Ród Telvanni
Główna siedziba klanu Telvanni znajduje się w Sadrith Mora. Podstawowe Umiejętności dla członka to: Mistycyzm, Zaklinanie, Iluzja, Przemiana, Destrukcja, Zaczarowanie. Preferowane atrybuty to Inteligencja i Siła Woli.
Przy stopniach zapis np. 1U10 oznacza, że aby awansować na dany stopień trzeba mieć jedną z powyższych umiejętności na poziomie 10.
Stopnie:
Najemny (Hireling)
Czeladnik (Retainer) - Jedna um. na 20
Przysięgły (Oathman) - Jedna um. na 25
Prawnik (Lawman) - Jedna um. na 30 dwie na 5
Głos (Mouth) - Jedna um. na 40 dwie na 10
Zaklinacz (Spellwright) - Jedna um. Na 50 dwie na 15
Czarodziej (Wizard) - Jedna um. na 60 dwie na 20
Mistrz (Master) - Jedna um. na 80 dwie na 30
Jeżeli zechcesz zabić obecnego mistrza Gothren'a, to:
Mag (Magister) - Jedna um. na 70 dwie na 25
Arcymistrz (Archmagister) - Jedna um. na 90 dwie na 35
Zleceniodawcy
Raven Omayn, Arara Uvulas, Felisa Ulessen, Mallam Ryon, Galos Mathendis (wszyscy są w Sadrith Mora, Telvanni Council House), Baladas Demnevanni (Gnisis), Mistrzyni Therana (Tel Branora), Mistrzyni Dratha (Tel Mora), Mistrz Aryon (Tel Vos), Mistrz Neloth (Tel Naga w Sadrith Mora).
Chcąc należeć do Rodu Telvanni musimy udać się do Sadrith Mora, a następnie do miejsca obradowania głosów Telvanni wybierając kwestie "Dołącz do rodu Telvanni". Możemy wtedy otrzymywać prace od (na początku) poszczególnych głosów.
1. Głos Ayrona (Galos Mathendis)
1. Każe on nam pójść do Tel Fyr by skontaktować się z Divaythem Fyrem. Zadaniem naszym jest dostarczenie mu zaszyfrowanej wiadomości. Radzę zaopatrzyć się w mikstury chodzenia po wodzie oraz lewitacji, gdyż te drugie będą potrzebne nam w samej wieży. Gdy dotrzemy już do siedziby Divaytha, należy poszukać Sali Fyra a następnie patrzeć w sufit aż dojrzymy w nim dziurę. Używamy następnie mikstury lewitacji i kontaktujemy się z Fyrem, który stoi na górze. Odmawia on niestety na prośbę Ayrona. Odpowiedź należy zanieść Głosowi Ayrona.
2. W kolejnym zadaniu również musimy dostarczyć pewien towar. Tym towarem są trzy mikstury leczenia z zarazy. Sęk w tym, że sami musimy je sobie kupić u alchemika. Gdy mamy mikstury, wędrujemy do alchemika o imieniu Andil, który zamieszkuje Tel Vos. Po dostarczeniu wracamy do Galosa.
2. Głos Therany (Felisa Ulessen)
1. Felisa Ulessen - głos mistrzyni Therany prosi nas o dostarczenie spódnicy swojej mistrzyni. Daje nam ona zwoje: Interwencji Almsivi oraz Interwencji Bóstw. Mistrzyni Therana ma swoją siedzibę w Tel Branora. Miejscowość ta znajduje się na wschód od Ebonheart oraz na południe od Molag Mar. Najłatwiej jest się tam dostać łodzią z Sadrith Mora. Gdy już będziemy na miejscu, musimy ponownie użyć mikstur lewitacji. Następnie szukamy Komnat Therany. Są dwa sposoby na rozwiązanie tego zadania:
a) Rozmawiamy z Theraną. Ma ona swoje odchyły więc każe nam założyć ową spódnicę. Następnie gdy do niej zagadamy, oskarża nas ona o noszenie jej ubrań i atakuje. Wtedy właśnie należy użyć zwojów Interwencji Almsivi i Bóstw.
b) Dajemy ubrania niewolnikowi, a gdy on je zakłada, Therana go zabija :P.
Po wykonaniu jednej z wyżej wymienionych czynności możemy wracać do Głosu Therany.
