Mowa tu o Porannej gwieździe - świetnym długim mieczu, którego możemy zdobyć już po wyjściu z więzienia Irenicusa (musimy jednak mieć zwój lub czar Przyspieszenie ruchów, bo jak go nie mamy to może być trudno). Udajemy się do Bram miasta. Wchodzimy do tawerny - w pn.-wsch. części jest ukryte, zamknięte przejście. Otwieramy je "za pomocą" złodzieja. Wchodzimy do środka, a tam... lisz. Czekamy, aż rzuci zaklęcia i szybko wychodzimy. Odpoczywamy u karczmarza, rzucamy Przyspieszenie ruchów i ponownie odwiedzamy lisza. Atakujemy go całą grupą (jego zaklęcia nie zdążyły się przygotować). Po paru ciosach lisz padnie, my zdobędziemy fajny mieczyk i 22.000 PD. Warto jeszcze nadmienić, że za pomocą ów miecza możemy rzucać czar Promień słońca, czar który zabija od razu cienie i poważnie rani lub również zabija nieumarłych!
Każda karta tej talii to metaliczna płytka ozdobiona innym wizerunkiem. Karty aż błyszczą się od mocy, a choć nie ma dwóch takich samych Talii Mnogich Rzeczy, to wszystkie legendy zgadzają się co do tego, że artefakt taki posiada ogromną moc i nie wolno go używać lekkomyślnie. Dokładna zawartość i moc talii pozostają nieznane do momentu wyciągnięcia kart... ale kiedy już wyciągnie się jedną z nich, efekt jest nieodwracalny. Podobno Talię Mnogich Rzeczy można użyć tylko kilka lub kilkanaście razy, po czym znika ona i pojawia się w jakimś innym miejscu w wieloświecie... nikt jednak nie wie, dlaczego tak się dzieje.
Tą niezwykłą talię możemy znaleźć na 3 poziomie Twierdzy strażnika. Ma ją kambion Aesgareth. Zaproponuje nam grę w karty. Oczywiście się zgadzamy i zapisujemy stan gry. Gra polega na wyciągnięciu mocniejszej karty. Gramy dopóki nie wygramy Widmowego rodzaju +4 (sejmitara, którego możemy potem ulepszyć u Cespenara), później możemy powyrzynać Kambiona i jego team. Przy jego zwłokach znajdziemy talię. Owa talia składa się z 22 kart. Mamy trzy losowania (w czwartym zawsze wylosowujemy kartę Równowagi, która niszczy talię). Przed każdym losowaniem zapisujemy grę - jak nam się nie powiedzie to wczytujemy. No to do dzieła. Oto efekty losowań (kolejność alfabetyczna):
Błazen | Dostajemy 50.000 PD! |
Czaszka | Atakuje losującego Cień śmierci |
Donjon | Uwięzienie losującego |
Erynie | Podwyższa cechy o jeden na pewien czas |
Euryale | Na trwałe obniża rzuty obronne o 1 |
Głupiec | Obniża mądrość losującego i Ogłupia go |
Gwiazdy | Podwyższa o 1 pkt cechy rzucającego |
Klejnot | Dostajemy różne kamienie szlachetne |
Klucz | Otrzymujemy pierścień ochrony +3 |
Kometa | Na stałe podwyższa o 5% odporność na ogień! |
Księżyc | Na trwałe podnosi pkt. życia losującego o 10! |
Łotrzyk | Zauroczenie postaci |
Magik | Zamienia losującego w królika |
Naruszenie | Dezintegracja losującego |
Płomienie | Przyzywa Balora i 4 żywiołaki |
Równowaga | Niszczy talię |
Ruina | Tracimy 100.000 szt. złota |
Rycerz | Przyzywa 4 Demonicznych rycerzy |
Słońce | Dostajemy 300.000 PD! |
Szpony | Oślepienie losującego |
Tron | Dostajemy 1.000.000 PD! |
Wezyr | Rzuca Opończę na losującego na 24h |
Wydaję mi się, że każdy domyślił się, że najlepiej wylosować karty: Błazen, Słońce, Księżyc, Kometa no i oczywiście Tron.
Pantalony
Quest ten lub raczej zagadka jest na tyle ciekawy, że obejmuje całą sagę BG. Jest jedyny w swoim rodzaju, a zarazem trudny do wykonania. Musimy zdobyć 3 pary pantalonów. Pierwsze są w gospodzie "Pod pomocną dłonią" w 1 Baldursie (a więc musimy wyeksportować postać z "jedynki" do "dwójki"). Jest tam szlachcic, który każe nam zanieść jego złote pantalony do pralni, która znajduje się w Beregoście, jednak oczywiście nie robimy tego ;). W Baldursie 2 owe pantalony będą za obrazem w więźniu Irenicusa. Następne - srebrne dostajemy po wykonaniu zadania uwolnienia Tirdira, odbieramy okup za szlachciankę (spada nam niestety reputacja)* i już mamy nowiuśkie pantalony! Ostatnie zdobywamy już w Tronie Bhaala. W kryjówce Abazigala znajdujemy zamienionych w kamień podróżników, odmieniamy ich zaklęciem Zamiana kamienia w ciało. W dowód wdzięczności zobowiązują się wykonać zadanie zlecone przez Iycantha - przyniesienie oka obserwatora. Po ok. 6 dobach podróżnicy wracają z okiem i... brązowymi pantalonami- jak miło. Teraz, kiedy już mamy komplet idziemy do...pralni. To był żart rzecz jasna :P Udajemy się do Amkethran do budynku w pn.-wsch. części miasta. Tam spotykamy kowala - Kerricka, który nie wiadomo jakim cudem "przekuwa" nasze pantalonki na takie przedmioty:
Wielka Metalowa Maszyna - Zapodziana w długiej zapomnianej kieszeni naszej pantalonologii zebranej leży opowieść o Metalowej Maszynie.
Gargantua był samozwańczym lordem swych niezmierzonych ziem, dopóki jego syn, Pantagruel, nie zakwestionował jego prawa do rządów. Gdy wielki Gargantua leżał twarzą do ziemi, z wszystkimi mankamentami na wierzchu, Pantagruel usiłował założyć jego pancerz. Ostrzegano go, że nikt nie przytnie na niego spodni, ale on nie chciał słuchać i spalił za sobą wszystkie bryczesy. Nie zrażony przełamał niechęć do szat ojca i własnymi rękami nadał kształt Metalowej Maszynie.
Rządy Pantagruela były żenującym bagnem, a jego zbroja w końcu pękła na zadzie, co tylko było dowodem jego zguby. Gdy jego, jakby to powiedzieć, kosz opuścił spiżarnię, reżim padł pod naporem powstania, a spustoszenia były tak wielkie, że nawet jego Metalowej Maszyny nie sposób było znaleźć. Części składowe, pantalonowy triumwirat, zagubiły się w annałach czasu.
Na tobie ciąży teraz niezwykła odpowiedzialność Metalowej Maszyny. Klin wysokiego ciśnienia, pękająca w szwach rzeczywistość, trzymanie podwładnych w kieszeni i nogawki postrzępione jak twoje nerwy. Dbaj o nią; ciężar spoczywa teraz na tobie.
Zbroja ta daje KP: -10 i inne bonusy, może ją używać każdy, ponadto wyglądamy jak Adamantowy golem! Jednak przez to, że jesteśmy "barczaści" nie mieścimy się przez niektóre przejścia...
Wielka metalowa różdżka - została pomyślana jako uzupełnienie Wielkiej Metalowej Maszyny. Posiada kilka rodzajów amunicji, którą można użyć przeciwko wrogom... albo przyjaciołom... WMR wyglądem przypomina karabin maszynowy, ale tak naprawdę jest kuszą.
Pulsująca amunicja - ta Pulsująca amunicja pozwala wystrzeliwać z Wielkiej metalowej różdżki małe kule czystej energii w zastraszającym tempie.
Granat fragmentacyjny - ta czaszka może być wystrzelona na wroga przez Wielką metalową różdżkę. Eksploduje ona wieloma odłamkami po zbliżeniu się wroga i spowoduje obrażenia wszystkich, którzy znajdą się w polu rażenia.
Przypiekająca amunicja - dzięki tej amunicji do Wielkiej metalowej różdżki możesz wystrzeliwać w kierunku wroga wiązkę ognia.
Teraz trochę zrobiło się "Falloutowo". Po wykonaniu tych przedmiotów kowal opuszcza mury miasta na zawsze....
*Sposób na miliony srebrnych pantalonow:
Wyżej wymieniony tekst mówi o tym, jak dostać srebrne pantalony z obniżeniem naszej reputacji. Można to jednak zrobić inaczej, ino trzeba nieco namieszać. Kiedy jesteśmy w domu cwaniaków, którzy pogrzebali Tirdira, mówimy szlachciance, że chcemy wziąć za nią okup. Następnie rozmawiamy z nią jeszcze raz i mówimy jej, żeby sobie poszła (że zwariowaliśmy). Wieczorem zasuwamy pod Miedziany Diadem i cóż za dziwy widzimy? Mężczyzna, który miał przyjąć okup rusza ku wejściu do Miedziaka, następnie pojawia się kolejny, wchodzi do Diademu, kolejny, itp. Teraz nie pozostaje nam nic innego, jak pookradać ich z pantalonów tyle, ile dusza zapragnie.
Władca Pierścieni
Czyli jak zdobyć nieuczciwie kilka fajnych pierścieni.
· Pierścień Regeneracji (przywraca 1 pkt. życia co 6 sekund)- ma go Ribald - sprzedawca z Targu przygód na Promenadzie Waukeen. Używamy na nim zdolności - Kradzież kieszonkowa (musimy ją mieć na wysokim poziomie) i już mamy pierścień.
· Pierścień Ochrony +2 x 2. Jak mamy w drużynie Jaheirę to dwa razy odwiedzi ją ziomek - harfiarz - Terminsel. Chyba nie muszę mówić co trzeba zrobić ze zdolnością Kradzież kieszonkowa ;).
· Pierścień Ostrości x 2 (po 1 dodatkowym zaklęciu z 2, 3, 4 poziomu maga) ma liszy Lavok w Kuli sfer. Po walce padnie na ziemię nieprzytomny i wtedy do akcji w kraczamy my - okradamy go. Po wyjściu z Kuli wyprowadzamy go na zewnątrz aby ostatni raz spojrzał na Słońce. Gdy wyzionie ducha przy jego zwłokach odnajdziemy...
· Pierścień Gaxxa x 2 (KP +2, 10% odp. na magię, niewrażliwość na trucizny i choroby, regeneracja 1 pkt. życia na 3 sekundy, można rzucać raz dziennie Niewidzialność i trzy razy dziennie Ulepszone przyspieszenie!!! 80 ). To jest dopiero pierścień i to możemy mieć dwa takie !!! Mój sssskarbie. Kiedy przyniesiemy Kangaxxowi (w krypcie w piwnicy centralnego budynku Doków) wszystkie "części" jego ciała, lisz odrodzi się. Kiedy wstanie z grobu, jeszcze zanim zacznie mówić i atakować - okradamy go z pierścienia. Później po odesłaniu go do krainy wiecznych łowów przy jego zwłokach odnajdziemy drugi taki sam egzemplarz !!!
· Pierścień Tarana x2 (zadaje 5K6 obrażeń na dzień). Kiedy Tolgerias zleci nam znalezienie Valygara - okradamy go, a później drugi pierścień "pożyczamy" sobie z jego zwłok (uprzednio przez nas zabitego).
Gratisowe PD
W Saradush na murze okalającym miasto. Ustawiamy kogoś z łukiem z nieskończona liczbą strzał np. krótki łuk Gesena i włączamy AI (symbol "latarni" w prawym dolnym rogu interfejsu). Łucznik będzie strzelał do pozornie niewidzialnych Ognistych Olbrzymów i nabijał przy tym PD za ich zabicie. Należy dodać, że tych Olbrzymów jest nieskończenie wiele więc jeśli ktoś chce poświęcić kilka godzin na ich ubijanie to proszę bardzo, choć myślę, że łatwiej jest wpisać kody... jeżeli oczywiście chcemy grać nieuczciwie.
The Umar Witch Project
Nawiązanie do filmu "The Blair Witch Project". Na wzgórzu Umar od barmana w tawernie dostaniemy książkę "Projekt wiedźmy z Umar"...
Dżin z butelki
W Targowie przy namiotach geniuszy stoi dżin-strażnik. Okradamy go oczywiście i co znajdujemy - buteleczkę, dzięki której możemy przyzwać Ifrita raz dziennie!
Róg Valhalli
W komnatach Walhalli spoczywają najmężniejsi wojownicy. Ich służba na wojnie w trakcie życia sprawiła, że po śmierci dostali się na honorowe pozycje. Jako część swej służby muszą oni udać się na usługi każdego, kto zadmie w róg Walhalli. Róg ten przyzwie berserkera , który przez minutę będzie walczył dla wzywającego. Można go użyć raz dziennie.
Róg można znaleźć w Dzielnicy mostów w domu na zachodzie. Na "pięterku" w skrzyni - uwaga na duża ilość pułapek(!) znajdziemy róg, który przywołuje bersekera 5 poziomu. Aby go ulepszyć musimy iść na Promenadę Waukeen do sprzedawcy Maheera (w zach. części lokacji). Jeśli mamy diament i 2.000 szt. złota to go ulepszy na bersekera 7 poziomu. Jeżeli mamy jeszcze Beljuryl (jeden jest w kurze na wzgórzu Umar, a drugi w podziemiach na Wzgórzach Wichrowych Włóczni na pierwszym poziomie. Jest on na północy w jeziorku,najpierw musimy rozklepać kilka golemów w tym Adamantowego) i 5.000 szt. złota to przerobi go na bersekera 9 poziomu.
Darmowe cechy
Przy tworzeniu postaci ustawiamy zręczność i charyzmę na minimum. Co sprawi, że będziemy mieli więcej pktów na rozdysponowanie na inne cechy. Później znajdujemy Rękawice Zręczności w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka w kanałach pod Dzielnicą Świątyń i Pierścień wpływu na ludzi w namiocie cyrkowym na Promenadzie Waukeen, zakładamy je i... mamy obydwie te cechy na maxa! Ma to jedną wadę: nie będziemy mogli nosić innych rękawic i pierścienia przez całą grę, bo znowu zmaleje nam zręczność i charyzma na poziom minimalny.
Dwa Drizzty
Tworzymy postać - elfa i nazywamy go Drizzt. Po wyjściu z Podmroku w 6 rozdz. kiedy spotykamy prawdziwego Drizzta będzie na nas wkurzony (musimy mieć reputację poniżej 12) za to, że zapożyczyliśmy jego imię! Ponadto zaatakuje nas w obronie swojego honoru! Jeżeli importowaliśmy postać z BG i bedzie mieli jakieś przedmioty na sobie od "tamtejszego" Drizzta, "tutejszy" również się zdenerwuje! Jednak tak od razu to on nas nie zaatakuje. Chyba, że go sprowokujemy...
Elvis wiecznie żywy
Oto autentyczne dowody na to gdzie przebywał Elvis Presley podczas swej trasy koncertowej po Fearunie. W Dzielnicy Mostów idziemy do gospody "Pięć dzbanów". Na drugim piętrze w jednym z pokoi na ścianie jest portret... Elvisa. W dodatku w drugim pomieszczeniu na ścianie wisi gitara króla...
Rocky i Łoś Superktoś
Czy ktoś pamięta kreskówkę "Rocky i Łoś Superktoś"? Jeśli tak (bo jak nie to niech sobie przypomni ;) to na Promenadzie Waukeen obok cyrku jest klatka z.... łosiem i wiewiórką. Jak myślicie kto to jest? To dlatego już ten serial nie jest emitowany, zwierzątka zostały porwane . Ponadto niedaleko klatki znajduje się koleś o imieniu Feargus, podobnie jak dyrektor Black Isle - Feargus Urquhart...
Dużo strzał
Jak dorobić się na prawdę dużej duuużo strzał? Kiedy przyjmiemy zadanie od Nalii (w gospodzie "Pod miedzianym diademem") udajemy się do Twierdzy D'Arnise. Na pd.-zach. jest obóz w którym znajduje się kpt. Arat. Gadamy z nim i za każdym razem dostajemy 20 szt. Ognistych strzał. Możemy je "wykorzystać" lub sprzedać. Wybór należy do was.
Yoshimo foreverJeśli nie chcesz sobie popsuć zabawy z odkrywaniem historii Yoshimo - nie czytaj dalej tego tekstu...
Kiedy Yoshimo zdradza nas w Czarowiezach musimy go zabić, ale czy na pewno ? Kiedy później zjawia sie ze swą ekipą zabójców naciskamy na nim ctrl+Q (musimy wcześniej zmodyfikować plik baldur.ini w głównym katalogu gry, otwieramy go za pomocą Notatnika i pod paragrafem [Program options] piszemy Debug Mode=1 i zapisujemy plik). I tak tym sposobem mamy Yoshiego znów w teamie. Inny sposób jest taki ,aby przed wyruszeniem z Saemonem Havarianem do Czarowiezów zostawic Yoshime w gospodzie "Pod Miedzianym Diademem" w Slumsach. Po powrocie z Podmroku wracamy tam i zaraz jak wejdziemy do gospody Yoshi umiera, ale my jesteśmy szybsi (tzn. naciskamy Pauzę na wejściu) i przed zgonem naciskamy ctrl+Q, a później go wskrzeszamy (bo Geas i tak go zabije). Jeszcze inny sposób jest taki, aby w Brynnlaw pójść do gospody "Pod wulgarną małpą" i tam wywalić go z drużyny przy samym wejściu do gospody, mówimy mu aby zaczekał tu na nas. Po powrocie z Czarowięzów wchodzimy do gospody, zaraz naciskamy Pauzę i rozmawiamy z nim, każąc mu przyłączyć się do nas. Po dołączeniu się do nas Yoshi umiera, a my go wskrzeszamy.
Balrog
W Podmroku w wiosce svirfnebli, gnomy proszą nas, abyśmy pomogli im zasypać i dzięki temu zabić Demona. ów Demon wyszedł z podziemi, gdyż svinerbi za głęboko kopali i zbudzili złe moce. Podobnie jak krasnoludy z "Władcy Pierścienia". Tam też w Khazad-Dumie (Morii) za daleko się zagłębiali i zbudzili Balroga (wspomniany tu demon nazywa się... Balor). Myślę, że każdy zauważył podobieństwo.
AR2700
Ta ciekawostka działa tylko w Cieniach Amn.
Najpierw musimy zmodyfikować plik baldur.ini w głównym katalogu gry, otwieramy go za pomocą Notatnika i pod paragrafem [Program options] piszemy Debug Mode=1 i zapisujemy plik. Następnie w trakcie gry naciskamy ctrl + spację i w nowo otwartej "belce" wpisujemy: CLUAConsole:MovetoArea("AR2700"). Dzięki temu przenosimy się do niedokończonej lokacji z kamiennymi głowami. Bedziemy musieli stoczyć walkę z Zabójcą i zdobędziemy zajefajny długi miecz. Jednak ta plansza jest strasznie zabugowana i nieraz będziemy musieli wyłączać grę i włączać ja od nowa. Aby zdobyć ten miecz możemy również wpisać CLUAConsole:CreateItem("killsw01"). Miecz ten ma mylny opis, więc się nim nie sugerujcie. Jednak ta broń jest tak poteżna, że aż za potężna. Po prostu jesteśmy niepokonani. Obniża KP o 10, TraK0 +50, mamy Ulepszone Przyspieszenie Ruchów = 10 ataków na rundę i zadajemy tysiączne obrażenia! etc. Więc jeśli nie chcemy zbytnio ułatwiać sobie gry wyrzucie go w cholerę.
Dubbing
Zapewne wielu z was zastanawiało się, kto ze znanych osób podkłada głosy w grze, uchylam rąbka tajemnicy. Obok nazwisk osób zamieściłem tytuły filmów lub seriali w jakich występowali, abyście łatwiej mogli ich skojarzyć.
