Sorki za ten tryb rozkazujący w spisie, ale wydaje mi się, że tak jest najlepiej.
Cienie Amn
I.) Więzienie Irenicusa
- Uwolnij Jaheirę.
- Zabierz klucz ze stolika w pokoju obok. - Uwolnij Minsca.
- Doprowadź go do wściekłości. - Wyłącz generator mefitów.
- Porozmawiaj z Aataqahem i rozwiąż jego zagadkę.
- Porozmawiaj z Relievem i uwolnij go od cierpienia.
- Znajdź Kamień Aktywujący Golema.
- Rozkaż Golemowi otwarcie wszystkich drzwi.
- Zabij Kambiona.
- Wyłącz generator jego osłony. - Zdobądź żołędzie dla Driad.
- Zabij duergara Ilycha i jego bandę oraz zabierz mu żołędzie.
- Zanieś żołędzie Leśnej Królowie na Wzgórzach Wichrowej Włóczni. - Uwolnij Dżina.
- Znajdź statuetkę żywiołaka powietrza.
- Weź butelkę od Driad. - Zniszcz wszystkie portale mefitów.
- Skompletuj wszystkie różdżki i umieść je na postumentach w Sali kolumnowej.
- Uwolnij i zgładź Frennendana.
- Ucieknij z więzienia.
- Zbadaj namiot Cyrkowy.
- Rozwiąż zagadkę Dżina - odpowiedź nr 3.
- Porozmawiaj z Aerie.
- Zabij Kalaha. - Uwolnij matkę Girana, Hannah z Cyrku.
- Uwolnij duszę Yoshimo przynosząc jego serce do świątyni Illmantera.
- Porozmawiaj z Gaelanem Baylem i zdobądź dla niego pieniądze.
- Gospoda pod "Miedzianym Diademem".
- Przyjmij wyzwanie Amalasa.
- Pomóż Nalii w Twierdzy D'Arnise.
- Przyjmij zadanie Lorda Jierdana Firkraaga na Wzgórzu Wichrowej Włóczni.
- Porozmawiaj z Lethianem i sprawdź jakie "rozrywki" czekają na gości na zapleczu.
- Wejdź na zaplecze gospody.
- Uporaj się z łowcami niewolników.
- Porozmawiaj z Hendakiem.
- Zabij Władcę Zwierząt i zabierz mu klucz.
- Uwolnij więźniów i ponownie porozmawiaj z Hendakiem.
- Wejdź do kanałów pod gospodą.
- Skompletuj gadający miecz Lirarcor.
- Przejdź kanałami do Zagrody niewolników.
- Zabij wszystkich Łowców niewolników i uwolnij więźniów.
- Porozmawiaj ponownie z Hendakiem.
Pomóż Rumarowi lub "wsyp" go żonie.
- Pomóż rycerzom Solamnica.
- Poproś Ribalda z Targu Przygód Na Promenadzie Waukeen o pomoc.
- Idź do Kuli sfer, aby spotkać się z umówionym magiem.
Ponownie porozmawiaj z rycerzami.
- Poproś prałata Wasselana z Zakonu Promiennego Serca w Dzielnicy Świątyń.
- Przekaż tę nowinę rycerzom. - Rozpal ogień w piecach Komnaty palenisk.
- Skompletuj części Golema i przywołaj go do życia.
- Otwórz drzwi w pomieszczeniu z runami na podłodze.
- Pokonaj Lavoka.
- Zdobądź serce Demona.
- Zabij Tolgeriasa i jego pomocnika.
- Umieść serce Demona w reaktorze Kuli Sfer.
- Zabierz umierającego Lavoka oraz wróć do Athkatli.
- Rozwiąż zagadkę morderstw.
- Porozmawiaj z porucznikiem Aegisfieldem przy wejściu do dzielnicy.
- Porozmawiaj z kurtyzaną Różą Pąsową.
- Porozmawiaj ze sprzedawcą Bela i powtórnie z Różą Pąsową.
- Porozmawiaj z żebrakiem i wróć do sprzedawcy Bela.
- Udaj się do sklepu garbarza Reijeka.
- Zabij obstawę garbarza.
- Zanieś ciało Aegisfielda inspektorowi Bregowi w Budynku Rady w Dzielnicy rządowej. - Pomóż Raelis Shai w uwolnieniu Haer'Dalisa i odzyskaniu klejnotu.
- Udaj się do kanałów pod Dzielnicą Świątyń.
- Porozmawiaj z Mekrathem w jego kryjówce (nie wspominaj o klejnocie).
- Zgóź się znaleźć zwierciadło w zamian za uwolnienie Haer'Dalisa.
- Zwierciadło ma chochlik w pd. - wsch. kanałach.
- Wróć do maga i oddaj mu zwierciadło.
- Porozmawiaj z Haer'Dalisem i zabierz klejnot z ołtarza.
- Wróć do Raelis. - Udaj się z odsieczą grupie teatralnej Raelis do Więzienia Astrlanego.
- Wejdź w teleport w jednym z budynków i zabij wojowników Runów.
- Zabij Łowców niewolników.
- Porozmawiaj z Taggetem.
- Wejdź w brązowe "teleporty" w podłodze i uporaj się z przeciwnikami.
- Zabij Demona - zarządcę i zabierz mu kulę.
- Umieść kulę w pulsującym krysztale.
- Zabij Kambiona - nadzorcę.
- Ponownie porozmawiaj z Taggetem.
- Uwalnij Raelis i jej trupę.
- Zadania dla Złodziei Cienia.
- Porozmawiaj z Renalem i znajdź dowody zdrady Mae'Vara.
- Porozmawiaj z Mae'Varem w jego gildii, aby otrzymać zadania.
- Ukradnij naszyjnik kapłance Talosa z Dzielnicy Świątyń.
- Udaj sie do Edwina po następne zadanie.
- Zabij Zakapturzonego czarodzieja Reiyaka Gethrasa w jego domu.
- Zdobądź dokumenty od Marcusa (zastrasz go) z tawerny obok.
- Udaj się do Mae'Vara po kolejne zadanie.
- Zdobądź sztylet od Embarla (przekonaj go do oddania sztyletu) z piętra tawerny.
- Ponownie idź do Edwina.
- Zdobądź klucz do skrytki Mae'Vara (ma go Edwin).
- Zabierz ze skrytki dowody zdrady.
- Wróć do Renala i podejmij się próbie zabicia Mae'Vara i jego bandy.
- Rozbrój wszystkie zamki i pułapki w drzwiach na drugim poziomie gildii.
- Ponownie wróć do Renala. - Zabierz ciało Renfelda do Rylocka, który znajduje się przed wejściem siedzibą Harfiarzy.
- Porozmawiaj z Xzarem i sprawdź co się stało z Montaronem.
- Porozmawiaj z Rylockiem przed wejściem siedzibą Harfiarzy.
- Udaj się do domu Perebka i zabij wszystkie znajdujące się tam potwory.
- Wejdź do środka siedziby Harfiarzy i odnajdź tam naszyjnik Harfiarzy.
- Udaj sie na piętro i schwytaj ptaka w ptaszarni.
- Wróć do Xzara. - Odbuduj ciało Kangaxxa.
- Jedna część ciała ma lisz z budynku w Dzielnicy Mostów.
- Druga część posiada lisz z grobowca w siedzibie Kultu Niewidzącego Oka.
- Odeślij Kangaxxa do krainy wiecznych łowów. - Misje od Arana Linvaila na zapleczu siedziby Złodziei Cienia.
- Najpierw musisz zebrać 15.000 szt. złota i dostarcz je Gaelanowi Baylowi ze Slumsów.
- Porozmawiaj z Aranem i przyjmij jego podarki.
- Pójdź w nocy do przystani na spotkanie z Mook.
- Wróć do Arana.
- Idź na pietro gospody pod "Pięcioma dzbanami" i spotkaj się ze zdrajcami Złodziei Cienia.
- Wybierz odpowiedzi 3, 1, 1.
- Zabij zdrajców, a po chwili ich łącznika mówiąc mu odpowiedź nr 4.
- Zabierz dokumenty jakie miał przy sobie i wróć do Arana.
- Udaj się do podziemi Dzielnicy Cmentarnej i zinfiltruj bazę Bodhi.
- Spotkaj się z umówionym magiem i jego golemem.
- Zabijaj wszystkich nieumarłych i wampiry, póżniej idź do sali z trumnami i powbijaj w nie kołki.
- Stocz pojedynek z Bodhi.
- Wróć do Arana.
- Teraz możesz płynąć do Brynnlaw. - Zabij przemytników z tawerny "Morska Zdobycz" - są oni w ukrytej jaskini.
- Uwolnij Viconię ze stosu i zabij fanatyków.
- Porozmawiaj z Tolgeriasem w Budynku Rady i zgódź się na propozycję odnalezienia Valygara.
- Udaj się do chatki Valygara na wzgórzu Umar.
- Pozwól mu wszystko wyjaśnić i razem udajcie się do Kuli Sfer. - Porozmawiaj z Janem Jansenem.
- Nakabluj na niego policji.
- Udaj się do więzienia.
- Pożycz pieniądze od strażnika więziennego.
- Zapłać kaucję za Jana.
- Oddaj pieniądze strażnikowi. - Zakup licencję na rzucanie czarów od Cornela w Budynku Rady.
- Zadania dla Świątyni Helma.
- Zbadaj i zniszcz Kult Niewidzącego Oka.
- Odnajdź paladyna Keldorna w kanałach pod dzielnicą.
- Porozmawiaj ze strażnikiem Telwynem i pozyskaj usługi Sir Sarlesa.
- Porozmawiaj z Sir Sarlesem w Dzielnicy rządowej.
- Idź do handlarza rudą na Promenadzie Waukeen.
- Porozmawiaj z Ungerem Ciemne Wzgórze w gospodzie pod "Miedzianym Diademem".
- Zgładź Neba (nie zabijaj duchów dzieci) z Dzielnicy Mostów i odbierz mu rudę.
- Oddaj głowę Neba inspektorowi Bregowi w Budynku Rady w Dzielnicy rządowej.
- Ponownie porozmawiaj z Sir Sarlesem.
- Wróć po nagrodę do Telwyna.
- Powtórnie porozmawiaj ze straznikiem Telwynem.
- Udaj się do Świątyni Lathandera.
- Porozmawiaj ze Strażnikiem Świtu Sainem.
- Zgódź się odzyskać Pierścień Poranka.
- Idź nocą do Slumsów i zdobądź informacje od Travinem.
- Idź do domu Borinalla na dachu gospody pod "Miedzianym Diademem".
- Zabij Borinalla i jego obstawę (nie przysięgaj mu wiary w Talosa).
- Zabierz pierścień i wróć do Saina. - Zabij mieszkańców Strzeżonego Budynku.
- Zbadaj sprawę Upadłych Paladynów.
- Udaj się do Zakonu Promiennego Serca i porozmawiaj z Sir Ryanem Trawlem.
- Pójdź do Dzielnicy Mostów i pomóż Upadłym Paladynom odeprzeć atak przemytników.
- Porozmawiaj z jednym z Upadłych i zgódź się do nich przyłączyć.
- Udaj się do Sir Ryana Trawla po Puchar Anarga.
- Wróć do Upadłych Paladynów i pokaż puchar.
- Zabij wszystkich Upadłych.
- Wróć do Sir Ryana Trawla po nagrodę.
- Zabij grupę bandytów.
- Pomóż Rogerowi Paserowi zabić Lodowego Trolla.
- Zabij Rakshasę i jego bandę koboldów w centrum lokacji.
- Udaj się do tajnej bazy Łupieżców Umysłów jeżeli masz klucz Tazoka z zamku Firkraaga.
- Zabij wszystkich Illithidów zamieszkujących tą lokację.
- Porozmawiaj z Gaalem, a otrzymasz klucz i zadanie odnalezienia Różdżki Szczelinowej.
- Porozmawiaj z Sasserem.
- Udaj sie do lokacji na zachód od lisza.
- Odpowiedz na zagadki przy moście.
- Prawidłowe odpowiedzi: życie, czas, obecny krok.
- Udaj się do światyni Amaunatora.
- Na demonie użyj czaru uzdrawiającego.
- Porozmawiaj z bogiem Amaunatorem i weź od niego część Różdżki Szczelinowej.
- Wróć do Sassera i porozmawiaj z nim. - Udaj się do Jamy na zachodzie.
- Strażnikowi powiedz hasło od Sassera. - W środku zabij wszystkich nieumarłych.
- W następnym pomieszczeniu - Jamie Obserwatora we wschodniej części znajdziesz drugą część Różdżki.
- Po połączeniu dwóch części pojawi się Niewidzące Oko.
- Użyj na nim różdżki i zabij je. - Wróć do świątyni Amaunatora i oddaj bogu Różdżkę.
- Ponownie Wróć do Gaala i zabij go wraz z kultystami.
- Wróć do Świątyni Helma po nagrodę.
- Dowiedz się kto pogrzebał Tirdira.
- Porozmawiaj z grabarzem na wschodzie.
- Udaj się do Dzielnicy Mostów i tam rozpocznij poszukiwania.
- Porozmawiaj z magiem w czerwonych szatach.
- Udaj się za uciekającym magiem do budynku.
- Zabij oprawców maga.
- Na piętrze owego budynku uwolnij zakładniczkę lub idź nocą po okup do Slumsów przed gospodę pod "Miedzianym Diademem". - Porozmawiaj w nocy z duchem Wellwynem.
- Udaj się na piętro do gospody pod "Miedzianym Diademem", zabij Llynisa i odbierz mu misia.
- Oddaj misia Wellwynowi.
- Wróć za dnia i porozmawiaj z rodzicami chłopca. - Znajdź opiekuna dla Risy.
- Porozmawiaj z paladynem Kamirem na północy.
- Na południu jest kapłan Lathandera z sierotką Risą - porozmawiaj z nim.
- Ponownie porozmawiaj z paladynem i podążaj się za nim by dostać XP - ki. - Na zachodzie pomóż Nevinowi, zabijając jego nieumarłego wujka Lestera.
- W jednej z krypt zabij Króla Krypty i jego nieumarłych pomocników.
- W podziemiach pod cmentarzem wejdź do wielkiego kokonu w centrum i rozpraw sięz Pai'Na i jej pająkami.
- Pomóż sprzedawcy Bulliemu w kłótni.
- Zabij lisza zza ukrytych drzwi w tawernie.
- Pomóż Aulavie i Tiirowi w tawernie rozwiązać ich problem.
XIV.) Twierdza D'Arnise.
- Spotkaj sie z kapitanem Aratem i Nalią przy palisadzie.
- Odnajdź sekretne wejście do twierdzy.
- Skompletuj Cep Bojowy Wieków.
- Ugotuj mięso z psa w kuchni.
- Otwórz główne wrota do twierdzy.
- Uwolnij ciocię Nalii.
- Zlikwiduj Torgala i jego pomocników.
- Wróć do Nalii i kapitana Arata.
- Pomóż straży z Targowa rozprawić się ze zwierzętami.
- Rozwiąż problem zwierząt w Targowie
- Porozmawiaj z Wielkim Kupcem Loganem w domu burmistrza.
- Zejdź do piwnic po więcej informacji od Cernda.
- Udaj się do Gaju Druidów.
- Wejdź do świątyni na północy i wyzwij Druidkę Cienia Faldorn na pojedynek.
- Powróć do Logana. - Rozwiąż problem embarga nałożonego przez geniuszy.
- Porozmawiaj z Khan Zahrea - przywódcą geniuszy w jego namiocie.
- Pójdź do Gaju Druidów i zabij rakshasę Adrathę oraz pomocników w jej domu.
- Przynieś głowę Adrathy Khanowi.
- Wróć do Wielkiego Kupca. - Zdobądź Opończę Waukeen dla jednej z rodzin Lurraxolów lub Alibakkarów.
- Udaj się do siedziby jednej z rodzin po klucz do grobowca.
- wysłuchaj propozycji Logana.
- Uporaj się z nieumarłym w grobowcu i zabierz Opończę Waukeen.
- Oddaj przedmiot Loganowi. - Sprawdź co wystraszyło Tirisa.
- Udaj się do jego domu i porozmawiaj z nim.
- Spotkaj się z łowcą Darsidianem Moorem przy wschodnim wejściu do miasta.
- Udaj się do straganu z pomarańczowym dachem.
- Porozmawiaj z "Raissą" i Darsidianem.
- Porozmawiaj z umierającym "Reijekiem"
- Zabij "Raissę" i Darsidiana po zrzuceniu skór.
- Porozmawiaj z "prawdziwą" Raissą.
- Rzuć na nią zaklęcie Przywrócenie. - Porozmawiaj z człowiekiem przy fontannie o imieniu Nebber (kilkakrotnie).
