Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Czwarty obóz

Czwarty obóz

Ostatnia edycja: 11.04.2012, 19:28
Na pierwszy rzut:
Co kryje się za Nowym Obozem? Co tam jest? A raczej, kto?... Trzeba zacząć od początku. Za NO jest ścieżka, która prowadzi przez góry do jakiejś mini wioski (obozu?). Można znaleźć tam kilku osób, która w żaden (prawie) sposób nie mogą wpłynąć na fabułę gry.
A teraz, co tam jest. Niektórzy myślą, że to czwarty obóz. Mylą się. Drudzy myślą, że to bandyci, którzy są tylko po to, aby ich wyrżnąć i zdobyć trochę doświadczenia. Też nie mają racji. A są oni niczym innym ja fragmentem NO. (Jak można tego nie zauważyć?!). Analizując grę pod względem fabularnym, dochodzimy do kilku wniosków.
Magowi Wody potrzebują ogromnej ilości rudy.
Członkowie NO nie mogą korzystać ze Starej Kopalni, ponieważ należy ona do SO.
Musieli stworzyć własne miejsce do wydobywania rudy na własne potrzeby.
Ja bym to miejsce nazwał raczej Nową Kopalnią, ze względów oczywistych.
Znajdują się tam nie bandyci, tylko najemnicy! (członkowie NO)
Znajdują się tam Krety – osoby zatrudnione przez ON do wydobywania rudy.
A więc wszystko się zgadza, mamy odłam nowego obozu. Wiem już, co się tam dzieje i po co to miejsce jest, ale czy służy ono tylko to tego, żeby wyjaśnić z skąd Magowie Wody wzięli tyle rudy. Atoli nie tylko. Kret jest klasą społeczna równą kopaczowi w SO. Przyłączając się do Kretów, jakby sugerujemy późniejszą przynależność do NO.
Znajdziemy tam jednego robotnika (inżynier), który, jeśli dobrze z nim porozmawiamy, pozwoli nam zostać kretę. Ale czy coś nam to daje? Otóż pozwala nam zaoszczędzić 100 bryłek rudy. Czy nie zastanawialiście się, kiedy wchodziliście do karczmy na jeziorze, czemu nasz … bohater mówi cos o tym że jest jednym z Kretów, a „strażnik” nie chce go wpuścić – tylko trzeba go przekupić. Jeżeli przyłączymy się, do Kretów, wtedy wejdziemy do karczmy za darmo, proste, logiczne.
No to takie sprostowanie, nie wiem skąd te pomysły o czwartym obozie, jak widać fantazja ludzka nie ma granic.

A teraz troche z innej strony:
Wielu (niekoniecznie zagorzałych) fanów pierwszej części kultowego Gothica z pewnością spotkało się podczas gry z tak zwanym "czwartym obozem". Pokrótce, dla niezorientowanych: w północnej części kolonii znajduje się grupka bandytów stacjonująca w niewielkim, prowizorycznym obozie (nieporównywalnie mniejszy, prymitywniejszy od pozostałych trzech). Można tam dotrzeć zapuszczając się dalej w góry (na północ), w okolicach starej kopalni.

Czy jednak słuszne jest nazywanie tego miejsca kolejnym obozem? Z całą stanowczością nie. Jest na to kilka przesłanek. Po pierwsze postacie "zamieszkujące" to obozowisko są najprawdopodobniej w jakiś sposób związane z Nowym Obozem. Jedni twierdzą, że to po prostu zwykli członkowie NO, inni, iż są to bandziory na usługach Ryżowego Księcia. Osobiście popieram drugą tezę. Możliwe też, że są to postacie nie związane z NO - zwykli bandyci, jacy pojawiają się w drugiej części gry (o tym świadczyć może fakt, że jesteśmy przez nich atakowani). Pozostaje jeszcze kontrowersyjna sprawa możliwości dołączenia się do tego "niby stronnictwa". Niektórzy uparcie twierdzą, iż wykupienie całego towaru u jednego z kupców w NO (Sharky) sprawia, że otrzymujemy od niego zadanie umożliwiające dostanie się do tej "gildii". U mnie ten wariant nie zadziałał. "Jedyne co daje, to bałagan w plecaku" - takie określenie, które znalazłem na forum dobrze pasuje do tej kwestii. Podsumowując: nie można nazwać tego miejsca obozem! Nawet, gdyby dało się w jakiś sposób do niego dołączyć (w co wątpię - gdyby tak było już dawno ktoś by to "udokumentował", a na razie mamy do czynienia z samymi "plotkami") to nie ma on swego "bossa", "mieszkańcy" nie mają unikalnych imion, specyficznych dla swojego "obozu" zbroi, obwarowań, domów, itd., itp.

Poza tym Gothic 1 nie jest aż tak rozbudowany, aby twórcy stworzyli w nim jakiś unikalny, nieznany obóz z ukrytą możliwością dołączenia, której gracze do tej pory ostatecznie by nie rozszyfrowali. Stwierdzam więc jednoznacznie: w grze Gothic 1 nie ma żadnego czwartego obozu!

