Amazonki posługują się głównie oszczepem i włócznią. Pochodzą z grupy wysp na Bliźniaczych Morzach, przy granicy Wielkiego Oceanu. Ponieważ życie w dżungli wymaga ciągłej gotowości do walki , Amazonki uchodzą za najlepszych łuczników i najemników jakich możemy spotkać. Wybierając te postać będziemy musieli zdecydować, czy chcemy posługiwać się bronią dystansową (kusza, łuk) czy bronią do walki w zwarciu (oszczep, włócznia). Jednak niezależnie od tego, którą drogą podążymy, możemy z Amazonki uczynić istnego pogromcę demonów.
Początkowe statystyki:
- Siła: 25
- Zręczność: 20
- Życie: 50
- Żywotność: 20
- Wytrzymałość: 84
- Energia: 15
- Mana: 15
Nekromanci, wyznawcy kultu Rahmy, zgłębili tajemnice życia i śmierci dzięki czemu są w stanie ożywiać umarłych. I to zasadę trzeba sobie wziąść do serca, gdyż z Nekromanty wojownika uczynić się po prostu nie da. Jego sukces w walce będziemy opierać głównie na przywołaniach szkieletów i golemów, a także gamie klątw. Choć z początku nekromanta będzie postacią słabą to wraz z rozwojem umiejętności przywoływania można z niego uczynić prawdziwego pogromce zła.
Początkowe statystki:
- Siła: 15
- Zręczność: 25
- Żywotność: 15
- Życie: 45
- Wytrzymałość: 79
- Energia: 25
- Mana: 25
Początkowe statystki:
- Siła: 15
- Zręczność: 25
- Żywotność: 15
- Życie: 45
- Wytrzymałość: 79
- Energia: 25
- Mana: 25
Dawno temu plemiona barbarzyńców obarczono zadaniem ochrony świętej góry Arreat. Od tego czasu Barbarzyńcy żyją w zgodzie z naturą i wykorzystują jej moc. Nie używają magii, ale gamy zawołań, dzięki którym są w stanie zwiększyć własne statystyki bądz zmniejszyć wroga. Barbarzyńca posiada też unikatową zdolność walki obiema rękami. Postać ta jest głównie nastawiona na walkę i tak trzeba ją traktować. Dobrze wyszkolony barbarzyńca nie ma sobie równych.
Początkowe statystyki:
- Siła: 30
- Zręczność: 20
- Życie: 55
- Żywotność: 25
- Wytrzymałość: 91
- Energia: 10
- Mana: 10
Początkowe statystyki:
- Siła: 30
- Zręczność: 20
- Życie: 55
- Żywotność: 25
- Wytrzymałość: 91
- Energia: 10
- Mana: 10
Paladyni to grupa rycerzy Zakarum wyszkolonych do zabijania potworów i unicestwiania zła. Posługują się głównie mieczem i tarczą, ale do dyspozycji mają również potężne aury. Paladyn to postać uniwersalna, głównie dzięki umiejętności korzystania z błogosławionych aur. Wybierając go musimy być przygotowani na ciągłe inwestowanie w siłę i wytrzymałość. Ponieważ Aury nie zużywają many, inwestowanie w jej rozwój jest nie potrzebne.
Początkowe statystyki:
- Siła: 20
- Zręczność: 25
- Życie: 55
- Żywotność: 20
- Wytrzymałość: 89
- Energia: 15
- Mana: 15
Czarodziejki skupiają się w klanie Zann Esu, który jest jednym z najstarszych klanów. Czarodziejki używają magii żywiołów i na początku gry, mogą wydawać się dość słabe. Jednak jak to było w przypadku Nekromanty, gra tą postacią wymaga czasu i.. cierpliwości. Nie sprawdza się w walce wręcz i walczy praktycznie tylko na odległość.
Początkowe statystki:
- Siła: 10
- Zręczność: 25
- Żywotność: 10
- Życie: 40
- Wytrzymałość: 74
- Energia: 35
- Mana: 35
I postacie z dodatku:
Viz-Jaq'taar, Zakon Zabójczyń Magów, lepiej znany jako Zabójczynie. Te wojowniczki cienia polują na magów, w których sercach pojawiło się zepsucie. Ponieważ zakon jest tajny, niewielu żyjących o nim wie. Zabójczynie zostały wyszkolone w używaniu mocy umysłu oraz umiejętnościach walki wręcz. Potrafią zakładać również pułapki. Wybierając tę postać musimy być przygotowani głównie na walkę z ukrycia, głownie z powodu umiejętności naszej Zabójczyni.
Początkowe statystki:
-Siła: 20
-Zręczność: 20
-Żywotność: 20
-Życie: 50
-Wytrzymałość: 95
-Energia: 25
-Mana: 25
Druidzi posiedli wiedzę pozwalającą im kontrolować naturę oraz przemieniać się w zwierzęta. Są powiązani z barbarzyńcami, gdyż tak jak oni są zobowiązani chronić świętą górę Arreat. Druidzi opanowali magię przemian, przywołań oraz żywiołów. Dzięki swoim umiejętnością Druid jest miłym dodatkiem do gry. Wybierając go, nie będziemy mieli już tak dużych kłopotów jak w przypadku Nekromanty czy Czarodziejki.
Początkowe statystki:
- Siła: 15
- Zręczność: 20
- Żywotność: 25
- Życie: 55
- Wytrzymałość: 84
- Energia: 20
- Mana: 20