Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Łotrzykowie

Łotrzykowie

Data opublikowania: 08.03.2007, 19:21
Ostatnia edycja: 11.04.2012, 21:31
Złodziej
Złodziej jest mistrzem w swoim fachu i nie ważne jest to czy jego uczynki służą dobru czy złu. Jego cechami charakterystycznymi są: spryt, zwinność i nieustanne krycie sie w cieniu. Swoje niezwykłe talenty wykorzystuje przeciwko nieuważnym kupcom, tyranom, potworom, ale również przeciwko niewinnym wędrowcom. Złodziej może korzystać z siedmiu zdolności, dostępnych tylko dla niego.

Specjalne zdolności: Krycie się w cieniu, skradanie się, kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, znajdowanie i unieszkodliwianie pułapek, wykrywanie iluzji.

Ograniczenia: Złodziej nie może mieć charakteru praworządny dobry, nie może nosić zbroi innej niż skórzana lub skórzana ćwiekowana, może tylko używać puklerza jako tarczy, może walczyć jedynie: maczuga, strzałkami, kuszą, krótkim łukiem, procą, długim lub krótkim mieczem oraz kijem.

Najlepsza rasa:
  • Elf - +1 do zręczności i +1 do walki długim mieczem i łukiem
  • Niziołek - +1 do zręczności
  • Człowiek - jeśli chcemy być dwuklasowi
W co "inwestować":
  • Krótki łuk - na maxa dla łuku Gesena lub Tansherona
  • Długie miecze - kiedy "przełączymy" łuk na miecz, dostajemy premię do KP
  • Katany - dla Furii Niebios
  • Styl walki jedną bronią - dla mieczy i łuku
  • Styl walki dwiema broniami - w przypadku Zawadiaki
Komentarz: Drużyna bez złodzieja nie pociągnie zbyt długo. W grze występuje ogromna ilość pułapek i zamkniętych zamków, których po prostu nie da się ominąć. Ponadto nie ma w BG2 jakiegoś dobrego awansującego złodzieja, (oprócz Yoshimo) który będzie z nami cały czas (no to już Yoshimo nie), więc jesteśmy niejako zmuszeni do zostania sami złodziejem, ale nic na siłę. Złodziej jest dobrym zwiadowcą - potrafi kryć się w cieniu, a potem bezszelestnie zaatakować Atakiem z zaskoczenia, który w późniejszych partiach gry zadaje pięciokrotne obrażenia!! Jednak zamiast "zwykłego" "kradzieja" lepiej wybrać jakąś podklasę lub ewentualnie stać się dwuklasowcem.

Ocena: 50%

Zabójca
Jest cichym mordercą, który działa anonimowo i przez zaskoczenie.

Specjalne zdolności:
  • Raz dziennie na 4 poziomy może pokryć swoją broń trucizną. Następny cios zadany taką bronią wprowadza truciznę do organizmu zaatakowanego i zadaje 1 pkt. obrażeń na sekundę przez 24 sekund (3 pkt obrażeń w ciągu pierwszych 6 sekund) rzut obronny przeciwko truciźnie ogranicza obrażenia do 12
  • Premia +1 do trafienia i obrażeń
  • Na 21 poziomie jego Atak z zaskoczenia zadaje obrażenia x7
Ograniczenia:
  • Co poziom dostaje tylko 15% do wykorzystania na umiejętności złodziejskie
Komentarz: Jest świetnym wyborem dla osób lubiących atakować "z przyczaja od tylca" (jeżeli należysz do nich to dolicz sobie do oceny 20%). Trucizna, którą pokrywa broń zadaje obrażenia nawet gdy nie trafimy w przeciwnika. Ponadto jego Atak z zaskoczenia na późniejszych poziomach zadaje ogroooomne obrażenia (niektóre nawet powyżej setki). Zaczajamy się od tylca w cieniu, pokrywamy broń wazeli...tzn. trucizną i atakujemy przeciwnika, później za pomoca pierścienia, czaru lub mikstury znów stajemy sie niewidzialni i ponownie atakujemy i..... tak do skutku. W późniejszych etapach gry, kiedy weźmiemy sobie zdolność Zabójstwo, dzięki której, każdy następny atak będzie traktowany jak cios w plecy: dopiero zacznie się zabawa... Zabójca nadaje się do eliminowania magów i kapłanów, więc najlepiej jest mieć kilkuosobową drużynę, która zajmie się resztą "tałatajstwa". Jednak Zabójca ma dość poważną wadę, a mianowicie otrzymuje mało pkt. na zdolności złodziejskie, więc musimy je rozdzielać bardzo rozsądnie (szczególnie na krycie się w cieniu i ciche chodzenie).

