Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Twierdze Dunmerów

Twierdze Dunmerów

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 11:35
Twierdze dunmerów to starożytne fortece, połączone portalami za pomocą których i dziś możemy się teleportować. Poniżej znajdziesz opisy ich wraz z obrazami z każdej wewnętrznej lokacji. Aby sprawdzić położenie danej twierdzy na mapie kliknij w jej nazwę, a aby obejrzeć mapę danej wewnętrznej lokacji kliknij w pogrubioną w tekście nazwę.

Hlormaren - położona na zachód od Balmory w lesie. Będąc jeszcze przed wejściem nic nam nie grozi. Twierdza posiada dwa portale - pierwszy do Marandus oraz do Andasreth. W komnacie gdzie znajdują sie portyki znajdziemy jedynie porożucane butelki oraz kilka beczek a w jednej z nich losowy żelazny item. Wewnątrz - w najniższym poziomie do jakiego wchodzimy głównymi drzwiami napotykamy orka, ubranego w skóry. W pierwszej z lewej sali jest ork ubrany w skóry oraz stalowy topór, obok niego są skrzynie. Kawałek za wejściem do pomieszczenia spotykamy leśną elfkę także w skórach i orka. Za nimi zejście w dół, oraz drzwi do pomieszczenia. Wewnątrz niego stoją sobie dwa mroczne elfy w skórach, jeden ma chitynowy kirys. Na stole leży mikstura lekkości oraz Zwój Wnikliwości. Idąc dalej omówianym kierunkiem napotykamy mrocznego elfa ubranego w chitynowy komplet oraz mającego szklany przedmiot (ma fajne imię - Avon :) ,prócz niego Norda niemal nagiego. Z nimi jest komnata wewnątrz której jest mroczna elfka oraz Nord w skórach, na stole leżą zwoje - Zwój Uzdrawiania, Zwój Brutalnej Potęgi, Zwój Szarego Losu i Zwój Ogni Piekielnych. Krocząc dalej korytarzem dochodzimy do wyjścia na zewnątrz. Teraz albo się udajemy na góre albo na dół, ja zaczne opisywać od podziemi. W środku znajduje się 3 rabusiów - dwoje nordów i mroczny elf, wszyscy w skórach. Prócz tego jest to więzienie niewolników - są cztery sale. Arkming Oprawca ma klucz. Dalsze drzwi prowadzą do kanałów. W kanałach jak w kanałach - mokro i nic ciekawego. Znajdziemy jedynie kilka słabych potworków, beczek oraz jak dłużej popływamy znajdziemy drzwi które "wysadzą" nas na Gorzkie Wybrzeże. Następną lokacją jest wyższe piętro. Wchodząć do góry zaczynam opisywać co by było jeśli poszlibyśmy w lewo. Idziemy i za rogiem napotykamy skłdaowisko beczek, dalej korytarzem mroczną elfkę w skórach. Za nią jest komnata a w niej - mroczna elfka w skórach, Zwój Wietrznego Kroku, Norskie futrzane nagolenniki. Idąc dalej kawałek za zakrętem czeka na nas mroczny elf w komplecie ze skór Natoha. Po pozbyciu się go dochodzimy do komnaty oraz miejsca skąd zaczeliśmy na tym piętrze. W pomieszczeniu panuje niezły bałagan, jest tam też mroczna elfka w skórach. Jedyną pozycją jaką możemy jeszcze odwiedzić jest dach, na jaki wejdziemy poprzez schody na tym piętrze... Znajduje się tam gość z srebrnym długim mieczem, stalowym łukiem i pełnym chitynem, jak na początek tak do 6 lv, nie ruszać bo może zrobić krzywde z daleka. Na dachu jest również Brilnosu Llarys, postać niezbędna do ukończnia jednej z gildii (tak czy siak w niej będziemy mieli ją zabić). Ma na sobie ebonowe nagolenniki i kirys, posiada troche czarów, w tym przywołanie szkieletów, ma także broń - Serce Burzy. Jeśli jeszcze nam się chce można zajść do kopuły, wewnątrz jest dwóch niewolników, Amatorski alembik, Księga Daedr i "nauczająca księga" Tajemnica Talary, Część 3 oraz przede wszystkim Indeks Andasreth.

Telasero - twierdza położona jest na południowym wybrzeżu lub prościej na północny zachód od Molag Mar i na wschód od Suran. Są tam dwa portyki do Falensarano i do Marandus. Wejściem jest mała kopuła, na której znajdziemy list - Wygląda na to, że jest bezpiecznie. Schodzę na dół na rekonesans. Wchodzimy na górny poziom. Jak na wstępie widać forteca jest opanowana przez szósty ród, tak więc każdy przeciwnik jakiego będziemy spotykać jest albo śniącym, albo popielnym zombie, albo po prostu sługusem Dagoth Ur'a. Przed nami spotkamy losowo generowanego popielnego przeciwnika, na podstawie korytarza będzie jeszcze dwóch. Za nami jest wejście do jaskini powiem tylko tyle że nic tam nie ma. Idąc jedynym możliwym wejściem (nie postumentem) kierujemy się do skrzyżowania. Przed nami za rogiem drzwi do następnej lokacji, opisanej nieco później. Po prawej wejście do owego postumentu, gdzie stało dwóch śniących. Ja opisze teraz pomieszczenia z lewej. W pierwszym pomieszczeniu tylko marna beczka i stoły za rogiem losowy przeciwnik, dochodzimy do kolejnego skrzyżowania. Jedna droga jest zawalona, no to bierzemy drugą. W tej komnacie dwóch losowych przeciwników, trup, sakiewka i skrzynka. Wracamy do skrzyżowania gdzie znajdowały się drzwi i wejście na postument. Tamte drzwi prowadzą na dolny poziom. W pierwszej sali a jakiej się znajdziemy jest jeden śniący oraz Ekstrawaganckie Rękawice, ucząca kniga - Oddychanie w wodzie, Indeks portalu Telasero, Srebrny Miecz Jadu, Zwój Uzdrawiania, troche wdzianek i butelek.Prócz tego w sąsiednich komnatach łącznie jest 5 śniących. W pomieszczeniu na wprost znajduje się ołtarz (?) oraz któryś z popielnych sług Dagotha. To by było na tyle.

Marandus - położona na brzegu jeziora Nabia (jak ktoś sie zna to wie gdzie to), tak dokładnie to na wschód od Balmory i na północ od Suran. Forteca nie jest mała, troche tekstu będzie. Na wstęp powiem że sątu portyki - Hlormaren i Telasero oraz to że niektórzy z osób tam przebywających to członkowie Rodu Redoran (aż dziwne że tu są) Przed wejściem zobaczymy mrocznego elfa, na 14 lv, w kościanej zbroi. Wchodzimy przez drzwi do dolnego poziomu. Idąc korytarzem spotykamy patrol - mroczną elfkę w żelaznej zbroi. Następnie mamy pomieszczenie z lewej, w środku mroczna elfka w kościanym i wejście wyżej jakie narazie zostawiamy. Idąc dalej widzimy następną komnatę, a w niej - dwie mroczne elfki w skórach i żelastwie, oraz całkiem ciekawa skrzynka. Korytarz dalej doprowadzi nas do elfki z łukiem, naszczęście strzały ma chitynowe , dużo nie zrobi. Obok jest pomieszczonko z trzema przedstawicielami rasy mrocznych elfów w skórach lub kościanych zbrojach. Prócz tego roche kasy, grudkę ebonu, szmaragd. Wracamy do drzwi prowadzących na górny poziom. Na pierwszy ogień idzie mroczna elfka, niemal bez zbroi. Za rogiem są dwa pomieszczenia, jedno połączone z drugim. A w nich przeciwnicy - mroczny elf w stali, mroczna elfka (mag) i mroczny elf takze mag. Łupy to - książka ucząca Sithis, Zwój Uzdrawiania (2x), Większy klejnot duszy, Zwój Ochrony Przed Mrozem, Parzący miecz, Amatorskie narzędzia alchemiczne, Feyfolken I oraz troche składników. Dalszym tokiem korytarza znajdujemy stertę beczek, za rogiem mamy mrocznego elfa w srebrno - żelaznej zbroi oraz wejście na dach jakie mijamy. Za nim jest pomieszczenie z mroczną elfką w kościstym pancerzu, książką uczącą Formy sztuki akrobatycznej i skrzynkę, po rabunku u udajemy się na koniec korytarza. Tam znajdujemy bałaban i szczóry, mało łupów. Teraz udajemy się na schodu do góry, jest tam mroczna elfka w skórach. Drzwi prowadzą na dach. Jest na nim trzech gostków - mroczny elf w kościach i także mroczny elf w kościach i smoczych częściach, ten drugi wygląda dla początkujących nieco groźnie :)
,prócz tego mroczny elf - mag, zna sporo czarów. Można jeszcze odwiedzić kopułe. Nie ma w niej przeciwników, lecz są łupy - dwie skoomy, skrzynki dwie ... a w jednej z nich losowy ebonowy item. To tyle w tej twierdzy.

