Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Kapliczki

Kapliczki

Ostatnia edycja: 11.04.2012, 23:33
Spis wszystkich daedrycznych kapliczek jakie możemy znaleźć w Oblivionie. Po kliknięciu na obrazek otwiera się powiększenie z dokładną mapą gdzie znajduje się posąg i jego screen.

Azura

Ofiarą jest Glow Dust (tylko rano lub wieczorem - 5-7 lub 17-19). Wybij zwampirzonych wyznawców Azury w Wypatroszonej Kopalni. Mają oni standardowe wampiryczne zdolności, czyli przede wszystkim niewidzialność.
Nagroda: Gwiazda Azury (Azura's Star)
Minimalny poziom: 2

Boethia
Aby porozmawiać z Boethią należy jej ofiarować serce daedry. Weź udział w Turnieju Dziesięciu Krwi. Czytaj: rozwal 10 czempionów Boethii, każdy z innej rasy, jednego po drugim (pamiętam, że mieli całkiem fajne zabawki). Całość rozgrywa się w daedrycznej dziedzinie Boethii, w otchłani i można stamtąd odejść dopiero po pokonaniu wszystkich przeciwników.
Nagroda: Goldbrand
Minimalny poziom: 20

Clavicus Vile
Żeby z nim porozmawiać musimy mieć przy sobie 500 sztuk złota. Clavicus chce abyśmy przynieśli mu miecz Umbra. Musimy udać się do Pell's Gate, tam dowiemy się że Umbra i jej miecz również Umbra znajdują się w ruinach Vindasel. Walka z nią jest dość ciężka, ale dla chcącego nic trudnego. W czasie wykonywania zadania przemawia do nas pies (jak dobrze pamiętam) Clavicusa i mówi żebyśmy nie oddawali miecza, cóż wybór należy do nas. Po oddaniu dostajemy Maskę Clavicusa Złośliwego zwiększająco osobowość 20 punktów na stałe.
Nagroda: Maska Clavicusa Złośliwego (Masque of Clavicus Vile) lub Umbra
Minimalny poziom: 20

Hermaeus Mora
Ofiary brak, ale trzeba zrobić wszystkie pozostałe questy daedrycznych książąt, zdobyć Mysterium Xarxes i wziąć od Martina quest ze zdobyciem daedrycznego artefaktu. Wystarczy wtedy pójść spać, a objawi nam się sługa Hermaeusa Mory i zaprosi do służby swemu panu.
Dostaniesz kamień dusz i czar Pułapka Dusz Mory. Użyj czaru, by złapać do kamienia po 1 duszy z każdej rasy. Podobno nie należy używać czaru na drugiej istocie, jeśli pierwsza, na którą go rzucono jeszcze żyje (bug uniemożliwia wtedy ukończenie questa). Podobno najłatwiej jest to załatwić zabijając po jednym wyznawcy z kilku poprzednich kapliczek - lubią nas na tyle, że nie powinni się za bardzo gniewać. Myślę, że obozy bandytów i przydrożni rabusie też się nadadzą.
Nagroda: Książka Oghma Infinium dodająca:
+10 do: Strength, Speed, Blade, Blunt i Heavy Armor lub
Speed, Acrobatics, Light Armor, Security i Sneak lub
Intelligence, Alteration, Conjuration, Destruction i Restoration (do wyboru, zwiększa atrybuty nawet gdy mamy je już na 100)
Minimalny poziom: 20

Hircine
Aby z nim porozmawiać musimy mieć przy sobie skóre niedźwiedzia lub wilka, zadaniem z kolei zabicie jednorożca. Jednorożec jest w Gaju Harcane, strzegą go 3 minotaury z elfimi młotami. Minotaury najlepiej brać po jednym. Jednorożec nie będzie od nas uciekał, jeśli schować broń.
Nagroda: Savoir's Hide
Minimalny poziom: 17




Malacath
Aby posąg z nami porozmawiał musimy mieć przy sobie Troll Fat.  Posąg każe ci udać się do Posiadłości Lorda Drad (Lord Drad's Estate), na miejscu musimy wypytać żone lorda o to gdzie jej mąż trzyma ogry. Udać się do pobliskiej kopalni, wybić kilku strażników. W kopalni gdy już wybijemy wszystkich strażników musimy uwolnić ogrów i udać się z powrotem do kapliczki po nagrodę, a mianowicie młot - Volendrung.
Nagroda: Volendrung (młot dwuręczny)
Minimalny poziom: 10