Ocena: 80%

Łowca nagród
Jest myśliwym, który poluje na ludzi, ale również chwyta w swe sidła zwierzynę. Zazwyczaj dostarcza ją żywą, bez względu na to czy jest ona dla przedstawicieli prawa czy władców podziemnego świata. Łowcy nagród specjalizują się w swoim zawodzie i dochodzą do poziomu mistrzowskiego, stając sie strasznymi przeciwnikami. Są w stanie zastawić pułapki znacznie lepsze niż te zastawiane przez zwykłego złodzieja.

Specjalne zdolności:
  • +15% do zastawiania pułapek
  • Umiejętność zakładania specjalnych pułapek (innych od dostępnych dla zwykłych złodziei). Te pułapki są znacznie skuteczniejsze od pułapek zwykłego złodzieja, a ich efekt zależy od poziomu Łowcy Nagród:
    • 1 poziom: pułapka zadaje obrażenia i spowalnia ofiarę
    • 2 poziom: pułapka unieruchamia ofiarę, jeśli nie wykona ona rzutu obronnego
    • 16 poziom: pułapka wyzwala wokół ofiary Nienaruszalną sferę Otiluka (jeśli nie wykona rzutu obronnego)
    • 21 poziom: pułapka tworzy labirynt wokół ofiary
Ograniczenia:
  • Co poziom otrzymuje jedynie +20% do wykorzystania na umiejętności złodziejskie
Komentarz: Głównym atutem tej profesji jest zastawianie specjalnych sideł. O to przykład : podchodzimy sobie do niczego nie spodziwającego się smoczka, mówimy cześć smoczku jaka ładna pogoda dziś, niezauważeni zastawiamy specjalne pułapki (jak się nie uda zastawić to wczytujemy gierę i próbujemy dalej) i następnie mówimy"Ty dziadu jeden!" lub coś takiego, w tym momencie smok się lekko denerwuje, a pułapki zadają ogromne obrażenia zdolne spowodować stan smoka - na skraju śmierci! Później go tylko dobijamy. Możemy tą taktykę stosować przy wielu potworach (np. liszach) tylko należy pamiętać, że pułapek nie możemy zastawić w trakcie tylko przed walką! Łowca nagród ma także wadę jak Zabójca: otrzymuje mało pkt. na zdolności złodziejskie, więc musimy je rozdzielać bardzo rozsądnie na: zastawianie pułapek, znajdowanie pułapek, otwieranie zamków. Jednak każdy złodziej od 24 poz. dostaje dostęp do umiejętności zastawienie np. kolczastej pułapki, która zadaje ogrooomne obrażenia (większe niż specjalne sidła) co sprawia, że już wcale Łowca Nagród tak niepowtarzalny nie jest...

Ocena: 60%

Zawadiaka

To łotr, akrobata, szermierz i żartowniś. Jest prawdziwym wcieleniem uroku i zgrabności.

Specjalne zdolności:
  • Premia +1 do klasy pancerza
  • Co 5 poziomów uzyskuje kolejne +1 do KP
  • Co 5 poziomów uzyskuje +1 do trafienia i obrażeń
  • Może specjalizować się w każdej ręcznej broni, z jakiej może korzystać złodziej
  • Może wydać 3 pkt na biegłość Styl walki dwiema broniami
Ograniczenia:
  • Brak zwiększonych obrażeń przy sztyletowaniu
Komentarz: Zawadiaka jest jakby Wojownikiem/Złodziejem. Ma dużo bonusów do walki i KP co czyni go dobrym do walki kontaktowej (jak to mówił Goris z Fallouta 2: Contact sports. I love it!", może "wydać" 3 gwiazdki na Styl walki dwiema broniami, ale to nie to samo co wojownik (on może wydać 5), ponadto nie ma dodatkowych obrażeń przy sztyletowaniu, co jest bardzo niefajne dla tych co lubią to robić. Ale i tak warto go wygrać, bo na późniejszych poziomach stanowi nieocenione wsparcie dla drużyny.

