Zaginiony strażnik - Pogadaj ze Złym. Znajdziesz Nek'a niedaleko w jaskini po wyjściu przez południową bramę.
Zadanie Thorus'a - Pogadaj z Thorus'em. Zleci ci zadanie przegnania Mordrag'a. Pogadaj z Mordrag'iem nie zabijaj go. Idź z nim do Nowego obozu. Weź pierścień - nie sprzedawaj go!!! Idź do Lares'a.
Receptura bractwa - Porozmawiaj z Dexter'em, a następnie z Baal Parvez'em. Idź do Sekty pogadaj z Lester'em. Niech cię zaprowadzi do laboratorium. W laboratorium ukradnij recepturę ze skrzyni.
Przepis Snaf'a - Musisz załatwić 3 chrząszcze i 5 piekielników. Chrząszcze znajdziesz w zepsutej chacie między południową bramą a areną. Po wyjściu przez południową bramę skieruj się na wprost, tam znajdziesz piekielniki.
Test Zaufania - Pogadaj z Diego. Idź do Graham'a i weź mapę. Idź do Starej Kopalni jeśli spotkasz Gor Na Drak'a niech cię nauczy pozyskiwać wydzielinę pełzaczy. Skieruj się do Ian'a. Teraz wyjdź z kopalni i skieruj się do Nowego lub Starego obozu. W Nowym przyjmie cię Lares a w Starym Diego.
Skrzynia Aron'a - Pogadaj ze Snips'em. Odciągnij Aron'a. Znów pogadaj ze Snips'em i kup klucz, obrabuj skrzynie, a następnie idź do Aron'a sprzedać mu klucz.
Szopa Ulbert'a - Pogadaj z Ulbert'em. Kup klucz u Aleph'a. Wróć do Ulbert'a i odciągnij go. Obrabuj skrzynię.
Zbieracz Horacy - Pogadaj z Horacym, a następnie z Jeremiasz'em (karczmarz) potem znów z Horacym. Zbiory bagiennego ziela - Pogadaj z Balor'em. Idź do Viran'a, a po drodze zabijaj krwiopijców. Oddaj ziele Cor Kalom'owi i wróć do Baal Orun'a po przepustkę lub idź do Cipher'a i sprzedaj ziele.
Zastępstwo Ghorim'a - "Pogadaj" z Harlok'iem. Następnie porozmawiaj z Baal Orun'em.
Topielec pod tamą - Pogadaj z Homerem. Topielec jest po drugiej stronie jeziora. I nie myśl sobie, że to człowiek który się utopił:)
Chata Krzykacza - Pogadaj z Gorn'em i spraw łomot Krzykaczowi (nie zabijaj go!).
Pozyskiwanie klientów - Rozprowadź 10 szt. ziela. Weź w nagrodę kasę, zaklęcia lub przepustkę do Sekty.
Handlarz zielem - Upij Baal Isidro. Sprzedaj ziele. Wróć do Baal'a Isidro daj mu kasę i spierz go (w tej kolejności).
Wydzielina Pełzaczy - Idź do Starej Kopalni, tam pogadaj z Ian'em. Po zejściu niżej zobaczysz samotnego strażnika skręć koło niego w boczny korytarz. Zabij pełzacze i zabierz koło zębate. Wróć do Ian'a on skieruje cię do Ashgan'a. Ashgan każe ci znaleźć kilku strażników świątynnych, poczym pozwoli ci otworzyć (kołowrotem) bramę. Wejdź do jaskini, dojdziesz do miejsca z fosforyzującymi ścianami, tam znajduje się Królowa Pełzaczy, zabij ją najlepiej "Kulą ognia" lub "Burzą ognia".
Kamień ogniskujący dla Guru - Po awansie na Cienia, Szkodnika, lub Nowicjusza pogadaj z Lester'em. Udaj się do Y'Berion'a, po szczegóły. Znajdź kamień, zabij Nyras'a idź do Y'Berion'a. Wyłudź od niego nagrodę za swoje usługi i udaj się do Cor Kalom'a, poczym zrób tak samo jak z Y'Berion'em.