- Rozwiąż zagadkę tajemniczych morderstw w Imnesvale.
- Porozmawiaj z Pastorem Lloydem w jego domu.
- Udaj się do chatki łowcy Merelli.
- Odnajdź tam notatkę z lokalizacją Ruin świątyni.
- Porozmawiaj z ogrem Madulfem.
- Wróć do pastora i przekaż mu wiadomość od ogra.
- Lloyd zgodzi się na propozycję pastora.
- Za jakiś czas wróć do Madulfa po nagrodę. - Pomóż młodym poszukiwaczom przygód.
- Kup im 3 miecze półtoraręczne i ciemne piwo od kupca Min Minlinga.
- Za parę dni wejdź do jaskini Umar i pomóż młodzieniaszkom pokonać "potwora". - Pomóż Daarowi zdobyć rękę córki maga Jermiena.
- Porozmawiaj z magiem i zgódź się zdobyć krew mimika.
- Udaj się do jaskini Umar.
- Otwórz znajdującą się tam skrzynię i rozpraw się z mimikiem.
- Zabierz jego krew i oddaj ją Jermienowi.
- Zabij golema maga. - Sprawdź co jest w kurczaku.
- Porozmawiaj z Jebem.
- Udaj sie do Erlina i kup wszystko to co znajduje się w kurczaku.
- Udaj się za wilkołaczycą Anath do jaskini i porozmawiaj z nią.
- Pójdź do wejścia Ruin świątyni.
- Użyj zwierciadła przy krysztale i zejdź do podziemi. - Zabij Strażnika Cienia i odbierz mu klucz.
- Otwórz nim celę Mazzy i ją uwolnij. - Znajdź kości Amauany i oddaj je duchowi Badona.
- Porozmawiaj z posągiem i rozwiąż jego zagadki.
- Prawidłowe odpowiedzi to:
- Rytuał Poranka - odp. 2, 3, 1.
- Rytuał Południa - odp. 3, 1, 1.
- Rytuał Wieczoru - odp. 1, 3, 2. - Skompletuj wszystkie trzy symbole Amaunatora i Klejnot Słońca.
- Zabij Smoka Cienia Thaxll'ssillyiawiana.
- Rozpraw się z Panem Cienia i duchem Patryka.
- Wróć do wioski i porozmawiaj z pastorem Lloydem.
- Pokonaj bandę atakujących cię ogrów - paladynów.
- Pójdź za Garrenem do jego chaty.
- Przypilnuj jego córkę.
- Uratuj córkę Garrena z Zamku Firkraaga.
- Pomóż Samii odnaleźć notatki.
- Skompletuj maskę króla Storma, zabierając jej części geniuszom w sali z wieloma drzwiami.
- Załóż maskę i zabij niewidzialnego strażnika.
- Zabierz ekwipunek przeciwko smokom.
- Zabij Samię i jej towarzyszy. - Wyciągnij hełm ze studni i pokonaj atakujące cię golemy.
- Pomóż potrzebującym poszukiwaczom przygód.
- Rozpraw się z nimi po przemianie w wilkołaki. - Zabij Tazoka i jego bandę.
- Zabierz Tazokowi klucz do sekretnego przejścia w kanałach pod Dzielnicą Świątyń. - Porozmawiaj z Firkraagiem na niższym poziomie.
- Zabij maga, którego wysłał smok i odbierz mu klucz do celi córki Garrena.
- Uwolnij córkę Garrena. - Wróć do Firkraaga i skończ jego żywot.
- Powróć do Garrena z radosnymi informacjami.
XX.) Brynnlaw.
- Pomóż kurtyzanie Ginii i jej bratowi Arsonowi.
- Zabij Chremiego i zabierz jego medalion.
- Poproś o pomoc Calahana.
- Wróć do Ginii i przekaż jej nowiny. - Znajdź sposób na wejście do Czarowięzów
- Udaj się do gospody pod "Wulgarną Małpą".
- Porozmawiaj z Sanikiem.
- Jeżeli masz medalion Chremiego, udaj się do siedziby Galveny.
- Powiedz strażnikowi, że jesteś nowym pracownikiem.
- Zabij grupkę strażników wewnątrz.
- W jednej z komnat jest kapitan straży - zabij go i zabierz mu klucz.
- Wejdź do piwnicy.
- Zabij maga Vadeka i Galvenę.
- Porozmawiaj z Klarą, a następnie z kapitanem Golinem.
- Udaj się do domu zakapturzonego maga Pertha.
- Zabij go i zabierz mu Kamień Strażniczy.
- Pójdź do domu herszta piratów.
- Strażnikowi powiedz, ze przysyła ciebie Golin.
- W rozmowie z hersztem udawaj niepoczytalnego.
- Zgódź się na leczenie w Czarowięzach.
- "Pozwiedzaj" przytułek.
- Po pewnym czasie pojawi się Irenicus i nas porwie. - Sen na jawie.
- Przed wejściem do zamku spotykasz demona - oddaj mu część siebie.
- W środku porozmawiaj z Imoen.
- Wyjdź na zewnątrz i zwab Bhaala do zamku.
- Przyprowadź go do Imoen i wspólnie z nią pokonaj go. - Irenicus umieści cię w lochach pod Czarowięzami.
- Poziom pierwszy.
- Zbierz niezwykłe kamienie i uaktywnij portal.
- Rozpraw się z potworami wychodzącymi z niego.
- Rozwiąż zagadkę z umieszczaniem przedmiotów w posągach.
- Kolejność układania przedmiotów, wg ruchu wskazówek zegara, od prawej strony:
- Czaszka.
- Klepsydra.
- Lustro.
- Skuty człowiek.