Ocena: 80%

Bard
Bard jest łotrzykiem, ale znacznie różniącym sie od złodzieja. Jego atutem jest wdzięk i pociągająca osobowość. Jest wyśmientym muzykiem i chodzącą encyklopedią plotek, wspaniałych i nieprawdopodobnych opowieści, ale również ogromnej wiedzy. Zna się na wszystkim choć w niczym nie jest mistrzem. Większość bardów jest łotrami, ale ich wspaniałe pieśni i opowieści są chętnie słuchane.

Specjalne zdolności: Kradzież kieszonkowa, pieśń barda, rzucanie czarów, wysoka wiedza.

Ograniczenia: Tylko ludzie i pół-elfy, część charakteru musi być neutralna, nie może używać zbroi cięższych niż kolczuga.

Najlepsza rasa:
  • Pół-elf - +10% do kradzieży kieszonkowej
W co "inwestować":
  • Katany - dla Furii Niebios itp.
  • Długie miecze
  • Krótkie łuki - dla Gesena lub Tansherona itp.
  • Styl jedną bronią - bonus do KP
  • Styl walki dwoma broniami - na maxa dla Fechmistrza
Komentarz: Bard jest skrzyżowaniem maga i złodzieja. Może kraść i rzucać czary (tylko do 6 poziomu). Jego pieśń nie jest tak dobra jak u profesji Skald, ale i tak jest pomocna: (na wyższych poziomach można wziąść umiejętność, która ulepsza ją) podnosi szczęście. Jego atutem jest wysoka wiedza, która pozwala mu identyfikować niemal każdy ( a później na serio każdy!) przedmiot, więc zaoszczędzimy kasę i miejsce w księdze zaklęć. Ponadto inwestujemy tylko w Kradzież kieszonkową: bo tylko w to możemy, ale nie ma co płakać, bo na późniejszych poziomach będziemy mieli ją na maxa i okradniemy niemal każdego! Jednak bard jest słaby w walce dlatego lepiej używać go do walki łukiem i rzucać pieśni w międzyczasie. Nie zastąpi również maga, jest tylko jego wsparciem.

Ocena: 50%

Fechmistrz
Jest doświadczonym wojownikiem i poszukiwaczem przygód. Swe zdolności aktorskie wykorzystuje, aby stać sie groźniejszym niż jest w rzeczywistości. Walczy stylem walki, który jest zajmujący, efektowny, ale także i efektywny i śmiertelnie zabójczy.

Specjalne zdolności:
  • Raz dziennie na 4 poziomy może posłużyć się umiejętnościami Piruet ofensywny i Piruet defensywny:
    • Piruet ofensywny: trwa 24 sekundy i daje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, oraz jeden atak więcej. Poza tym wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia. Nie można korzystać z tej umiejętności w połączeniu z zaklęciem Przyspieszenie ruchów
    • Piruet defensywny: trwa 24 sekundy, przykuwa go do miejsca, lecz daje -1 KP na poziom doświadczenia. Klasa pancerza nie może zejść poniżej -10
  • Może wydać 3 gwiazdki na Styl walki dwoma broniami
Ograniczenia:
  • Dysponuje tylko połową normalnej wiedzy
  • Może przeznaczyć tylko dziesięć pkt na kradzież kieszonkową
  • Pieśń barda nie staje się lepsza na następnych poziomach
Komentarz: Jest takim Wojownikiem/Bardem. Może wydać 3 gwiazdki na Styl walki dwoma broniami i walczyć w Ofensywnym piruecie (mnóstwo bonusów do walki) co czyni go świetnym wojownikiem. Ponadto kiedy jest podczas Defensywnego piruetu może rzucać czary i praktycznie nikt mu ich nie przerwie! Nawet w środku walki. Jednak jego pieśń nie jest co raz lepsza na wyższych poziomach i możemy inwestować tylko w kradzież kieszonkową z umiejetności złodziejskich. Pomimo tego wydaje mi się, że Fechmistrz jest lepszy nawet od "zwykłego wojownika". Bardzo fajna i barwna postać.