Andastreth - twierdza jest na północ od Gnaar Mok. Na wstęp mówie że z dachu może być obstrzał. Są tu dwa portyki - do Hlormaren i do Berandas.
Tą twierdzę mało znam, byłem tu tylko raz i w dodatku po Shein :)
Zaczynamy ... wchodzimy do dolnego poziomu. Opisuje co by było jakbyśmy udali sie w lewo, więc, idąc korytarzem nie spotykamy żadnych przeciwników (chyba że sobie drzwi otworzą). Dochodzimy do pierwszej komnaty a w niej - mroczna elfka, bez zbroi, Księga IV Wilcza Królowa, kilka skrzyń bez większych łupów oraz dwa potiony. Krocząc śmiało dalej korytarzem przed wejściem do następnego korytarza napotkamy mrocznego elfa w skórkach. W tym większym niż poprzednio pomieczczeniu jest - księga Anuada w parafrazie, mroczny elf w skórach, nieco potionków, są skrzynie, ale nie ma w nich nic cennego. Troche ubrań znajdziemy w "Kiepskiej Skrzyni". Dalsza część korytarza doprowadzi nas do ... kolejnej komnaty. Tam też znajdziemy Redorańskich Strażników (?) oraz szczórka, troche kościanych zbrojek też. Najlepiej jest sie zatrzymać w następnym pomieszczeniu, korytarz dalej prowadzi już tylko do wyjścia. W ostatnim pomieszczeniu na tym pięterku jest pomieszczenie obok nas, jest tam - dwóch mrocznych elfów w skórach. W skrzyniach znajdziemy troche kasy... drzwi w tym pomieszczeniu prowadzą do górnego poziomu. A tam zaczynamy wędrówkę w lewo. Tam za rogiem stoi mroczny elf w żelaznej zbroi, umie sporo czarów. Następnym celem jest pomieszczenie za nim , znajdziemy tam - mroczną elfkę w skórach, troche beczek, worków i skrzynki (2), troche złota zawsze sie z nich uzbiera. W następnym pomieszczeniu jest mroczny elf w skórach, oraz mało ciekawe biurko i skrzynka. Dalej w komnacie jest dwóch dark elfów w chitynowych pancerzach oraz ucząca książka Strażnik. Dalej jak pójdziemy korytarzem napotkamy schody do góry, narazie je zostawmy - dalej jest pomieszczenie z łupami. Będąc już w dalszym pomieszczeniu widzimy maga w stalowo żelaznym opancerzeniu, ma w pokoju - Zwój Oka Maga, książke Smoczy Przełom: nowe odkrycia, Zwój Ochrony Przed Porażeniami, oraz potiony. Wracamy do schodów, korytarz obok prowadzi do wejścia na opisany wcześniej poziom. Tak więc drzwi na schodach zaprowadzą nas na dach. Na nim znajdziemy troje przedstawicieli rasy mrocznych elfów - wszyscy uzbrojeni w łuki i żelazne strzały. To cała twierdza.

