Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Postacie

Postacie

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 08:21
Przemierzając Kolonię spotkamy bardzo wielu ludzi. Jedni nastawieni przyjaźnie - pomogą nam, inni zupełnie obojętni, a jeszcze inni od początku będą chcieli nam dokopać. Poniżej przedstawiłem listę najważniejszych ludzi, którzy w znaczący sposób mają wpływ na fabułę gry.

Diego
Jedna z pierwszych osób które spotykamy po trafieniu do Doliny. Już na samym początku okazuje się porządnym facetem, bo ratuje nas przed Bullitem. Kiedyś był pomocnikiem bogatego kupca z Khorinis i przez niego właśnie wylądował w Kolonii. Nie wiemy jak długo tam przebywał, ale prawdopodobnie sporo, ponieważ wyrobił sobie sporą reputację. Jest Cieniem w Starym Obozie, pracuje dla Gomeza, ale znacznie silniejsze niż lojalność wobec szefa są u niego więzy przyjaźni łączące go z trzema innymi więźniami: Miltenem, Gornem i Lesterem. Dla tej czwórki nie istnieje podział na obozy. Urządzają oni tajne spotkania w sobie tylko znanych miejscach. Przy ewentualnym dołączaniu do Starego obozu to właśnie Diego będzie naszym przewodnikiem i nauczycielem.

Milten
Mag Ognia w Starym Obozie. Młody jak na maga Milten wstąpił do kręgu ognia już po powstaniu Bariery. Był prawdopodobnie zwykłym więźniem, ale wyświadczył jakieś przysługi Magnatom, przez co został zauważony, a Arcymag Kręgu Ognia - Corristo przyjął go na ucznia. Milten jest prawdopodobnie w trzecim kręgu, ale trudno to jednoznacznie stwierdzić. Podczas gry Milten w wielu przypadkach okazuje się niezwykle pomocny.

Gorn
Najemnik z Nowego Obozu. Pochodzi z Wysp Południowych. Nie wiemy za co konkretnie i kiedy trafił do Kolonii, ale nie trudno się domyśleć. Gorn to straszny zadymiarz, lubi rozruby, bójki i tego typu rozrywkę. Jest doskonałym wojownikiem - trudno o lepszego towarzysza na polu walki i będziemy mieli okazję się o tym przekonać. Na ogół to bardzo spokojny i przyjazny facet, ale jak się wścieknie to nie ma już ratunku…

Lester
Bardzo tajemnicza osoba. Jest Nowicjuszem w Bractwie Śniącego. W Kolonii przebywa od dwóch lat, ale nie wiemy za co. Wbrew pozorom jest całkiem silny - doskonale sobie radzi z bronią i zna potężną magię Śniącego. Jest też bardzo wytrzymały psychicznie jako jeden z dwóch ludzi w Bractwie nie daje się później opętać przez Poszukiwaczy. Ale informacje na temat Lestera są znikome, trudno powiedzieć o nim coś więcej.

Xardas
Jedna z najważniejszych osób w grze. Od czwartego rozdziału nasz przewodnik. Dawniej był Arcymagiem Ognia, ale po utworzeniu Bariery zajął się badaniem czarnej magii, przez co musiał opuścić Stary Obóz i rozpocząć samotne życie w wieży na południu Kolonii. Został Nekromantą. Z powodu trzęsienia ziemi musiał zmieniać miejsce zamieszkania. Jego obecna wieża pilnowana jest przez przywołane magiczne istoty a sam Xardas nie życzy sobie gości. Magowie z Nowego Obozu wielokrotnie próbowali się z nim skontaktować, ale bez skutku. Przez wszystkie lata samotności badał przyczyny z jakich Bariera wymknęła się spod kontroli. Znalazł je i znalazł też sposób na zniszczenie Bariary. Możemy kupić od niego potężne zwoje, runy i amulety. Jego pomoc jest nieoceniona - mówi jak zniszczyć barierę, pomaga naładować Uriziel, daje Zbroję Runiczną z magicznej rudy. Tylko on może nas wprowadzić do szóstego kręgu magii. I to on ratuje nam życie wyciągając z ruin podziemnej świątyni.

Thorus
Jeden z najpotężniejszych ludzi w Kolonii. Jest dowódcą Straży w Starym Obozie. Jest Południowcem. Uczy posługiwania się bronią dwuręczną.

Szakal, Bloodwyn i Fletcher
trażnicy obstawiający zewnętrzny pierścień Starego Obozu. Bardzo nieprzyjemni ludzie, niejednokrotnie będziemy mieli z nimi nieprzyjemne spotkania.

Rączka
Jeden z Cieni w Starym Obozie. Uczy umiejętności złodziejskich. Dzięki wyuczeniu się którejś z nich możemy zaskarbic sobie jego poparcie przy dołączaniu do Obozu.

