Ostatnia edycja: 12.04.2012, 11:24
Łowca jest najczęściej postrzegany jako postać, która może wszystko robić po trochu, ale niespecjalnie radzi sobie z tym dobrze. Jest to tylko połowa prawdy – łucznik rzeczywiście jest jedną z najwszechstronniejszych postaci w grze, ale jest też zabójczo skuteczny w tym, co robi, jeśli ktoś potrafi nim grać. Łowca (poza jedną średnio skuteczną umiejętnością) nie może leczyć innych postaci poza swoim zwierzakiem, ma też problemy z wywracaniem przeciwników. Łowca nie będzie też usuwał przekleństw, umagicznień i większości stanów. To chyba jedyne, do czego łowcy się nie nadają – mają za to wiele innych zastosowań. Mogą zadawać nie gorsze obrażenia niż elementaliści (również obszarowe, choć tu spisują się oczywiście nieco gorzej), dzięki odpowiednim postawom i niezłemu samoleczeniu są najlepszymi tankami po wojownikach (elementaliści ziemi mogą tu jeszcze stawać do konkurencji, ale to raczej rzadko spotykany typ postaci, reszta odpada.), mogą mieć zwierzaka, który im wydatnie pomaga i może zostać wskrzeszony, lub wyleczony tą samą umiejętnością, mają dużo postaw przyśpieszających, które zwykle dają im również możliwość unikania ataków, co czyni ich dobrymi biegaczami, mogą powodować u przeciwników nieliche problemy z energią, są moim zdaniem nawet lepsi w przerywaniu przeciwnikowi rzucania czarów, niż mesmerzy, potrafią powodować najróżniejsze stany, są też jedynymi postaciami potrafiącymi zakładać pułapki i – tu częsta rola łowcy w PvP - tworzyć pewien szczególny rodzaj duchów. Otóż duchy łowcy mają dwie cechy o zasadniczym znaczeniu: Po pierwsze wpływają na wszystkie istoty, przyjazne, czy wrogie, w swoim zasięgu, niezależnie od tego, jaki dokładnie efekt powodują i po drugie, ich zasięg jest bardzo duży – większy niż zasięg jakichkolwiek innych umiejętności, co oznacza, że można je ustawić w bezpiecznym miejscu zmuszając przeciwnika do gry na swoich warunkach.
Atrybuty łucznika: Expertise (Fachowość) – *Atrybut pierwszorzędny* Fachowość jest powiązana z wieloma umiejętnościami dotyczącymi ruchu, uników, bloków, a także metaumiejętnościami, czyli umiejętnościami, które w jakiś sposób zmieniają działanie innych umiejętności. Każdy punkt zainwestowany w ten atrybut zmniejsza koszt umiejętności nie będących czarami, których używa łucznik o 4%.
Marksmanship (Strzelectwo) – Atrybut powiązany przede wszystkim z atakami wykorzystującymi łuk, ma niewiele innych umiejętności. Niezbędny do używania większości łuków z ich pełną mocą, ma też tę zaletę, że podnosi zadawane przez łuki obrażenia.
Wilderness Survival (Przetrwanie w Dziczy) – Z tym atrybutem związane są bardzo różnorodne umiejętności – najróżniejsze przygotowania w jakiś sposób sprawiające, że strzały postaci stają się groźniejsze, postawy, które chronią postać, lub pozwalają jej biegać szybciej, pułapki raniące przeciwników, którzy w nie wejdą. Do tego atrybutu należą też dwie spośród trzech dostępnych łucznikom umiejętności leczących (dane sprzed wejścia do sprzedaży Nightfalla).
Beast Mastery (Obchodzenie się ze Zwierzętami) – Atrybut związany przede wszystkim z kontrolą nad zwierzęcym towarzyszem łucznika – pozwala oswajać dzikie zwierzęta, a także leczyć i wskrzeszać już oswojone, ma też specjalne ataki dla zwierzęcego towarzysza i wspomagające go okrzyki. Obrazu dopełnia kilka różnorodnych, niepowiązanych ze zwierzętami pod względem działania umiejętności, które jednak nadal mają jakiś zwierzęcy element (zwykle w nazwie).
Najczęściej spełniane role: Barrager: jest to łowca używający umiejętności elitarnej Barrage by zadawać obrażenia obszarowe i ewentualnie, uzyskiwać jakieś dodatkowe efekty takie, jak leczenie się. Istnieje kilka typów barragera, przy czym najpopularniejsze to:
- Elemental Barrage: ten barrager to R/E używający łuku zadającego obrażenia od zimna, błyskawic, lub ognia w połączeniu z zaklęciem elementalisty, które podnosi obrażenia zadawane przez postać atakami z tego żywiołu
- Vigorous Barrage: Specyficzny typ barragera skoncentrowany nie tylko na zadawaniu wysokich obrażeń, ale też na leczeniu się przy każdym ataku. Korzysta tym celu z zaklęcia Vigorous Spirit, a także czasem Live Vicariously. W związku z dużym zużyciem energii przez tę postać zaleca się stosować łuk z ??? (zealous) cięciwą.
- Barrage/Pet: Barrager wyposażony w zwierzaka, który pełni głównie rolę mięsa armatniego i pożywki dla MM-a. Popularny typ postaci do drużyn farmiących w ToPK i kilku innych miejscach. Zwykle jedna taka drużyna zawiera pięciu takich łowców, dwóch nekromantów (MM i order) oraz jednego mnicha.
Bunny Thumper – Łowca wykorzystujący młot (lub ewentualnie miecz) i elitarny atak zwierzaka Ferocious Strike, by zadawać dość poważne obrażenia w walce wręcz.
Interrupter – Jakkolwiek praktycznie każdy łowca ma jakąś umiejętność przerywającą przeciwnikowi właśnie przeprowadzaną akcję, to czasem niezbędna jest postać poświęcona tylko temu jednemu zadaniu. Taką postać nazywamy z racji pełnionej funkcji interrupterem.
Trapper – Łowca skoncentrowany na zastawianiu pułapek, często używa laski zamiast łuku, by uzyskać dodatkowy bonus do many. Rzadko spotyka się ich w drużynach, ponieważ by prawidłowo wykorzystać tą postać trzeba zwabiać przeciwników w zastawione pułapki, a jest to dość czasochłonne. Jest to natomiast popularny typ postaci do farmienia Zaświatów i Rozpadliny Żałoby – mało który potwór jest w stanie przetrwać przejście po zestawie pułapek, który 4-5 łowców jest w stanie zastawić w ciągu minuty
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: