Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Bestiariusz A-J

Bestiariusz A-J

Data opublikowania: 29.03.2007, 20:50
Ostatnia edycja: 11.04.2012, 19:25
|A|B|C|D|E|G|H|J|K-Q|R-Ż|



Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Alhoon Poziom: 8
KP: 5
Doświadczenie: 9.000
Atak specjalny: Psionika
Swoisty przywódca Łupieżców Umysłów, ale jednak cieńszy od Ullitharida. Spotykamy go w kanałach pod Dzielnicą Świątyń w lokacji do której klucz posiada Tazok. Bardzo trudny przeciwnik. Bardziej szczegółowego opisu szukaj pod Łupieżca umysłu --> "Ł".
Ankheg Poziom: 8
KP: 2
Doświadczenie: 974
Atak specjalny: Plucie kwasem
Ankhegi - "robale wyrastające z ziemi" wyczuwają ofiarę spod ziemi i atakują ją paszczą lub kwasem. W pierwszym Baldursie może i były dobre jednak teraz to są to ogólnie cieniasy. Nie ma na nie żadnej taktyki po prostu uderzamy kupą. Z ich pancerzy możemy zrobić sobie zbroję płytową u Cromwella. Możemy spotkać je min. na Wzgórzu Wichrowej Włoczni.

B

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Banshee Poziom: 7
KP: 0
Doświadczenie: 4.000
Atak specjalny: Zawodzenie Banshee
Dość trudne, złe duchy w dużym stopniu odporne na magię. Zranimy je tylko bronią +1 lub lepszą ale także możemy je odpędzić. Ich główny atak - Zawodzenie Banshee nie jest zbyt skuteczny...

C

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Chochlik Poziom: 2
KP: 2
Doświadczenie: 1.400
Atak specjalny: Trucizna
Chochliki to małe wkurzające, dupki. Mają niektóre odporności na żywioły. Najczęściej są chowańcami czarodziei i przy nich zazwyczaj je spotykamy. Nie stanowią dużego zagrożenia.
Cień Poziom: 3
KP: 7
Doświadczenie: 420
Atak specjalny: Wyssanie siły
Cienie są agresywnymi, nieumarłymi istotami które wysysają siłę z ofiary. Zazwyczaj przyjmują postać dzikiego kota. Po dłuższym zetknięciu z Cieniem, ofiara sama może zamienić się w cień. Cienie - upierdliwe stworzenia w pojedynkę nie stanowią problemu jednak gdy przydzie takich z dziesięciu to mogą zrobić niezłe spustoszenie w drużynie. Szczególnie musimy chronić magów. Jednak mają słaby punkt - wystarczy jeden czar np. Promień słońca lub podobny i wszystkie wąchają kwiatki od spodu.

D

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Driada Poziom: 2
KP: 9
Doświadczenie: 974
Atak specjalny: Zauroczenie, zamęt
Driady są pięknymi, inteligentnymi istotami które zauroczają swoją ofiarę. Mają piękne i delikatne twarze co sprawia, że często mylone są z elfkami. Mają swój własny język choć także umieją rozmawiać z elfami, chochlikami, leśnymi duszkami, a nawet z roślinami. Każda driada posiada drzewo z którym jest związana i które chroni. Driady nie są zbyt trudnymi przeciwnikami jednak gdy rzucą zamęt to może być naprawdę fajnie - nasi towarzysze mogą atakować się nawzajem.
Duergar Poziom: 1
KP: 4
Doświadczenie: 420- 620
Atak specjalny: -
Druegarzy są mrocznymi krasnoludami. Pierwszy raz natkniemy się na nich w więzieniu Irenicusa, a potem spotykamy je w Podmroku, gdyż tam jest ich ojczyzna. Nie są wymagającymi przeciwnikami atakują głównie za pomocą toporów i kusz, a ich magowie nie są za trudni do pokonania.
Dziki tygrys Poziom: 5
KP: 6
Doświadczenie: 650
Atak specjalny: -
Zwinny, zabójczy, ale tylko w realnym świecie, tutaj to milusi kotek, który pada po jednym strzale.

