K
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Kuo-Toa | Poziom: 2 KP: 4 Doświadczenie: 174-4.000 Specjalny atak: - |
Rasa ryboludzi. Mają humanoidalny kształt z głową ryby. Są krewnymi Sahuaginów. Spotykamy ich min. w Podmroku w ich kryjówce gdzie mieszka ich książe (po naszej wizycie już tam raczej nie pomieszka). Zamieszkują głównie podwodne jaskinie. Są odporne na paraliż i truciznę i w pewnym stopniu na elektryczność (ich łuskowata skóra wydziela odpowiedni śluz). Mają "rybie oczy" dzięki czemu wykrywają iluzję. Atakują głównie w grupach-kilku wojów z kuszami i włóczniami + mag +kapłan. |
L
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Leopard | Poziom: 3 KP: 6 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Ładny niegroźny kociak. Dla zwykłych ludzi jego kły, szybkość i zwinność stanowią niebezpieczeństwo jednak dla nas - doświadczonych herosów nie jest przeciwnikiem. | |
Lew | Poziom: 5 KP: 5 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: - |
Lew był "królem" tylko u Disney'a tutaj jest cienki jak barszcz. | |
Lew górski | Poziom: 3 KP: 6 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Jeszcze cieńszy od "czystokrwistego" lwa. Niech oni je lepiej trzymają w ZOO, a nie przeszkadzają nam w podróży. | |
Lew cętkowany | Poziom: 6 KP: 5 Doświadczenie: 974 Atak specjalny: - |
Lew w cętki. Trochę lepszy od swego "brata z koroną", ale też nic trudnego. |
Ł
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Łakowilk | Poziom: 5 KP: 3 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: - |
W przeciwieństwie do Wilkołaka - Łakowilk to stwór, który potrafi przyjąć postać człowieka. Nie ma broni - tylko zęby i pazury. Jest dość trudnym przeciwnikiem gdyż szybko się regeneruje (uderzamy cała grupą) i można go zranić bronią +1 lub srebrną. | |
Łakowilk większy | Poziom: 8 KP: 2 Doświadczenie: 15.000 Atak specjalny: - |
Jeszcze większy, jeszcze trudniejszy. Zranimy go tylko srebrną bronią. Atakujemy go wszystkimi siłami, bo skubaniec szybko się regeneruje. | |
Łupieżca umysłu | Poziom: 8 KP: 5 Doświadczenie: 9.000 Atak specjalny: Psionika |
Zwani także Illithidami. Są to potężne humanoidalne stwory z mackami na facjacie. Ich miejscem zamieszkania jest Podmrok, ale czasami wychodzą na powierzchnie po "jedzenie". A tak a propos jedzenia to żywią się... mózgami swych ofiar. Są na wskroś złe, obrzydliwe i nieprzyjemne. Dzięki swej "móżdżanej pożywce" własne mózgi mają bardzo rozwinięte. Ze swych ofiar robią także niewolników do walk gladiatorów. Najpierw unieruchamiają ofiarę, a potem jednym ciosem zabijają! Mogą wyrżnąć naszą drużynę w przeciągu chwili! Dlatego nie atakujemy w zwarciu. Najpierw wysyłamy "mięso armatnie" w postaci przyzwanych Niewidzialnych myśliwych i Szkieletów wojowników (są odporne na ich czary), a my atakujemy wtedy z dystansu lub w ostateczności dołączamy do naszych "summonów". W Tronie Bhaala znajdujemy Psioniczny miecz, który daje nam odporność na ataki psioniczne. Jednak nie jest on nam wtedy potrzebny bo nie spotykamy ich już później prawie wcale. |
M
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Maź szara | Poziom: 3 KP: 8 Doświadczenie: 274 Atak specjalny: - |
"Kuzynka" galarety, równie nieskuteczna w walce. | |
Maź zielona | Poziom: 2 KP: 9 Doświadczenie: 64 Atak specjalny: Trucizna |
Kolejny marny przeciwnik (co widać po doświadczeniu). Ale uwaga może zatruć! | |
Mefit | Poziom: 3 KP: 4 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: Magia |
Mefity to małe latające stworzenia. Walczą pazurami oraz charakterystyczną dla poszczególnego rodzaju magią. Nie są trudnymi przeciwnikami, nawet gdy walczą w grupie. Jest ich mnóstwo rodzajów: Mefit pary, dymu, błyskawic, lodu, magmy, mgły, minerałów, ognia, powietrza, soli . | |
Mgielny horror | Poziom: 3 KP: 4 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Należy do rodzaju Mgieł. Również jest bezkształtną masą. Jednak Mgielny Horror nie jest tak trudny jak pozostałe, chociaż w grupie mogą stanowić zagrożenie. | |