2. Felisa prosi nas o powstrzymanie rebeliantów w kopalni jaj mistrzyni Therani - Abebaal. Najlepszym, najszybszym i najwygodniejszym zadaniem jest zabicie przywódcy powstania aroganina o imieniu Eleedal-Lei. Drugi sposób jest nieco nudniejszy i pokojowy, ponieważ możemy się dogadać z Eleedalem co do przeszkadzania w kopalni. Naszym zadaniem jest przyniesienie klucza. Znajduje się on w dwóch miejscach: koło królowej jest skrzynia a w niej znajduje się klucz, lub w Tel Branorze, w domu Therany.
3.Głos Drathy (Raven Omayn)
1. Każe on nam przynieść pięć porcji łajna. Łajno możemy kupić u niektórych kupców, ale też znaleźć w gnojnicach w Gnisis lub w okolicach Pelagiadu.
Miejsca gdzie możemy znaleźć łajno (najłatwiejsze do znalezienia):
- Ald'ruhn, Cienne Sintieve: Alchemik
- Molag Mar, świątynia
- Tel Branora, górne piętra: komnata Therany
- Ebonheart, komisja Cesarska
Po znalezieniu Pięciu Porcji wracamy do Raven. W nagrodę uczy ona nas zaklęcia Wyleczenia ze zwykłej choroby.
2. Następne zadanie, to znalezienie pierścienia o nazwie Czarny Pech. Gdy porozmawiamy z jednym z mieszkańców, powie on nam byśmy szukali w Siedzibie Morag Tong, która znajduje się w północno-zachodniej części Sadrith Mora. Musimy tam wejść a następnie poszukać Alvena Salasa. Gdy już odzyskamy pierścień, należy wracać do głosu.
4.Głos Nelotha (Arara Uvulas)
1. W tym zadaniu musimy znaleźć 5 porcji mydła sloadowego. Dostajemy na ten cel 500 smoków. Mydło możemy znaleźć w:
-Vivek, Aurane Fernis, Dzielnica przybyszów
-Tel Mora, Jolda: Aptekarka
-Ald'ruhn, Gildia Magów, Alchemik
Po zakupach u wyżej wymienionych osób liczba sloadowych mydeł będzie wynosiła 5. Z mydłami należy wrócić do Głosu.
2. Głos Arara Uvulas mówi, że potrzebna jej jest Laska Srebrnego Brzasku. Laska ta należy ponoć do jednego z przedstawicieli gildii magów w Sadrith Mora. Najlepiej jest pójść do gildii magów i dokupić laskę od jej posiadacza, a mianowicie Arielle Phiencel, za jedyne 300 smoków. W nagrodę Arara nauczy nas zaklęcia oślepienia.
5.Głos Gothrena (Mallam Ryon)
1. Prosi on nas o zadanie pewnemu czarownikowi z rodu Telvanni Baladasowi Demnevanni 3 pytań. Pierwsze dotyczy zniknięcia Krasnoludów, drugie, dwemerowych artefaktów, trzecie zaś - języka Dwemerów. Sam Baladas mieszka w Arvs-Drelen, wieży która znajduje się w Gnisis. Radzę zabrać ze sobą zwoje Włamania Ondusiego gdyż będą nam potrzebne by otworzyć drzwi do pomieszczenia Baladasa. Gdy już spotkamy Baladasa, należy podreperować trochę perswazją "lubialność" a następnie zadać mu trzy pytania. Po otrzymaniu odpowiedzi należy wrócić do Mallam.
2. Po wykonaniu tych zadań należy porozmawiać z głosem Ayrona, który to powie nam że mistrz Ayron może nas przyjąć jako nowy Głos. Musimy udać się do Ayrona, który mieszka w Tel Vos, wieży obok miasta Vos. Mówi on nam że przyjmie nas jako głos, lecz najpierw musimy wypełnić jedno zadanie. Mamy udać się ponownie do Baladasa, by poprosić go o wstąpienie do rady Telvanni. Gdy przybędziemy do Gnisis, Baladas poprosi nas o zdobycie trzech ksiąg: Kroniki Nchuleft, Ogień i Wiara i źródła Prawa Dwemerskiego. Pierwszy oraz drugi tom możemy znaleźć u Dorisy Darvel w Balmorze. Co do ostatniej musimy się skonsultować z księgarzem w Ald'ruhn. Wskaże on nam Ethesa Evosa. Postać tę możemy znaleźć w posiadłości Arobar. Możemy kupić od niego tę księgę za 300 smoków. Po zdobyciu trzech tomików wracamy do Baladasa który zgadza się przystąpić do rady, a następnie do Ayrona, który daje nam srebrną laskę pokoju i czyni swoim głosem. Od teraz przyjmujemy prace właśnie od niego.
