Data opublikowania: 06.01.2007, 12:11 Ostatnia edycja: 20.01.2007, 15:14
Bardzo nielubiana przez drużyny postać - zabójcy często grają tak, jakby prowadzili wojownika, a ich niski pancerz powoduje, że szybko płacą za ten błąd (stąd też zabójcy często postrzegani są jako „wojownicy w papierowych pancerzach”). Zabójca jest potencjalnie bardzo groźny, ale żeby przeżył trzeba zawsze pamiętać o tym, jaki jest kruchy – nawet z połową paska umiejętności przeznaczoną na umiejętności defensywne będzie raczej słabszym tankiem od niektórych łuczników o wojownikach nie wspominając. Dlatego najlepiej jest moim zdaniem atakować przede wszystkim przeciwników nieco bardziej oddalonych od największego tłoku, gdyż wtedy najmniejsze są szanse, że koledzy przyjdą im z odsieczą Trzeba też pamiętać, że zabójcy są bardzo ruchliwi – dzięki umiejętnościom spowalniającym przeciwników i przyśpieszającym siebie samych bez trudu doganiają uciekających przed nimi mnichów przeciwnika, sami zaś mogą w ten sposób uniknąc zagrożenia, gdy zwrócą uwagę zbyt wielu przeciwników lub okaże się, że nie docenili celu. Żeby zabójca mógł ujawnić swój pełen potencjał niezbędne są też szczególne umiejętności u gracza – bardzo ważne kwestie takie, jak szybkość reakcji (nie tylko refleks, ale też czas podejmowania decyzji) i świadomość otoczenia stają się dla zabójcy nawet ważniejsze niż dla innych klas. Jako klasa drugorzędna, zabójca przede wszystkim może zainteresować sztukami cienia i zabójczymi. Zależnie od wykorzystania i zadań postaci, jest to niezła klasa drugorzędna dla wojownika, elementalisty, mnicha czy ewentualnie mesmera. Interesującym pomysłem jest też wykorzystanie łucznika/skrytobójcy jako postaci będącej w stanie atakować praktycznie w nieskończoność dzięki bardzo zaniżonemu atrybutem pierwszorzędnym łucznika, Expertise, kosztowi umiejętności. Trzeba zwrócić też uwagę na szczególny podział ataków skrytobójcy stosujący się również do niektórych zaklęć i innych umiejętności (choćby Tańczące Sztylety) – Otóż podzielono ataki skrytobójcy na poprzedzające, drugą ręką i podwójne. Zwykle najpierw wyprowadza się atak poprzedzający, potem drugą ręką, a na końcu najpotężniejszy – podwójny. Nie jest to jednak regułą – przykładowo atak drugą ręką o nazwie Spadający Pająk może zostać wykonany niezależnie od tego, co go poprzedziło, ale musi być skierowany na cel, który właśnie został wywrócony.
Critical Strikes(uderzenia krytyczne): *atrybut pierwszorzędny* - Podnosi szansę na trafienie krytyczne o 1% na poziom i odnawia 1 punkt many przy trafieniu krytycznym na poziomach 3-7, 2 dla 8-12 i 3 dla wyższych. Umiejętności z tego atrybutu obracają się, jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim wokół trafień krytycznych, jest też w tym drzewku kilka ataków i innych, "różnych" umiejętności.
Dagger Mastery(władanie sztyletami): Pozwala używać lepszych sztyletów, każdy poziom tego atrybutu podnosi szansę postaci na zadanie podwójnego ciosu o 2%. Same ataki.
Deadly Arts(śmiercionośne sztuki): Tu znajduje się arsenał zabójcy, który nie chce polegać tylko na sztyletach. Znaleźć można tu przekleństwa, zdolności okulawiające przeciwników, ale też rzeczy raniące przeciwników bezpośrednio, jak na przykład specjalne „czary” – sztylety do rzucania.
Shadow Arts(sztuki cienia): Przemieszczanie się na dalekie odległości, samoleczenie, unikanie obrażeń, przyśpieszenie ruchu... Zabójcy nie są szczególnie znani ze swej żywotności, więc zdolności defensywne to coś, czym powinni się bardziej lub mniej interesować.
Najczęściej spełniane role: Przeciętny zabójca ma za zadanie wyszukiwanie odpowiednich celów i szybką ich eliminację za pomocą sztyletów, przy czym przy życiu utrzymywać go mają zdolności z zakresu uderzeń krytycznych i sztuk cienia. Do celów dochodzi zwykle „na piechotę” albo shadow stepem, a w przypadku problemów ucieka – im szybciej tym lepiej. Taka postać ma zwykle co najmniej 3 ataki w celu uzyskania pełnego łańcucha prowadzącego do ataku podwójnego (zdarza się, że dodaje się Rogi Wołu i Spadającego Pająka, które można „wcisnąć” pomiędzy zwykły atak z drugiej ręki, a podwójny, lecz jest to już dość groźne obciążenie), choć można obejść to wymaganie stosując na przykład Uderzenie Dłonią.
Critical Barrager to zabójca o drugorzędnej profesji łowcy, który używając umiejętności elitarnej łowcy Barrage wraz z umiejętnościami z zakresu trafień krytycznych zadaje dość poważne obrażenia obszarowe przeciwnikom jednocześnie utrzymując zwykle dość wysoki poziom energii dzięki trafieniom krytycznym. Na podobnym założeniu (wykorzystać Uderzenia Krytyczne z bronią zupełnie innej klasy) opiera się też wiele innych buildów odnoszących większe, lub mniejsze sukcesy, ale prawdziwą klasyką gatunku jest tylko Crit Barrager – możliwe, że w niektórych miejscach łuk jest popularniejszą bronią dla zabójcy niż sztylety.
Na uwagę zasługuje też build farmerski, który na własny użytek określam jako Shadow Sliver. Jest to zabójca polegający na elitarnej zdolności Cienisty Kształt i na zaklęciu elementalisty Zbroja z Odłamków, by wbiegając w największy tłum pod wpływem zaklęć dających mu niemal niewrażliwość na obrażenia, ranić wybranego bossa Zbroją z Odłamków. Jest to jedyny znany mi build, którym można (lub można było kiedyś...) solować Sunreacha Warmakera i Konstrukt Wojownika. Niestety ostatnio „odwiedzając” Sunreacha zauważyłem, że ucieka, gdy zaczyna kończyć mu się życie, a cierpliwości, by nauczyć się jak farmić konstrukt zawsze mi brakowało... Teoretycznie skrytobójca mógłby też służyć za biegacza i jako czarodziej ofensywny krótkiego zasięgu (Sztylety z Deadly Arts), ale nie spotkałem się raczej z tego typu postaciami
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: