Kursywą zostały podane skróty przedmiotów używane na Battle.net
Rozmieszczenie punktów do atrybutów:
Siła - do 60, w zależności czy mamy np. torch na stanie (Pochodnia Piekielnego Ognia) oraz Annihilus. Jeśli nie posiadamy warto dojechać do 95.
Zręczność - do 65.
Żywotność - reszta.
Energia - do 60.
Rozmieszczenie umiejętności:
Błogosławiony Młot - na full.
Święta Tarcza - ile wlezie
Koncentracja - na full.
Błogosławiona Celność - na full.
Wigor - na full.
Młotek ustawiamy w lewym slocie jako podstawowy atak, koncentrację jako podstawowy w prawym slocie. Reszta do jak kto chce. Świętą tarczę najlepiej użyć zawsze po rozpoczęciu gry, przed walką. Nie warto bawić się w hammera w wersji taniej, lepiej zbierać na droższą wersję i cieszyć się doskonałym młotkarzem :)
Wersja tańsza ekwipunku:
Hełm - Czako (Shako, z doskonałym topazem, najlepiej jakieś słabe kupić)
Zbroja - Płaszcz (Templar) Templariusza
Tarcza - Duch (Spirit Shield) w tarczy
Broń - Duch (Spirit Sword) w mieczu, Światło (Heavens Light) Niebios w razie totalnej biedy lub Atlantyd
Pas - W sumie byle jaki lepszy...
Buty - Odbipięta lub Palec (Goblin Tout) Goblina
Rękawice - Pięści Maga (Magefist)
Pierścienie - Menald oraz Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód
Amulet - Oko Kota (Cats Eye, daje do umiejętności)
Prezentacja Paladyna Hammera w drogim ekwipunku...
Ekwipunek droższy:
- Czako (Shako, z umem w środku)
- Słowo runiczne Enigma (Eni, Jah+Ith+Ber, cholernie droga, ale za to daje możliwość teleportu na umiejętność oraz +2 do wszystkich umiejętności, 10% zmniejszone obrażenia)
- Słowo runiczne (Hoto) nazywane Sercem Dębu (ko+vex+pul+thul, +2 do umiejętności, szybsze rzucanie czarów)
- Hymn (Seraph) Serafina lub Kalejdoskop (Mara) Mary
- Herold (Zaka) Zakarum (dużo dobrych właściwości, +2 do umiejętności) lub ten sam przedmiot tyle, że eteryczny z wsadzoną runką Zod (dającą przedmiotowi niezniszczalność)
- Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód, Obrączka (Bk) Bul Khatosa lub Kamień (Soj) Jordana
- Siatka (Arach) Arachnidów
- Pięści (Magefist) Maga lub rękawice Trang Oula
- Palec (Goblins Tout) Goblina lub Odbipięta
Talizmany:
Annihilus / Anni (+1 do umiejętności, 10-20 do atrybutów, 10-20 do odporności)
Skillery / Pala pb sc (+1 do wszystkich lub +1 do walki dla paladyna)
Talizmany +18-20 life, sztuk dużo
Talizmany do odporności na błyskawice
W drugim slocie broni:
Słowo runiczne Wezwanie do Broni (CTA, amn+ral+mal+ist+ohm, daje okrzyki bojowe barbarzyńcy)
Duch (Shield Spirit) w tarczy (tal+thul+ort+amn)
Paladyn hammer z Enigmą i pokazanym wyżej drogim ekwipunkiem powinien radzić sobie wszędzie niemal bez większych problemów. Jedynym miejscem gdzie może mieć duży kłopot to wąskie miejsca, gdzie nie jest wstanie rozpędzić swych młotków, najgorszym takim miejscem jest Robacze Gniazdo.
Posiadając Pochodnie Piekielnego Ognia, Annihilusa, drogi ekwipunek oraz nieco skillerów do walki ten Paladyn może osiągnąć nawet obrażenia równe 14k za jeden młotek.
Walcząc Hammerem na Baalrunach warto stanąć lekko niżej niż po środku, przed tronem, wówczas wszystkie wypuszczane przez paladyna hammery kręcą się wokół niego. Przy walce z innymi przeciwnikami warto zauważyć z jakiego miejsca hammer zaczyna wypuszczać młotki.
Podstawą każdego hammera poza obrażeniami młotków jest umiejętność szybkiego rzucania czarów, daje to między innymi Serce Dębu, każdy taki przedmiot w ekwipunku daje nie tylko szybsze teleportowanie się za pomocą Enigmy ale również szybsze rzucanie młotków.