Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Alhoon | Poziom: 8 KP: 5 Doświadczenie: 9.000 Atak specjalny: Psionika |
Swoisty przywódca Łupieżców Umysłów, ale jednak cieńszy od Ullitharida. Spotykamy go w kanałach pod Dzielnicą Świątyń w lokacji do której klucz posiada Tazok. Bardzo trudny przeciwnik. Bardziej szczegółowego opisu szukaj pod Łupieżca umysłu --> "Ł". | |
Ankheg | Poziom: 8 KP: 2 Doświadczenie: 974 Atak specjalny: Plucie kwasem |
Ankhegi - "robale wyrastające z ziemi" wyczuwają ofiarę spod ziemi i atakują ją paszczą lub kwasem. W pierwszym Baldursie może i były dobre jednak teraz to są to ogólnie cieniasy. Nie ma na nie żadnej taktyki po prostu uderzamy kupą. Z ich pancerzy możemy zrobić sobie zbroję płytową u Cromwella. Możemy spotkać je min. na Wzgórzu Wichrowej Włoczni. |
B
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Banshee | Poziom: 7 KP: 0 Doświadczenie: 4.000 Atak specjalny: Zawodzenie Banshee |
Dość trudne, złe duchy w dużym stopniu odporne na magię. Zranimy je tylko bronią +1 lub lepszą ale także możemy je odpędzić. Ich główny atak - Zawodzenie Banshee nie jest zbyt skuteczny... |
C
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Chochlik | Poziom: 2 KP: 2 Doświadczenie: 1.400 Atak specjalny: Trucizna |
Chochliki to małe wkurzające, dupki. Mają niektóre odporności na żywioły. Najczęściej są chowańcami czarodziei i przy nich zazwyczaj je spotykamy. Nie stanowią dużego zagrożenia. | |
Cień | Poziom: 3 KP: 7 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: Wyssanie siły |
Cienie są agresywnymi, nieumarłymi istotami które wysysają siłę z ofiary. Zazwyczaj przyjmują postać dzikiego kota. Po dłuższym zetknięciu z Cieniem, ofiara sama może zamienić się w cień. Cienie - upierdliwe stworzenia w pojedynkę nie stanowią problemu jednak gdy przydzie takich z dziesięciu to mogą zrobić niezłe spustoszenie w drużynie. Szczególnie musimy chronić magów. Jednak mają słaby punkt - wystarczy jeden czar np. Promień słońca lub podobny i wszystkie wąchają kwiatki od spodu. |
D
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Driada | Poziom: 2 KP: 9 Doświadczenie: 974 Atak specjalny: Zauroczenie, zamęt |
Driady są pięknymi, inteligentnymi istotami które zauroczają swoją ofiarę. Mają piękne i delikatne twarze co sprawia, że często mylone są z elfkami. Mają swój własny język choć także umieją rozmawiać z elfami, chochlikami, leśnymi duszkami, a nawet z roślinami. Każda driada posiada drzewo z którym jest związana i które chroni. Driady nie są zbyt trudnymi przeciwnikami jednak gdy rzucą zamęt to może być naprawdę fajnie - nasi towarzysze mogą atakować się nawzajem. | |
Duergar | Poziom: 1 KP: 4 Doświadczenie: 420- 620 Atak specjalny: - |
Druegarzy są mrocznymi krasnoludami. Pierwszy raz natkniemy się na nich w więzieniu Irenicusa, a potem spotykamy je w Podmroku, gdyż tam jest ich ojczyzna. Nie są wymagającymi przeciwnikami atakują głównie za pomocą toporów i kusz, a ich magowie nie są za trudni do pokonania. | |
Dziki tygrys | Poziom: 5 KP: 6 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: - |
