Mroczne Tajemnice powstały przede wszystkim z myślą o graczach, którzy czuli niedosyt ukończywszy grę Gothic. Ideą modyfikacji było urealnienie Kolonii Karnej, do której trafił nasz bohater. Podniesiony został także poziom trudności. Modyfikacja zawiera:
- nowe lokacje (dokładnie cztery: stara, opuszczona kopalnia, podziemna świątynie, olbrzymia grota z podziemnym światem i naprawdę wspaniała wyspa z licznymi niespodziankami);
- nową fabułę główną pośrednio związaną z oryginalną fabułą gry (nie możliwe jest ukończenie głównej fabuły Gothica bez przejścia nowej fabuły. Główną fabułę moda można przejść na dwa sposoby, w zalezności od tego, po której stronie opowie się nasz bohater);
- nowe obozy (Przemytnicy, Obóz Strażników przed Starą Kopalnią, Fanatycy - uciekinierzy z Obozu Bractwa i Łowcy Orków);
- zmieniony i odświeżony świat Kolonii Karnej (polecam zwiedzenie każdego zakątka bo czeka Was wiele niespodzianek, czasami nawet miłych )
- wiele nowych i ciekawych zadań (sporo zadań jest złożonych, z kilkoma zakończeniami);
- wielu nowych NPCów;
- nowe bestie;
- nowy oręż i zbroje, w tym także hełmy;
- nowe czary;
- nowy system tworzenia czarów;
- poprawiony respawn potworów;
- procentowa nauka walki orężem;
- nowe umiejętności specjalne;
- nowe textury podłoża, nieba, etc.;
- wiele oryginalnych rozwiązań skryptowych;
Czas gry jest porównywalny z dodatkiem NK dla Gothic2.
Data premiery: 23.03.2007 r.
Więcej o "Mrocznych Tajemnicach" dowiecie się z oficjalnej strony Poziomkaz.