Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Build - Paladyn Smiter

Build - Paladyn Smiter

Data opublikowania: 13.08.2007, 23:47
Ostatnia edycja: 12.04.2012, 11:45
Postać popularnie nazywana smitem albo smithem to inaczej Paladyn zbudowany przede wszystkim na pchnięciu tarczą, fanatyzmie i świętej tarczy. Osobom początkującym może wydawać się śmieszny paladyn zbudowany w ten sposób, przeważnie znają jedynie paladyna hammera zbudowanego na błogosławiony młot (popularnie zwany młotkiem). Lecz po obejrzeniu zamieszczonego w tym artykule filmiku, przedstawiającego walczącego smitera z głównymi uberami w Tristram, każdy raczej zmieni zdanie. By zbudować paladyna smitera nie potrzeba fortuny ani dobrych przedmiotów, jedynie kilka z nich może być naprawdę trudno zdobyć, reszta to pospolite przedmioty, które kupić można już za kilkanaście PGSów (doskonałych kamieni szlachetnych).

Kursywą zostały podane skróty przedmiotów używane na Battle.net

Rozmieszczenie punktów do atrybutów:
Siła - do 40, w zależności czy mamy np. torch na stanie (Pochodnia Piekielnego Ognia) oraz Annihilus. Jeśli nie posiadamy warto dojechać do 60.
Zręczność - do 60.
Żywotność - w sumie resztę tutaj.
Energia - praktycznie nic.

Rozmieszczenie umiejętności:
Pchnięcie - na full, podstawowy atak
Święta Tarcza - na full, wsparcie obrony i ataku
Fanatyzm - na full, zwiększone obrażenia i szybkość ataku
Wigor - 1 (w połączeniu z szarżą paladyn jest niemiłosiernie szybki)
Zbawienie - 1, przydaje się w grupowych walkach
Szarża - w sumie 1 lub więcej

Ekwipunek tani:
- Twarz (Wilhelm) Wilhelma (+ runka Ith przenosząca 15% obrażeń na manę, druzgocące uderzenie)
- Światło (Heavens Light) Niebios (+3 do wszystkich umiejętności, +2-3x runka Shael zwiększająca szybkość ataku)
- Płaszcz (Templar) Templariusza (+1 do umiejętności, zwiększone max. odporności) w ramach całkowitej biedy jakąkolwiek zbroję +1 do umiejętności
- Oko (Cats / Etlias Eye) Kota lub Oko Etlisza (zwiększa szybkość ataku)
- Duch (Shield Spirit) w tarczy (słowo runiczne - tal+thul+ort+amn)
- Wiatr Zgnilca i Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód (jedna z droższych części, nie można zamrozić, różnego rodzaju korzystne dodatki)
- Pas Powłoka (Nosferatu) Nosferatu  lub Wigor Boga Gromów (szybszy atak, spowolnienie przeciwnika)
- Chwyt (Dracu) Drakuli (obowiązkowo, dość drogi przedmiot, szansa na wykradanie życia, zwiększenie obrażeń na demony)
- Palec (Goblins Tout) Goblina (obowiązkowo, druzgocące uderzenie)
Talizmany:
Jakiekolwiek lepsze :)




A oto jak radzi sobie średni Paladyn Smiter w największym piekle w Diablo 2 - na Uber Tristram...



Ekwipunek drogi:
- Korona (CoA, Crown of Ages) Wieków (drogi przedmiot, +1 do wszystkich umiejętności, obrażenia, zmniejszone o 15%, wszystkie odporności +30, jeśli przedmiot ma 3 gniazda warto wsadzić runki 2x ber i cham - lecz ta opcja jest już dla bogatych, +30% szybsze odzyskiwanie równowagi)
- Słowo runiczne Żal (Grief, Eth+Tir+Lo+Mal+Ral)
- Słowo runiczne (CoH) nazywane Okową Grozy (dol+um+ber+ist, daje +200% Obrażenia Zadane Demonom, dużo do odporności, +2 do wszystkich umiejętności)
- Oko (Cats / Etlias Eye) Kota lub Oko Etlisza (zwiększa szybkość ataku)
- Herold (Zaka) Zakarum (dużo dobrych właściwości, +2 do umiejętności)
- Kruczy (Reaven Frost / Rf) Lód i Obrączka (Bk) Bul Khatosa
- Siatka (Arach) Arachnidów lub Sznur (Verd) Verdungo
- Chwyt (Dracu) Drakuli (obowiązkowo, dość drogi przedmiot, szansa na wykradanie życia, zwiększenie obrażeń na demony)
- Palec (Goblins Tout) Goblina (obowiązkowo, druzgocące uderzenie)
Talizmany:
Annihilus / Anni (+1 do umiejętności, 10-20 do atrybutów, 10-20 do odporności)
Skillery / Pala pb sc (+1 do wszystkich lub +1 do walki dla paladyna)
Talizmany +18-20 life, sztuk dużo
Talizmany do odporności na błyskawice (Baal i Diablo to pikuś, Mef ze swoimi błyskami już gorzej)

