Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Opis gry

Opis gry

Ostatnia edycja: 12.04.2012, 02:21
Wyobraź sobie potężne stepy traw i siebie cwałującego na koniu w stronę zachodzącego słońca. Wyobraź sobie potężną puszczę na końcu tych stepów. Wyobraź sobie elfy, potężną, magiczną rasę, witającą Cię w tejże puszczy. Druidzi rzucający magiczne fajerwerki, pegazy latające nad Twoją głową i wszechogarniająca cały świat magia.

Wyobraź sobie potężne wierzchołki górskie sięgające dużo - dużo ponad chmury. Wyobraź sobie że jesteś potężnym orłem i lecisz nad nimi, spoglądając na rozbudowane kolonie krasnoludzkie na wierzchołkach tych gór. Widzisz je, jak za pomocą technologii tworzą coraz to bardziej skomplikowane machiny pomagające w penetrowaniu gór.

Trudno jest to tobie wyobrazić? A przecież to jest nasz świat, nasza Ziemia, tylko lata później...

Główne założenia
  • unikalne zderzenie RTS i RPG - gracz może decydować się  w jaki sposób będzie przebiegać jego rozgrywka;
  • epicka strategia czasu rzeczywistego w magicznym świecie Aquadoru, który jest jednocześnie naszym światem;
  • zmieniający się trójwymiarowy świat z zapierającymi dech w piersiach krajobrazami;
  • dziesiątki tysięcy jednostek lądowych, wodnych i latających na zróżnicowanych polach bitwy;
  • setka różnorodnych jednostek o innych współczynnikach i unikalnych zdolnościach;
  • ponad 150 magicznych przedmiotów i ponad 100 czarów;
  • kamera, którą można całkowicie kontrolować: obracać o 360 stopni, zbliżać lub oddalać oraz zmieniać jej kąt padania;
  • do wyboru cztery zróżnicowane rasy; każda ma swoje silne i słabe strony;
  • możliwość kierowania bohaterem z niespotykanym dotąd systemem rozwoju;
  • rozbudowany świat, w którym można handlować lub negocjować z dwunastoma neutralnymi rasami;
  • fabuła porównywalna z najlepszymi epickimi utworami fantasy;
  • profesjonalna, pełna polska wersja językowa;
  • tryb rozgrywki wieloosobowej dla 7 osób z możliwością wyboru systemu gry: RTS lub RPG.

Świat gry

Jeżeli ktoś grał w gry RPG albo oglądał takie filmy jak Władca Pierścieni, przynajmniej przez chwilę marzył by znaleźć się w tym magicznym świecie. Świecie kilometrowych stepów, białych potężnych wierzchołków górskich, zwodniczych bagien czy też pięknych, pachnących latem lasów. Każdy przez chwilę mógł pomyśleć - być takim Aragornem czy Frodem dobra rzecz - pogadać z Elfami, walczyć z odmieńcami i uratować świat, który chyli się ku zagładzie. I taki właśnie jest HoAE. Świat, który zapiera dech w piersiach a to dlatego że jest:

Pięknie wykonany - grafika naprawdę powala na kolana. Uszczgółowienie każdego najmniejszego elementu gry, choćby i najmniejszego krzaczka budzi naprawdę podziw dla twórców tego świata.

Wielki - każda plansza to nie jest raptem kilka metrów w każdą stronę. To bardzo duża powierzchnia, której większą część bohater może zwiedzić. Co też ważne - plansza to nie same drzewka czy równiny - to przede wszystkim możliwość spotkania nowych jednostek, znalezienia wcześniej nie znanych podziemi, napotkania grupy sojuszników, neutralnych lub wrogów, poukrywanych magicznych przedmiotów...

Zróżnicowany - i to nie tylko jeśli chodzi o występującą w nim florę czy też zróżnicowanie terenu. W HoAE możemy zwiedzać świat na ziemi i pod ziemią, chodząc, pływając a także latając! Dodatkowo teren zmienia się pod wpłyem występowania na niej danej rasy. Ziemie umarlaków są wyniszczone i jałowe, ziemie Elfów są wiecznie zielone, lud lodu natomiast tworzy i preferuje zamarznięte krainy.

Dostępny z każdej strony - dzięki temu że spojrzenie na świat (kamerę) możemy dowolnie modyfikować, obracając ją o 360 stopni, zbliżając lub oddalając od ziemi czy też zmieniać jej kąt padania.


