Wróż
(Oracle)
Gdy tylko wyjdziemy z dolinki od razu zaczepi nas mieszkaniec wsi i poprosi o pomoc. Dobrze by było mu pomóc. Przywołanie driad i łuczników powinno na chwile zatrzymać atakujące gobliny. Ich obóz znajduje się nieco na lewo, wraz z nimi jest kilka Ogrów. Tradycyjnie jak w walce z goblinami najlepiej w pierwszej kolejności zabrać się za szamanów, jeśli ich nie pokonamy to raczej nie uda nam się w ogóle pokonać tych goblinów. W zamian za to będziemy mogli korzystać z promu jaki znajduje się w wiosce. Zaoszczędzi nam to sporo walki – możemy albo iść drogą i walczyć z różnymi potworami albo użyć promu i znaleźć się kawałek dalej w innej części wsi. Tam spotkamy druida, który ma dla nas zadanie poboczne. Wróż znajduje się w lewej-górnej części mapy gdy ustawimy pierwszą wioskę na dole ekranu mapy.
Dla ciekawości możemy zwiedzić drogę na wschód od pierwszej wsi – znajdziemy tam kilka stad potworów oraz obóz nieumarłych.