3. Głos Mallam Ryon każe nam zdobyć dwemerowe schematy z ruin Nchuleft, które znajdują się gdzieś na zachód od Vos, a północny wschód od obozu Zainab. Ze znalezieniem planów raczej nie powinno być problemów gdyż leżą na jednej z półek w pierwszym pokoju na lewo od wejścia do ruin. Po znalezieniu planów wracamy do głosu.
Baladas
1. Baladas prosi nas o odnalezienie pierścienia przywołania, który wykuł słynny Dwemerski kowal Kraekanc. Znaleźć go możemy w Bthungthumz Są to dwemerskie ruiny które znajdziemy na północny-wschód od obozu Urshilaku na północny-zachód od Maar Gan. Pomieszczenie jest bardzo małe więc nie naszukacie się zbyt dużo W nagrodę otrzymamy Centuriona który nie opuści nas aż do śmierci :P.
Therana
1. Gdy porozmawiamy z Theraną powie nam ona o łuku zwanym Łuk Auriele. Nie daje nam ona dokładnej jego lokalizacji, lecz mówi że czuje go gdzieś w pobliżu Upiornej Bramy. Tak dokładniej, trzyma go gość o imieniu Ralyn Othravel. Niestety musimy go zabić. Najlepiej jest oczywiście sprowokować go do ataku, ale można też od razu :D. Po zdobyciu łuku wracamy do Therany która daje nam ogromną ilość smoków lub daedryczny kirys.
Dratha
1. Mistrzyni Dratha w Tel Mora każe ci odzyskać amulet o nazwie Amulet Drathy. Posiada go łucznik mistrza Nelotha z Tel Naga. Gdy się tam znajdziemy pogadajmy ze strażnikami a powiedzą nam oni, że gość którego szukamy nazywa się Berengeval. Powiedzą nam również, że jest on w Generalnych Kwaterach Tel Naga. Idź i zamorduj kolesia. Jeżeli chcesz uniknąć kary (tak najlepiej) sprowokuj go do ataku. Kiedy już będziesz miał amulet, wracaj do Drathy.
Neloth
1. Mistrz Neloth każe odzyskać Szatę Duma Smoka od Senise Thindo, którą zatrudnia Mistrz Gothren. Kolesiówę możemy znaleźć w Tel Aruhn. Gdy już się tam znajdziemy, musimy popytać ludzi o naszą nieszczęsną osóbkę. Następnie trzeba iść do wskazanego miejsca i zabić ją. Mając szatę wracamy do mistrza Nelotha.
Ayron
1.Musimy uleczyć chorą na spaczenie królową Kwama z kopalni jaj Mudan-Mul. Ayron uczy nas w tym celu Zaklęcie "Uleczenia ze Spaczenia". Kopalnia Mudan-Mul leży na zachód od siedziby Ayrona Tel Vos.
Musimy trochę poszukać w kopalni aż natkniemy się na królową. Należy na nią rzucić zaklęcie którego wyuczył nas Ayron. Po wykonanym zadaniu należy wrócić do Tel Vos.
2.Ayron żąda byśmy umieli czary Lewitacji i Obrażeń od ognia. Możemy się ich wyuczyć w:
-gildiach magów w Ald'ruhn oraz w Balmorze.
-Vivek
-wieży Tel Aruhn
Po wyuczeniu się ich wracamy do Ayrona.
3.Ayron wysyła nas do Odirniran, wieży nękanej przez Hlaalu. Odirniran leży na zachód od Chramu Azury i na południe od ruin Nchurdamz. Gdy przybędziemy musimy udać się do wieży a następnie poszukać naszego maga. Prosi on nas o zabicie wszystkich, szczególnie Remasę Othril ale zostawić przy życiu Vedeleę Othril.
