Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Znane Persony

Znane Persony

Data opublikowania: 22.02.2007, 12:39
Ostatnia edycja: 12.04.2012, 01:18

Drizzt Do'urden
Drizzt Doeurdenthe mroczny elf to renegat, który uciekł przed uciskiem reżimu podziemnej ojczyzny. Z czasem stał się jednym z najsłynniejszych mrocznych elfów Krain, co zawdzięcza czynom, których dokonał na powierzchni. Można go spotkać w wielu miejscach, w których zwykle wykazuje się wielką odwagą - przede wszystkim odpierając najazdy plemion goblinów i złych ludzi z Północy. Sława i nienawiść do ojczyzny uczyniły z Drizzta cel licznych ataków jego byłych ziomków, którzy zabijając renegata chcą zdobyć przychylność złej bogini Lloth. Drizzt nosi mitrilową kolczugę +4, którą otrzymał w darze od króla Bruenora. Dzierży także dwa magiczne pałasze, którymi walczy jednocześnie: Lodową Śmierć (Żagiew Mrozu +3) i Iskrę (Obrońcę +5; to ostrze świeci, kiedy wrogowie są blisko). Jednakże najpotężniejszym przedmiotem, jaki posiada, jest figurka cudownej mocy - onyksowa pantera imieniem Guenhwyvar. Drizzt rzadko kiedy używa tego przedmiotu, gdyż działa on tylko przez pewien czas każdego dnia.

 

Statystyki
Rasa Mroczny Elf (Drow)
Klasa Łowca 15 poz.
Charakter Chaotyczny Dobry

Komentarz: Drizzta i jego wesołą kompanię spotykamy po wyjściu z Podmroku. To spotkanie może obejść się bez walki jeżeli przekonamy go o swych dobrych zamiarach. Ponadto Drizztteam może nas wspomóc podczas zmasowanego ataku na kwaterę główną Bodhi - podziemia Cmentarza. Należy zaznaczyć, że jest on wspaniałym sprzymierzeńcem. Jeżeli jednak nielubimy "spiczastouchych czarnuchów" możemy zabić go wraz z jego całą ekipą, z góry ostrzegam, że walka nie należy do łatwych. Po niewątpliwie trudnej potyczce z ich ciał możemy zebrać wiele wspaniałych przedmiotów min.: Łuk Tansherona +3, który nie potrzebuje strzał ! (podobnie jak łuk Gessena), Mithrilową kolczugę +4 , Aegis Fang - topór wojenny, Lodową Śmierć (Żagiew Mrozu +3)- Sejmitar, Iskrę (Obrońcę +5) +2 do klasy pancerza oraz parę innych magicznych przedmiotów. Otrzymamy również 33.400 PD. Jednak niestety wkrótce po ich zabiciu "odwiedzi" nas mag Malchor Harpell i odbierze nam jeden lub wszystkie zdobyte przedmioty od Drizzta i jego ziomków i nie ważne co powiemy on i tak je weźmie (może temu zaradzić instalując mod Easy of Use)!

Ellesime, królowa elfów włada swymi poddanymi z miasta-drzewa Suldanessellar w lasach Tethyru. Nie wiadomo zbyt wiele o królowej. Plotki głoszą, że pochodzi od samego Rilifane. Z jakiegoś powodu jest nieśmiertelna. Może to dziedzictwo po przodku albo jakaś tajemnicza więż z drzewem życia. Ale jej legendarnie piękną twarz mogą oglądać tylko nieliczne elfy.




Statystyki

Rasa Elf
Klasa Adeptka magii 15 poz.
Charakter Praworządny Dobry

Komentarz: Królową poznajemy w dość tragicznych okolicznościach - jest uwięziona przez Irenicusa niedaleko Drzewa Życia w Suldanessellarze. Pomagamy jej poprzez zabicie 3 pasożytów. Po ostatecznym zabiciu Irenicusa w Piekle dziękuje nam i zostajemy mianowani honorowymi obywatelami Miasta Elfów.

Ribald
Ribald jest jej jednym z najsławniejszych "emerytowanych" poszukiwaczy przygód w Athkatli. W czasie wielu lat podróży przez pół Faerunu, służył wielu różnym stronnictwom. Nie wiadomo jak dokładnie przeżył przygody, ale wsławił się walkami z obserwatorami i armiami orków. Po wycofaniu się z tego niebezpiecznego interesu osiadł w rodzinnym mieście i otworzył sklep zwany "Targiem Przygód" na wielkim targu, znanym jako Promenada Waukeen (czyt. Łokin ;-)). W sklepie można znaleźć wszystko, od zwykłych przedmiotów po bardzo wyszukane towary....a on sam stanowi cenne źródło informacji.

Statystyki
Rasa Pół-elf
Klasa Wojownik/Mag 11/12 poz.
Charakter Chaotyczny Neutralny

Komentarz: Ribalda spotykamy na Promenadzie Waukeen w sklepie - "Targ Przygód" oferuje on dobre przedmioty. Po wyjściu z Podmroku - rozdz. 6, za 50 szt. złota dostajemy dostęp do naprawdę odjazdowego stuffu. Możemy np. kupić dużo czarów z 9 poz. maga. Oprócz tego w każdym momencie możemy go okraść z bardzo fajnego pierścionka regeneracji.


Saemon Havarian

Saemon Havarian to niesławny korsarz, który grasuje na szlakach handlowych między Morzem mieczy a Wyspami Piratów. Krążą opowieści o jego psotach i zbrodniach, czasem jest chłodny i wyrachowany, a czasem ciekawski i żądny przygód. Jedno tylko co do niego jest pewne - najbardziej na świecie ceni własną skórę a jego majątek znika i pojawia wraz ze zmianami pór roku. Saemon podejmuje się każdej pracy, jaka mu wpadnie w ręce (a jego umiejętności żeglarskie są godne uwagi) i ma jakiś wrodzony talent do wpadania w sam środek intrygo jaka rozwija się w okolicy.

Statystyki
Rasa Człowiek
Klasa< Zawadiaka/Mag 11/12 poz.
Charakter Neutralny

Komentarz: Saemon to kawał skurczybyka. Cały czas ładuje nas w kłopoty. Jednak są i tego dobre strony - po zabiciu Desharika w czasie ucieczki na Brynnlaw wciska nam na siłę srebrną klingę. Jak się później okazuje jest to część świętego miecza Githyanki. Od tej pory będą nas ścigać, ale my się nie dajemy i pod żadnym pozorem nie oddajemy żelastwa. W końcu w Dokach w 6 rozdz. po wyjściu z Podmroku przychodzi czas na ostateczną potyczkę z Kruinem i jego bandą łapserdaków, odbieramy z jeszcze ciepłych zwłok rękojeść i gnamy do Cromwella, który za 7.500 szt. złota przekuwa te rzeczy w śmiertelny (dosłownie!) oręż.

Volothamp Geddarm
Volo - figlarz i czarodziej rozpoznawany po starannie przystrzyżonej brodzie, modnym berecie i ostrym języku. Znany jest niemal w każdym zakątku Krain, choć uczciwością w opisywaniu tego i owego nie zaskarbił sobie przyjaźni wielu kupców, strażników i magów. Napisał wiele prac, wliczając w to popularną serię przewodników po rożnych miastach. Vola to przewodnik po wszelkich rzeczach magicznych - wspaniałe dzieło zajmujące się magią "zwykłych śmiertelników". Volo to wybitny mędrzec, który interesuje się czarodziejami, geografią, przekazami i tradycją Krain. Nie należy się więc dziwić, iż jest fontanną wiedzy w tych tematach, która z wielką chęcią dzieli się z każdym, kto zechce słuchać. W związku z tym, by utrzymać się przy życiu, Volo musi być w ciagłym ruchu, dzięki czemu zbiera jeszcze więcej informacji o geografii. Bohaterowie mogą go spotkać niemal w dowolnym miejscu, zwykle w chwili ucieczki przed zirytowanym magiem lub wściekłym szynkarzem.

Statystyki
Rasa Człowiek
Klasa Mag 5 poz.
Charakter Chaotyczny dobry

Komentarz: Vola spotykamy dopiero w Tronie Bhaala, siedzi na zapleczu tawerny w Saradush. Jak z nim zagadamy to zaśpiewa nam pieśni o nas i o naszych towarzyszach.

Elminster Mędrzec
Jego prawdziwy wiek jest nieznany, a data urodzin nigdzie nie została zapisana. Z opowiadań Elminstera można natomiast wywnioskować, że magicznej sztuki uczył się pod okiem Arkhona Starego, który ponad 500 lat temu zmarł w miejscu dziś zwanym Waterdeep i że był w Myth Drannor w ostatnich dniach istnienia tego magicznego królestwa. Stwierdzenia te póki co nie zostały w żaden sposób potwierdzone, ale większość tych mieszkańcow Krain, którzy znają Elminstera, uznają go za wieczną siłę tego świata. Mędrzec aktualnie mieszka ze swym pomocnikiem i skrybą Lhaeo na niewielkiej farmie w społeczności Doliny Cienia, w jednopiętrowym budynku górującym nad rybnym stawem. Elminster często opuszcza swój dom, wędrując zarówno po Krainach, jak i innych wymiarach oraz zadając się z istotami potężnymi i nie tak bardzo potężnymi - zawsze w poszukiwaniu wiedzy. Być może jest to osoba wiedząca niemal wszystko i najlepiej poinformowana w Krainach. Elminster specjalizuje się w zbieraniu wiadomości o Krainach i ich mieszkańcach, ekologii różnych stworów, magicznych przedmiotach i ich historiach, a także różnych wymiarach egzystencji. Nie uczy już nikogo i nie wynajmuje, z wyjątkiem naprawdę niezwykłych wypadków. Zdaje się niezwykle cenić niezależność i samotność, choć czasami pozwala odwiedzać swą wieżę. Wśród sprzymierzeńców i uczniów Elminstera byli (i są) najpotężniejsi dobrzy bohaterowie Krain, wliczając w to m.in. niektórych lordów Waterdeep, Simbul, władczynię Aglarondu; oraz organizację zwaną Harfiarzami.

Statystyki
Rasa Człowiek
Klasa Mag 29 poz.
Charakter Chaotyczny dobry

Komentarz: Elminster jest jedną z najbardziej tajemniczych osób w Faerunie. Wyglądem przypomina stereotypowego czarodzieja (szpiczasty kapelusz, długie szaty i broda). Jest trochę podobny i z wyglądu i z charakteru do Gandalfa. Spotykamy go kilka razy w obydwóch "Baldursach" jednak dialogi z nim są zagadkowe i raczej nie należą do długich...

 

 

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.