- Medalion miecza.
- Medalion słońca.
- Zegar słoneczny.
- Słój wody.
- Znoszone buty.
- Złota opaska.
- Gwiezdny medalion.
- Rozwiąż zagadki zadawane przez posąg pośrodku kamiennych twarzy.
- Naciskaj twarze w kierunku ruchu wskazówek zegara, zaczynając od tej z lewej strony.
- Prawidłowe odpowiedzi:
- Lód.
- Ogień.
- Trumna.
- Świeca.
- Ciemność.
- Gwiazdy.
- Dziura.
- Tajemnica.
- Ryba.
- Oddech.
- Gąbka.
- Cienie. - Poziom drugi.
- Użyj kamiennej księgi i pokonaj przyzywane przez nią potwory.
- Zabij wszystkie koboldy przy ogromnym krysztale.
- Zabierz czarodziejowi koboldów odłamek kryształu.
- Zabij wampira Dace'a, a jego trumnę przebij kołkiem - otrzymasz dłoń wampira.
- "Porozmawiaj" z posągiem w kształcie głowy z poziomu pierwszego. - Poziom trzeci.
- Stocz potyczkę z Bodhi w której przemienisz się w Zabójcę.
- Zbierz mithrilowe żetony i użyj ich na maszynie do tworzenia przedmiotów.
- Za 5 żetonów otrzymasz: Buty Północy.
- Za 10: Buty Uziemienia.
- Za 15: Buty Szybkości.
- Za 20: Kolczugę Błazna.
- Zbierz portrety stworami i użyj ich w sali z namolowanymi na drzwiach potworami.
- Zabij wszystkie maszkary.
- Zbierz dwa rogi minotaura i użyj ich na jego posągu - otworzą się drzwi wyjściowe. - Kolejne testy.
- Pokonaj koboldy.
- Pokonaj mykanoidy.
- Na pytanie zjawy odpowiedz: Drzazga.
- Członkom komisji odpowiedz na pytania (zaczynając od prawej):
- Pamięć.
- Strach.
- Rzeka.
- Nic.
- Pokonaj trolle.
- Zabierz głowę jednego z nich i umieść ją na ołtarzu.
- Porozmawiaj z duchem, a zostaniesz przeniesiony z powrotem do Przytułku.
- Porozmawiaj z Lonkiem - odpowiedzi 3, 3, 2.
- Namów stukniętych magów na pomoc w walce z Irenicusem.
- Stocz pojedynek z Irenicusem.
- Zabij Yoshimo, a jego serce zabierz do Świątyni Ilmantera na Promenadzie Waukeen. - Porozmawiaj z Saemonem Havarianem - masz dwie możliwości opuszczenia przytułku.
- Zgódź sie na jego propozycję.
- Wróć do Brynnlaw i spotkaj się z nim w tawernie.
- Nocą wejdź do domu Cayii.
- Zabierz róg ze stolika i Zabij atakujących cię piratów.
- Oddaj róg Saemonowi, oraz przyjmij od niego srebrne Ostrze.
- Podczas rejsu stocz pojedynek z Githyanki.
- Pójdziecie na dno wprost do miasta Sahuaginów.
- Odmów Saemonowi.
- Odnajdź w jednej z szafek w przytułku Klucz Jona.
- Udaj się do pomieszczenia z teleportem.
- Wejdź w niego, a zostaniesz przeniesiony do Podmroku.
- Stocz pojedynek z Ettinem.
- Porozmawiaj z kapłanką Senityliią.
- Rozwiąż zagadkę Impów.
- Elminster - ma: sejmitar - potrzebuje: fajkę.
- Khelben - ma: wisiorek - potrzebuje: laskę.
- Alustriel - ma: fajkę - potrzebuje: wisiorek.
- Piergeiron - ma: laskę - potrzebuje: hełm.
- Drizzt - ma: hełm - potrzebuje: sejmitar. - Przekonaj Obserwatora do otwarcia skrzyni.
- Zabierz Ząb Sekolaha. - Zabij króla i jego obstawę.
- Zabij księcia i innych rebeliantów.
- Użyj liny na wejściu do Podmroku w bazie rebeliantów.
- Uwolnij maga Vithala.
- U Carliga kup zwój Uwolnienia.
- Użyj zwoju.
- Porozmawiaj z magiem i zgódź się na jego propozycję odszukania "Księgi Rytuałów".
- Księgę ma karczmarz svirfnebli ich wiosce.
- Odkup księgę i zanieś ją Vithalowi.
- Udaj się do portalu Ziemi i zabij wychodzącego żywiołaka.
- Pójdź do portalu Ognia i pokonaj żwywiołaka.
- Udaj się do portalu Powietrza i zabij żywiołaka.
- Zabij maga Vithala. - Kula z wyrzeźbionymi twarzami, zaczynając od lewej twarzy.
- Pokonaj szaleńca AGanalo.
- Zabij Raevilin Strathi.
- Zabij Riti.
- Zgładź Alchra Diagotta.
- Uwolnij Bedlena Dagglefodda.
- Wróć do wioski svirfnebli.
- Porozmawiaj ze sprzedawcą Dagglefoddem.
- Odbierz nagrodę.
- Namów Gonta z Riatavinu do zaprzestania walki. - Pomóż smoczycy Adalon odnaleźć jej jaja.
- Udaj się do wioski svirfnebli.
- Porozmawiaj tam z Goldanerem.
- Przystań na jego propozycję w zamian za klejnot światła.
- Udaj się do kopalni.
- Wywołaj z szybu demona, a następnie zabij go.
- Użyj otrzymany zwój Kształtowania Kamienia.
- Wróć po nagrodę.
- Udaj się do Ciemnej jaskini.
