<< Wróć | Siła | Kondycja | Zręczność | Inteligencja | Mądrość | Charyzma |
Komentarz ogólny: W BG cechy losowane są różnie. Dlatego należy losować i losować dopóki, doputy nie osiągniemy zadawalających wyników. Musimy także pamiętać aby zsumować sobie wyniki, bo może tak wyjść, że w jednym losowaniu wyrzuci sie więcej niż w innym, a na to nie możemy pozwolić. Porównajcie sobie statystyki Sarevoka, który "wyrzucił" w sumie 95, a np. Anomena: 79. Już rozumiecie o co chodzi, a więc posiedźmy trochę nad tym i wylosujmy jak najwięcej punktów. Ponadto każda postać powinna mieć siłę, zręczność i kondycję na maxa, a resztę cech również na maksimum w zależności od klasy postaci.
Siła
Opisuje siłę mięśni bohatera, jego wytrzymałość i wytrwałość. Jest podstawową cechą zbrojnych, gdyz muszą byc oni silni fizycznie, aby dzierżyc zbroi i oręż. Od siły zleży również prawdopodobieństwo udanego trafienia i liczba obrażeń, które zadamy.
Komentarz: Praktycznie mówiąc jest ona ważna dla wszystkich zbrojnych i właśnie dlatego musimy oni ją mieć na maksa. Należy także pamiętać, by wylosować siłę 18/00, a nie np. 18/93 czy 18/77, a więc losujemy do skutku lub po prostu zdobywamy Rękawice siły ogra lub Pas siły Wzgórzowego Olbrzyma etc. które ją powiększają.
Kondycja
Opisuje ogólną budowę bohatera, jego stan zdrowia i fizyczną wytrzymałość na obrażenia, choroby i innego rodzaju trudy. Ma również duży wpływ na ilość punktów życia bohatera i na szanse ujścia cało ze zmainy kształtu czy wskrzeszenia. Jest to cecha ważna dla wszystkich postaci.
Komentarz: Jakąkolwiek postacią byśmy nie grali musimy ją mieć na maksa. Jest ona równie ważna dla magów (chociaż wystarczy mieć ją na poziomie 16 pktów, bo nie dostaja oni żadnych bonusów jeśli maja kondyche powyżej 16), którzy mają mało pkt. życia i szybko giną w starciu face2face jak i zbrojnych, którzy muszą wytrzymać dużą liczbę ciosów.
Zręczność
Opisuje zwinność, refleks, koordynację, umiejętność zachowania równowagi i tak dalej. Jest podstawową cechą złodziei. Zręczność ma istotny wpłym na reakcję postaci na zagrożenie lub niespodziankę, jego celność strzelania z broni dystansowych oraz umiejętność unikania ciosów napastnika.
Komentarz: Kolejna cecha, która każda postać musimy mieć na maksa (a w szczególności jak jesteśmy złodziejami) dzięki czemu będzie miała większą obronę i inne zdolności manualne.
Inteligencja
Opisuje zdolność zapamiętywania, rozumowania i uczenia się. Jest cechą podstawową magów. Im wyższa inteligencja tym więcej języków będzie sie w stanie nauczyć nasz bohater. Od inteligencji maga zależy, czy będzie w stanie nauczyć się danego zaklęcia i ile zaklęć będzie w stanie zapamiętac za jednym razem.
Komentarz: Jeżeli jesteśmy magiem to ta cecha musimy być na poziomie max. Dzięki czemu możemy zapamiętać więcej zaklęć i są one potężniejsze. Ponadto jeśli mamy int. np. 15 to to będzie mogli zapamiętać zaklęcia z poziomów 1-7, a więc warto podnieść ją na maksimum. Oprócz tego dodaje ona premię do wiedzy.
Mądrość
Opisuje intuicję, zdolność osądu, zdrowy rozsądek i siłę woli bohatera. Jest podstawową cechą kapłanów.
Komentarz: Podobnie jak z inteligencją u magów: tu również (grając kapłanem) musimy mieć tą cechę na maxa. Zależy to od siły i liczby zaklęć. Daje ona także premię do wiedzy i modyfikuje odporność na magię - dlatego warto ją mieć na wysokim poziomie - również u magów.
Charyzma
Opisuje siłę przekonywania bohatera, jego urok osobisty i zdolności przywódcze. Jest to cechą istotną dla druidów, bardów i paladynów. Nie jest ona odbiciem atrkcyjności fizycznej, ale ma duże znaczenie w postrzeganiu danej osoby przez innych.
Komentarz: Jest to cecha średnio-ważna - umożliwi ona dostęp do niektórych dodatkowych linii dialogowych itp. Ponadto w sklepach towary bedą kosztować mniej niż normalnie. Paladyni mają ją na min. 17 poziomie więc nie ma co tu zmieniać, ale u innych klas raczej się nie przydaje, szczególnie jeżeli będziemy mieć dostęp do pierścienia, który podnosi ją do 18.