Mephala
Mephali należy ofiarować  Nightshade. W Bleaker's Way mieszkają dwie rodziny: nordycka i dunmerowa. Zabij głowę każdej z nich i podrzuć dowody drugiej rodzinie. Hrol Ulfgar powinien być sam w swoim domu. Dowodem jest jego pierścień rodowy, który znajduje na drugim piętrze w bocznym pokoju. Nivan Dalvilu jest u siebie od 18.00 do 6.00 dnia następnego. Dowodem jest ceremonialny sztylet Dalvilu leżący na prawo od drzwi wejściowych. Zostaw sztylet przy zwłokach norda, a pierścień przy zwłokach elfa. Później można powiedzieć komuś na zewnątrz o śmierci głowy jego rodu, a rozpęta się wojna klanów.
Nagroda: Ebony Blade
Minimalny poziom: 15

Merindia
Aby zacząć konwersację należy mieć przy sobie jakąś "część" nieumarłego (np. mączka kostna bonemeal, Trupie mięso mort flesh, Ektoplazma ectoplasm). Daedra każe Ci udać się do pewnej groty i powybijać znajdujących się tam nekromantów. W grocie opróćz wspomnianych nekromantów znajdziemy mase szkieletów, widm czy nawet lisze, a także mase dużych butelek odnawiania zdrowia i many. Po zabiciu wszystkich nekromantów wystarczy udać się do Merindy po nagrodę.
Nagroda: Ring of Khajiiti
Minimalny poziom: 10

Molag Bal
Ofiarą jest lwia skóra. Spraw, że Melus Petilius zabije cię przeklętą buławą, którą dostajesz od Molag Bala. Petilius codziennie modli się przy grobie swej małżonki. Upuść przy nim buławę i uderz go (najlepiej pięścią - nie chcemy go przecież skrzywdzić), gdy będzie to robił. Wyrzekł się on wprawdzie przemocy, ale to uzna za zbrukanie pamięci o swej żonie, weźmie więc buławę i zaatakuje postać gracza. Pamiętam, że próbowałem na początku rozkopać ten grób przy nim, ale niestety się nie da
Nagroda: Mace of Molag Bal
Minimalny poziom: 17

Namira
Żeby porozmawiać z Namirą musimy mieć osobowość mniejszą niż 20 (Tanie wino pozwala ją obniżyć). Obroń mieszkających w Anga Zapomnianych, fanatycznych wyznawców Namiry, przed kapłanami Arkaya. Wystarczy pójść do podanych ruin i rzucić na Zapomnianych czar, który postać dostała od Namiry. Lepiej używać Kociego Oka zamiast pochodni - światło rani Zapomnianych.
Nagroda: Ring of Namira
Minimalny poziom: 5

Nocturnal
Po kliknięciu w posąg opowie nam o Eye of Nocturnal które będziemy musieli odzyskać z rąk złodziei. Udajemy sie do Leyawiin i szukamy Weebam-Na's House tam znajduje się dwóch złodziei którzy skradli oko. Na poczatku nie chcą nam nic powiedzieć ale wystarczy wyjść i wejść jeszcze raz skradając się do domu aby móc podsłuchać ich rozmowę. Dowiemy się z niej że oko zostało ukryte w Tidewater Cave. Zależnie od poziomu możemy spotkać tam od szczurów po trolle. Wystarczy trochę poszukać i oko jest nasze, teraz musimy tylko wrócić spowrotem do kapliczki.
Nagroda: Skeleton Key
Minimalny poziom: 10

Peryite
NIe potrzebna jest ofiara. Odnajdź i sprowadź z powrotem 5 dusz wyznawców Peryitesa, które zagubiły się w jego dziedzinie w Otchłani. Dziedzina Peryitesa to z grubsza to, co można znaleźć za każdą bramą do Otchłani, więc lepiej przed wejściem tam wziąć zapasy. Dusze oznaczone są markerami.
Nagroda: Spellbreaker
Minimalny poziom: 10