- Porozmawiaj ze smoczycą i ofiaruj jej swą pomoc.
- Zgódź się na rzucenie iluzji.
- Pójdź do Ust Natha.
- Strażnikowi powiedz, ze nazywasz się Veldrin z Ched Nassad.
- Udaj sie do Stowarzyszenia Wojowników.
- Porozmawiaj z Solaufeninem
- Pójdź na platformę w pobliżu wyjścia z miasta.
- Powtórnie porozmawiaj z Solaufeninem.
- Idź w umówione miejsce przy Wschodnich Tunelach.
- Po drodze ubij grupę łowców przygód.
- Porozmawiaj z Solaufeninem i uratuj kapłankę Phaere.
- Wróć na platformę w Ust Natha.
- Porozmawiaj z Phaere na platformie.
- Udaj się do dużego placu na wschodzie.
- Ubij Obserwatora.
- Porozmawiaj z Phaere i pójdź do tawerny.
- Idź do Podmroku i spotkaj się z Solaufeninem.
- Powiedz mu, ze sam sobie poradzisz z zadaniem.
- Porozmawiaj z dowódcą patrolu svirfnebli.
- Weź od niego hełm.
- Wróć do tawerny.
- Udaj się do Stowarzyszenia Wojowniczek.
- Porozmawiaj z Phaere.
- Idź do Stowarzyszenia Wojowników.
- Przekonaj Solaufenina do oddania płaszcza.
- Wróć do Phaere.
- idź z nią do łóżka lub powiedz, że jesteś dewiantem.
- Udaj się do Świątyni.
- Porozmawiaj z Matroną Ardulance.
- Musisz przynieść "część" potężnego potwora:
- Krew księcia Kua - Toa w Zachodnich Tunelach.
- Krew Mózgu Illithidów ze Wschodnich Tunelów.
- Oko Starszego Obserwatora z Południowych Tunelów.
- Wróć do Matrony z przedmiotem.
- Udaj się do Stowarzyszenia Wojowniczek.
- Weż od Phaere fałszywe jaja i klucz do skarbca.
- Idź do świątyni.
- Weź od Solaufenina fałszywe jaja.
- Wejdź pokryjomu do skarbca.
- Podmień prawdziwe jaja z fałszywymi jajami od Phaere.
- Oddaj Phaere jaja od Solaufenina.
- Udaj się z drowką do Świątyni.
- Opuść miasto i udaj się do Adalon.
- Oddaj jej jaja i skieruj się do wyjścia z Podmroku.
- Pokonaj kilkunastu drowów i wyjdź na powierzchnię. - Pokonaj grupę Githyanków, którzy chcą odebrać ci srebrną klingę.
- Porozmawiaj z Abolethem w wielkim słoju.
- Mówimy mu, że jeśli na nas doniesie, powiemy wszystko o jego spisku. - Stocz pojedynki na arenie Szodrina w tawernie.
- Pokonaj Umbrowego Kolosa.
- Zabij demona Nabassu.
- Zgładź księcia Sahuaginów.
- Zabij Obserwatora. - Stocz pojedynki na arenie Sondala w tawernie.
- Pokonaj Lasonara.
- Pokonaj Chalinthrę.
- Zabij 3 kolejnych magów. - Powiedz drową szukającym dziewczyny fałszywy kierunek jej ucieczki.
- Wieża Derexa.
- Odkup linę od Visaja.
- Wejdź do wiezy Deirexa.
- Zdobądź klejnoty Deirexa.
- Ponownie wejdź do wieży Deirexa i pokonaj lisza.
- Zabierz jego pazur.
- Przeczesz wieżę w poszukiwaniu klejnotów.
- Zabij Jarlaxle'a i Visaja.
- Wejdź na piętro wieży i zabierz skarby.
- Udaj się do posiadłości Jae'llat i pozabijaj mieszkańców. - Taso Kala rozkaże ci zabić wyznawców sekty Ghaunadaura.
- Rozpraw się z sekciarzami na placu na wschodzie. - Odkup od handlarza niewolników ludzi i puść ich wolno.
- Zabij Starszego Obserwatora i weź jego oko dla Matrony z Ust Natha.
- Wyrznij wszystkie Obserwatory w lokacji.
- Zabij księcia Kua - Toa.
- Weź zakażone kijanki z baseniku.
- Wrzuć je do sadzawki przy księciu, aby go osłabić. - Przyzwij potwora na ołtarz Demogorgona.
- Zabij przyzwanych Demonicznych Rycerzy.
- Pokonaj Umbrowe Kolosy na arenie.
- Otwórz jedne z drzwi w celi.
- Porozmawiaj z Githyankami.
- Zgódź się na propozycję Simyaza.
- Otwórz drzwi na zachodzie areny
- Zabij ogra nadzorcę. - Z jednego z kotłów zabieramy serum Illithidów.
- Wlej serum do maszyny w sali z niewolnikami.
- Stwórz obręcze za pomocą maszyny. - Użyj obreczy na Illithidzie z sali z serum.
- Udaj się do zamkniętych drzwi i "otwórz" je Łupieżcą.
- Ponownie porozmawiaj z Githyankami. - Użyj pojemników z niewolnikami i zabij uwięzione w nich potwory.
- Umbrowego Kolosa.
- Szalonego Krasnoluda.
- Kapłana Kua - Toa. - Ponownie użyj obreczy na Illithidzie z sali z serum.
- Wejdź do komnaty z Wielkim Mózgiem Illithidów.
- Zabij wszystkich wrogów. - Wróć do niewolnków i powiedz im, że są wolni.
- Spotkaj się z królem Elthanem i zgódź się na odzyskanie latarni Lanthorn.
