Ostatnia edycja: 11.04.2012, 22:15
Witajcie. w tym krótkim poradniku napiszę, jak krok po kroku stworzyć NPC i wstawić go do świata wspaniałej gry jaką jest Morrowind.
1. Ten punkt jest dla tych, którzy nie znają podstaw CSa. Po zainstalowaniu edytora, należy go uruchomić. W katalogu Morrowind wyszukujemy ikonkę TES Construction Set. Klikamy dwukrotnie, po czym zostajemy przenoszeni do CSa. Mamy 4 okna: "Object Window", w nim mamy różne przedmioty czy istoty. Z tego okna przenosimy je do okna "Redner Window". W tym oknie widzimy świat Morrowinda, który dzieli się na komórki. Naraz możemy zobaczyć tylko jedną komórkę. "Cell Viev" to okno, w ktrórym mamy wykaz komórek. Na przykład jeśli chcemy zobaczyć komórkę Popielne Ziemie 2.0 wyszukujemy taką nazwę w oknie Cell Viev. W tym wypadku 2.0 to numer komórki. Zostało jeszcze czwarte okno, "TES Construction Set". W nim wyszukamy takie opcje jak "File", "Edit" itd. Są tam również ikony związane z grą, ale o nich napiszę w innym poradniku. Na początek wchodzimy do rubryki "File", klikamy na "Data Files" i klikamy dwukrotnie na kwadraciku obok napisu Morrowind. Dajemy OK.
2.W oknie Object Window szukamy zakładki "NPC" i klikamy na nią. Klikamy prawym przyciskiem myszy gdziekolwiek w oknie, i dajemy na "New". Pojawia się okno tworzenia postaci. ID to niepowtarzalny numer NPCka, wpisujemy tam cokolwiek, np. Gacek. Name jak każdy się domyśla, to imię. Tam wpiszmy także Gacek. W polu Script piszemy skrypty. Dalej wybieramy rasę naszego Gacka. Obok możemy wybrać czy to kobieta czy mężczyzna. Następne pole to klasa istoty. Obok wybieramy level (poziom) NPCka. Faction&Rank to nieobowiązkowe pola organicacji istoty. Organizacje do jakich można dołączyć w podstawowej wersji gry to: Ashlanders(Popielni), Blades(Ostrza), Cammona Tong, Census and Excise(Biuro spisów i opodatkowania), Clan Aundae(Klan Aundae), Clan Berne(Klan Berne), Clan Quarra(Klan Quarra), Fighter Guild(Gildia wojowników), Hlaalu, Imperial Cult(Kult Tamriel), Imperial Knights(Rycerze Cesarstwa), Imperial Legion(Legion Cesarski), Mages Guild(Gildia Magów), Thief Guild(Gildia Złodzieji), Talosa, Redoran, Telvanni, Temple(świątynia), Sixth House(Szósty Ród), Nerevarine, MOrag Tong, Twin Lamps(Dwie Lampy). Twarz wybieramy w dwóch oknach na górze po prawej stronie. Respawn oznacza, że NPC bedzie ożywał po śmierci, zaś Corpses Persist że ciało po jakimś czasie znika. Essentinal oznacza, że po zabiciu istoty Morro się pyta, czy wczytać ostatniego save'a. Niżej mamy atrybuty. Jeszcze niżej wybieramy rodzaj krwi i umiejętności. Po prawej zaś mamy okno ekwipunku które zapełniamy otwierając w oknie Object Window np. Weapon i przeciągamy przedmioty do o.ekwipunku. Tak samo jest z magią, z tym że do magii możemy dawać tylko rzeczy z zakładki "Spellmagking". Dzięki rubryce "Add Animation File" możemy dawać np. wygląd Kaugoti lub Spaczonego naszemu NPCkowi.
3. Dialogi i różne usługi to już jest trudniejsze, ale na szczęście nieobowiązkowe. Zacznijmy od różnych usług. Wchodzimy w rubrykę AL. W zakładce Packages znajdziemy rubrykę Add Package, w której wybieramy rodzaj przemieszczania się.Travel oznacza poruszanie się z punktu A do punktu B, Wander wędrowanie na określonym obszarze, escort to eskorta kogoś innego do wybranej komórki, zaś Activacte oznacza, że istota będzie wykonywała pewną czynność po zbliżeniu się do danego obiektu. W zakładce Services możemy określić czy NPC będzie coś sprzedawał lub trenował, może będzie mógł nas gdzieś przenieść. Rubryka Animation pozwala na edytowanie animacji istoty, zaś rubryka Dialogue pozwala na tworzenie i edytowanie rozmów i questów. Zostaje nam teraz kliknąć na Save. W oknie Cell Viev wyszukajmy "Seyda Neen, -2,-10". Kliknijmy dwukrotnie na ten napis i metodą przeciągania umieśćmy naszego Gacka w Seyda Need. Naciśnijmy F i znajdzie się on na ziemi.
To wszystko co mogę wam napisać w tworzeniu NPCków. ?yczę wam miłej gry i wielu sukcesów.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: