Porady II W tym dziale znajdziesz zbiór najważniejszych porad, które pomogą początkującym graczom zagłębić się w świat Baldur's Gate i sprawią że ich kontakt z tą właśnie grą nie będzie trwał 15 minut, tylko dlatego, że czegoś nie zrozumieli. mam nadzieję że chociaż trochę przybliżę wam świat gry, jeśli trening oferowany przez grę był dla was mało zrozumiały, bądź nie znaleźliście tam wszystkich informacji jakie potrzebowaliście. A więc zaczynamy:
1. Tworzenie postaci: Jest to najważniejsza a zarazem pierwsza czynność jaka czeka nas przez rozpoczęciem samej rozgrywki. Musisz pamiętać , że od tego jaką postać stwozysz będzie zależała całą dalsza rozgrywka. Możliwości mamy strasznie dużo i na początku nie wiadomo co wybrać. Postaram się przybliżyć wam ten proces tak aby każdy sobie poradził.
Na samym początku - czyt. jeśli nie miałeś nigdy kontaktu z Baldur's Gate, albo w ogole z gatunkiem gier cRpg, to radzę stworzyć postać walczącą wręcz - np. wojownika albo barbarzyńcę.
Postać walcząca wręcz: A więc płeć nie ma żadnego znaczenia, więc nie ma się co zastanawiać. Teraz należy wybrać rasę - polecam krasnoluda, bądź półorka. Bardzo przydatne są podklasy - wojownikowi polecam dać Berserkera- posiada on zdolność wpadania w szał, dzięki czemu zwiększają się jego statystyki przez co staje się silniejszy, oraz staję się on odporny na wszelkie czary zauroczenia - odbierające nam kontrole nad naszą postacią na określony czas. Szał taki trwa około minuty - czyli wystarczająco długo, albo poradzić sobie nawet z tymi silniejszymi przeciwnikami. Barbarzyńca również posiada zdolność szału, tylko na innych zasadach - nie posiada on odporności na uroki ale jego statystyki zwiększają się bardziej niż u Berserkera. Następna czynność to statystyki. Radżę dać max w siłę, zręczność oraz kondycję - mądrość i inteligencja nie maja znaczenia dla postaci walczących wręcz. Później już tylko wybór biegłości - należy wybrać jakim rodzajem oręża będzie posługiwała się nasza postać. Ja polecam mecze oburęczne + zdolność walki dwiema Broniami albo Miecze Oburęczne + Styl walki mieczem oburęcznym. Ostatnie opcje nie mają żadnego znaczenia - głos postaci, imię, itd...
Postacie używające czarów: A więc jako rasę polecam elfa, albo półelfa - na maga - inteligencja oraz kondycja na maxa - mądrość też wysoko - 12-14, nie radzę tworzyć czarownika - tylko maga. Kapłani - cechy podobnie jak u wojownika - tylko żę mądrość na max - od mądrości zależy ile czarów będzie mogła nauczyć się nasza postać. Druid - tak samo jak kapłan.
Złodzieje: Rasa - w sumie bez znaczenia - ale niektórzy stwierdzą że najlepiej sprawują się krasnoludy. Mamy trzy podklasy, ale to już według własnych upodobań - mi przypadł do gustu zawadiaka - postać dość dobrze sprawująca się w bezpośrednim starciu, ale za to nie posiada zwiększonych obrażeń przy sztyletowaniu - jest to zdolność zadawania ciosu w tył głowy lub pleców - wystarczy zakraść się za przeciwnika i zaatakować go - dość żmudna robota ponieważ trzeba się zaopatrzyć w całą masę mikstur niewidzialności. Statystyki - kondycja i zręczność na max - siła też dość wysoka, pozostałe bez znaczenia. Biegłości - polecam krótkie lub długie miecze.
2. Początki gry & NPC: Na samym początku gry budzisz się w klatce i od razu to twojej drużyny zostaje przyłączona Imoen - ?adna z postaci nie posiada żadnych przedmiotów więc radzę szubko zaopatrzyć się w jakieś bronie i pancerze - pamiętaj że po założeniu magowi zbroi nie może on rzucać czarów. Początkowo gra będzie sprawiała pewne trudności ale szybko powinieneś nauczyć się korzystać ze zdolności specjalnych, czarów, itp. Pamiętaj o korzystaniu z autopauzy - wciśnij spację w dowolnym momencie gry - masz wtedy nieograniczoną ilość czasu na zastanowienie się nad dalszymi ruchami twoich postaci.
