
Atrybuty łucznika:
Expertise (Fachowość) – *Atrybut pierwszorzędny* Fachowość jest powiązana z wieloma umiejętnościami dotyczącymi ruchu, uników, bloków, a także metaumiejętnościami, czyli umiejętnościami, które w jakiś sposób zmieniają działanie innych umiejętności. Każdy punkt zainwestowany w ten atrybut zmniejsza koszt umiejętności nie będących czarami, których używa łucznik o 4%.
Marksmanship (Strzelectwo) – Atrybut powiązany przede wszystkim z atakami wykorzystującymi łuk, ma niewiele innych umiejętności. Niezbędny do używania większości łuków z ich pełną mocą, ma też tę zaletę, że podnosi zadawane przez łuki obrażenia.
Wilderness Survival (Przetrwanie w Dziczy) – Z tym atrybutem związane są bardzo różnorodne umiejętności – najróżniejsze przygotowania w jakiś sposób sprawiające, że strzały postaci stają się groźniejsze, postawy, które chronią postać, lub pozwalają jej biegać szybciej, pułapki raniące przeciwników, którzy w nie wejdą. Do tego atrybutu należą też dwie spośród trzech dostępnych łucznikom umiejętności leczących (dane sprzed wejścia do sprzedaży Nightfalla).
Beast Mastery (Obchodzenie się ze Zwierzętami) – Atrybut związany przede wszystkim z kontrolą nad zwierzęcym towarzyszem łucznika – pozwala oswajać dzikie zwierzęta, a także leczyć i wskrzeszać już oswojone, ma też specjalne ataki dla zwierzęcego towarzysza i wspomagające go okrzyki. Obrazu dopełnia kilka różnorodnych, niepowiązanych ze zwierzętami pod względem działania umiejętności, które jednak nadal mają jakiś zwierzęcy element (zwykle w nazwie).
Najczęściej spełniane role:
Barrager: jest to łowca używający umiejętności elitarnej Barrage by zadawać obrażenia obszarowe i ewentualnie, uzyskiwać jakieś dodatkowe efekty takie, jak leczenie się. Istnieje kilka typów barragera, przy czym najpopularniejsze to:
- Elemental Barrage: ten barrager to R/E używający łuku zadającego obrażenia od zimna, błyskawic, lub ognia w połączeniu z zaklęciem elementalisty, które podnosi obrażenia zadawane przez postać atakami z tego żywiołu
- Vigorous Barrage: Specyficzny typ barragera skoncentrowany nie tylko na zadawaniu wysokich obrażeń, ale też na leczeniu się przy każdym ataku. Korzysta tym celu z zaklęcia Vigorous Spirit, a także czasem Live Vicariously. W związku z dużym zużyciem energii przez tę postać zaleca się stosować łuk z ??? (zealous) cięciwą.
- Barrage/Pet: Barrager wyposażony w zwierzaka, który pełni głównie rolę mięsa armatniego i pożywki dla MM-a. Popularny typ postaci do drużyn farmiących w ToPK i kilku innych miejscach. Zwykle jedna taka drużyna zawiera pięciu takich łowców, dwóch nekromantów (MM i order) oraz jednego mnicha.
Bunny Thumper – Łowca wykorzystujący młot (lub ewentualnie miecz) i elitarny atak zwierzaka Ferocious Strike, by zadawać dość poważne obrażenia w walce wręcz.
Interrupter – Jakkolwiek praktycznie każdy łowca ma jakąś umiejętność przerywającą przeciwnikowi właśnie przeprowadzaną akcję, to czasem niezbędna jest postać poświęcona tylko temu jednemu zadaniu. Taką postać nazywamy z racji pełnionej funkcji interrupterem.
Trapper – Łowca skoncentrowany na zastawianiu pułapek, często używa laski zamiast łuku, by uzyskać dodatkowy bonus do many. Rzadko spotyka się ich w drużynach, ponieważ by prawidłowo wykorzystać tą postać trzeba zwabiać przeciwników w zastawione pułapki, a jest to dość czasochłonne. Jest to natomiast popularny typ postaci do farmienia Zaświatów i Rozpadliny Żałoby – mało który potwór jest w stanie przetrwać przejście po zestawie pułapek, który 4-5 łowców jest w stanie zastawić w ciągu minuty