Mazzy jest przywódczynią grupy poszukiwaczy przygód z Targowa. Ta grupa zdobyła w ostatnim czasie sporą sławę. Mazzy jest podobna do paladyna, jak to tylko możliwe w przypadku niziołka. Służy bogini wojny niziołków Arvoreen, a jej odwaga i honor nie mogą być podawane w wątpliwość. Ostatnio Mazzy wyruszyła ze swą drużyną na Wzgórza Umar i jeszcze nie wróciła.
Statystyki | |
Rasa | Niziołek |
Klasa | Wojownik |
Charakter | Praworządny Dobry |
Siła | 15 |
Zręczność | 18 |
Kondycja | 16 |
Inteligencja | 10 |
Mądrość | 13 |
Charyzma | 14 |
Komentarz: Mazzy jest wojowniczką, a raczej łuczniczką. Na wstępie ma 5 gwiazdek w krótkich łukach. Kiedy damy jej łuk Gessena i włączymy młyńca to możemy zaobserwować ciekawy efekt - mnóstwo strzał lecących jedna za drugą w odstępie 1 cm. Taka właśnie jest Mazzy pruje strzałami jak z kałasza. Warto, naprawdę warto ją mieć w drużynie stanowi wspaniałe wsparcie dla wojowników w zwarciu. Tamci się klepią, a ona spokojnie napierdziela strzałami we wrogów. Ponadto jeśli mamy w drużynie Korgana, ten zacznie do niej startować się do niej i wychodzą z tego ciekawe dialogi. A tak na poważnie, to Mazzy jest jednym z najlepszych NPC.
Ocena: 100 %
Komentarz Aleksis: Postać dla początkujących. Trochę mało siły ma jak na wojownika. Poza tym, ma kilka zaklęć, które mogą się przydać. Poza tym, muszę przyznać, że ją lubię.
Ocena: 70 %
Jak ją zdobyć: Udajemy się na wzgórze Umar (zaznaczone na mapie świata). W pd.-zach. narożniku mapy odnajdziemy chatę lokalnej strażniczki - Merelli. W środku odnajdujemy jej dziennik oraz notatkę Mazzy. Dzięki nim poznajemy dokładne miejsce Ruin Świątyni (22.500 PD).
Udajemy się tam (lokacja zaznaczona na mapie świata). Spotykamy tam wilkołaka (a raczej -czke), który ucieknie do pobliskiej jaskini. My podążamy za nią. Dowiadujemy się, że gość zwany Władcą Cienia jest odpowiedzialny za to całe zamieszanie. Anath odchodzi i "umawia" się z nami przy ruinach na pn.-wsch. Tam nadciąga szturm Cieni Anath przed śmiercią mówi nam abyśmy użyli lustra jako "palnika" na Cienie i tak też robimy. Zamieniamy Cienie w kupkę pyłu.
Schodzimy w dół po schodach. Idziemy do sali na północ. Ubijamy wilky i szkielety ,a następnie Cienie przy "zwłokach" jednego z nich odnajdziemy klucze do cel na północy. Zgadnijcie kto będzie w jednej z nich - Elvis Presley- to tu się ukrywał nasz Król przez te wszystkie lata. Oczywiście to był głupi dowcip. Chociaż fajnie by tak było mieć go w drużynie, jego piosenki by służyły podobnie jak pieśni barda. A teraz już zupełnie na poważnie z celi uwalniamy Mazzy, która (a jakże) przyłączy się do drużyny (12.250 PD).
Quest: Mając Mazzy w drużynie, podejdzie do nas (musi minąć trochę czasu) Danno - chłopak jej siostry. Okazuje się, że przez przypadek otruł ją dając jej "miksturę miłości". No to uderzamy do Targowa!
Idziemy do domu Fentanów (zaznaczone na mapie). Spotykamy tam umierającą siostrę - Palę. Okazuje się, ze miksturka była od gnoma Wallace'a. Znajdziemy go przy straganach. Mazzy z nim porozmawia (6.750 PD). Gnom powie, że miksturę ma od kleryka ze świątyni Waukeen. Idziemy do świątyni, która znajduje się nieopodal.
Rozmawiamy z klerykiem i prosimy go, aby przeszukał pokój innego kapłana - Barla. Znajduje tam dowody świadczące o przestępstwie. Za chwilę zjawia sie Barl i jak można sie domyślić nawiąże się walka. Przy jego zwłokach odnajdziemy butelkę z antidotum - 25.000 PD.
Jesteśmy przenoszeni do domu Fentanów. Antidotum na szczęście zadziałało. Mazzy prosi o jeden dzień wolnego, aby mogła zostać z siostrą. Wracamy po nią następnego dnia...