Co dzieje się na bagnach - Po pogadaj z Kruk'iem lub Mordrag'iem (zależy od frakcji). Po przebudzeniu śpiocha udaj się do jednego z nich (tego co wcześniej).
Cmentarzysko orków - Po przywołaniu pogadaj z Cor Angar'em. Idź do Talasa on zaprowadzi cię na most, który prowadzi na cmentarzysko. Po wybiciu części orków dojdziesz do Baal Lukor'a. Pogadaj z nim, a potem "pozwiedzaj" tunele. W jednym z nich dojdziesz do pomieszczenia z Orkiem żołnierzem. Stań w miejscu gdzie stał Ork. Po teleportacji otwórz kołowrotem przejście. Kiedy Lukor skończy lamentować - zabij go!
Almanach - Cor Kalom zleci ci zadanie odzyskania Almanachu. Pogadaj z Talas'em, zaprowadzi cię do pewnej jaskini, zabij tamtejsze gobliny (łatwiej trafić czy to z łuku czy łomotacza:). Almanach jest w najmniejszym pomieszczeniu, zanieś go Kalom'owi.
Lecznicze zioła dla Y'Berion'a - Po powrocie z cmentarzyska orków porozmawiaj z Cor Angar'em (gadaj tyle razy, aż ci każe iść do Fortuno).
Plan ucieczki magów wody - Po śmierci Y'Berion'a porozmawiaj z Cor Angar'em. Otwórz skrzynie Cor Kalom'a. Zabierz Almanach i Kamień ogniskujący do Saturas'a. Po rozmowie z Gorn'em idź do Cronos'a. Poda ci hasło do "jaskini" Saturas'a. Oddaj Saturas'owi kamień i Almanach.
Wygnanie ze Starego Obozu - Po odnalezieniu Kamieni ogniskujących zostałeś wypędzony z Starego obozu. Porozmawiaj z Saturas'em. Skieruje cię on do Lee, który jest na tamie.
Spotkanie - Musisz zawiadomić Dieg'a, Milten'a, Lester'a i Gorn'a o spotkaniu. Dieg'a i Milten'a znajdziesz koło wejść do Starego obozu, Lester jest w starej fortecy, a Gorn siedzi u magów wody.
Pomoc magów ognia - Idź do starego obozu i pogadaj z Diego. Jest teraz przy południowej bramie. Wróć do Saturas'a.
Xardas nekromanta - Kiedy znajdziesz już wszystkie kamienie ogniskujące Saturas zleci ci odnalezienie Xardas'a.
Zbroja z pancerzy Pełzaczy - Przed atakiem na Wolną Kopalnię pogadaj z Gorn'em a następnie z Wilk'iem. Przynieś mu 15 płytek pancerzy pełzaczy. Po pewnym czasie zrobi dla ciebie zbroję.
Wypędzony szaman orków - Pogadaj z Xardas'em. Niedaleko od wieży jest jezioro, a nad nim wysoko zamek - idź tam. Uratuj szamana przed innymi orkami. Daj mu mapę koloni. Wróć do Xardas'a.
Ulu-Mulu - W siedzibie Saturas'a będzie Gorn pogadaj z nim. Gdy zaczniecie atak na kopalnię Gorn wspomni coś o Wilk'u musisz iść do niego. Wróć do Gorn'a i zaatakujcie kopalnię. Znajdź Tarrok'a i jago lekarstwo (jest na tym samym poziomie). Zdobądź:
- Smoczy język
- Zęby Błotnego Węża
- Kły Trola
- Róg Cieniostwora (niekoniecznie w tej kolejności)
Wróć do Tarroka.
Droga do Świątyni Śniącego - Pogadaj z Ur-Shak'iem stoi przed wioską orków. Załóż Ulu-Mulu. Ściągnij figurkę z totemu, przed którym modlą się szamani. Podejdź do kraty i włóż figurkę na wajchę.
Magiczny miecz Uriziel - Kup u Xardas'a zaklęcie "Śmierć Ożywieńcom". Spenetruj wieżę. Wróć do Xardas'a, a następnie idź do groty Saturas'a, potem do Milten'a. Jeśli jesteś magiem to możesz iść do Xardas'a, aby dał ci zaklęcie "Fala śmierci Uriziela" ale wtedy "stracisz" miecz