Gdy zabijemy oblegających, wracamy do maga, następnie do Ayrona.
4.Ayron twierdzi, iż jest dobry czas aby znieść monopol Gildii magów. Zadanie jest proste. Musimy udać się do Ald'ruhn, a następnie pod Skar do dzielnicy willowej. Najpierw rozmawiamy z Athynem Sarethi. Przekupujemy go do ok. 100 a następnie rozmawiamy o monopolu Gildii magów. Zgadza się z nami. Potem rozmawiamy z 2 następnymi wybranymi Radnymi którzy zgadzają się na to gdy powiemy im o poczuciu honoru.
Nie możemy awansować na Czarownika bez twierdzy. W celu wybudowania twierdzy musimy udać się do Lluneli Hleran, która znajduje się w samotni.
-W pierwszym etapie dostajesz dwa wielkie klejnoty dusz, musisz złapać w nie dwie potężne dusze. Radzę kupić czar przywołania Złotej świętej a następnie: przywołać ją, rzucić na nią zaklęcie łapania dusz a następnie zabić. Możemy tak zyskiwać bardzo dobre dusze. Poza tym w Twoim interesie leży również załatwienie pozwolenia od Vedama Drena na budowę. Jeśli jesteś Nerevaryjczykiem pójdzie Ci łatwo. Jeśli nie, to musisz go przekupić.
-W drugim Etapie musisz udać się do ruin Mzanchend w celu zabrania planów potrzebnych do budowy. Mzanchend leżą na północny zachód od naszej twierdzy. Ponadto musimy wpłacić kwotę 5000 smoków na naszą twierdzę.
-W etapie trzecim musimy zdobyć tylko księgę "Sekrety Dwemerowych animunculusów", którą znajdziemy w Dwemerowych ruinach Galom Daeus, leżących na zachód od naszej przyszłej twierdzy. Gdy zdobędziemy książkę, niedługo potem budowa skończy się.
Po wybudowaniu twierdzy możemy dalej wykonywać zadania u Ayrona.
5.Musimy uratować Faves Andas z Shishi, wieży w której jest przetrzymywana przez Ród Redoran. Shishi znajduje się na północ od Maar Gan, a na zachód od Kogoruhn. W każdym bądź razie należy iść kanionem przy Maar Gan na północny-zachód.
Gdy tam dotrzemy musimy oczywiście wybić wszystkich strażników Redoran łącznie z ich przywódcą. Gdy wybijemy WSZYSTKICH na górze znajduje się stolik z czaszką. Gdy naciśniemy (weźmiemy) tę czaszkę ukaże się tajny pokój w którym to znajdziemy Favesa. Po wykonaniu powyższego zadania wracamy do Ayrona.
6.Aby awansować na następny stopień należy znaleźć człowieka który będzie reprezentował nas w radzie. Człowiekiem takim jest Szybki Eddie. Znajdziemy go w Balmorze, a konkretniej po schodach, nad domem Itana (ciężko go znaleźć, bo nie widać go na mapie). Eddie zgodzi się być naszym głosem jeśli damy mu Laskę Srebrnego Pokoju. W nagrodę dostaniesz dobrą rękawicę przywołującą trzech atronachów.
7.Następne zadanie polega na zabiciu Raynasy Rethan. Znajdziemy ją w jej posiadłości która stoi na Płaskowyżu Odai. Miejsce to znajduje się obok rzeki Odai, na południe od Balmory i na wschód od Hla Oad.
8.Następne zadanie jest podobne do poprzedniego. Ale tym razem mamy zabić Banden Indarys, który znajduje się również w swojej posiadłości. Najłatwiej do tej posiadłości można dostać się jadąc do Ald'ruhn a następnie idąc na północ. Po powrocie dostajemy awans na kolejny stopień, którym jest stopień mistrza.
9.Ostatnie zadanko polega na załatwieniu sobie awansu na stopień Arcymistrza. Aby go dostać musimy zdobyć poparcie rady. A owo poparcie można zdobyć mając u WSZYSTKICH członków rady "lubialność" na około 90. Możemy też zabić ich ale..
w każdym bądź razie jak byśmy tego zadania nie wykonali zostajemy Arcymistrzem rodu Telvanni. :))))