Irenicus | Krzysztof Kolberger (serial: Ekstradycja) |
Jan | Jan Kobuszewski (film Poszukiwany-poszukiwana, Brunet wieczorową porą) |
Keldorn | śp. Marek Perepeczko (serial: Janosik, 13 posterunek) |
Korgan | Jarosław Boberek (serial: Rodzina zastępcza, film: Madagaskar) |
Narrator | Piotr Fronczewski (film: Akademia Pana Kleksa, serial Rodzina zastępcza) |
Sarevok | Wiktor Zborowski (film: Ogniem i Mieczem, C. K. Dezerterzy) |
Viconia | Gabriela Kownacka (film: Fuks, Kiler-ów 2-óch) |
Yoshimo | Henryk Talar (film: Wiedźmin, Qua vadis, teleturniej: Rosyjska ruletka |
Dodane przez Aleksis:
Bliźniacze hełmy
W podziemiach smoka Firkraaga jest możliwość zdobycia większej ilości smoczych hełmów. Jak to zrobić? Już mówię. Otóż, gdy klikamy na studnie, z której wyjmujemy hełm, należy wcisnąć "Q" (szybki zapis) zanim wyjdzie Żywiołak Powietrza. Kiedy wczytamy, żywiołak nie pojawi się, natomiast my możemy ponownie wyciągnąć ze studni hełm. Czynność możemy powtarzać wiele razy.
Sposób na fortunę
Więc tak: robiąc w Tronie Bhaala motyw z handlowcami w Amkhetran, powinniśmy bronić handlowców. Pobijemy się z kilkoma ludźmi Baltazara, aczkolwiek następnie handlarze bardzo spuszczą nam ceny towarów... tak bardzo, że opłaca nam się kupić cały sklep i sprzedać go za dużo więcej. Czynność można powtarzać tak wiele razy, aż dorobimy się fortuny.
Dodane przez Darkrazora:
Darmowe +1 do wszystkich cech
Na czwartym poziomie Wieży Strażnika, po uwolnieniu maga Carstona możemy użyć maszyny do własnych celów. Tutaj są kombinacje, które dają Wam +1 do poszczególnych cech, bardzo fajną maczugę i uaktywniają portal na niższy poziom.
O to kombinacje:
trójkątny guzik | + | czerwone pokrętło | + | średnia dźwignia | = | otwiera portal na 5 poziom |
kwadratowy guzik | + | krótka dźwignia | + | średnia dźwignia | = | +1 siły |
kwadratowy guzik | + | niebieskie pokrętło | + | krótka dźwignia | = | +1 zręczności |
okrągły guzik | + | czerwone pokrętło | + | długa dźwignia | = | +1 kondycji |
okrągły guzik | + | niebieskie pokrętło | + | długa dźwignia | = | +1 inteligencji |
okrągły guzik | + | kwadratowy guzik | + | trójkątny guzik | = | +1 mądrości |
czerwone pokrętło | + | zielone pokrętło | + | krótka dźwignia | = | +1 charyzmy |
trójkątny guzik | + | zielone pokrętło | + | średnia dźwignia | = | maczuga |
niebieskie pokrętło | + | zielone pokrętło | + | długa dźwignia | = | +5 odporności na magię |
P.S. Popróbujcie też powtarzać powyższe kombinacje. Niektóre dają Wam miksturki, inne PD (nawet 100 tysięcy!)
Darmowe PD przy Demogorgonie
Kiedy idziemy do Rycerzy Czuwania z nimi porozmawiać (po dialogu z "Uwięzionym") oni idą do niego. Wtedy pojawia się zjawa, która daje nam prawdziwy Zwój Helma. Teraz musimy zdecydować... Zamknąć rycerzy i "Uwięzionego" czy zabić "Uwięzionego" - o to jest pytanie. Jednak jeżeli jesteście sprawni to możecie i zamknąć Wieżę Strażnika (100 tysięcy na głowę) i szybko wejść do pomieszczenia z "Uwięzionym" i go pokonać (dodatkowe 80 tysięcy na głowę). W ten sposób jesteśmy w stanie "uciułać" 180tysięcy na głowę w ciągu kilku minut. Ale to jeszcze nie koniec, jak zabijemy Demogorgonę to widzimy zwłoki Odrena. UWAGA: to jest dla graczy o mocnych nerwach. Przed rozmową zaczynamy rzucać wskrzeszenie na Odrena. Przed ukończeniem rzutu zaczynamy rozmowę. Na koniec dostajemy 20 tysięcy PD. Wskrzeszenie zostaje rzucone na Odrena i on odżyje. I tak można powtarzać rozmowę w nieskończoność. Za każdym razem dostajemy po 20tysięcy.