Torchlight, poza zwykłymi umiejętnościami zyskiwanymi na zasadzie przyznanawania punktów umiejętności, oferuje graczom także czary. Kiedy to każda klasa postaci ma większość "prywatnych" umiejętności, tak z czarów może korzystać każdy charakter.
W grze wyróżniono trzy rodzaje czarów: ofensywne, defensywne, magia przyzywania. Większość zaklęć ma sześć poziomów, które rozróżnimy dzięki rzymskiej numeracji przy nazwie (np. Mróz I, Mróz II, etc). Efektywność poszczególnych zaklęć można zwiększyć dzięki umiejętnościom takim jak: Mistrzostwo Magii Ofensywnej, Mistrzostwo Magii Defensywnej, Mistrzostwo Magii Zaklinania.
Zaklęcia można pozyskąc na dwa sposoby: znajdując je, bądź też kupując. Nie ma możliwości łączenia ich ze sobą tak, by np z twóch o tym samym poziomie powstał czar poziom wyższy.
Dodatkową zaletą czarów jest możliwość nauczenia zwierzaka jak z nich korzystać. W przeciwieństwie do naszej postaci, która ma możliwość jednoczesnego znania czterech czarów, nasz zwierzak może jednocześnie korzystać z dwóch zaklęć.
Wymagania czarów:
Poziom czaru | Poziom postaci |
---|---|
I | 1 |
II | 7 |
III | 13 |
IV | 19 |
V | 25 |
VI | 30 |
Należy jednak mieć na uwadze, że niektóre czary mają tylko jeden poziom. Rozpoznać je możemy po tym, iż przy ich nazwie nie ma numeru oznaczającego poziom zaklęcia.
Czary ofensywne:
CiszaUcisza wrogów w promieniu x etrów, blokując możlwiość użycia przez nich większości umięjętności. |
|
DerwiszCzarujący rzuca się w wir walki z gwałtownie przyśpieszonymi atakami na 10 sekund. |
|
Kula OgniaWystrzeliwuje z ręki czarującego wolno poruszającą się kulę ognia, wybuchającą przy kontakcie z celem. |
|
MrózWystrzeliwuje trzy lodowe pociski, które zamrażają wszystkich przeciwników w promieniu 3m od miejsca trafienia. |
|
Trująca ChmuraRozpyla trujące chmury wokół czarującego. |
|
Żywiołowe PrzeładowanieCzarujący zadaje obrażenia od żywiołów z większą siłą. |
Czary defensywne:
CharmCiska zaczarowanym duszkiem, który próbuje zmusić wroga, by ten przez pewien czas walczył po naszej stronie. |
|
Dotyk WampiraCzarujący wysysa energię życiową z każdego komu zada obrażenia w czasie działania zaklęcia. |
|
Pajęcza siećWystrzeliwuje pociski klejącej się pajęczej sieci, ograniczające prędkość poruszania się celu. |
|
PośpiechNa 8 sekund zwiększa szybkość ataków i prędkość poruszania się czarującego. |
|
Surowa KaraCzarującego opanowauje mściwy duch, któy automatycznie oddaje ciosy wszystkim znajdującym się w pobliżu przeciwnikom. |
|
Uzdrów SiebieUzdrawia czarującego. |
|
Uzdrów WszystkichUzdrawia czarującego i jego towarzyszy. |
|
Żywiołowa OchronaPodnosi odporność czarującego na wszystkie żywioły. |
Czary zaklinania:
IdentyfikacjaWyjawia właściwości niezidentyfikowanych przedmiotów. |
|
Miejski PortalTworzy magiczny, dwukierunkowy portal do miasta. |
|
Przywołaj Aloe GelPrzywołuje Aloe Gel by atakował twoich wrogów. |
|
Przywołaj Płonący MieczPrzywołuje zaczarowany Płonący Miecz by atakować twoich wrogów. |
|
Przywołaj Szkieleta ŁucznikaPrzywołuje Szkieleta Łuczniak by atakował twoich wrogów. |
|
Przywołaj Szkieleta WojownikaPrzywołuje Szkieleta Wojownika by atakował twoich wrogów. |
|
Przywołaj ZombiePrzywołuje Zombie by atakował twoich wrogów. |