Ostatnia edycja: 12.04.2012, 08:21
Przemierzając Kolonię spotkamy bardzo wielu ludzi. Jedni nastawieni przyjaźnie - pomogą nam, inni zupełnie obojętni, a jeszcze inni od początku będą chcieli nam dokopać. Poniżej przedstawiłem listę najważniejszych ludzi, którzy w znaczący sposób mają wpływ na fabułę gry.
Diego Jedna z pierwszych osób które spotykamy po trafieniu do Doliny. Już na samym początku okazuje się porządnym facetem, bo ratuje nas przed Bullitem. Kiedyś był pomocnikiem bogatego kupca z Khorinis i przez niego właśnie wylądował w Kolonii. Nie wiemy jak długo tam przebywał, ale prawdopodobnie sporo, ponieważ wyrobił sobie sporą reputację. Jest Cieniem w Starym Obozie, pracuje dla Gomeza, ale znacznie silniejsze niż lojalność wobec szefa są u niego więzy przyjaźni łączące go z trzema innymi więźniami: Miltenem, Gornem i Lesterem. Dla tej czwórki nie istnieje podział na obozy. Urządzają oni tajne spotkania w sobie tylko znanych miejscach. Przy ewentualnym dołączaniu do Starego obozu to właśnie Diego będzie naszym przewodnikiem i nauczycielem.
Milten Mag Ognia w Starym Obozie. Młody jak na maga Milten wstąpił do kręgu ognia już po powstaniu Bariery. Był prawdopodobnie zwykłym więźniem, ale wyświadczył jakieś przysługi Magnatom, przez co został zauważony, a Arcymag Kręgu Ognia - Corristo przyjął go na ucznia. Milten jest prawdopodobnie w trzecim kręgu, ale trudno to jednoznacznie stwierdzić. Podczas gry Milten w wielu przypadkach okazuje się niezwykle pomocny.
Gorn Najemnik z Nowego Obozu. Pochodzi z Wysp Południowych. Nie wiemy za co konkretnie i kiedy trafił do Kolonii, ale nie trudno się domyśleć. Gorn to straszny zadymiarz, lubi rozruby, bójki i tego typu rozrywkę. Jest doskonałym wojownikiem - trudno o lepszego towarzysza na polu walki i będziemy mieli okazję się o tym przekonać. Na ogół to bardzo spokojny i przyjazny facet, ale jak się wścieknie to nie ma już ratunku…
Lester Bardzo tajemnicza osoba. Jest Nowicjuszem w Bractwie Śniącego. W Kolonii przebywa od dwóch lat, ale nie wiemy za co. Wbrew pozorom jest całkiem silny - doskonale sobie radzi z bronią i zna potężną magię Śniącego. Jest też bardzo wytrzymały psychicznie jako jeden z dwóch ludzi w Bractwie nie daje się później opętać przez Poszukiwaczy. Ale informacje na temat Lestera są znikome, trudno powiedzieć o nim coś więcej.
Xardas Jedna z najważniejszych osób w grze. Od czwartego rozdziału nasz przewodnik. Dawniej był Arcymagiem Ognia, ale po utworzeniu Bariery zajął się badaniem czarnej magii, przez co musiał opuścić Stary Obóz i rozpocząć samotne życie w wieży na południu Kolonii. Został Nekromantą. Z powodu trzęsienia ziemi musiał zmieniać miejsce zamieszkania. Jego obecna wieża pilnowana jest przez przywołane magiczne istoty a sam Xardas nie życzy sobie gości. Magowie z Nowego Obozu wielokrotnie próbowali się z nim skontaktować, ale bez skutku. Przez wszystkie lata samotności badał przyczyny z jakich Bariera wymknęła się spod kontroli. Znalazł je i znalazł też sposób na zniszczenie Bariary. Możemy kupić od niego potężne zwoje, runy i amulety. Jego pomoc jest nieoceniona - mówi jak zniszczyć barierę, pomaga naładować Uriziel, daje Zbroję Runiczną z magicznej rudy. Tylko on może nas wprowadzić do szóstego kręgu magii. I to on ratuje nam życie wyciągając z ruin podziemnej świątyni.
Thorus Jeden z najpotężniejszych ludzi w Kolonii. Jest dowódcą Straży w Starym Obozie. Jest Południowcem. Uczy posługiwania się bronią dwuręczną.