Falensarano - twierdza położona jest na zachód od Tel Alruhn, na wschód od Upiornej Bramy oraz na południe od obozu Zainab. W budynku z portykami znajdziemy portal do Telasero i Indoranyon. Zaczynamy naszą podróż kierując się drzwiami do górnego poziomu, tu jest troche inaczej niż zwykle. Budowa całej twierdzy wije się jak wąż, korytarze schodzą coraz bardziej w dół, jedyną zaletą jest to że można się zgubić ;)
Tak więc idziemy w lewo, tuż za rogiem jest pomieszczenie, w nim - Alfedil Elfobójca, w pierwszej kolejności nie żucaj sie na niego z chęcią zabicia. Jest potulny jak baranek jak się go nie zaatakuje, dodatkowo może wyszkolić do 100 w walce toporem. W jego pomieszczeniu znajdziemy dodatkowo potionka i troche kasy w skrzyni (może się skapnąć). Wracamy do drzwi które wprowadziły nas i pędzimy dalej, krętym korytarzem do drzwi z bęczką obok, jest w niej pochodnia jak ktoś się boi ciemności. Za drzwiami czeka nas losowy wróg (2x), może to być Postrach Klanów, Dremora, Złota Święta czy Deadroth, to zależy od poziomu. Idąc dalej spotykamy wejście w dół, mijamy je. W pomieszczeniu przed nami ta sama sytuacja - losowy wróg. W niewielkiej komnacie obok jest leśna elfka - Ardhil, nie powinna sie na nas żucać. Teraz mamy wybór - czy iść drzwiami przed nami czy schodami do dołu i drzwiami. Ja opisze to jakbyśmy poszli w dół, jest ciekawiej.
Idąc owym korytarzem w dół ponownie napotkamy losowych dwóch wrogów. Na dole są drzwi do dolnego poziomu. Mamy przejście w prawo i na dół. W prawo poprowadzi nas do - wysokiego elfa w ekstrawaganckich ciuchach (?) oraz przepaści na niższy poziom. Nad nami znajduje się dziura, to właśnie z niej byśmy spadli jakbyśmy udali sie wcześniej drzwiami obok ten leśnej elfki. U góry także znajduje sie wiedźmin. Schodzimy na dół, bezpiecznie po schodkach. Na dole jest losowy przeciwnik, oraz kilka skrzynek. Dalej korytarzem znajdziemy łupy oraz elfkę wysokiego rodu - konkretnie maga. Obok niej leżą - troche potionków, Zwój Piątej Bariery, Zwój Ołowianych Członków Fadera, ucząca księga Incydent w Nekrom i kilka składników alchemicznych. Jeśli udamy się jeszcze dalej zobaczymy dwa losowe potworki i stos kości. To by było wszystko, na dachu nic nie ma.

Berandas - znajdziemy ją kawałek drogi na południe od Gnisis, lub spory kawał drogi na północ od Gnaar Mok. Znajdziemy tam portyki Andasreth i Falasmaryon. Z zewnątrz twierdza może wydawać się mała, lecz to błąd tak myśleć. Pierwsze drzwi prowadzą nas dogórnego poziomu. Na wstęp przywitają nas dwa nabite na pale szkielety, skręcamy na korytarzu w prawo. Znajdujemy za rogiem pomieszczenie, w nim dwa szczóry i za biórkiem ukryte Zwój Ochrony Przed Ogniem oraz Zwój Uzdrawiania. Idziemy dalej korytarzem, napotykamy Dremore a obok salę. W sali znajdzimy trupa z wbitymi Daedrycznymi strzałami. Idąc dalej korytarzem gdzie pokonaliśmy Dremore spotykamy wejście do pomieszczenia, nie ma sensu nawet zaglądać - jest zawalona. Krocząc dalej znajdzimy drzwi w dół. Nie idziemy dalej - droga prowadzi do miejsca gdzie są drzwi na zewnątrz. Wejście na dole sprowadzi nas do dolnego poziomu. Zaczynamy po środku kompleksu pokazanego na mapie, dostępnym pod poprzednim pogrubieniem (linkiem). Na wstępie spotkamy losowo generowanych dwóch wrogów (zal. od levelu), w skrzynce zaś są dwa potionki. Idąc w lewo napotkamy dremorę oraz dwa zawalone korytarze, więc będzie trzeba zawrócić. W prawo spotkamy kolejnego losowego wroga i zejście niżej, do którego możemy wejść lub pójść dalej i zabićjeszcze jednego losowego. Drzwi na dole prowadzą nas do podziemi. Wstępniak to losowy przeciwnik, w skrzyni jest pochodnia jak ktoś by się bał ciemności :)
Dalej korytarzem na skrzyżowaniu kolejny "losowy". Skręcamy w prawo. Tam czeka na nas walka z Dremorą lub Deadrothem (losowo od lv.) ale zato słodkie łupy - deadryczne itemy na szkielecie, w tym Deadryczny Sztylet, Deadryczna Włócznia. Za skałą znajduje się także skrzynia w której jest troche łupów. Dalej ... udajemy sie na skrzyżowaniu w prawo. Tam czeka na nas Dremora lub Deadroth, u góry zaś na skalnej półce jest ciało mrocznego elfa, ma przy sobie troche żeczy oraz klucz. Udajemy się w ostatni niezbadany korytarz. Tam znajdziemy Dremorę lub Deadrotha a kwałek dalej Skrzydlaty mrok (razy 2). Będąc w jaskini gdzie są/były dwa Skrzydlate mroki, zobaczymy że pod stropem wiją się skalne półki, "puszka lewitacji" i znajdziemy w dwóch skrzyniach 500 GP, amulety, ubrania, losowe kamienie dusz oraz ... kobietę, bretonkę. Jest związana z questem głównym, więc jej nie zabijaj lepiej. To wszystko w tej budowli.