Sanguine
Aby porozmawiać z posągiem musimy mieć Cyrodilic Brandy (do kupienia np. w sklepie alchemicznym w Imperial City). Sanguine zleci nam udanie sie do Leyawiin i wtargnięcie na impreze u hrabiny. Na imprezowiczów musimy rzucić czar który zdejmuje z nich ubrania :D (Sanguine nam go da). Teraz wystarczy udać się do Leyawiin Castle, strażnik przepuści nas gdy jesteśmy ładnie ubrani (ja byłem w daedrycznej i mnie wpuścił). Uwaga pamiętajcie że ta impreza odbędzie się następnego wieczora, więc jeśli używaliście Szybkiej podróży to najprawdopodobniej będziecie musieli poczekać jedną dobe. Po rzuceniu czaru zaczynają gonić nas strażnicy, jako że jesteśmy nadzy najlepiej pójść od razu do więzienia. Przedmioty dostaniemy spowrotem przy posągu.
Dodatkowe informacje: Możemy próbować położyć jeden wytrych na ziemi i po rzuceniu czaru go podnieść, co pozwoli na próbę ucieczki z więzienia.
Nagroda: Sanguine Rose
Minimalny poziom: 8

Sheogorath
Ofiara: Przędza, głowka sałaty, mniejszy kamień duszy (yarn, head of lettuce, lesser soulgem)
Zadanie: Wujek Sheo chce, żebyś rozkręcił osadę Borderwatch, gdzie jest "nudno, nudno, nudno". Masz to osiągnąć powodując spełnienie przepowiedni K'Sharra, o których opowie ci ich szaman, gdy go zapytasz. Szaman powinien siedzieć w okolicy ogniska, jeśli lubi cię wystarczająco, opowie ci o przepowiedni. Mówi ona o 3 plagach, które nawiedzą miasteczko: pierwsza ma być plaga szczurów, druga - plaga padających (umierających, żeby nie było, że o deszczach piszę) w tajemniczych okolicznościach owiec, a trzecia jest tak straszna, że nawet o niej nie wspomni. Doda też, że barmanka kolekcjonuje ser, a ich ognisko czuć w całej okolicy. Jeśli pogadasz o tym z barmanką, dowiesz się, że kolekcjonuje ona śmierdzący ser (ja, mam wrażenie, Sheogorath jednak lubi... ) i ma zamknięty w skrzynce za barem Olroy - najbardziej śmierdzący ser kiedykolwiek zrobiony. Twierdzi, że gdyby nie był on zamknięty, ściągnąłby tu wszystkie szczury w obrębie kilku mil. Zakradnij się więc do sera i ukradnij go. Skoro już okradasz barmankę, możesz też przywłaszczyć sobie nirnroota, którego ma ona w doniczce.
Teraz połóż ser na ognisku, a po pewnym czasie, jeśli gotujesz ser, pojawi się banda szczurów, a twój dziennik zostanie zaktualizowany. Teraz druga plaga. Ri'Bassa rozrzuca trutkę na szczury dookoła rynku - weź jedną kupkę i wrzuć ją do korytka w owczej zagrodzie. Dokładnie w tym momencie owce poczują się głodne - mamy drugą plagę. Kiedy ostatnia owca padnie, Sheogorath zaprosi cię do centrum miasta (między głównymi schodami), żebyś obejrzał sobie ostatnią plagę. Znajdź sobie wygodne miejsce i popatrz do góry... Kiedy zabawa w już-nie-tak-nudnej-wsi skończy się możesz wrócić do kapliczki po nagrodę.
Nagroda: Wabbajack
Minimalny poziom: 2

Vaermina
Ofiara to czarny kamień duszy. Odzyskaj Kulę Vaerminy skradzioną przez Arkveda. Załatw sobie Kocie Oko (w wieży Arkveda podobno bardzo się przydaje) i podążaj za markerem. Trafisz do wieży Arkveda (w środku ciemno, kilka miejsc, gdzie można nisko upaść i kilka demonów) Kula będzie w jego wieży w Komnatach Śmierci Arkveda, a po drugiej stronie tego samego pokoju znajduje się wyjście na Dorzecze Nibenay.
Nagroda: Skull of Coruption
Minimalny poziom: 5

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.