Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Główny wątek

Główny wątek

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 07:56
Zaczynamy tak jak w poprzednich częściach The Elder Scrolls w więzieniu, po chwili przychodzi do nas król w otoczeniu swoich strażników, mówi nam że widział nas w snach i pozwala nam iść ze sobą. Przechodzimy razem z nimi przez tajemne przejście, które było ukryte w naszej celi. Po kolejnym zamachu na króla strażnicy nie pozwalają nam iść razem z nimi i zamykają drzwi za sobą. W starciu z najeźdźcami króla zginął jeden ze strażników, bierzemy jego broń. Nagle w ścianie obok szczury robią dziurę, zabijamy szczury i przechodzimy przez nią. Idziemy przez kręte tunele i jaskinie( nie będę tutaj opisywał tego kawałku, ponieważ wystarczy tylko iść przed siebie i zabijać stwory) po czym znowu widzimy dziurę, przechodzimy przez nią, ponownie widzimy króla i jego strażników, podchodzimy do nich, najpierw strażnik chce nas ubić jednak król zatrzymuje go i pyta się o nasz znak zodiaku, w tym właśnie momencie wybieramy swój znak. Gdy już wybierzemy znak idziemy razem z nimi, nic nie musimy walczyć tylko trzymać pochodnie. W końcu dochodzimy do miejsca gdzie nie można iść dalej, wchodzimy do pomieszczenia razem z królem, którego strażnik każe nam pilnować. Tutaj król daje nam Amulet Królów (Amulet of Kings) i mówi byśmy odnaleźli jego ostatniego syna, a Amulet byśmy oddali Jauffre, mnichowi. Po chwili ginie z łap oprawcy, zabijamy go, następnie pojawia się strażnik, mówimy mu że dostaliśmy od króla Amulet itp. W tej też chwili wybieramy sobie klasę, strażnik ocenia nasze wyczyny i mówi na jaką klasę na ocenia (możemy równie dobrze wybrać którąś z listy lub stworzyć własną). Uciekamy z lochów do ścieków, z których też musimy wyjść UWAGA: Tutaj jest ostatnia szansa by cokolwiek jeszcze zmienić w wyglądzie, znaku zodiaku lub klasie. Gdy wyjdziemy na zewnątrz (a mamy dobrą kartę graficzną) doznamy pewnego szoku, ponieważ świat jest po prostu piękny, lecz zarazem różnorodny.

Idziemy do Weynon Priory do zakonu mnichów, Jauffre powinien być na piętrze przy biurku (lub w pokoiku, też na piętrze) rozmawiamy z nim i mówimy o tym że Król kazał nam znaleźć jego syna, dajemy mu Amulet Królów. Jauffre mówi że ostatni syn Króla nazywa się Martin i jest kapłanem w kościele w Kvatch.

Idziemy tam, lecz gdy tylko docieramy podchodzi do nas jakiś gość i mówi że w mieście otworzyły się wrota Oblivionu, pytamy się o Martina, odpowiada że jeśli Martin żyje jest w kościele z ocalałymi. Idziemy na górę do głównych wrót, widzimy kilku strażników, barykadę i Wrota Oblivionu. Rozmawiamy z kapitanem straży, mówimy mu że chcemy pomóc, zgadza się i każe nam zamknąć wrota, a on będzie ubiezpieczał teren tutaj (ponieważ co chwilę pojawiają się tam potworki). Wchodzimy do Wrót Oblivionu, od razy kiedy tam wejdziemy powinniśmy zobaczyć jednego ze strażników, pyta się nas czy ma wracać czy iść z nami( obojętnie co wybierzemy, bo gostek może zginąć a i tak nie przeszkodzi to w biegu fabule). Przede wszystkim musimy zlokalizować największą wieżę. Gdy do niej wejdziemy musimy iść najwyżej jak możemy, czyli do pomieszczenia gdzie by dostać się wyżej są potrzebne klucze, więc teraz musimy iść do wieży obok (z tamtego pomieszczenia jest mostek do tamtej wieży), znaleźć tam musimy Sigil Guarda, zabijamy go i bierzemy klucz, wracamy do największej wieży i przechodzimy wyżej. W końcy dochodzimy do takiej hali, gdzie już widzimy sklepienie (jest tam kilka potworów) idziemy wyżej (po schodach które wyglądają jak kręgosłup), aż wreszcie widzimy taką ognistą kulę, bierzemy ją i te wrota Oblivionu zostają zamknięte ( tak też zamykamy inne, chociaż nie wszystkie musimy).Gdy już wyjdziemy, idziemy do kapitana straży, on dziękuje nam za pomoc i mówi byśmy oczyścili miasto z potworów, przechodzimy z nim przez bramę główną, zabijamy potwory i wchodzimy do kościoła. Rozmawiamy z Martinem, mówimy mu że jest następcą króla itd. Zabieramy go do Weyon Priory, lecz gdy się tam pojawiamy podchodzi do nas kowal i mówi że miasteczko napadli asasyni. Zabijamy asasynów (pilnujemy by Martin nie zginął) na zewnątrz i idziemy do kóscioła i zabijamy ostatnich. Teraz gdy już ich wybiliśmy idziemy do klasztoru, na piętro do małego pokoiku Jauffre. Mówi on nam że asasynom udało się ukraść amulet, lecz pocieszamy go że znaleźliśmy Martina. Jauffre informuje nas że Martin będzie bezpieczny tylko w jednym miejscu, Cloud Ruler Temple (niedaleko miasta Bruma), idziemy tam z nimi wrota otwierają nam strażnik Ostrzy (Blades), Jauffre oznajmuje strażnikom że oto jest ostatni syn Uriela Septima. Okazuje się że Jauffre też należy do Ostrzy i pyta się nas czy nie chcielibyśmy wstąpić do nich.


Ostrza


Ostrza



Wstępujemy do Ostrzy, Jauffre każe nam znaleźć jednego z osobistych strażników Króla, Baurusa ( jest on w Imperial City, dokładne położenie mamy zaznaczone), ponieważ teraz tylko dzięki jego pomocy możemy odnaleźć amulet. Idziemy do niego, siadamy przy barze, on mówi nam że człowiek za nami śledzi Baurusa, więc kiedy Baurus pójdzie do składu, a ten człowiek za nim mamy iść za nim. Idziemy za nim, zabijamy gościa i przeszukujemy go. Znajdujemy dziwną notatkę, pokazujemy ją Baurusowi. On mówi nam że gość należał do stowarzyszenia Mythic Down i więcej on tym stowarzyszeniu powie nam Tar-Meena, która znajduje się w Arcane Univercity

Idziemy do niej, ona chce nam pomóc, lecz by dowiedzieć się wszystkiego o Mythic Down, musimy odszukać trzeci i czwarty wolumin księgi „ Mythic Dawn Comenteries” ( czy jakoś podobnie). Trzeci tom możemy zdobyć na dwa sposoby, pierwszy mniej kosztowny to: iść do księgarni First Edition, tam porozmawiać on nim ze sprzedawcą, on mówi że nie może jej sprzedać bo ma innego kupca, po chwili przychodzi jakiś elf i odbiera zamówioną księgę, podchodzimy do niego i mówimy mu o zaistniałej sytuacji, wtedy on oddaje ją dobrowolnie.

Drugi sposób: idziemy do księgarni First Edition, musimy sprawić by sprzedawca nas lubił, i zapytujemy o trzeci tom, zgadza się go nam sprzedać za sto sztuk złota. Czwarty tom możemy zdobyć też przez tego elfa, pytamy się go o czwarty tom, mówi że o ostatni tom, miał się spotkać ze sponsorem w ściekach. Teraz idziemy do Baurusa on prowadzi nas przez kanały do miejsca spotkania, siadamy przy stoliku, po czym pojawia się sponsor. Nagle odkrywa że nie jesteśmy sami i ucieka, musimy go zabić i wziąć ostatni tom księgi. Zanosimy go Tar-Meenie , ona każe nam poczekać kilka dni by mogła zanalizować wszystkie księgi.