E

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Ettercap Poziom: 5
KP: 6
Doświadczenie: 650
Atak specjalny: Trucizna
Ettercapy to ochydne, dwunożne potworki z wydatnym mięśniem piwnym. Ich głowa ma koński kształt. Są okrutne, wredne i przebiegłe. Nie mają języka mówionego. Tresują pająki i używają ich jako osobistych obrońców. Straszne w 1 Baldursie, bo truły co szybko doprowadzało do śmierci delikwenta. Jednak teraz gdy mamy dużo punktów życia zdążymy się wyleczyć. Prościzna.

G

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Galereta musztardowa Poziom: 7
KP: 4
Doświadczenie: 2.000
Atak specjalny: Spowolnienie ruchów, trucizna
Masa kiślu bez kształtu. Spotkamy ją głównie w ściekach i kanałach. Atakuje "nibyłapami". Nie jest wymagającym przeciwnikiem. Służy głównie do naoliwienia miecza.
Galereta ogłuszjąca Poziom: 6
KP: 8
Doświadczenie: 270
Atak specjalny: -
Podobnie jak Galareta musztardowa. Nie ma co tu się rozpisywać - płotka.
Gaut Poziom: 9
KP: 0
Doświadczenie: 9.000
Atak specjalny: Promienie-błyskawice
Gaut należy do rodziny Obserwatorów. Jest to zielona, mięsista kula z jednym centralnym okiem i wieloma innymi umieszczonymi na szypułkach. Ma wielką paszczę i lewituje w powietrzu. Zazwyczaj spotykamy ich w grupie. Są niesamowicie niebezpieczne. Strzelają promieniami z każdego oka czyniąc spustoszenie. Gauty nie są jednak tak niebezpieczne jak ich "starsi" bracia. Najlepiej bronić się przed nimi mając Tarczę Baldurana lub Płaszcz Odbić, które odbijają ich promienie.
Gepard Poziom: 3
KP: 5
Doświadczenie: 174
Atak specjalny: -
Kolejny z rodziny kotów. Równie nie niebezpieczny. Rozklepiemy go nawet gołymi pięściami.
Ghast Poziom: 4
KP: 4
Doświadczenie: 650
Atak specjalny: Paraliż
Nieumarła istota. Stają się nią ludzie, którzy jedzą ludzkie zwłoki (kanibale?) itp. Są podobne do Ghuli. Otacza je woń padliny. Niebezpieczne ze względu na to, że unieruchamiają nas, a po tem bezczelnie atakują. Ale jednak działa na nie Odpędzanie nieumarłych. Oprócz tej zdolności, nie są trudni.
Ghul Poziom: 2
KP: 6
Doświadczenie: 174
Atak specjalny: Paraliż
Ghule kiedyś były ludźmi. Teraz są ożywione i żywią się zwłokami ludzkimi. Przypominają ludzi, choć są od nich straszniejsze, obrzydliwsze i nie mają wspomniej z "poprzedniego życia". Są nieco gorsze od ghastów.
Ghul Większy Poziom: 4
KP: 6
Doświadczenie: 2.000
Atak specjalny: Paraliż
Lepszy od zwykłego ghula. Moga pojawić się problemy, szczególnie gdy kogoś z nas unieruchomi, areszta jego pobratymców rozpocznie atak.
Ghul Pan Poziom: 6
KP: 4
Doświadczenie:3.000
Atak specjalny: Paraliż, trucizna
Z tym to naprawdę mogą byc problemy. Gdy zaatakuje kogoś słabszego z naszej drużyny np. maga to już po nim. Atakujemy cała dużyną.
Gibberling Poziom: 1
KP: 10
Doświadczenie: 34
Atak specjalny: -
Małe, włochate przygarby, o psich uszach. Atakują w ogromnych grupach wydzierając się przy tym w niebogłosy. Nie mają żadnej strategii. Są jedynymi z najsłabszych przeciwników w całej Sadze. Nikt nie będzie miał z nimi problemów.