Bardzo dobrze dopracowane elementy RTS

Cztery odmienne rasy - Do wyboru mamy cztery całkowicie odmienne rasy a ich odmienność nie polega tylko na różnych grafikach jednostek a przede wszystkim na innych taktykach/sposobach rozgrywki rasami.  Każda z tych ras ma inne nastawienie do walki (więcej jednostek ofensywnych/defensywnych) a także inne specjalności i swoją siłę. Nieumarli to nic innego jak hordy wskrzeszonych - łatwo jest tworzyć tysięczne armie, jednak kruchość szkieletów, powolność zombich czy nadwrażliwość wampirów powoduje że łatwo ją dziesiątkować. Rasa Cryo, czyli ludzie lodu, rozbudowuje się bardzo wolno, ale za to ich lodowe smoki, yeti czy lodowe golemy są jednymi z najpotężniejszych i najtrudniejszych do zabicia jednostek.

Surowce - już przy samej podstawie - zbieraniu surowców wychodzą podstawowe różnice: otóż niektóre rasy nie używają wszystkich sześciu surowców by móc się rozbudować. Dla przykładu Elfy nie potrzebują kamienia do budowy swoich domów, natomiast nieumarli nie potrzebują żadnej żywności.

12 ras neutralnych - Dodatkowo, prócz głównych ras, istnieją także rasy neutralne, czyli mniejsze skupiska jednostek, które, w zależności jaką gracz przyjmie taktykę wobec nich, mogą mu pomóc, pozostać mu neutralnym lub go zaatakować.

Kombinowanie - najważniejsze jest jednak to, że w tej grze trzeba cały czas wymyślać nowe strategie. Mimo, że jest tylko 5 rodzajów rozkazów dla jednostek (atakuj, broń się, zatrzymaj się, pilnuj pozycji etc) to ich łączenie w grupy, wykorzystywanie zarówno terenu jak i bohatera powoduje, że strategia jest nieodłączną częścią tej gry. Wystarczy raz pozostawić armię samą sobie by przeciwnik ją przynajmniej zdziesiątkował. Tutaj nie ma prostej drogi - trzeba kombinować, wykorzystywać otoczenie, tworzyć zasadzki itd...


Bardzo dobrze dopracowane elementy RPG

Doświadczenie/levele - przede wszystkim bohater zbiera punkty doświadczenia (tutaj liczbę i siłę zabitych jednostek) dzięki którym może odpowiednio się szkolić- podnosząc swoje atrybuty defensywne (na obrażenia kłute, szarpane, obuchowe, magiczne), ofensywne (szybkość, liczba zadawanych obrażeń, bystry wzrok...) czy też regeneracji (zdrowia i many oraz zwiększanie ich ilości). Tutaj także możemy zdecydować czy nasz bohater będzie chodzącą tarczą, skautem czy doskonałym łucznikiem.

Aury/magia - dodatkowo bohater zyskuje znane tylko jemu aury oraz uczy się magii, zyskując czary. Aury to umiejętności, które posiadł nasz bohater. Dla przykładu elfi skaut potrafi wypuścić strzałę, która przeszyje wszystkie jednostki na jej drodze. Czary natomiast są dostępne dla wszystkih którzy mają odpowiedni poziom magii. Można je zarówno zdobyć, znaleźć jak i zakupić w pradawnych bibliotekach. Bardzo duża ilość czarów została podzielona ze względu na efekt czaru: obrażenia (zadające obrażenia - tak jak kule ognia), regeneracja, przywołanie, psychogeniczny (wpływają na psychikę jednostki, modulując jego świadomością) lub mieszany (na przykład promień światła leczący nasze jednostki a zabijające umarlaków)...

Ekwipunek - bohater także na swojej drodze kompletuje ekwipunek (możliwość zbierania coraz to lepszych przedmiotów jest bardzo eksponowana w hack'n'slashach) składający się z dziesięciu części: głowa (hełmy, czepce), korpus (napierśniki), płaszcz, ręce, nogi, pasy, medaliony, obręcze, pierścienie i broń. Przedmioty bardzo często są magiczne/umagicznione dzięki czemu mają różny wpływ na bohatera. Dodatkowo zbiera różne napoje magiczne, które mogą między innymi leczyć, zatruwać przedmioty, regenerować energię, sprawić bohatera niewidzialnym a nawet go wskrzesić.

Questy i handel - bohater by zdobyć przedmioty powinien podejmować się podrzędnych misji (questów) - często zdarzy się że będzie w plecaku nosił niepotrzebne przedmioty - je natomiast może sprzedać u handlarza, kupując u niego inne przedmioty...


Fabuła

Heroes of Annihilated Empires jest pierwszą częścią trylogii (nawiązanie do trylogii Tolkiena), w której przedstawiony został świat Aquadoru. Jednak już pod koniec gry gracz zaczyna zauważać samoloty, czołgi czy nowoczesną technologię. Nie jest to bynajmniej znak ewolucji a konspiracyjnej teorii dziejów stworzonej przez grupę zwącą się Ład (the Order). Ład postanowił zniszczyć wszystko co związane jest z Aquadorem - zlikwidować całą magię istniejącą na tym świecie. Udaje jej się wtargnąć do historii Ziemi (czyli do Aquadoru) za pomocą portali takich jak Stonehenge. Jak Ład zlikwidował magię i magiczne rasy, jak Aquador ewoluował w Ziemię - tego się dowiemy z kolejnych części.

Ogólnie fabuła toczy się wokół:

a) Korony świata - potężnego artefaktu, który daje posiadaczowi potężną siłę magiczną
b) wojny nieumarłych z Elfami - która może doprowadzić do anihilacji ongiś dumnej cywilizacji Elfów
c) wojny magii z techniką - która nieuchronnie doprowadzi do zmiany świata Aquadoru w Ziemię.


RTS versus RPG? Ale jak to możliwe?

O każdej grze można powiedzieć że jest to RTS z cechami RPG tak samo jak o większości gier można powiedzieć że jest to RPG z cechami RTS'u.
Tutaj jednak (w opcjach skirmish i rozgrywkach multiplayer) gracz sam decyduje jaką obierze drogę gry - czy będzie przemierzał krainy, awansując o kolejne poziomy, zdobywając sojuszników i zbierając skarby czy też poświęci swoje ciało dla swojej rasy - tak by mogła ona zbudować swoje miasto.

Na początku misji mamy do dyspozycji tylko i wyłącznie bohatera. Musimy szybko zadecydować:

a) tryb RTS - poświęcamy bohatera, który zamienia się w kamień, przywołując w zamian "chłopów" - jednostki, które mogą zbierać surowce i budować budynki, dzięki którym będziemy mogli rekrutować jednostki. Należy jednak być cały czas czujny - bohater wroga może nadejść do miasta gdy będziemy je rozbudowywać - może je doszczętnie zniszczyć nim my cokolwiek wybudujemy.

b) tryb RPG - sprzedajemy czar poświęcenia i od tej pory nie możemy rozbudowywać miasta. Za to możemy zdobywać kolejne punkty doświadczenia, magiczne przedmioty, czary a także najmować sojuszników, którzy staną z nami do bitwy. Dodatkowo zbieramy doświadczenie na zabitych potworach co pozwala nam rozwijać trzynaście współczynników symbolizujących bohatera. Spiesz się jednak bo nic nie zdziałasz, jeśli zaatakują Cię tysiące wojowników.

Co ciekawe - oba tryby współgrają ze sobą - im bardziej rozbudowane jest miasto (tryb RTS) i więcej jednostek się posiada, tym bardziej potężny jest bohater przeciwnika (tryb RPG) i więcej stworów najmuje.


Wymagania:

CPU 2 GHz,
512 MB RAM,
grafika 128 MB,

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Avatar
gamePLay1987, 20.11.2014, 22:49
Gra miała być trylogią ale studio GSC Game World porzuciło projekt(sam nie wiem czemu), a gra miała duży potencjał. W2 części powinniśmy grać mechanikami, Krio i Sol (co do umarlaków nie jestem pewny bo chyba zostali zniszczeni) to miała być wojna między magią a techniką. W 3 części mieliśmy mieć wybów między siłami krainy Aquador, a siłami (czy oraganizacją) zwaną Ładem. Ład chciał zniszczyć wszystko co istniało w Aquadorze. Więc cała trylogia powinna mieć 2 zakończenia. Aquador działa w harmoni lub Ład przemiania Aquador w "Ziemię".
Avatar
gamePLay1987, 20.11.2014, 22:50
Moim zdaniem gra powinna mieć swoją kontynuację.

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.