Nekromanta jest to standardowa postać wsparcia. No i jeśli ktoś lubi nieumarłe armie, to może sobie zrobić własną. No, teraz to raczej oddziałek... :/ (po wejściu na rynek Guild Wars: Factions wprowadzono ograniczenie maksymalnej posiadanej liczby nieumarłych, która teraz wynosi podstawowo 2 i dodatkowo 1 na każde 2 poziomy magii śmierci postaci. Przed wprowadzeniem tego ograniczenia dobry nekromanta mógł utrzymywać kilkakrotnie liczniejsze armie). Zwykle to nekromanta jest "dyżurnym usuwaczem buffów". Jako klasa drugorzędna dość popularny wśród wojowników, łuczników, mnichów, zabójców i rytualistów.
Soul Reaping (żęcie dusz? Albo zbieranie dusz, ale to jest już tłumaczenie raczej piękne niż wierne...) *atrybut pierwszorzędny* Daje nekromancie 1 punkt many za poziom za każdym razem, kiedy cokolwiek/ktokolwiek w okolicy umrze. Ma chyba 2 elitki z Factionsa podłączone, ale to nic specjalnego... :/
Death Magic (Magia śmierci): To, co najbardziej kojarzy się z nekromancją - przyzywanie nieumarłych! Mag śmierci może też rozprzestrzeniać pośród przeciwników zabójczą zarazę, a także radzi sobie w miarę sensownie z zadawaniem obrażeń. Ma też do dyspozycji kilka innych czarów. Fajna rzecz również dla pierwszorzędnego rytualisty, wiem, bo sam gram taką postacią.
Blood Magic (Magia krwi): Podstawowy powód, dla którego nekromanta jest dość popularną klasą drugorzędną - magia krwi specjalizuje się w wysysaniu przeciwnikom życia, ale ma też wiele czarów wspomagających całą drużynę.
Curses (Przekleństwa): Osłabiają przeciwników i powodują, że powoli wycieka z nich życie. Podstawowy atrybut SS-mana.
Najczęściej spełniane role:
Minion Master – w skrócie „MM”. Postać specjalizująca się w tym, co większości z nekromancją najbardziej się kojarzy, czyli w przywoływaniu nieumarłych hord. Nekromanta taki musi być w stanie utrzymać jak najliczniejszą i jak najpotężniejszą armię, więc jego najsilniej rozwiniętym atrybutem jest zwykle magia śmierci. To dlatego, że postać może kontrolować tylko dwóch nieumarłych sługów + 1 za każde 2 poziomy magii śmierci. Każdy nowo przywołany nieumarły przekraczający ten limit spowoduje zniszczenie jednego ze swych starszych kolegów. Do tego wszystkie aktualnie dostępne czary przywołujące nieumarłych przypisane są do magii śmierci – im wyższa więc magia śmierci, tym potężniejsi słudzy. Magia śmierci zawiera też wiele czarów wspomagających nieumarłych – chodzi tu przede wszystkim o czary leczące tych cennych sprzymierzeńców (Blood of the Master, Verata’s Sacrifice), ale też o czary pozwalające ich efektywniej wykorzystywać – Infuse Condition, Taste of Death i Death Nova (Death Nova+Taste of Death+nieumarły=granat z samonaprowadzaniem. Wystarczy go zdetonować tastem, kiedy podejdzie do przeciwników). Innym często branym na wysokim poziomie atrybutem jest żęcie dusz – pozwala ono na utrzymanie stosownego poziomu energii mimo szybkiego jej zużycia na wskrzeszanie nowych „rekrutów”. Te dwa atrybuty zwykle w zupełności wystarczają, ale Magia Krwi, Przekleństwa i Modlitwy Leczące (dla N/Mo) również dostarczają interesujących opcji: W Magii Krwi znajdziemy czary takie, jak Dark Bond zapewniający odrobinę dodatkowego bezpieczeństwa, w Przekleństwach mamy przede wszystkim czary pomagające w zadawaniu obrażeń, jak Mark of Pain pomagający zadawać obrażenia całej grupie przeciwników (przy tendencji do atakowania „salwami”, jaką mają nieumarli, ta umiejętność może okazać się naprawdę zabójcza dla stłoczonych przeciwników, jeśli MM użyje jej na odpowiednim celu), Weaken Armor podnosi (niezbyt mocno, niestety) otrzymywane przez przeciwników obrażenia fizyczne, a Rigor Mortis ograniczy przeciwnikom możliwości obrony przed nieumarłymi. Z modlitw leczących najczęściej używane jest Heal Area (w Guild Wars Factions dodano identyczny skill o nazwie Karei’s Healing Circle) – jest to czar leczący rzucającego i wszystkich (zarówno wrogów jak i sprzymierzeńców) w okolicy. Używany jest zamiennie z czarem nekromanty Blood of the Master lecząc trzymających się zwykle w pobliżu pana nieumarłych i niwelując częściowo utratę punktów życia spowodowaną użyciem drugiego czaru.