Gibberling zmutowany Poziom: 2
KP: 10
Doświadczenie: 14
Atak specjalny: Zaraza
"Ulepszona wersja" zwykłych gibberlingów. Jednak co z tego jak i tak dalej są cienkie jak dupa węża.
Golem adamantowy Poziom: 18
KP: 9
Doświadczenie: 25.000
Atak specjalny: Gazowa chmura, spowolnienie
Golemy to humanoidalne ogromne stworzenia. Mają dużą odporność na magię i na większość czarów. Można je zniszczyć tylko bronią magiczną. Tworzone są przez czarodziejów w celu bronienia ich. Adamantowy jest najpotężniejszym i zarazem największym z nich. Jest naprawdę trudnym przeciwnikiem. Zranimy go bronią +3 lub wyższą ponadto otrzymuje za każdym razem 2 pkt. obrażeń co sprawia że walka trwa niezwykle długo. Bardzo dobrymi broniami do rozklepania go (oraz inne golemy) są Crom Faeyr i Cep bojowy wieków. Przed walką rzucamy przyspieszenie ruchów! (to się tyczy wszystkich golemów i w ogóle wszystkich przecieników)
Golem gliniany Poziom: 9
KP: 7
Doświadczenie: 8.000
Atak specjalny: -
O wieeele cieńszy od adamantowego jednak wcale to oznacza, że jest łatwy. Zranimy go tylko bronią obuchową +1 lub lepszą. Jeżeli mamy Crom Faeyr'a to załatwimy go jednym uderzeniem!
Golem kamienny Poziom: 14
KP: 5
Doświadczenie: 8.000
Atak specjalny: -
Kolejny trudny golem (oczywiście jeśli nie mamy Crom Faeyr'a, które załatwi go jednym uderzeniem). Zranimy go bronią +2 lub lepsiejszą.
Golem ogromny Poziom: 16
KP: 2
Doświadczenie: 16.000
Atak specjalny: -
Jeden z trudniejszych "golciów". Zranimy go bonią +2 lub lepszą.
Golem piaskowy Poziom: 11
KP: 7
Doświadczenie: 14.000
Atak specjalny: -
Także trudny golem (pomimo tego, że jest z sypkiego piasku). Za każdym razem otrzymuje 1k12 obrażeń.
Golem mózgowy Poziom: 11
KP: 7
Doświadczenie: 10.000
Atak specjalny: -
Spotykamy go min. w Podmroku w legowisku Łupieżców Umysłów. Nie jest tak trudny jak inne golemy.
Golem z ciała Poziom: 9
KP: 9
Doświadczenie: 2.000
Atak specjalny: -
Najłatwiejszy ze wszystkich golemów. Rozwalimy go już bronią +1.
Golem żelazny Poziom: 18
KP: 3
Doświadczenie: 13.000
Atak specjalny: Gazowa chmura, spowolnienie
Golem równie trudny jak adamantowy. Rozwalimy go bronią +3 lub lepszą.

H

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Hobgoblin Poziom: 1
KP: 5
Doświadczenie: 34-420
Atak specjalny: -
Humanoidalne wojownicze, stwory. Mają ok. 6 stóp wzrostu. Są inteligentne, gresywne i zorganizowane. Ich skóra pokryta jest włosami. Mają swój własny język. Podobne do orków i są równie cienkie jak one. Atakują grupą na nieostrożnych podróżnych. Kapłani rzucają głównie Błogosławieństwo i Unieruchomienie, a wojownicy walczą mieczami lub kuszami. Najlepszym na nich sposobem jest rzucenie Zabójczej chmury lub lepiej Zaklęcie śmierci.

J

Nazwa Zdjęcie Statystyki Opis
Jaguar Poziom: 4
KP: 6
Doświadczenie: 420
Atak specjalny: -
Kolejny z rodziny kotowatych. Kolejny, który nie jest wyzwaniem. Kolejne pytanie - po co tacy łatwi przeciwnicy?

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.