Indoraynon - z zewnątrz twierdza jak twierdza, wewnątrz co innego. Jest na południe od Tel Mora i na północ od Domu Rosomaka. Są tu portyki do Rotheran oraz Falensarano. Wchodzimy do twierdzy, mapy nie ma ze względu na to że teren wewnątrz się nakłada jeden na drugi i ciężko by było cokolwiek zobaczyć. Na wstęp spotkamy dwóch magów, wysokich elfów. Biegnąc po skalnych występkach dochodzimy do skrzyżowania. Na środku tego stoi losowy przeciwnik. Jeśli pójdziemy w lewo znajdziemy troje elfów wysokiego rodu (nie mają nic fajnego), jest tam również posąg, wejście wyżej (nie polecam, nic ciekawego). Obok za lawą jest przejście do pomieszczenia gdybyśmy poszli w prawo. No to idąc w prawo bądz drugą trasą napotykamy elfkę-łuczniczkę. Korytarz w góre doprowadzi nas do losowego przeciwnika oraz wielkiej sali, a w niej skrzynia z złotem. To tyle w tej nie obszernej twierdzy.

Kogoruhn - Z zewnątrz wygląda na malutką twierdzę, lecz jej wnętrze to prawdziwy labirynt, z wspaniałymi łupami. Jest rozległa, ciężko się połapać oraz jest pilnie strzeżona przez sługi Dagoth Ura. Na wstęp możne nas zaatakować kilka zjaw, śniących. Obok muru znajduje się ciało znanego z Vivek strażnika, ma przy sobie przedmiot questu głównego więc lepiej zostawić go tak jak był, aby potem nie zapomnieć gdzie się położyło ten przedmiot. Wchodzimy do Świątyni Fay. Jest w niej Dagoth Uvil. Dalej w Kopule Urso, tam znajdujemy Dagotha Reler. Następna jest Kopuła Wigilii Pollocka, w środku Dagot Girer. Wychodzimy i idziemy do wnętrza twierdzy - Sal Phisto. Udajemy się w lewo, są tam schody do góry, losowy popielny oraz komnata. W niej - Dagoth Delnus, oraz tajemniczy zapisany pergamin :)
Dalej znajdziemy losowego popielnego, zejście na dół, ale my udamy sie do góry. Wyższe piętro to Sale Czułego Dotyku. Idziemy w lewo i spotykamy (następnego) losowego popielnego, korytarz wgłąb prowadzi do pomieszczenia, w nim - Dagoth Baler, Ebonowa włócznia, oraz wejście na dach (tylko śniący tam jest). Nic więcej nie ma, można wracać. Teraz udajemy się na dół, drzwiami do Sal Makiego. Zalecam udanie się w prawo i znalezienie - Lodowej strzały (wbita w stołek), książke Anuada w parafrazie, losowego popielnego oraz potionka. Przed nami w tym pomieszczeniu są drzwi w dół. Tam znajdziemy słodkie łupy - Szklana halabarda, Szklany Kirys, Szklana Tarcza, miecz Furia, ebonowy krótki miecz. Wracamy do góry i idziemy w prawo. Tam jest Atronach ognia oraz wejście do Krypty Aerode. Na wstęp mamy losowego (Ogrim lub Postrach Klanów) z lewej pomieszczenie kryje - Dagotha Ulen, Srebrny claymore, książke Aedry i Daedry, Stalowe nagolenniki. Pomiszczenie przed nami zawiera - Kościej :p, Popielny posążek, Telvański Hełm Popielny, troche złota, Wspaniała szata oraz znak ;)
Wracamy do sal Makiego i udajemy się drzwiami na wprost. Tam jest Atronach ognia, oraz przejście w lewo. Tam siedzi losowy popielny oraz są drzwi do Akwedukt Nabitha. Trup przed nami ma troche złota, dalej jest Atronach mrozu. Przejście po prawej nie jest ciekawe - tylko kilku wrogów, a wyjdziemy nim kawałek przed nami, więc to nakładanie drogi. Na końcu kanału znajdziemy losowego przeciwnika oraz kilka beczek. Wchodzimy w przejście z lewej. Tam jest Dagoth Ralas oraz losowy popielny, przejście w ścianie doprowadzi nas do Tchnienia Charmy. Tuż przed nami Atronach ognia, oraz po prawej drzwi, zostawiamy je w spokoju, idziemy prosto. Za rogiem stoi Potężniejszy truposz, a w głębi Dagoth Uthol, jest dość niebezpieczny dla nisko, średnio a nawet wyżej wyszkolonych postaci. Ma przy sobie dobry pas - Belt of Heartfire. Za nim znajduje sie droga ewakuacyjna na Czerwoną Górę. Idziemy w korytarz obok. Jest tam kościej oraz kręty korytarz prowadzący do drzwi o których pisałem aby opuścić narazie. Wchodzimy nimi do Krwawiącego Serca (niezła nazwa ;). Czyli tak na wprost Atronach ognia, po prawej losowy popielny, po lewej nic. Korytarze lewy i prawy łączą się tak czy siak. Gdy pójdziemy którymś z nich spotkamy dwóch popielnych losowych. Przed nami ukaże się cel naszej podróży po tej twierdzy - Dagoth Elam, Deadryczne Rękawice, Profesjonalny wytrych, potionki, składniki, Orkowy młot bojowy, oraz Tarcza Cienia - przedmiot questu głównego. To koniec naszej przygody tutaj.

