Kostki Horadrimów i transmutacji otwiera się portal (należy transmutować w I akcie) otwiera się portal do farmy pełnej krwiożerczych krów.



Tajemniczy klejnot znajduje się po środku ekranu, w jego dolnej części na chacie (na Battle.net). Po kliknięciu na niego pojawia się napis "Klejnot Aktywny". Są różne teorie dotyczące tego co daje włączenie tego kamyczka, jedni sądzą, że wówczas jest szansa na założenie gry o IP, na którym pojawi się Diablo Clone, inni twierdzą, że zwiększa on szansę na lepsze przedmioty wypadające z potworów.


By odblokować ciekawe głosy w grze wystarczy napisać na ogół słowo - soundchaosdebug.


Tak, to dość kiepska atrapa sztyletu zwanego Gidbinn, który służy do wykonania jednego z zadań w III akcie. Możliwe, że Blizzard miał zamiar nieco rozszerzyć to zadanie, lecz z pomysłu zrezygnował.



Niektóre z wyglądów przedmiotów, których nie można spotkać w grze. Przypominają one jednak te, spotykane w Diablo I.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.