Scatty
Cień, organizuje walki na Arenie w zewnętrznym pierścieniu. To bardzo dobry wojownik jak na cienia. Za sporą opłatą szkoli posługiwania się bronią jednoręczną.

Skorpion
Strażnik na zamku. Uczy posługiwania się kuszą. W miarę porządny człowiek. Po jakimś czasie zaczyna mieć dość machlojek Strażników, okrada zamkową zbrojownię i ucieka. Może nam wówczas sprzedać kilka naprawdę dobrych broni.

Skip
Sprzedaje broń na zamku

Stone
Najlepszy kowal w Kolonii, pracuje w kuźni zamkowej. Warto go odwiedzić w ostatnim rozdziale, bo za wyciągnięcie z więzienia może nam ulepszyć zbroję.

Kruk
Pierwszy Magnat jakiego spotkamy. Jest najbliższym współpracownikiem Gomeza. Kruk zleca nam pierwsze zadanie w Starym Obozie.

Bartholo
Magnat. Zajmuje się zaopatrzeniem. Dostarcza Gomezowi bagienne ziele, kobiety i inne luksusy. W ostatnim rozdziale pilnuje pentagramu teleportacyjnego u Magów Ognia.

Blizna
Jeden z ochroniarzy Gomeza. Warto w początkowych fazach gry go „odwiedzić”, ponieważ Blizna ma najlepszą broń jednoręczną w grze i najlepszą kuszę. Naprawdę warto pomęczyć się z nim i zabrać mu ten sprzęt.

Gomez
Przywódca Starego Obozu. Miał już nieformalną władzę jeszcze przed powstaniem Bariery. To prawdziwy bandyta, rozmawiając z nim trzeba bardzo uważać na słowa, bo za każdy przejaw arogancji możemy oberwać. Gomez to maszyna do zabijania - jest ogromny, silny, ma bardzo dobry pancerz i jeden z najlepszych mieczy w grze. Walka z nim jest wyzwaniem nawet w końcowych etapach gry, kiedy jesteśmy już bardzo silni.

Corristo
Arcymag Kręgu Ognia. Jeżeli zdecydujemy się na ścieżkę magii to właśnie Corristo będzie naszym nauczycielem, to on podda nas próbie i będzie wprowadzał w kolejne kręgi.

Torrez
Jeden z Magów Ognia. Zazwyczaj stoi przed świątynią w zamku. Sprzedaje różne magiczne przedmioty i mikstury, oraz pomaga zwiększyć manę. Od niego odbieramy nagrodę za dostarczenie listu z zewnętrznego świata.

Y’Berion
Przywódca Bractwa Śniącego. Pięć lat przed akcją gry przeżył pierwszą wizję od Śniącego i założył Bractwo. Obecnie mieszka w ruinach starej świątyni na bagnie. Dąży do przeprowadzenia rytuału przyzwania Śniącego, ale wierzy także w powodzenie planu opracowanego przez Magów Wody.

Cor Kalom
Alchemik, odpowiada za rekrutację nowych członków Bractwa. To prawdziwy fanatyk religijny, a przy okazji bardzo niemiły człowiek. Przez jakiś czas będziemy musieli z nim współpracować nad przygotowaniem rytuału. W hierarchii Obozu jest zaraz za Y’Berionem.

Cor Angar
Dowódca Straży Świątynnej. Doskonały wojownik. Może nas nauczyć walki bronią, a także zwiększyć wszystkie współczynniki. Oprócz Lestera tylko on unika później opętania. To rozsądny, dobry i mądry człowiek.

Baal Cadar
Guru odpowiedzialny za naukę magii w Obozie. Jeżeli należymy do Bractwa Baal Cadar może wprowadzić nas w cztery kręgi magii oraz sprzedać przydatne przedmioty magiczne.

Darrion
Nowicjusz pracujący w kuźni, możemy od niego kupić broń.

Mordrag
Szkodnik, kurier Magów, może nam pomóc wstąpić do Nowego Obozu, a także sprzedać kilka rzeczy.

Ryżowy Książe
Jeden z pierwszych ludzi w Kolonii, zajmuje się produkcją ryżówki w Nowym Obozie. Ma swoich ochroniarzy, którzy zmuszają ludzi do pracy na polach ryżowych.

Lewus
Jeden z ochroniarzy Ryżowego Księcia. Bardzo cwany jak na zwykłego Szkodnika. Chce zmusić nas do pracy na polach ryżowych.

Jarvis
Najemnik pilnujący bramy do Nowego Obozu, bardzo lojalny wobec Lee

Lares
Przywódca Szkodników, organizuje napady na konwoje Starego Obozu. Może pomóc nam podnieść współczynniki. Niewiadomo za co trafił do Kolonii, ale niewykluczone, że za fałszerstwa - doskonale podrabia listę z zamówieniami ze Starej Kopalni. On decyduje o naszym przyjęciu do Nowego Obozu.

