Aerie należy do skrzydlatej rasy zwanej Avarielami. Ale Aerie schwytano, gdy jeszcze była mała i sprzedano w niewolę. Długie uwięzienie w klatce zniszczyło jej skrzydła i musiały zostać amputowane. Od tego czasu Aerie podróżuje z cyrkiem przez Amn i Tethyr , a ostatnio przybyła do Athkatli. Niewiele wie o świecie, ale w głębi serca jest dobra. Dobrze też włada magią, której nauczył ją jej opiekun, Quayle.
Statystyki | |
Rasa | Avariel |
Klasa | Kapłan/Mag |
Charakter | Praworządny Dobry |
Siła | 10 |
Zręczność | 17 |
Kondycja | 9 |
Inteligencja | 16 |
Mądrość | 16 |
Charyzma | 14 |
Komentarz: Aerie jest postacią 2w1- magiem i kapłanem i wywiązuje się z tych zadań znakomicie.Jest naprawdę świetną postacią. Jednak jej malusia kondycja powoduję że jest "jednostrzałowcem" więc lepiej ją trzymać gdzieś na uboczu. Pomijając ten "defekt", jeżeli chcemy zaoszczędzić miejsca w drużynie i mieć zamiast np. Edwina i Viconii jedną osobę, dzięki temu zdobywając więcej doświadczenia to Aerie jest najlepszym wyborem.
Ocena: 90 %
Komentarz Aleksis: Cóż... naprawdę kiepskie połączenie. Najgorszy mag i kapłan (oprócz Anomena bez sira), a co z tego wynika, wolno awansuje. Do tego jeszcze niska kondycja i siła...
Ocena: 30 %
Jak ją zdobyć: Zaraz po wyjściu z lochów Irenicusa udajemy się do Cyrku w Centrum Promenady. Gadamy ze strażnikiem, wchodzimy do środka dżinowi odpowiadamy odpowiedzią namber fri (19.500 PD), klepiemy machę kilku potworom (musimy jednak uważać bo paru z nich to iluzję jak na przykład Aerie zamieniona w ogra) na pięterku zabijamy Kalaha (25.000 PD) i już po wszystkim! Wszystko wraca do normy Aerie przyłącza się do nas. Przy zwłokach Kalaha znajdujemy super pierścień który podnosi charyzmę do 18 ! Teraz, po założeniu go nawet pół-ork jest piękny. Ponadto po rozmowie na zew. ze strażnikiem dostajemy +1 do reputacji.
Romans: Aerie nie romansuje z pół-orkami, ale za to (podobno) nie pogardzi dziewczyną... Romans z Aerie nie należy do trudnych do zrealizowania. Należy wykazać się anielską cierpliwością, bo czasami niektóre bluzgi skierowane do niej, aż same cisną się na język. Aerie będzie nam przynudzać o tym jak wspaniałe jest latanie, o tym jak było w cyrku, o swej młodości. Zacznie nam się użalać nad swym losem, a my mamy za zadanie ja pocieszać i mówić (tzn. tak naprawdę ściemniać) o tym jaka jest piękna. Po pewnym czasie zaproponuje nam wspólną noc, jednak niestety (a może stety) musimy jej odmówić, twierdząc, że jeszcze czas na wspólne "obcowanie" nie nadszedł. Po pewnym czasie znowu będzie miała chętkę - wtedy bez przeszkód zgadzamy się na seks.
Uwaga! Jeżeli chcemy "podtrzymać" romans do końca, nie możemy spędzić nocy z drowką Phaere ( z Ust Natha w Podmroku).
W 6 rozdz. (po wyjściu z Podmroku), musimy uderzyć po raz ostatni na bazę Wampirów w Dzielnicy cmentarnej i zabić Bodhi, przy okazji zgarniając latarnię Lanthorn. Zaraz jak wejdziemy na cmentarz przywita nas Bodhi i zabierze nam Aerie (dlatego wcześniej zabieramy jej cały ekwipunek, bo go utracimy bezpowrotnie)! Później po zabiciu Bodhi zabieramy jej serce (sic!) i zwłoki naszej ukochanej do Ruin świątyni obok wzgórza Umar (pamiętacie?) Tam idziemy do pomieszczenia za podłogą z literami (przechodzimy po literach AMAUNATOR). Tam znajduje się statua i w jej ręce składamy zwłoki ukochanej oraz serce Bodhi. To powinno ją wskrzesić.
Ponadto w Tronie Bhaala będziemy mogli mieć z nią dziecko! Ale ciii...
Oczywiście pod względem statystyk lepszy jest dużo Cernd, bo po przemianie w Większego Wilkołaka ma: 21,20,25 (siła, zręczność, kondycja), a cecha klasowa mądrość, to 18 u niego. Zresztą jako wilczek ma mnóstwo bonusów, które opisałem w komentarzu do niego.
Jak by nie kombinować, połączenie kapłan/mag jest cholernie użyteczne. Zwłaszcza do mniejszych składów, gdzie Aerie szybko się rozwinie.