- Poproś Drizzta i jego grupę o pomoc w walce z wampirami.
- Poproś również o pomoc Rycerzy Promiennego Serca.
- Zwróć się o pomoc także do Złodziei Cienia.
- Udaj się do podziemi pod Dzielnica Cmentarną.
- Zabij wszystkie wampiry i poprzekłuwaj je w sali z trumnami.
- Zejdź na niższy poziom.
- Wlej wodę święcona do baseników z krwią.
- Zabij Bodhi i jej obstawę.
- Przekuj trumnę Bodhi kołkiem i zabierz jej czarne serce oraz latarnię.
- Oddaj Lanthorn Elthanowi i udaj się do Suldanessellaru. - Jeżeli Bodhi porwała waszą/waszego ukochanego/ukochaną zabierzcie jej/jego ciało do Ruin świątyni.
- Za podłogą z literami złóżcie jej/jego ciało i serce Bodhi statule z wyciągnietymi rękami.
- Uratuj ukochaną Corana.
- Pójdź do miejsca przetrzymywania Safany przez wilkołaka LAnfeara.
- Zabij wilkołaki. - Wejdź do ukrytej jaskini.
- Zabij mieszkające tam Kua - Toa. - Zakończenie "krucjaty" Srebrnego miecza.
- Pokonaj Kruina i jego towarzyszy.
- Zabierz mu Rękojeść miecza.
- Zanieś Ostrze i Rękojeść Srebrnego miecza kowalowi Cromwell'owi w Dokach.
- Porozmawiaj z Elthanem.
- Porozmawiaj z kapłanką Demin w jej domu.
- Pomóż elfom w walce z przeciwnikami.
- Odszukaj kamienne instrumenty.
- Kamienna Harfa jest w Domie Harfiarza.
- Kamienny Róg jest w Domie Rogu. - Przyzwij Awatara Rillifane'a.
- Znajdź Złoty Kielich Życia - ma go smok Nizidramanii'yt.
- Znajdź Księżycowe Ostrze - odnajdziemy je w Domu Księżyca.
- Znajdź Talizman Rillifane'a - w domie talizmanu na Zagadkowej Szkatule Elfów naciśnij:
- Runę Corellana Larethiana.
- Symbol Rillifana.
- Elfi Symbol Wody.
- Runę oznaczającą Drzewo Życia.
- Po zrobieniu tego otrzymasz Talizman Rillifane'a.
- W Świątyni Rillifane'a zabij wrogów i złóż powyższe 3 przedmioty na ołtarzu.
- Dzięki temu budzisz Awatara Rillifane'a. - Wejdź do Pałacu.
- Z drzewa zabierz orzechy.
- Na statule w komnacie z wodospadem użyj Kamiennych Instrumentów.
- Wejdź do nowootwartego przejścia. - Porozmawiaj z Ellesime.
- Zniszcz trzy pasożyty Drzewa życia oraz ochraniające je żywiołaki.
- Zabij Irenicusa.
- Zdobądź pięć Łez Bhaala.
- Test Gniewu.
- Dobro: Nie przemieniaj się w Zabójcę.
- Zło: Zamień się w Zabójcę.
- Zabij Sarevoka.
- Test Chciwości.
- Dobro: Oddaj Czarną Brzytwę Geniuszowi.
- Zło: Zabij Geniusza.
- Test Egoizmu.
- Dobro: Przejdź przez drzwi z lewej strony.
- Zło: Przejdź przez drzwi z prawej strony.
- Test Strachu
- Dobro: Nie przyjmuj płaszcza ze skóry nimf i idź pn. drogą.
- Zło: Przyjmij płaszcz i idź południową drogą.
- Zabij grupką Obserwatorów.
- Test Dumy.
- Dobro: Nie zabijaj smoka.
- Zło: Zabij smoka. - Umieść Łzy Bhaala we Wrotach.
- Jeżeli postępowałeś drogą Dobra to otrzymasz:
- +1 do mądrości i charyzmy.
- +2 do rzutów obronnych.
- +10% odporności na magię.
- Odporność na bronie zwykłe i +1.
- +20% do odporności na ogień, zimno i błyskawice.
- Jeżeli postępowałeś drogą Zła twój charakter zmieni się na zły i otrzymasz:
- +2 do siły.
- +15 do Punktów Życia.
- +2 do Klasy Pancerza.
- +2 do wytrzymałości.
- 200.000 PD. - Teraz przyszedł czas na ostateczną walkę z Jonem Irenicusem...
Twierdze
I.) Twierdza Barda - Teatr pod "Pięcioma dzbanami".
- Rozdzielanie ról.
- Wybierz jedną z aktorek - Illtheię.
- Przekaż jak najwięcej pięniędzy Higgoldowi. - Kłócące się aktorki.
- Obiecaj jednej z aktorek - Illtheii wiekszą pensję. - Nieco improwizacji.
- Przystań na propozycję Zarena.
- Ofiaruj nieco złota reszcie grupy. - Sztuka i jej klątwa.
- Wynajmij kapłankę do przegnania klątwy. - Nowy muzyk.
- Wynajmij nowego muzyka - Balmitance'a. - Przeciwnicy występu.
- Rozpraw się z najeźdźcami. - Przedstawienie.
- Odegraj rolę mówiąc odpowiedzi: 2, 1, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1.
- Przejmij teatr.
- Wyzwij na pojedynek aktualnego zwierzchnika Gaju.
- Po walce odpocznij i porzomawiaj z Duchem Gaju. - Trolli Szaman - Nilthiri .
- Udaj się do Trollego Kopca.
- Zabij wszystkie trolle.
- Zabij trolla szamana - Nilthiri i jego bandę obok Kopca. - Loren opętany przez Chaos.