Szakal, Bloodwyn i Fletcher trażnicy obstawiający zewnętrzny pierścień Starego Obozu. Bardzo nieprzyjemni ludzie, niejednokrotnie będziemy mieli z nimi nieprzyjemne spotkania.
Rączka Jeden z Cieni w Starym Obozie. Uczy umiejętności złodziejskich. Dzięki wyuczeniu się którejś z nich możemy zaskarbic sobie jego poparcie przy dołączaniu do Obozu.
Scatty Cień, organizuje walki na Arenie w zewnętrznym pierścieniu. To bardzo dobry wojownik jak na cienia. Za sporą opłatą szkoli posługiwania się bronią jednoręczną.
Skorpion Strażnik na zamku. Uczy posługiwania się kuszą. W miarę porządny człowiek. Po jakimś czasie zaczyna mieć dość machlojek Strażników, okrada zamkową zbrojownię i ucieka. Może nam wówczas sprzedać kilka naprawdę dobrych broni.
Skip Sprzedaje broń na zamku
Stone Najlepszy kowal w Kolonii, pracuje w kuźni zamkowej. Warto go odwiedzić w ostatnim rozdziale, bo za wyciągnięcie z więzienia może nam ulepszyć zbroję.
Kruk Pierwszy Magnat jakiego spotkamy. Jest najbliższym współpracownikiem Gomeza. Kruk zleca nam pierwsze zadanie w Starym Obozie.
Bartholo Magnat. Zajmuje się zaopatrzeniem. Dostarcza Gomezowi bagienne ziele, kobiety i inne luksusy. W ostatnim rozdziale pilnuje pentagramu teleportacyjnego u Magów Ognia.
Blizna Jeden z ochroniarzy Gomeza. Warto w początkowych fazach gry go „odwiedzić”, ponieważ Blizna ma najlepszą broń jednoręczną w grze i najlepszą kuszę. Naprawdę warto pomęczyć się z nim i zabrać mu ten sprzęt.
Gomez Przywódca Starego Obozu. Miał już nieformalną władzę jeszcze przed powstaniem Bariery. To prawdziwy bandyta, rozmawiając z nim trzeba bardzo uważać na słowa, bo za każdy przejaw arogancji możemy oberwać. Gomez to maszyna do zabijania - jest ogromny, silny, ma bardzo dobry pancerz i jeden z najlepszych mieczy w grze. Walka z nim jest wyzwaniem nawet w końcowych etapach gry, kiedy jesteśmy już bardzo silni.
Corristo Arcymag Kręgu Ognia. Jeżeli zdecydujemy się na ścieżkę magii to właśnie Corristo będzie naszym nauczycielem, to on podda nas próbie i będzie wprowadzał w kolejne kręgi.
Torrez Jeden z Magów Ognia. Zazwyczaj stoi przed świątynią w zamku. Sprzedaje różne magiczne przedmioty i mikstury, oraz pomaga zwiększyć manę. Od niego odbieramy nagrodę za dostarczenie listu z zewnętrznego świata.
Y’Berion Przywódca Bractwa Śniącego. Pięć lat przed akcją gry przeżył pierwszą wizję od Śniącego i założył Bractwo. Obecnie mieszka w ruinach starej świątyni na bagnie. Dąży do przeprowadzenia rytuału przyzwania Śniącego, ale wierzy także w powodzenie planu opracowanego przez Magów Wody.
Cor Kalom Alchemik, odpowiada za rekrutację nowych członków Bractwa. To prawdziwy fanatyk religijny, a przy okazji bardzo niemiły człowiek. Przez jakiś czas będziemy musieli z nim współpracować nad przygotowaniem rytuału. W hierarchii Obozu jest zaraz za Y’Berionem.
Cor Angar Dowódca Straży Świątynnej. Doskonały wojownik. Może nas nauczyć walki bronią, a także zwiększyć wszystkie współczynniki. Oprócz Lestera tylko on unika później opętania. To rozsądny, dobry i mądry człowiek.
Baal Cadar Guru odpowiedzialny za naukę magii w Obozie. Jeżeli należymy do Bractwa Baal Cadar może wprowadzić nas w cztery kręgi magii oraz sprzedać przydatne przedmioty magiczne.
Darrion Nowicjusz pracujący w kuźni, możemy od niego kupić broń.