Zwinny, zabójczy, ale tylko w realnym świecie, tutaj to milusi kotek, który pada po jednym strzale. |
E
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Ettercap | Poziom: 5 KP: 6 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: Trucizna |
Ettercapy to ochydne, dwunożne potworki z wydatnym mięśniem piwnym. Ich głowa ma koński kształt. Są okrutne, wredne i przebiegłe. Nie mają języka mówionego. Tresują pająki i używają ich jako osobistych obrońców. Straszne w 1 Baldursie, bo truły co szybko doprowadzało do śmierci delikwenta. Jednak teraz gdy mamy dużo punktów życia zdążymy się wyleczyć. Prościzna. |
G
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Galereta musztardowa | Poziom: 7 KP: 4 Doświadczenie: 2.000 Atak specjalny: Spowolnienie ruchów, trucizna |
Masa kiślu bez kształtu. Spotkamy ją głównie w ściekach i kanałach. Atakuje "nibyłapami". Nie jest wymagającym przeciwnikiem. Służy głównie do naoliwienia miecza. | |
Galereta ogłuszjąca | Poziom: 6 KP: 8 Doświadczenie: 270 Atak specjalny: - |
Podobnie jak Galareta musztardowa. Nie ma co tu się rozpisywać - płotka. | |
Gaut | Poziom: 9 KP: 0 Doświadczenie: 9.000 Atak specjalny: Promienie-błyskawice |
Gaut należy do rodziny Obserwatorów. Jest to zielona, mięsista kula z jednym centralnym okiem i wieloma innymi umieszczonymi na szypułkach. Ma wielką paszczę i lewituje w powietrzu. Zazwyczaj spotykamy ich w grupie. Są niesamowicie niebezpieczne. Strzelają promieniami z każdego oka czyniąc spustoszenie. Gauty nie są jednak tak niebezpieczne jak ich "starsi" bracia. Najlepiej bronić się przed nimi mając Tarczę Baldurana lub Płaszcz Odbić, które odbijają ich promienie. | |
Gepard | Poziom: 3 KP: 5 Doświadczenie: 174 Atak specjalny: - |
Kolejny z rodziny kotów. Równie nie niebezpieczny. Rozklepiemy go nawet gołymi pięściami. | |
Ghast | Poziom: 4 KP: 4 Doświadczenie: 650 Atak specjalny: Paraliż |
Nieumarła istota. Stają się nią ludzie, którzy jedzą ludzkie zwłoki (kanibale?) itp. Są podobne do Ghuli. Otacza je woń padliny. Niebezpieczne ze względu na to, że unieruchamiają nas, a po tem bezczelnie atakują. Ale jednak działa na nie Odpędzanie nieumarłych. Oprócz tej zdolności, nie są trudni. | |
Ghul | Poziom: 2 KP: 6 Doświadczenie: 174 Atak specjalny: Paraliż |
Ghule kiedyś były ludźmi. Teraz są ożywione i żywią się zwłokami ludzkimi. Przypominają ludzi, choć są od nich straszniejsze, obrzydliwsze i nie mają wspomniej z "poprzedniego życia". Są nieco gorsze od ghastów. | |
Ghul Większy | Poziom: 4 KP: 6 Doświadczenie: 2.000 Atak specjalny: Paraliż |
Lepszy od zwykłego ghula. Moga pojawić się problemy, szczególnie gdy kogoś z nas unieruchomi, areszta jego pobratymców rozpocznie atak. | |
Ghul Pan | Poziom: 6 KP: 4 Doświadczenie:3.000 Atak specjalny: Paraliż, trucizna |
Z tym to naprawdę mogą byc problemy. Gdy zaatakuje kogoś słabszego z naszej drużyny np. maga to już po nim. Atakujemy cała dużyną. | |
Gibberling | Poziom: 1 KP: 10 Doświadczenie: 34 Atak specjalny: - |
Małe, włochate przygarby, o psich uszach. Atakują w ogromnych grupach wydzierając się przy tym w niebogłosy. Nie mają żadnej strategii. Są jedynymi z najsłabszych przeciwników w całej Sadze. Nikt nie będzie miał z nimi problemów. | |
Gibberling zmutowany | Poziom: 2 KP: 10 Doświadczenie: 14 Atak specjalny: Zaraza |
"Ulepszona wersja" zwykłych gibberlingów. Jednak co z tego jak i tak dalej są cienkie jak dupa węża. | |
Golem adamantowy | Poziom: 18 KP: 9 Doświadczenie: 25.000 Atak specjalny: Gazowa chmura, spowolnienie |
Golemy to humanoidalne ogromne stworzenia. Mają dużą odporność na magię i na większość czarów. Można je zniszczyć tylko bronią magiczną. Tworzone są przez czarodziejów w celu bronienia ich. Adamantowy jest najpotężniejszym i zarazem największym z nich. Jest naprawdę trudnym przeciwnikiem. Zranimy go bronią +3 lub wyższą ponadto otrzymuje za każdym razem 2 pkt. obrażeń co sprawia że walka trwa niezwykle długo. Bardzo dobrymi broniami do rozklepania go (oraz inne golemy) są Crom Faeyr i Cep bojowy wieków. Przed walką rzucamy przyspieszenie ruchów! (to się tyczy wszystkich golemów i w ogóle wszystkich przecieników) | |
Golem gliniany | Poziom: 9 KP: 7 Doświadczenie: 8.000 Atak specjalny: - |
O wieeele cieńszy od adamantowego jednak wcale to oznacza, że jest łatwy. Zranimy go tylko bronią obuchową +1 lub lepszą. Jeżeli mamy Crom Faeyr'a to załatwimy go jednym uderzeniem! | |
Golem kamienny | Poziom: 14 KP: 5 Doświadczenie: 8.000 Atak specjalny: - |
Kolejny trudny golem (oczywiście jeśli nie mamy Crom Faeyr'a, które załatwi go jednym uderzeniem). Zranimy go bronią +2 lub lepsiejszą. | |
Golem ogromny | Poziom: 16 KP: 2 Doświadczenie: 16.000 Atak specjalny: - |
Jeden z trudniejszych "golciów". Zranimy go bonią +2 lub lepszą. | |
Golem piaskowy | Poziom: 11 KP: 7 Doświadczenie: 14.000 Atak specjalny: - |
Także trudny golem (pomimo tego, że jest z sypkiego piasku). Za każdym razem otrzymuje 1k12 obrażeń. | |
Golem mózgowy | Poziom: 11 KP: 7 Doświadczenie: 10.000 Atak specjalny: - |
Spotykamy go min. w Podmroku w legowisku Łupieżców Umysłów. Nie jest tak trudny jak inne golemy. | |
Golem z ciała | Poziom: 9 KP: 9 Doświadczenie: 2.000 Atak specjalny: - |
Najłatwiejszy ze wszystkich golemów. Rozwalimy go już bronią +1. | |
Golem żelazny | Poziom: 18 KP: 3 Doświadczenie: 13.000 Atak specjalny: Gazowa chmura, spowolnienie |
Golem równie trudny jak adamantowy. Rozwalimy go bronią +3 lub lepszą. |
H
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Hobgoblin | Poziom: 1 KP: 5 Doświadczenie: 34-420 Atak specjalny: - |
Humanoidalne wojownicze, stwory. Mają ok. 6 stóp wzrostu. Są inteligentne, gresywne i zorganizowane. Ich skóra pokryta jest włosami. Mają swój własny język. Podobne do orków i są równie cienkie jak one. Atakują grupą na nieostrożnych podróżnych. Kapłani rzucają głównie Błogosławieństwo i Unieruchomienie, a wojownicy walczą mieczami lub kuszami. Najlepszym na nich sposobem jest rzucenie Zabójczej chmury lub lepiej Zaklęcie śmierci. |
J
Nazwa | Zdjęcie | Statystyki | Opis |
Jaguar | Poziom: 4 KP: 6 Doświadczenie: 420 Atak specjalny: - |
Kolejny z rodziny kotowatych. Kolejny, który nie jest wyzwaniem. Kolejne pytanie - po co tacy łatwi przeciwnicy? |