Mimik | Poziom: 10 KP: 7 Doświadczenie: 3.000 Atak specjalny: Kwas, klej mimika |
Mimiki to stwory, które przyjmują postać jakiegoś przedmiotu. Dla przykładu zamieniają się w skrzynie ze skarbem, aby potem unieruchomić nieostrożnego podróżnego. Ponadto są odporne na kwas. Mimika spotykamy np. w jaskini na wzgórzu Umar. Nie są tak trudni na jakich wyglądają. | |
Minotaur | Poziom: 6 KP: 6 Doświadczenie: 3.000 Atak specjalny: - |
Przypakowany, wyszkolony humanoid z głową byka. Posługuje się toporem i walczy bez zbroi. Są prostymi wrogami i wystarczy jedno Zaklęcie śmierci, aby cała grupa wyciągnęła kopyta. | |
Mykonoid | Poziom: 5 KP: 10 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: Zamęt |
Rasa przerośniętych muchomorów. Szybko się rozmnażają przez podział plechy. W dodatku rzucają Zamęt. Najpierw rozwalamy osobniki, które "rodzą" pozostałe, bo później może być kłopot jak się ich za dużo "narobi". | |
Mumia | Poziom: 6 KP: 3 Doświadczenie: 3.000 Atak specjalny: Zaraza |
Mumia to potężny nieumarły obwinięty w papier toaletowy. Prawie każde ich "dotknięcie" powoduje zarazę. Są odporne na zaklęcia działające na umysł oraz na zimno. Jednak przypiekanie ogniem zadaje im podwójne obrażenia! Najlepszym jednak sposobem jest rzucenie czaru Promień Słońca, który odeśle ją z powrotem do sarkofagu. | |
Mumia Większa | Poziom: 8 KP: 2 Doświadczenie: 8.000 Atak specjalny: Zaraza |
Potężniejsza od zwykłej mumii, ale podobnie jak na tamtą najskuteczniejszy jest ogień lub Promień Słońca. |
N
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Niedźwiedź brunatny | Poziom: 5 KP: 6 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: - |
Niedźwiedzie to duże, niebezpieczne, włochate dzikie zwierzęta. Jednym z gatunków niedźwiedzia brunatnego jest Grizzly. Potrafią przyłożyć, jednak w BG2 nie stanowią zagrożenia. | |
Niedźwiedź czarny | Poziom: 3 KP: 7 Doświadczenie: 174 Atak specjalny: - |
Najcieńszy ze wszystkich niedźwiedzi. | |
Niedźwiedź górski | Poziom: 8 KP: 6 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: - |
Ten należy do najlepszego ze swego gatunku. Może stanowić niewielkie zagrożenie. | |
Niedźwiedź jaskiniowy | Poziom: 6 KP: 6 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: - |
Średni misio. Lepszy od czarnego no i co z tego! Ale rym mi wyszedł. |
O
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Obserwator | Poziom: 10 KP: 0 Doświadczenie: 14.000 Atak specjalny:Promienie- zadawanie ran, spowolnienie, petryfikacja, dezintegracja |
"Tatuś" Gauta. Bardziej od niego niebezpieczny i zsbójczy. Podobnie jak on to czerwona, mięsista kula z jednym centralnym okiem i wieloma innymi na szypułkach. Ma wielką paszczę i lewituje w powietrzu. Korzysta z dużej ilości potwornie niebezpiecznych czarów ofensywnych, które mogą zniszczyć całą naszą kompanię w mgnieniu oka! Jednak jeżeli mamy Tarczę Baldurana lub Płaszcz odbić to nie ma o co sie martwić. W przeciwnym wypadku atakujemy całą grupą na jednego (trochę to niesprawiedliwe, ale cóż... prawo dżungli). Przydatna także jest Ognista kula i Zabójcza chmura, ewentualnie jeżeli mamy to Plugawy uwiąd. | |
Ogromny ryś | Poziom: 2 KP: 6 Doświadczenie: 174 Atak specjalny: - |
Kolejny (który to już) z rodziny Kotów. Cienki jak Filemon, potulny jak Rysiek z "Klanu". | |
Ogr | Poziom: 4 KP: 5 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Ogry to głupie (jak but), brzydkie, ogromne (9-10 stóp wzrostu) humanoidy. Napadają, okradają, grabią - to ich hobby i z tego żyją. Śmierdzą jak zsiadłe mleko. Mają swój język, ale dogadają się także z orkami, trollami, gigantami i gnollami. Nie są trudnymi przeciwnikami - jedno Zaklęcie śmierci czy Ognista kula i po sprawie. | |
Ogrylion | Poziom: 2 KP: 6 Doświadczenie: 174 Atak specjalny: - |
Kuzyni ogrów. Powstają ze związku ogra z orką... tzn. orkiem. Są podobne i wysokie niczym ogry jednak znacznie od nich słabsze. | |