Falasmaryon - twierdza znajduje sie na zachód od Kogoruhn, na północny wschód od Maar Gan i na wschód od Khuul. Już zwiedzając portal możemy stwierdzić że jest popanowana przez szósty ród. Znajdują się tu portyki Valenvaryon, oraz Berandas. Pierwszą lokacją jaką zwiedzimy będzie chata Missuna Akina. Wewnątrz jest gość, który szkoli w celności do 100, książka Lekcja strzelania z łuku i potion. Można sie teraz by udać do wnętrza samej twierdzy - dolny poziom. Idąc korytarzem (jeden do wyboru) znajdziemy losowego popielnego, oraz przejście do pomieszczenia. Jest w nim gość ubrany w szklaną zbroje, losowy popielny oraz skrzynia. W niej jest ... potion. Korytasz dalej za rogiem kryje zejście niżej oraz Dagotha Ganel (nie taki mocny). Mijamy przejście w dół i udajemy sie prosto do pomieszczenia gdzie kawałek z nim stoi Śniący. W środku dwoje Śniących, Dagoth Tanis oraz łupy - Zwój Szarego Losu, Zwój Pierwszej Bariery, książka Przemytnicy na wyspie, książka , Wilcza Królowa, Księga II ,Srebrna włócznia, nieco złota w skrzyniach. Korytarz dalej prowadzi do losowego popienego oraz do drzwi, które prowadzą nas w stronę kanałów. Tuż przed nami biegają dwa szczórki, w wodzie pływają beczki, w których głównie znajdziemy komponenty alchemiczne. Odradzam udawanie się bocznymi tunelami - nic tam nie ma. Za rogiem za to możemy spodkać dwóch losowych popielnych. Do wody można wskoczyć jeśli trzeba ,ale i tam nie zabraknie przeciwności - rybki. Za rogiem głównego kanału są dwa szczórki i losowy popielny. Idąc wąskim kanałem za rogiem dochodzimy do pomieszczenia ,jest w nim - trup z rzeczami i gryzoń. Wracamy na wyższe piętro i udajemy sie do górnego poziomu. Najlepszym sposobem zwiedzania tej części będzie udanie się w lewo. , za rogiem jest losowy popielny. Dalej jest pomieszczenie z dwoma popielnymi i skrzynią z uberaniami. Korytarz za rogiem prowadzi częściowo do dwóch małych komnat z losowym popielnym, dalej dojdziemy do ... popielnego oraz schodów w góre, prowadzących na dach (nie opisuje go bo nic tam nie ma). Tak na ogół to wszystko w tej twierdzy.