Po kilku dniach Tar-Meena mówi byśmy szli do kapliczki w Palace District, dokładnie w południe. Wtedy mapa na kapliczce wskaże położenie Amuletu. Idziemy we wskazane miejsce do jaskini jest tam jeden z Mythic Dawn pyta nas o hasło ( podajemy mu je) i otwiera nam drzwi. Przechodzimy przez nie i podchodzi do nas inny gostek i mówi byśmy oddali nasz cały ekwipunek i poszli z nim ( możemy się zgodzić i oddać mu ekwipunek, i dopiero potem go odebrać lub od razu się zdemaskować i wszystkich pozabijać, cokolwiek wybierzemy będzie dobrze. Chociaż radził bym to drugie, dlatego że potem trzeba go jeszcze znaleźć).

Idziemy do Mehrunes Shrine, gdzie odbywają się właśnie jakieś obrzędy. Gostek , który robi wykłady gdy tylko nas zobaczy ucieknie z Amuletem. Musimy zabrać księgę, która znajduje się na piedestale. Kiedy już ją zabierzemy czy już się ujawniliśmy czy nie, zaczną nas atakować. Musimy wyjść z jaskini, ale inną drogą niż tu weszliśmy ( przez Private Quarters). Gdy już wyjdziemy, idziemy do Martina do Cloud Ruler Temple ( Martina może akurat nie być więc, wystarczy poczekać) dajemy mu księgę, on musi mieć trochę czasu by ją zanalizować i mówi byśmy zajęli się sprawą szpiegów w Brumie i zgłosili się do Jauffre.

Zgłaszamy się do niego. Mówi nam o całej sprawie i mówi że więcej informacji dostaniemy od Kapitana w Cloud Ruler Temple i u kapitana Burda w Brumie (obojętnie do kogo pierwszego pójdziemy). Musimy zabić dwóch szpiegów, obie powinny być koło kamienia ( mamy go zaznaczonego na mapie) lub w Bruma Caverns. Gdy już zabijemy jednego musimy iść właśnie do tych jaskiń do takiego pokoiku, jest zamknięty ale klucz powinniśmy odebrać jednemu ze szpiegów. Kiedy zabijemy oby dwóch szpiegów idziemy do Jauffre by mu o tym zameldować. Potem idziemy do Martina by dowiedzieć się co odkrył. Mówi że potrzeba czterech składników by otworzyć przejście do świata Camorana ( to ten gostek co zabrał amulet) pierwszy z nich to daedryczny artefakt (jest wiele daedryczny ch artefaktów, do tego zadania potrzebujemy tylko jednego), odbieramy od Martina książkę, najprostszy do zdobycia artefakt to Azura’s Star.

By go zdobyć musimy iść do Azura Shrine. Rozmawiamy tam z wyznawcami i pytamy się co zrobić by Azura do nas przemówiła, oni mówią że trzeba w ofierze dać pyłek z Will-of-the-Wisp (to taki potworek wyglądający jak takie latające nisko nad ziemią światełko, można je spotkać praktycznie wszędzie, koło Azura Shrine lub w jakiś jaskiniach). Pyłek ten możemy złożyć w ofierze tylko o świcie lub zmierzchu. Azura każe nam zabić wampiry, które są w kopalni nieopodal. Zabijamy je wracamy do Azury, a ona daje nam Azura’s Star. Wracamy do Martina i dajemy mu ją, a on znowu każe nam się zgłosić do Jauffre.

On mówi nam że koło Brumy otworzyły się wrota Oblivionu i musimy pomóc kapitanowi Burdowi je zamknąć. Idziemy pod bramę Brumy, rozmawiamy z kapitanem, on mówi do żołnierzy, i idzie za nami do wrót. I tak jak poprzednio do wieży i w górę do Sigil Stone ( Uwaga: Kapitan Burd musi cały czas być z nami). Gdy zamkniemy wrota idziemy do Jauffre, on dziękuje nam za uratowanie miasta i prosi by iść do innych miast po pomoc dla Brumy ( tego zadania nie będę opisywał, ponieważ nie jest obowiązkowe do wykonania wątku głównego). Teraz idziemy do Martina on odkrył kolejny składnik do otworzenia przejścia.

