Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Premiera Wiedźmina przesunięta

Premiera Wiedźmina przesunięta

Data opublikowania: 14.07.2007, 03:05
Tagi:
Warszawa 13 lipca 2007. ATARI oraz CD Projekt RED poinformowały, że przesunięciu uległa data premiery oczekiwanej gry RPG pt "Wiedźmin". Ostateczna data ustalona została na 26 października 2007. Więcej w rozwinięciu.
Fakt przesunięcia premiery skomentował Adam Kiciński szef studia CD Projekt RED "Zdajemy sobie sprawę, że takie przesunięcia są zawsze bolesne dla graczy oczekujących premiery. Zdecydowaliśmy się jednak przedłużyć okres pracy nad grą, tak aby ostateczny produkt był możliwie najbardziej dopracowany. Chcieliśmy również jak najszybciej uprzedzić o tym graczy, aby nie zaskakiwać tą wiadomością w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że przesunięcie premiery o 6 tygodni będzie akceptowalne dla fanów oczekujących gry i że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem."
 
Przesunięcie daty premiery skomentował również szef projektu Jacek Brzeziński “Ukończyliśmy właśnie kolejną wersję gry, oznaczoną jako “beta candidate nr 4”. Osiągnięcie tego etapu prac pozwoliło nam na nowo oszacować czas potrzebny na testy i usuwanie niedociągnięć. Musimy założyć dłuższy od pierwotnie planowanego czas na finalne dopracowywanie gry. Jednak jest również dobra strona tej wiadomości. Otóż testy najnowszej wersji gry pozwoliły nam precyzyjnie określić czas rozgrywki – jest on dłuższy niż nasze wstępne szacunki. Otóż przejście tylko głównej linii fabularnej zajmuje 50 godzin! Zaś normalne, pełne przejście gry z ukończeniem znaczniej części questów pobocznych zajmuje aż 90 godzin!  Suche liczby niewiele mówią, ale dla unaocznienia jak wielkie zadanie nas czeka w trakcie testowania gry dodam, że jednemu testerowi przejście 90 godzin gry zajęło by 15 dni grania po 6 godzin non-stop dziennie, czyli licząc weekendy, jest to de facto 3 tygodnie. Co prawda pracujemy w trochę innym trybie i gramy więcej niż 6 godzin dziennie, pracujemy też również częściowo w weekendy, ale nie zmienia to faktu, że zadanie dopracowywania i testowania gry jest ogromne. Z drugiej strony cieszymy się, że udało nam się stworzyć grę z tak rozbudowaną i wciągającą na wiele godzin fabułą. Tym bardziej, że ze względu na rozbudowaną nieliniowość grę można przejść więcej niż jeden raz i pokierować rozwój fabuły na zupełnie inne tory.”
 
Odnośnie czasu rozgrywki wypowiedział się również chief designer Michał Madej "Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych wielkich epickich gier RPG w których świat można są było zagłębić na całe tygodnie. Najważniejszym elementem w grze Wiedźmin jest opowiadana historia, wcielenie się w rolę zabójcy potworów Geralta i zagłębienie się w wykreowanym świecie. Uznaliśmy, że aby naprawdę poczuć głębię wykreowanego świata potrzebna jest również dłuższa opowieść, w której oprócz zwrotów akcji i niespodziewanych wydarzeń mamy szansę poznać wiele drobniejszych niuansów związanych ze światem i postaciami go zamieszkującymi”.
 
Więcej informacji na temat „Wiedźmina” można znaleźć na nowej stronie gry pod adresem www.thewitcher.com. Gra prezentowana będzie również podczas targów Games Convention w Lipsku.

Komentarze

Avatar
Gamec, 14.07.2007, 05:22
Cóż, najważniejsze żeby gra była dopracowana :).
Avatar
Frey, 14.07.2007, 05:22
A jadnak się stało, juz wyslałem ze może tego przesunięcia nie bedzie, a jednak jest.

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.