Sharky
Handluje bronią w Nowym Obozie. Pod koniec gry ma naprawdę dobry sprzęt - warto do niego zajrzeć.

Klin
Szkodnik, uczy umiejętności złodziejskich

Buster
Szkodnik, uczy akrobatyki

Wilk
Płatnerz. Sprzedaje pancerze, ale także sprzęt myśliwski - łuki, kusze i amunicje. Ma doskonały pomysł na zbroję z pancerzy pełzaczy, co okazuje się później dla nas zbawieniem, bo dostajemy jeden egzemplarz za darmo.

Cord
Najemnik, bardzo dobry wojownik, zajmuje się szkoleniem w zakresie broni jednoręcznej, za cenę mniejszą niż Scatty.

Torlof
Przyjaciel Gorna, były żeglarz. Trafił do Kolonii za bunt na statku.

Okyl
Dowódca Najemników pilnujących Wolnej Kopalni.

Swidney
Inżynier nadzorujący bezpieczeństwo wydobycia. Na początku gry możemy od niego dostać za darmo spodnie kopacza.

Lee
Niezwykle barwna i ważna postać. Niegdyś był generałem w armii królewskiej. Przyczynił się do zwycięstwa Rhobara w bitwie o Varrant. Jest doskonałym strategiem i wojownikiem. Ze względu na wpływy w królestwie został wrobiony w zamordowanie królowej i zesłany do Kolonii. Poprzysiągł zemstę na szlachcie, która go wrobiła., dlatego dąży do wyjścia na wolność i współpracuje z Magami Wody.

Cronos
Strażnik Rudy, Mag Wody. Pierwszy z Magów Wody jakiego poznamy. Tylko on może udzielić pozwolenia wejścia na najwyższy poziom Obozu. Oprócz tego handluje magicznymi przedmiotami i pozwala zwiększyć manę.

Saturas
Arcymag Kręgu Wody, przywódca Nowego Obozu. Opracowuje plan wysadzenia Bariery przy pomocy eksplozji energii magicznej. To jego polecenia wykonujemy przez pół gry, niezależnie do którego obozu dołączymy. Saturas stara się załagodzić konflikt pomiędzy obozami. Koresponduje z Magami Ognia w Starym Obozie.

Ian
Dowódca w Starej Kopalni. Udziela nam pozwolenia na wejście do zamkniętego szybu, a także wyjaśnia proces obróbki rudy.

Ratford i Drax
Myśliwi z Nowego Obozu. Spotykamy ich w drodze do Starego. Za butelkę piwa objaśnią taktykę walki ze ścierwojadami, a za sporą opłatą nauczą oprawiać zwierzęta.

Aidan
Również myśliwy i również szkoli oprawiania zwierząt. Mieszka w prowizorycznym obozie w drodze do Nowego Obozu.

Cavalorn
Myśliwy ze Starego Obozu. Uczy skradania się i strzelania z łuku. Ma też trochę sprzętu myśliwskiego do sprzedania.

Wąż
Hutnik, pracuje przy piecu w Starej Kopalni. Można z nim handlować, dysponuje sporą ilością rudy.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Haguś, 23.08.2008, 05:56
Y'Berion to równy gość szkoda że ginie tylko on jest normalny z tak zwanych "Świrów z sekty":P
Avatar
terminator, 10.11.2008, 22:20
Normalny dla mnie był też angar...
Avatar
terminator, 10.03.2009, 00:10
a jeżeli sięm zabije Xsardasa to w gothic2 nie będzie go?
Avatar
JanS, 30.03.2009, 06:58
Niektórzy to są inteligętni
Avatar
hardcorenoob7, 11.07.2009, 17:55
Ej ktoś zna kody na te postacie, bo robię walki na "arenie" ftestmodelami i chciałbym jakiejś różnorodności.
Avatar
doradca xp, 15.02.2010, 12:38
cor kalom to kompletny dzwak kto sie zemnom zgodzi nieh napisze
Avatar
gothic, 19.02.2010, 19:00
zgadzam się z doradca
Avatar
terminator, 27.02.2010, 11:06
ja też nieżle go równierz przedstawił by qarior w gothicu prawdziwej histori (radze obejżeć a potem kontynuacje alter.)
Avatar
arantir228, 15.04.2011, 21:11
Ogółem to tekst fajny, szacun dla autora xD, ale brakuje mii parę NPC'ów m.in.: Snaff'a, Złego, Świstaka czy choćby Wrzoda (za cholerę nie czaję pokiego grzyba on jest w tej grze :P, jeśli ktoś wie to proszem pięknie o pomoc xD).

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.