Mordrag Szkodnik, kurier Magów, może nam pomóc wstąpić do Nowego Obozu, a także sprzedać kilka rzeczy.
Ryżowy Książe Jeden z pierwszych ludzi w Kolonii, zajmuje się produkcją ryżówki w Nowym Obozie. Ma swoich ochroniarzy, którzy zmuszają ludzi do pracy na polach ryżowych.
Lewus Jeden z ochroniarzy Ryżowego Księcia. Bardzo cwany jak na zwykłego Szkodnika. Chce zmusić nas do pracy na polach ryżowych.
Jarvis Najemnik pilnujący bramy do Nowego Obozu, bardzo lojalny wobec Lee
Lares Przywódca Szkodników, organizuje napady na konwoje Starego Obozu. Może pomóc nam podnieść współczynniki. Niewiadomo za co trafił do Kolonii, ale niewykluczone, że za fałszerstwa - doskonale podrabia listę z zamówieniami ze Starej Kopalni. On decyduje o naszym przyjęciu do Nowego Obozu.
Sharky Handluje bronią w Nowym Obozie. Pod koniec gry ma naprawdę dobry sprzęt - warto do niego zajrzeć.
Klin Szkodnik, uczy umiejętności złodziejskich
Buster Szkodnik, uczy akrobatyki
Wilk Płatnerz. Sprzedaje pancerze, ale także sprzęt myśliwski - łuki, kusze i amunicje. Ma doskonały pomysł na zbroję z pancerzy pełzaczy, co okazuje się później dla nas zbawieniem, bo dostajemy jeden egzemplarz za darmo.
Cord Najemnik, bardzo dobry wojownik, zajmuje się szkoleniem w zakresie broni jednoręcznej, za cenę mniejszą niż Scatty.
Torlof Przyjaciel Gorna, były żeglarz. Trafił do Kolonii za bunt na statku.
Okyl Dowódca Najemników pilnujących Wolnej Kopalni.
Swidney Inżynier nadzorujący bezpieczeństwo wydobycia. Na początku gry możemy od niego dostać za darmo spodnie kopacza.
Lee Niezwykle barwna i ważna postać. Niegdyś był generałem w armii królewskiej. Przyczynił się do zwycięstwa Rhobara w bitwie o Varrant. Jest doskonałym strategiem i wojownikiem. Ze względu na wpływy w królestwie został wrobiony w zamordowanie królowej i zesłany do Kolonii. Poprzysiągł zemstę na szlachcie, która go wrobiła., dlatego dąży do wyjścia na wolność i współpracuje z Magami Wody.
Cronos Strażnik Rudy, Mag Wody. Pierwszy z Magów Wody jakiego poznamy. Tylko on może udzielić pozwolenia wejścia na najwyższy poziom Obozu. Oprócz tego handluje magicznymi przedmiotami i pozwala zwiększyć manę.
Saturas Arcymag Kręgu Wody, przywódca Nowego Obozu. Opracowuje plan wysadzenia Bariery przy pomocy eksplozji energii magicznej. To jego polecenia wykonujemy przez pół gry, niezależnie do którego obozu dołączymy. Saturas stara się załagodzić konflikt pomiędzy obozami. Koresponduje z Magami Ognia w Starym Obozie.
Ian Dowódca w Starej Kopalni. Udziela nam pozwolenia na wejście do zamkniętego szybu, a także wyjaśnia proces obróbki rudy.
Ratford i Drax Myśliwi z Nowego Obozu. Spotykamy ich w drodze do Starego. Za butelkę piwa objaśnią taktykę walki ze ścierwojadami, a za sporą opłatą nauczą oprawiać zwierzęta.
Aidan Również myśliwy i również szkoli oprawiania zwierząt. Mieszka w prowizorycznym obozie w drodze do Nowego Obozu.
Cavalorn Myśliwy ze Starego Obozu. Uczy skradania się i strzelania z łuku. Ma też trochę sprzętu myśliwskiego do sprzedania.
Wąż Hutnik, pracuje przy piecu w Starej Kopalni. Można z nim handlować, dysponuje sporą ilością rudy.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:
Ogółem to tekst fajny, szacun dla autora , ale brakuje mii parę NPC'ów m.in.: Snaff'a, Złego, Świstaka czy choćby Wrzoda (za cholerę nie czaję pokiego grzyba on jest w tej grze , jeśli ktoś wie to proszem pięknie o pomoc ).