Kursywą zostały podane skróty przedmiotów używane na Battle.net
Rozmieszczenie punktów do atrybutów:
Siła - do 40, w zależności czy mamy np. torch na stanie (Pochodnia Piekielnego Ognia) oraz Annihilus. Jeśli nie posiadamy warto dojechać do 60.
Zręczność - do 60.
Żywotność - w sumie resztę tutaj.
Energia - praktycznie nic.
Rozmieszczenie umiejętności:
Pchnięcie - na full, podstawowy atak
Święta Tarcza - na full, wsparcie obrony i ataku
Fanatyzm - na full, zwiększone obrażenia i szybkość ataku
Wigor - 1 (w połączeniu z szarżą paladyn jest niemiłosiernie szybki)
Zbawienie - 1, przydaje się w grupowych walkach
Szarża - w sumie 1 lub więcej
Ekwipunek tani:
- Twarz (Wilhelm) Wilhelma (+ runka Ith przenosząca 15% obrażeń na manę, druzgocące uderzenie)
- Światło (Heavens Light) Niebios (+3 do wszystkich umiejętności, +2-3x runka Shael zwiększająca szybkość ataku)
- Płaszcz (Templar) Templariusza (+1 do umiejętności, zwiększone max. odporności) w ramach całkowitej biedy jakąkolwiek zbroję +1 do umiejętności
- Oko (Cats / Etlias Eye) Kota lub Oko Etlisza (zwiększa szybkość ataku)
- Duch (Shield Spirit) w tarczy (słowo runiczne - tal+thul+ort+amn)
- Wiatr Zgnilca i Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód (jedna z droższych części, nie można zamrozić, różnego rodzaju korzystne dodatki)
- Pas Powłoka (Nosferatu) Nosferatu lub Wigor Boga Gromów (szybszy atak, spowolnienie przeciwnika)
- Chwyt (Dracu) Drakuli (obowiązkowo, dość drogi przedmiot, szansa na wykradanie życia, zwiększenie obrażeń na demony)
- Palec (Goblins Tout) Goblina (obowiązkowo, druzgocące uderzenie)
Talizmany:
Jakiekolwiek lepsze :)
A oto jak radzi sobie średni Paladyn Smiter w największym piekle w Diablo 2 - na Uber Tristram...
Ekwipunek drogi:
- Korona (CoA, Crown of Ages) Wieków (drogi przedmiot, +1 do wszystkich umiejętności, obrażenia, zmniejszone o 15%, wszystkie odporności +30, jeśli przedmiot ma 3 gniazda warto wsadzić runki 2x ber i cham - lecz ta opcja jest już dla bogatych, +30% szybsze odzyskiwanie równowagi)
- Słowo runiczne Żal (Grief, Eth+Tir+Lo+Mal+Ral)
- Słowo runiczne (CoH) nazywane Okową Grozy (dol+um+ber+ist, daje +200% Obrażenia Zadane Demonom, dużo do odporności, +2 do wszystkich umiejętności)
- Oko (Cats / Etlias Eye) Kota lub Oko Etlisza (zwiększa szybkość ataku)
- Herold (Zaka) Zakarum (dużo dobrych właściwości, +2 do umiejętności)
- Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód i Obrączka (Bk) Bul Khatosa
- Siatka (Arach) Arachnidów lub Sznur (Verd) Verdungo
- Chwyt (Dracu) Drakuli (obowiązkowo, dość drogi przedmiot, szansa na wykradanie życia, zwiększenie obrażeń na demony)
- Palec (Goblins Tout) Goblina (obowiązkowo, druzgocące uderzenie)
Talizmany:
Annihilus / Anni (+1 do umiejętności, 10-20 do atrybutów, 10-20 do odporności)
Skillery / Pala pb sc (+1 do wszystkich lub +1 do walki dla paladyna)
Talizmany +18-20 life, sztuk dużo
Talizmany do odporności na błyskawice (Baal i Diablo to pikuś, Mef ze swoimi błyskami już gorzej)
W drugim slocie broni:
Słowo runiczne Wezwanie do Broni (CTA, amn+ral+mal+ist+ohm, daje okrzyki bojowe barbarzyńcy)
Duch (Shield Spirit) w tarczy (tal+thul+ort+amn)
Oczywiście nie każdy paladyn smiter od razu jest niezniszczalny jak to uważają początkujący. Posiada on wiele wad, między innymi takie, że ciężko radzi sobie w dużej grupie przeciwników, podstawą jego ataku są obrażenia fizyczne, przez co klątwa "Żelazna Dziewica" odbijająca kilkukrotnie obrażenia fizyczne jest dla niego wyrokiem śmierci, oczywiście nie zawsze, lecz w większości przypadków. Podobnie jest z wysysaniem życia, jakie ma szanse rzucić Chwyt Drakuli przy ataku - jeżeli rzut klątwy się nie powiedzie, a paladyn znajduje się w stadzie potworów, może wówczas paść.