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Lee, 03.05.2007, 15:41
Ja grając magiem ognia zostałem przez ludzi z tego "obozu" zaatakowany, oczywiście wszyscy poszli z dymem ;) A co do wykidajło przy karczmie na jeziorze...też dostał w czapę :D Może to kolejne niespełnione marzenie, któregoś z twórców
Avatar
Aaron, 09.05.2007, 18:17
Nie to, zebym krytykował wkład twórców w ten artykuł, ale nazwa waszej "Nowej Kopalni" jest w grze powiedziana (Wolna Kopalnia), z resztą jest ona też w wątku fabularnym wykorzystana w 5 rozdziale trzeba ją odbić z rąk Gomeza...? Czy autorzy przeszli Gothica?
Avatar
murzyn, 18.05.2007, 21:14
Nie wiem po co ten artukuł powstał?Przecierz przechodząc grę dowiadujemy się że to jest wolna kopalnia należąca do nowego obozu czy ci kturzy to pisali nie wiedzieli tego?Pozatym w tym artykule mylicie to z jakimś obozem?Przecierz każdy wie kto grał wothica że to jest kopalnia. jaaaaaaaaa(Bez urazy nie chciałem nikogo urazić:D)
Avatar
Diego, 24.10.2007, 17:37
Ja tam byłem magiem wody ale nie chcieli mnie przepuścić do kopalni ale ten obóz to fragment Nowego Obozu.
Avatar
squaier, 28.02.2008, 05:58
ja tam przeszedlem gothica i nie spotkalem tego "czwartego obozu" wiec nie wiem dokladnie o czym mowicie heh :)
Avatar
terminator, 28.03.2008, 06:34
To jest kopalnia gdzie jest Baloro ktury zleci nam zadanie o nazwie broń baloro.Ale niedaj się zwieść nazwie i jemu samemu bo on kłamie. Ja się nabrałem , ale potem go zabiłem.Ja równierz nie wiedziałem z początku że tu hodzi o Wolną kopalnie.Ale gdy dobrze to przeczytałem to się zorjentowałem. Dla nie kumatych NO oznacza NOWY OBUZ , a so stary.
Avatar
Haguś, 23.08.2008, 05:47
Ten czwarty obóz to kit ja uważam że "Wolna Kopalnia" jest częściom NO a ta ścieżka powinna być obstawiona tylko kiedy wszedłem tam jako najemnik to raczej nie mogłem sobie poradźidzić z nadmiarem zadań no ale co zrobić jak trzeba w kopalni znalęźc orka co ma zrobić "Ulu mulu" ;)
Avatar
yeti, 03.12.2008, 04:53
Ja nie chwaląc się przeszedłem gothica 1 jakieś 15-16 razy. Grałem już wszystkimi możliwymi opacjami po kilka razy i będąc w tym obozie bandziorów za każdym razem byłem atakowany. A co do Wolnej Kopalni to popieram pomprzedników i nie rozumiem po co ten wątek. (dla autora) właśnie w 5 roździale po powrocie do magów wody mamy iść do straży Corda i jest tam Gorn z którym odbijamy kopalnie.
Avatar
Dreikart, 25.12.2008, 02:39
Właśnie to jest wolna kopalnia ale w 3 rozdziale gdy zbieramy kamienie ogniskujące i spotykamy Diega gdzie też pomniejszamy i zabijamy trolla idąc w górę napotykając chyba brzytwiaki spotkamy tam naprawdę obóz z bandytami którzy atakują bez ostrzeżenia niestety nic więcej nie wiem ;/
Avatar
dark prince, 30.12.2008, 21:29
A po co sie przejmować tamtymi idiotami? Załatwiłem wszystkich z łuku i po sprawie.
Avatar
karol-deka, 21.07.2009, 15:10
ja gorna zabiłem (mój tajny kod)i dostałem 99999999990 PD
Avatar
terminator, 15.11.2009, 21:04
przyznaje racje tym , którzy pisali że ten temat jest bez sensu. Odrazu widać że to kopalnia a po pancerzach że należy do NO . Chyba każdy kto grał w gothica wie że to nie obóz tylko kopalnia ( chyba żę ktoś ma 0,1 iq)
Avatar
adek24689, 12.02.2010, 23:04
No, ten temat jest całkowicie bezsensowny! Zresztą terminator wszystko wyjaśnił. Autor textu chyba zwyczajnie nie przeszedł gothica 1 albo "ma 0,1 iq" :D
Avatar
doradca xp, 15.02.2010, 12:34
to miejsce nazywa sie
Avatar
doradca xp, 15.02.2010, 12:35
KOCIOŁ
Avatar
Blitzkrieg_97, 25.02.2010, 13:24
ale u tych bandziorów jest taki typek co się quantin nazywa nie ma z nim czasem questa ?
Avatar
terminator, 27.02.2010, 11:03
ja nie dawno odkryłem inny obó który zdaje mi się należeć do NO . jest koło NO w małej jaskini i odrazu ci bandyci mnie atakują . Czy ktoś może wiedzieć kim oni są . PS tak samo mam w g2 i g2nk
Avatar
mathieu135, 02.06.2010, 17:19
1.Grając w Gothica zauważyłem że nie ma 4 obozu ale tak się zastanawiam czy obóz orków to jest obóz...chyba tak.2.By wejść do karczmy na jeziorze nie trzeba przekupywać wykidajło wystarczy że wyciągniesz broń,poczekasz aż on wyciągnie i wtedy wejdziesz i schowasz broń.
To też się sprawdza w SO by wejść do zamku czy siedziby magnatów.3.Czytałem co z tymi bandziorami i będę kombinować czy jakoś można do nich dołączyć czy nie...jak będę wiedzieć to napiszę.
Avatar
terminator, 08.02.2012, 21:01
Mathieu o ile jest me się dobrze orientuje jest mod rozwijający obóz owych bandytów (chyba kilka zadań i możliwość dołączenia ... nie jestem pewny). Nazywa się chyba Golden mod. Gdzieś o nim czytałem.
Avatar
Blizna, 13.03.2014, 14:27
Lee może masz rację poszedłem tam strażnikiem i też mnie zaatakowali. Może to naprawdę słudzy RK .

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.