Ogrzy mag | Poziom: 5 KP: 4 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: Magia |
Na pewno inteligentniejsze od zwykłych ogrów. Potrafią rzucać czary (Magiczny pocisk i Duchową zbroję) i zastawiać proste pułapki. Jednak nie są nam w stanie zagrozić. | |
Ork | Poziom: 1 KP: 6 Doświadczenie: 34-2.000 Atak specjalny: - |
Humanoidalne, ambitne, agresywne i konfliktowe stworzenia. Pragną ciągle powiększać swe terytoria. Walczą wszystkimi typami broni. W ich szeregach możemy spotkać szamanów lub magów, którzy są inteligentniejsi od pozostałych "zwykłych" orków. Mają poziom 1 co czyni ich naprawdę marnymi przeciwnikami. | |
Orog | Poziom: 3 KP: 4 Doświadczenie: 174-600 Atak specjalny: - |
Kuzyni orków. Nieznacznie od nich lepsi. | |
Otiag | Poziom: 12 KP: 3 Doświadczenie: 5.000 Atak specjalny: Zaraza,. spowolnienie |
Otiagi to ogromne, obrzydliwe stworzenia. Mają dwie długie macki i zabujcze zęby, którymi atakują. Żywią się min. padliną. Służą jako strażnicy. Otiaga spotykamy już w więzieniu Irenicusa. Są dość wymagającymi przeciwnikami. Są odporne na pociski i strzały. A ich ciosy spowalniają i powodują zarazę. |
P
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Pająk mieczowiec | Poziom: 5 KP: 3 Doświadczenie: 2.000 Atak specjalny: - |
Pająki mają osiem nóg i tyle samo "patrzałów". Są agresywnymi, niebezpiecznymi drapieżnikami. Żyją na jak i pod ziemią. Swe ofiary zaciągają do kokonów. Pająk mieczowiec nie zatruwa ofiar, ale za to jest bardzo szybki. Jednak nasi herosi bez problemów dadzą sobie z nim radę. | |
Pająk ogromny | Poziom: 2 KP: 6 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: Trucizna |
Znacznie cieńszy do mieczowca. Jednak jego trucizna jest naprawdę zabójcza. | |
Pająk przenikający | Poziom: 5 KP: 7 Doświadczenie: 1.400 Atak specjalny: Trucizna |
Dość trudny przeciwnik ze względu na to, że potrafi teleportować się z miejsca nie miejsce dezorientując nas. Jednak nie taki pająk straszny jak go malują i można go z łatwością pokonać. | |
Pająk upiorny | Poziom: 3 KP: 4 Doświadczenie: 1.400 Atak specjalny: Wyssysanie siły |
Jeden z trudniejszych pająków. Wysysa siłę i można go zranić tylko bronią +1 lub lepszą. Ale również jak i inne pająki do pokonania. | |
Pantera | Poziom: 4 KP: 6 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: - |
Kolejny cienki kocur. (Chyba w BG 2 nie ma potężnych Kotów np. Garfielda). Pan tera wysiada! | |
Pełzacz ścierwojad | Poziom: 3 KP: 3 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: Paraliż |
Jest wielkim robalem-padlinożercą. Kiedy zabraknie ścierwa atakuje żywe istoty. Zamieszkuje podziemne korytarze i jaskinie. Paraliżują ofiarę, są niebezpieczne dla niskopoziomowców, a czy są tacy ? | |
Półogr | Poziom: 2 KP: 5 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Kuzyn ogra. Powstaje na pewno z napastowania ogra na ludzką kobietę (bo która chciałaby obcować z ogrem). Są to półogry, a więc są o połowę słabsze od "czystych" ogrów. Ogry są proste to te są jeszcze o połowę prostsze. | |
Prastara kula | Poziom: 12 KP: 0 Doświadczenie: 14.000 Atak specjalny: Promienie- zadawanie ran, Spowolnienie, Petryfikacja, Dezintegracja, Uwięzienie |
Najtrudniejszy ze wszystkich Obserwatorów. Jednak jeżeli mamy Tarczę Baldurana lub Płaszcz odbić to walka może być prostsza. Ognista kula i Zabójcza chmura i Plugawy uwiąd jeszcze ułatwią sprawę. Najgorszy problem może byc z Uwięzieniem. W przeciągu chwili może to zrobić z cała naszą drużyną! Dlatego na pierwszy ogień wystawiamy kogoś odpornego na Uwięzienie np. Korgana po przemianie w Bersekera. Tak możemy go rozwalić, choć nie będzie to łatwe. |
Q
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Quasit | Poziom: 3 KP: 3 Doświadczenie: 2.000 Atak specjalny: Trucizna |
Z rodziny chochlikowatych. Jest częstym chowańcem czarodziei. Lepszy od zwykłego chochlika, ale i tak nie stanowi większego problemu. |