Valenvaryon - położona na północnym wybrzeżu forteca leży na wschód od Khuul i na zachód od Rotheran, można jeszcze dodać że na północ od Falasmaryon. Twierdza jest pożądnie zasypana popiołem, pośrodku stoi posąg Malacatha, wokół kręci się kilka orków. W pomieszczeniu portali jest kobieta, szkoli nas do 100 w umiejętności. W jej pokoju jest Mistrzowski alembik, Mistrzowska retorta, Mistrzowski moździerz, Mistrzowski palnik, dużo doskonałych potionów oraz portyki Rotheran, Falasmaryon. W chacie Durz, są dwai orkowie w stalowym opancerzeniu. Troche złota w skrzyniach, Zwój Uzdrawiania, Mały klejnot duszy, kosztowne spodnie ,potionki. W chacie Gashny (mapki nie ma, skoro pomieszczenie nie jest szersze niż dwa metry), jest ork w skórach, kilka monet na stole i jajo kwama. W chacie Lambug jest tam przedstawicielka płci żeńskiej :)
Zwój Niewidzialności, szmaragd, troche napitków. W chacie Luroga jest dwoje orków w stalowo - orkowych pancerzach. Znajdziemy tam to co w domu - talerze, łyżki, szklanki. Prócz tego Profesjonalny młotek płatnerski, doskonały potion za skrzynią. W chacie Umuga, w wnętrzu dwoje orków, troche pustych butelek :)

Rotheran - leży na południe od Dagon Fel, na wschód od Valenvaryon (przez wodę). Z zewnątrz może wyglądać na małą niegodną zwiedzenia fortecę, lecz we wnątrz jest nieco inna niż wszystkie. Na zewnątrz znajdują sie dwie mroczne elfki. Portale prowadzą nas do Indoranyon i Valenvaryon. Więc wchodzimy do Areny, w pierwszej kolejności spotka nas kościany bard oraz mroczna elfka z łukiem. Możemy się udać w lewo bądź w prawo, lecz dla większej atrakcji udajmy się w prawo. Jest tam łucznik oraz niby mag niby wojownik z magicznymi przedmiotami. Za drzwiami na dole znajduje się Książe dremor (!?), oraz dwa Młokosy. W pomieszczeniach po bokach są niewolnicy, mały quest oraz zarażony ogar. W queście chodzi o dostarczenie itemu umożliwiającego ucieczkę. Prócz tego można jeszcze w tej twierdzy zwiedzić Wspólny Dom, będący na powierzchni. Gość w środku ma indeks do portyku (opisane w cz. I), Dobrą fajka skoomową, Skoome, Zwój Uzdrawiania, nieco złota.

Indeksy do twierdz:

Falasmaryon Index - Twierdza Hlormaren - Kopuła
Berandas Index - Gnisis - Arvs-Drelen
Andasreth Index - Hlormaren - kopuła
Falensarano Index - Maelkishishi - Kaplica - Zapomniane Galerie, doskonale ukryty
Hlormaren Index - Caldera - Irgola: Lombard
Indoranyon Index - Tel Fyr - Sala Fyra
Marandus Index - Vivek - św.Olms Plac - Świątynia
Rotheran Index - ma go Rols Ienith w Twierdzy Rotheran - wspólny dom
Telasero Index - Twierdza Telasero - Dolny Poziom
Valenvaryon Index - Obóz Urshilaku - Jurta Wieszczki

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
tableta1234, 20.07.2009, 21:26
Dobrze jeszcze wspomniec przy okazji twierdzy Rotheran, że na Arenie jeden z ziomków posiada artefakt (zdaje się, że Lodowe Ostrze Monarcha) :)
Avatar
Dager543, 28.07.2011, 01:05
Szkoda że nie ma spisu twierdz dwemerów, bo uwielbiam je plądrować!

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.