W drugim slocie broni:

Słowo runiczne Wezwanie do Broni (CTA, amn+ral+mal+ist+ohm, daje okrzyki bojowe barbarzyńcy)
Duch (Shield Spirit) w tarczy (tal+thul+ort+amn)

Oczywiście nie każdy paladyn smiter od razu jest niezniszczalny jak to uważają początkujący. Posiada on wiele wad, między innymi takie, że ciężko radzi sobie w dużej grupie przeciwników, podstawą jego ataku są obrażenia fizyczne, przez co klątwa "Żelazna Dziewica" odbijająca kilkukrotnie obrażenia fizyczne jest dla niego wyrokiem śmierci, oczywiście nie zawsze, lecz w większości przypadków. Podobnie jest z wysysaniem życia, jakie ma szanse rzucić Chwyt Drakuli przy ataku - jeżeli rzut klątwy się nie powiedzie, a paladyn znajduje się w stadzie potworów, może wówczas paść.
Smiter również ciężko sobie radzi w Piecu Bólu (gdzie występuje Uber Izual) wówczas gdy znajdują się tam magowie, wystarczy chwila nieuwagi, by Smiter dostał się pod działanie Żelaznej Dziewicy... i po wszystkim.
Paladyn opisany w wersji droższej daje radę sobie zupełnie sam. Niech nikogo nie przerazi fakt, że będzie miał bardzo mały atak w porównaniu np. do hammera. Paladyn smiter nie atakuje mieczem czy bronią, tylko tarczą, pchnięcie zwiększa obrażenia nawet kilkukrotnie, zwiększa również się szybkość, a do tego dochodzi oszołomienie, które nie pozwala zaatakowanemu na kontratak.

Do boju kowale :)

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
ciastek666, 01.10.2013, 10:07
Moim zdaniem to swoiste pie****, że smiter musi mieć jak najdroższy gear żeby dawać radę na UT. COA jest całkowicie niepotrzebne, resy osiągamy spokojnie mają Zake lub Exile i COH. Oczywiście jeśli zrobiliśmy Questa z Anką. Aura przekonanie i tak załatwia za nas całą sprawę w walce z Mefem. Smite, wystarczy dodac 1 punkt a reszte przeznaczyć w skille defensywne.
Świeta Tarcza lvl20+Śmiałość lvl20.
Ja preferuję następujące rozwiązanie.

Smite-1lvl
Święta tarcza-20lvl
Śmiałość-20
Fanatyzm-20
Przekonanie-20
Reszta punktów na dojście, dodatkowo kolejne pkt można wrzucać w Smite. Nie musimy dodawać pkt do poszczególnych odporności. Prawda dodają biernie odporności, ale to strata pkt.
Co do setu:
Armor: Chains of Honor. Chyba najdroższy wydatek w moim buildzie.
Światło Niebios: najlepiej 2sox w każdym Shael.
Tarcza: Herold Zakarum min 170%ed. Można upp i dodać UM. Brylant daje o 3 resy mniej.
Buty: Gobasy, 2x upped do Lustrzanek.
Rękawice: Drakule bez dwóch zdań.
Pas: Thundergod. Nie wiem co ludzie widza w Verdungo.
Ringi: Żaden Bul`Khatos czy SOJ... Carrion (Wiatr zgnilca) + Raven (Kruczy lód). Raven to podstawa, żeby nas nie mrozili bo wtedy mu zimno i nie bije tak szybko jakbyśmy chcieli.
Amulet: Highlord
Hełm: Wilhelm z runą ITH.

Broń na zmianę:
Nie potrzeba nam CTA...
Ja mam Griefa (Żal) w pb i daję radę bez problemów.
Tarcza: Exile bądź drugi Herold.

Dlaczego nie potrzeba nam CTA, Last Wish i innych bla bla bla słów?
Exile + Drakule dają nam Drain. Światło Niebios jest świetnym itemkiem dającym nam w połączeniu z Highlordem 80% IAS + Druzga.
Żeby nie męczyć się zbędnie możemy założyć ENI w trakcie zbierania organów z Lilith,Izuala i Duriela. Stawiamy koło nich tp i przebieramy się. Nikt nam nie musi pomagać. Szybszy atak daje nam duże prawdopodobieństwo na włączenie Draina z rękawic i Exile. Więcej pytań proszę kierować na mail 3vrr1n@gmail.com

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.