Smiter również ciężko sobie radzi w Piecu Bólu (gdzie występuje Uber Izual) wówczas gdy znajdują się tam magowie, wystarczy chwila nieuwagi, by Smiter dostał się pod działanie Żelaznej Dziewicy... i po wszystkim.
Paladyn opisany w wersji droższej daje radę sobie zupełnie sam. Niech nikogo nie przerazi fakt, że będzie miał bardzo mały atak w porównaniu np. do hammera. Paladyn smiter nie atakuje mieczem czy bronią, tylko tarczą, pchnięcie zwiększa obrażenia nawet kilkukrotnie, zwiększa również się szybkość, a do tego dochodzi oszołomienie, które nie pozwala zaatakowanemu na kontratak.
Do boju kowale :)
Świeta Tarcza lvl20+Śmiałość lvl20.
Ja preferuję następujące rozwiązanie.
Smite-1lvl
Święta tarcza-20lvl
Śmiałość-20
Fanatyzm-20
Przekonanie-20
Reszta punktów na dojście, dodatkowo kolejne pkt można wrzucać w Smite. Nie musimy dodawać pkt do poszczególnych odporności. Prawda dodają biernie odporności, ale to strata pkt.
Co do setu:
Armor: Chains of Honor. Chyba najdroższy wydatek w moim buildzie.
Światło Niebios: najlepiej 2sox w każdym Shael.
Tarcza: Herold Zakarum min 170%ed. Można upp i dodać UM. Brylant daje o 3 resy mniej.
Buty: Gobasy, 2x upped do Lustrzanek.
Rękawice: Drakule bez dwóch zdań.
Pas: Thundergod. Nie wiem co ludzie widza w Verdungo.
Ringi: Żaden Bul`Khatos czy SOJ... Carrion (Wiatr zgnilca) + Raven (Kruczy lód). Raven to podstawa, żeby nas nie mrozili bo wtedy mu zimno i nie bije tak szybko jakbyśmy chcieli.
Amulet: Highlord
Hełm: Wilhelm z runą ITH.
Broń na zmianę:
Nie potrzeba nam CTA...
Ja mam Griefa (Żal) w pb i daję radę bez problemów.
Tarcza: Exile bądź drugi Herold.
Dlaczego nie potrzeba nam CTA, Last Wish i innych bla bla bla słów?
Exile + Drakule dają nam Drain. Światło Niebios jest świetnym itemkiem dającym nam w połączeniu z Highlordem 80% IAS + Druzga.
Żeby nie męczyć się zbędnie możemy założyć ENI w trakcie zbierania organów z Lilith,Izuala i Duriela. Stawiamy koło nich tp i przebieramy się. Nikt nam nie musi pomagać. Szybszy atak daje nam duże prawdopodobieństwo na włączenie Draina z rękawic i Exile. Więcej pytań proszę kierować na mail 3vrr1n@gmail.com