Ocena: 90%

Błazen
Jest bardem skorym do żartów i wyśmiewania się z innych. Dzięki tej umiejętności dekocentruje wrogów. W trakcie walki zachowuje się jak na błazna przystało - błazeńsko. Nie należy go jednak porównywać do głupca, gdyż może byc naprawdę groźny.

Specjalne zdolności:
  • Pieśń błazna nie pomaga sojusznikom. Zamiast tego wpływa na każdego przeciwnika w promieniu 10 m, na skutek czego muszą oni wykonać rzut obronny przeciwko magii +4 raz na rundę lub będą oszołomieni
Ograniczenia: Brak
Komentarz: Ta profesja jest na pewno lepsza od zwykłego barda, bo ma lepszą pieśń. Powoduje ona oszołomienie u przeciwników, ale co z tego jak i tak dalej wrogowie mogą atakować. Już lepiej jakby było unieruchomienie or something...

Ocena: 60 %

Skald
Jest nordyckim bardem... co nie zmienia faktu, że jest świetnym wojownikiem. Ma duże umiejetności i mężność, której nie poskąpiłby żaden mężczyzna. Jego pieśni są są niezwykle inspirującymi sagami bitewnymi, i właśnie walce Skald poświęcił swe życie.

Specjalne zdolności:
  • Dostaje +1 do trafienia i obrażeń
  • Pieśń skalda różni się od pieśni typowego barda i w zależności od poziomu przynosi dodatkowe efekty:
    • 1 poziom: daje sojusznikom +2 do trafienia, +2 do obrażeń i -2 do KP
    • 15 poziom: daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń i -4 do KP, oraz odporność na Strach
    • 20 poziom: daje sojusznikom +4 do trafienia, +4 do obrażeń i -4 do KP, oraz odporność na Strach, Ogłuszenie i Zamęt
Ograniczenia:
  • Umiejętność kradzieży kieszonkowej na poziomie ¼ normy
Komentarz: Ten bard nadaje się tylko do śpiewania pieśni, a jest w tym naprawdę dobry (w końcu do od niego uczyli się członkowie grupy Skaldowie! Dodają one mnóstwo bonusów (patrz wyżej). Nie posyłajmy go jednak do centrum walki. Niby ma +1 do trafienia i obrażeń czyli prawie tak samo jakby wybrał Specjalizację, ale to wcale nie czyni go wojownikiem. Jeżeli chcemy walczyć kimś "bardopodobnym" bierzemy Fechmistrza, Skald nadaje się do wspierania drużyny z daleka.

Ocena: 70%

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
Telkontar, 05.01.2008, 20:58
Chciałbym zauważyć, że poza Joshimo jest w grze jeszcze jeden bardzo dobry złodziej. Mianowicie Jan Jansen. Wiem, że jest dwuklasowcem, ale dla ludzi, którzy nie lubią sie bawić w sztyletowanie (jak na przykład ja :D) jest super postacią. w swojej drużynie miałem tylko 2 (a pod koniec 1 Sarewoka) postać nie czarującą :D. A w ToB mój Jan rzucał spokojnie zatrzymanie czasu :D Nigdy też nie miał problemu z zamkami, czy pułapkami.
Avatar
oloswaleczny, 12.04.2010, 22:40
Ja tam wole cios taki: Kryjesz się w cieniu, podchodzisz do niespodziewającego sie Ciebie jakiegos gnojka (przedtem nałóż truciznę, a jak mówię o truciżnie to wiadomo o kim mówię :D) , i gdy tak sobie patrzymy w jego twarz robimy taką sztuczke ze sztyletem i rachu ciachu i po strachu.

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.