- Udaj się do Targowa.
- Porozmawiaj z Lorenem - odpowiedzi: 3,1,1,1,1.
- Pokonaj Chaosa.
- Niewierna żona Glidena.
- Kapłan Lathandera - powiedz Gildenowi, aby przebaczył żonie i pozwoił jej zrobić to co uważa za stosowne.
- Kapłan Helma - powiedz mu, aby przypomniał żonie o przysiędze.
- Kapłan Talosa - rozkaż mu zabicie żony i kochanka. - Zabójstwo w afekcie.
- Kapłan Lathandera - powiedz Ti'Vaelowi aby zapłacił odszkodowanie żonie zabitego i pogodził się z jego rodziną.
- Kapłan Helma - powiedz mu, aby zwrócił się do rządzących.
- Kapłan Talosa - rozkaż zabić mu wszystkich świadków zabójstwa.
- Kiedy do nas wróci zabij i jego.
- Zanieś jego głowę inspektorowi w Budynku Rady w Dzielnicy rządowej. - Utracona wiara Ranii.
- Kapłan Lathandera - powiedz Ranii, aby przeczekała i wszystko przemyślała - wiara sama powróci.
- Kapłan Helma - podkreśl wagę obowiązku.
- Kapłan Talosa - zabij ją za brak wiary i zatrzymaj jej głowę. - Cortirso i jego wyzwanie.
- Kapłan Lathandera - Zgadzamy się na propozycję Cortirsa, po chwili pojawi Lara i go przepędzi.
- Kapłan Helma - przyjmij jego wyzwanie i zabij go.
- Kapłan Talosa - zabierz głowę Ranii do inspektora Budynku Rady w Dzielnicy rządowej i wrabiamy Cortirsa. - Święta wojna.
- Kapłan Lathandera - zabij Pania Pogody Adę i innych wyznawców ze świątyni Talosa.
- Kapłan Helma - udaj się do śiątyni Lathandera i zapobiegnij atakom.
- Porozmawiaj z Adą, odpowiedzi: 2, 1.
- Kapłan Talosa - zabij Pana Świtu Kreela i resztę wyznawców w świątyni Lathandera.
- Poszukiwacze złóż Mithrilu.
- Porozmawiaj z duchem Mairyn przy chatce.
- Udaj się do Ruin świątyni.
- Porozmawiaj z Ingenem Tomblethenem.
- Odnajdź naszyjnik i notatkę w nasypie skalnym.
- Wróć do Ingena, a potem do Mairyn. - Najazd Orogów.
- Porozmawiaj z Delonem.
- Udaj się do pastora, a potem do jaskini Umar.
- Zabij wszystkich napastników.
- Wróć do pastora Lloyda. - Wiedźma z Umar.
- Porozmawiaj z Delonem i pastorem.
- Pójdź do podziemi w Ruinach świątyni.
- Zabij Umar.
- Wróć do Mairyn.
- Adepci magii.
- Rozkaż im stworzyć magiczny przedmiot - Różdżkę lub Sztylet.
- Rozkaż im stworzyć magiczny zwój - Plugawy Uwiąd Abi - Dalzima.
- Zabroń im stwarzanie magicznego artefaktu. - Przyjdź na ceremonię wręczania dyplomów.
- Zasadzka w Kuli.
- Porozmawiaj z posłańcem.
- Pójdź do Kali i porozmawiaj z Teosem.
- Pokonaj napastników.
- Weź od Teosa Run Uwięzienia.
- Udaj się na piętro gospody "Pięć Dzbanó" w Dzielnicy mostów.
- Użyj na lordzie Argrimie Runu i zabij jego towarzyszy.
- Wróć do Teosa. - Pozwól robić Morulowi miksturki w Kuli Sfer.
- Porozmawiaj z Prałatem Wesselanem, a potem z Williamem Reirraciem.
- Misja ratunkowa.
- Udaj sie na Wzgórze Umar.
- Zabij napastników.
- Wróć do Reirraca. - Biedni farmerzy.
- Udaj się na Wzgórze Umar.
- Porozmawiaj z rolnikami przed tawerną.
- Porozmawiaj z baronem w tawernie.
- Zabij jego i obstawę.
- Powtórnie porzomawiaj z rolnikami.
- Wróć do Reirraca. - Ochrona Tyrianny.
- Udaj się do domu Jutrzenków w Dokach.
- Regularnie zabijaj przeciwników.
- Użyj na rzekomym wujku zdolności Wykrycie zła.
- Zabij zbója.
- Powróć do Zakonu. - Święty mściciel.
- Zdobądź paladyński miecz zabijając smoka Firkraaga w jego zamku na Wzgórzu Wichrowych Włóczni.
- Wkurzony kupiec.
- Zapłacamy mu za szkody największą sumę. - Kradzież w dobrej wierze.
- Porozmawiaj ze złodziejem.
- Przebacz mu i ofiaruj złoto na lekarstwo. - Kapłan Tempusa.
- Pozwól mu prowadzić świątynię. - Rządania.
- Odmów Roenallowi zabrać nasze ziemie. - Rozterka sercowa.
- Doradź Chanelle poślubienie Jessupa.
- Ofiaruj im 500 szt. złota. - Szantażyści.
- Daj im 1.000 szt. złota. - Powódź.
- Przeznacz na naprawy 5.000 szt. złota. - Napaść na twierdzę.
- Zabij Lorda Roenalla.
- Zasadzka na Promenadzie.
- Porozmawiaj z Lathanem, a nastepnie z Amą.
- Udaj się nocą na Promenadę Waukeen.
- Spotkaj się z Amą.
- Zabij napastników. - Złodziej wśród złodziei.
- Wstrzymaj pensję złodziejom.