To pancerz Uriela Septima, który znajduje się w Sancre Tor. Idziemy do Jauffre by wziąć od niego klucze do wieży. Idziemy tam zabijamy kilku umarlaków przed wejściem i wchodzimy. W wieży musimy odnaleźć czterech strażników i uwolnić ich duszę (czyli po prostu zabić). Kiedy zabijemy ich idziemy do komnaty gdzie nas prowadzą i bierzemy pancerz. Wracamy do Martina, oddajemy mu armor, a on mówi o następnym składniku. Jest to Great Welkynd Stone, znajduje się w elfickich ruinach Mascarcand. Wchodzimy tam, szukamy kamienia, gdy go znajdziemy z ukrytej komnaty z nami pojawi się nieumarły król elfickich ruin. Przez ukryty pokój jest łatwiejsza droga na zewnątrz. Zabieramy Kamień do Martina i oddajemy mu go.

Martin opowiada jaki jest ostatni składnik i jak możemy go zdobyć, To Great Sigil Stone, by go zdobyć musimy wejść do największych wrót Oblivionu, pojawią się one tylko gdy wcześniej pojawią się trzy zwykłe wrota . Wychodzimy razem z nim z Cloud Ruler Temple i idziemy do władczyni Brumy. Prosimy by spotkała się z Martinem w Kościele. Idziemy razem z nią do Martina, omawiają oni strategię bitwy. Gdy skończą rozmawiamy z hrabiną i mówimy że jesteśmy gotowi. Idziemy z Martinem na miejsce bitwy gdzie już są pierwsze wrota. Kiedy rozpocznie się walka musimy chronić Martina. I gdy w końcu pojawią się największe wchodzimy w nie. W środku mamy około piętnaście minut na zdobycie kamienia. Nie będę tego opisywał, tylko powiem że. By otworzyć Bramę do największej wieży, trzeba udać się na szczyt wieży mniejszej, zaraz koło tej wielkiej. Gdy wrócimy na miejsce bitwy, wszystkich wrót już nie będzie, rozmawiamy z Martinem, a potem udajemy się Do Cloud Ruler Temple by Martin mógł nas wysłać do Paradise (ogrodu stworzonego przez Camorana). Tam Martin otwiera portal ( lepiej przed tym wyposażyć się dobrze bo jak już wejdziemy to musimy zabić Camorana i wyjść z Amuletem).

Wchodzimy do środka, idziemy ścieżką aż wkońcu dojdziemy do mostu przed którym pilnuje Dremora, zabijamy ją i zabieramy z jej zwłok, taki przedmiot Bands Of The Chosen. Idziemy do jaskini która jest po drugiej stronie mostu, dochodzimy do końca do dziwnych drzwi, zakładamy Bands i wchodzimy. W środku natrafimy na gościa, który chce nam pomóc, wykonujemy jego polecenia, a kiedy zdejmie nam bands ( ponieważ kiedy je założyliśmy nie możemy ich zdjąć) nie jest już potrzebny, ale może iść z nami. Kiedy wyjdziemy z jaskini, dalej idziemy drogą do momentu gdzie spotkamy strażników, a zarazem krewnych Camorana, zabijamy ich i wchodzimy do środka budowli, którą pilnowali. W środku jest sam Camoran, zabijamy go i bierzemy amulet, wtedy zostajemy przeniesieni do Cloud Ruler Temple.

Smoczek
Dobry smoczek...

Dajemy Martinowi Amulet i udajemy się z nim do Imperial City do Pałacu. Nagle nadchodzi strażnik i mówi że wrota Oblivionu otworzyły się w Imperial City. Wychodzimy z pałacu, zabijamy potworki, które tam spotkamy, rozmawiamy z Martinem, każe iść do Temple Discrit idziemy tam z nim cały czas go osłaniając gdy wchodzimy, wszędzie widać stwory, wrota Oblivionu. Idziemy dalej na ulice a tam... Wielki, brzydki, Demon, książe Destrukcji Mehrunes Dagon. Gdy tylko go zobaczymy Martin podchodzi do nas i mówi byśmy go doprowadzili do Temple of the One, prowadzimy do tam i patrzymy jak wchodzi na piedestał, a Mehrunes Dagon, właśnie niszczy świątynie. Martin zamienia się w wielkiego smoka i pokonuje Dagona, jednak zaraz po tym zamienia się w kamień. Podchodzi do nas Kanclerz Ocato i mówi byśmy za dwa tygodnie odbrali zbroję Imperialnego Smoka. I tak kończy się wątek główny...

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.