Bardzo ważnym elementem gry jest twoja drużyna. Na początek polecam dobranie maksymalnej ilości - 6 bohaterów. Na początek proponuję dołączyć Minsca - znajduje się tuż obok klatki w której zaczynasz grę - trzeba go trochę rozwścieczyć, aby wyłamał kraty. Bardzo dobrym kapłanem jest Viconia - znajdziesz ją w dzielnicy rządowej - musisz uratować ją przed spaleniem na stosie- pamiętaj że po przyłączeniu Viconi do drużyny twoja reputacja spanie o 2 punkty, ale opłaca się to zrobić ponieważ jest to najlepszy kapłan w całej grze. Jako maga to polecam Edwina - najlepszy mag w całej grze -znajdziesz go w dzielnicy Doków - w gildii MaeVar'a - musisz wcześniej wykonać zadanie dla Renala Krwawego Skalpa.
3.Czary: Czary to chyba najważniejszy element całej gry - bez nich przejście gry przez początkującego gracza jest praktycznie niemożliwe. Bardzo przydatne dla całej drużyny są czary kapłańskie - defensywne - wspomagające naszych bohaterów w walce - chodzi mi o czary zwiększające statystyki, siłę, itp. Po rzuceniu takich czarów nasze postacie stają się bardzo efektywne - przez co możliwe staję się pokonanie przeciwnika - którego wcześniej uznałeś za niemożliwego do pokonania. Szczególnie polecam czary takie jak: Błogosławieństwo Psalm czy Ochrona przed strachem - wszystkie te czary działają na wszystkich członków drużyny.
Inna sprawa to przywoływanie pomocników. Każdy ma może przyzwać do życia przeróżne stwory z innych wymiarów. Gry posiadamy już określony zwój należy się go nauczyć. Uwaga! przed rzuceniem czaru przywołania potwora należy rzucić na siebie czar ochrony przed złem, w przeciwnym przypadku przyzwany przez nas potwór może nas zaatakować. Tyczy się to każdej postaci która nie jest aktualnie chroniona przed złem, dlatego najlepiej żeby każdy miał na sobie ten czar podczar przywoływania. Poza tym można w ten sposób stworzyć dość niezłą armię, która poradzić może sobie nawet z najsilniejszymi przeciwnikami.
Jeśli chodzi o inne czary maga to ja stawiam zawsze na magie ofensywną - czyli taką która wyrządza szkody przeciwnikowi. Bardzo przydatne są tez czary ochronne dla naszego maga, ponieważ żaden mag nie może używać jakiejkolwiek zbroi. Dlatego też warto przed każdą walką rzucić na siebie jakiś czar, np. Klosz Niewrażliwości, itp. Przydają się też czary umożliwiające zdejmowanie czarów ochronnych z wrogów, ponieważ czasami gdy przeciwnik rzuci na siebie dość pokaźną liczbę osłon, staje się praktycznie niemożliwy do trafienia. Warto wiec zapamiętać takie czary jak Wyłom, itp.
Podróżowanie: Podczas podróży napotykać będziesz całą masę przeróżnych stworów, więc warto zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze przedmioty takie jak: mikstury leczenie - dla każdego przynajmniej po 2, mikstura ochrony przed truciznami, różne różdżki - który nie ma co oszczędzać. Ważne są też zwoje kapłańskie - np. przemiana kamienia w ciało - gdy cos spowoduje że jedna z postaci zamieni się w kamień - to łatwo można ją przemienić. Ważnym zwojem jest Przywrócenie. Przydaje się wtedy, gdy jakiś przeciwnik wyssie nam poziom. Można wtedy w łatwy sposób przywrócić naszą postać do poprzedniego stanu. Ostatnim, równie przydatnym zwojem jest Wskrzeszenie - pozwala on na wskrzeszenie naszej postaci - jeśli ta wcześniej zginęła - jej portret staje się czarno biały - Uwaga! Pamiętaj że jeśli twoja postać zginie to musisz zabrać jej przedmioty, ponieważ w chwili wskrzeszania będzie ona posiadać pusty inwentarz!
To by było na tyle, jeśli coś mi jeszcze wpadnie do głowy to na pewno postaram się to dopisać. Mam nadzieję że mój poradnik, chociaż trochę wam pomógł, i ułatwił grę początkującym graczom.";
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:
Czytam ten poradnik i "ale niektórzy stwierdzą że najlepiej sprawują się krasnoludy"
.. i juz nie czytam.
Przepraszam, czy ktos gral w ta gre, czy tylko stwierdzil, ze warto by cos do niej napisac...
Pol-ork, krasnolud na swoja glowna, pierwsza postac do gry fabularnej w ktorej jest taki fajny romans.. i chcecie to graczowi odebrac..
ech,rece opadaja