Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Silnik

Silnik

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 08:42

Poniższe informacje są zaczerpnięte z oficjalnej strony gry TheWitcher (Wiedźmin) www.thewitcher.com

Silnik graficzny gry The Witcher (Wiedźmin) to znana tym co grali w NWN Aurora. Orginał zmodernizowano i poszerzono o szereg funkcji które wypisze ale to za moment. Trzeba dodać że jest to silnik stworzony do rozgrywki jednoosobowej, więc jak by powstał jakiś mod multi to pewnie nie było by to czego większość oczekuje(mam nadzieje że taki mod kiedyś powstanie:]). Na targach E3 stwierdzono że bardzo dobrze wykorzystano możliwości tego silnika.

Zmiany

Jedną z najważniejszych zmian jest modyfikacja sposobu prezentacji świata gry - Aurora S przedstawia go dokładnie takim, jakim go zaprojektowano i nie korzysta przy tym z gotowych elementów znanych jako segmenty. Dzięki temu grafika jest unikalna i bardzo szczegółowa. Wszystkie elementy otoczenia stworzono w programie 3D Studio Max 6.0 i dopiero później włączono do engine'u gry.

Dzięki implementacji silnika fizycznego w grze znajdują się interaktywne przedmioty, którymi będzie można poruszać między innymi za pomocą znaku wiedźmińskiego Aard. Będzie można również wyważać drzwi czy niszczyć elementy sceny. Warto też wspomnieć o systemie Rag Doll, który pozwoli na realistyczne efekty ranienia i śmierci (np. miotanie sztućcami w karczmie w stronę przeciwnika, bez silnika byłoby to niemożliwe).

  • Mapy świetlne- są generowane przez program 3D StudioMax 6.0 dzięki czemu wyglądają dużo bardziej realistycznie i mniej obciążają nasz system.
  • Malowanie tekstur- malowanie środowiska jest za pomocą tworzonych tekstur co pozwala zaoszczędzić czas i stworzyć świat bardziej naturalny.
  • Efekty nieboskłonu i wodne- dodano realistyczne efekty nieboskłonu i wodne.

Rendering

Całość renderingu w grze odbywa się z pomocą bibliotek DirectX 9, a engine współpracuje z szeroką gamą różnorodnych shaderów (efekty wodne, bump mapping, mapowanie środowiskowe itp.). Ponadto zunifikowano cały system renderowania i dodano nowy moduł zarządzania światłem.

Inne zmiany

Inne ważne zmiany to między innymi animacje przygotowywane w technologii motion capture, efekty fizyki gry, nowa mechanika i system walk. Przygotowane są również inne modyfikacje, takie jak pojawienie się portali czy dodatkowe efekty graficzne (poświat, zaawansowanych cieni dynamicznych, promieni światła czy mglistości).

Niektórzy docierając do tego momentu zaczynają zastanawiać czy Wiedźmim pójdzie na ich sprzęcie... otóż wymagania są następujące:

  • Procek 2Ghz
  • Grafika klasy GeForce 4
  • 256 ramu
  • Przyda się do tego też monitor :P

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Telkontar, 07.02.2008, 18:16
Jak zwykle między tym, co piszą autorzy a finalną wersją gry są "lekkie" rozbieżności :) Jakoś nie zauwżyłem możliwości rzucania sztućcami ;) poza tym te wymagania też są z kosmosu. Owszem, być może i uda sie jakiemuś maniakowi odpalić na tym Wiedźmina, ale pograć to już nie. No chyba, że w systemie turowym :) 0,01 fps :D
Avatar
Hammerdon, 15.09.2012, 23:27
A jakie wymagania tak naprawdę ma Wiedzmin? Aktualnie zastanawiam się nad kupnem pierwszej części i widzę duże rozbieżności w wymaganiach sprzętowych. Mój sprzęt (laptop): Centrino Duo 2Ghz, 1GB RAM, ATI Mobility Radeon X1300 512 RAM, WIN XP PRO SP3. Mam nadzieję, że będzie się grało przyjemnie choby na średnich detalach

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.