Każdy mag, nie tylko mag, lecz każda postać powinna posiadać za pasem nieco czarów by móc jakoś wspomóc swoje oddziały czy swoją postać. Poniżej znajdziecie tabelę zawierającą czary w Heroes of Annihilated Empires. W opisie znajduje się nazwa, obrazek czaru, ocenę (czym więcej + tym lepszy czar), zasięg oraz krótki opis co taki czar potrafi "nabroić". Większość czarów podnosi swoje statystyki wraz z potęgą naszej postaci. |
Nazwa |
Obrazek |
Ocena |
Opis |
Zasięg czaru |
Niebiańskie Światło |
+ |
Promień z niebios leczy sojusznicze jednostki lub poważnie rani nieumarłe istoty. |
Mały |
|
Lodowa Kula |
+ |
Bohater wysyła kulę lodu, która zadaje obrażenia i spowalnia wrogów |
Średni |
|
Oko błyskawic |
++ |
Bohater tworzy lewitujące oko, które atakuje przeciwników wokół. Oko widzi niewidzialne postacie. |
Średni |
|
Zaraza |
+++ |
Czar powoduje zarazę różnego robactwa w pewnym obszarze. Zaraza zadaje obrażenia i spowalnia wrogów. |
Średni |
|
Burza z piorunami |
++++ |
Świetny czar. Wokoł gracza tworzy się burza, która piorunami trafia w przeciwników. Dodatkowo ich spowalnia, ogłusza i ma duży wpływ na latające stworzenia. |
Duży |
|
Drzewo Życia |
++ |
W wybranym miejscu wyrasta leczące jednoski drzewo, wszystkich wrogów wokół spowalnia. Czym potężniejsza postać tym potężniejsza roślinka. |
Mały |
|
Ostatni Oddech |
++ |
Gdy gracz zginie lub skończy czar jego ciało eksploduje zadając obrażenia przeciwnikom wokół oraz zaraża okoliczne jednostki chorobą. Zadaje -52 do życia, paraliż na swoją postać. |
Na postać |
|
Bersarker |
++ |
Dodaje w dusze sojuszników bersarkerską siłę powodując obniżenie ich obrony o 25%, ale za to zwiększenie ataku o 50%. |
Mały |
|
Wezwanie natury |
+++ |
Gracz tworzy wokół siebie armię leśnych stworków (dokładnie driad, ich ilość rośnie wraz z poziomem. |
Na postać |
|
Przywołaniec Genie |
+++ |
Tworzy przywołańca bazującego na życiu gracza. Posiada takie dobrą zdolność. |
Na postać |
|
Fire ball |
++++ |
Gracz wywołuję ogromną kulę ognia, która zadaje duże obrażenia przeciwnikom na wprost. Przy uderzeniu o ostateczny cel dodatkowo ogłusza wrogów. Życie -136. |
Średni |
|
Fala ognia |
+++ |
Czar tworzy wokół gracza rozchodządzą się w wszystkie strony falę ognia. |
Duży |
|
Kamienna skóra |
+ |
Pozwala na zamienienie wojowników w kamienie-posągi co zmniejsza znacząco ich szybkość, a za to bardzo mocno zwiększa obronę na rany kłute, sieczne i miażdżące. |
Średni |
|
Strach |
+++ |
Czar obejmujący danych przeciwników stwarza im wrażenie, że jesteśmy straszni - wrogowie uciekają :) |
Średni |
|
Klątwa |
+ |
Wrogowie, na których zostanie rzucona klątwa mają mniejsze szanse obrony (-25%) oraz gorzej radzą sobie swoją własną bronią (atak -50%). |
Mały |
|
Trzęsienie ziemi |
++ |
Na wybranum polu następuje trzęsienie ziemi. Świetnie radzi sobie z budynkami, ale nie omienie również jednostek naziemnych. Spowalnia je i zadaje obrażenia. |
Średni |
|
Burza z błyskawicami |
++++ |
Promień światła trafia z niebios raniąc jednostki, dodatkowo po uderzeniu rozbija się na inne ładunki, które również zadają obrażenia. |
Mały |
|
Jasnowidzenie |
++++ |
Pozwala na widzenie rzeczy niewidzialnych - postaci i elementów otoczenia. |
Na postać |
|
Widmowa wieża |
+ |
Tworzy w wybranym miejscu wieżę, która atakuje wrogów, również niewidzialnych. Potęga wieży rośnie wraz z poległymi przeciwnikami nieopodal wieży. |
Duży |
|
Cierniowy mur |
++ |
Z ziemi wyrasta murek roślin, które swoimi kolcami trują wrogie jednostki, spowalnia je i zadaje obrażenia. |
Średni |
|
Kontrola |
+++ |
Pozwala na określony czas przejąć kontrolę nad jednostką. |
Na postać |
|
Formuła śmierci |
++ |
Z ziemi unosi się aura, która przesiąka trucizną wszystkich żywych wojowników w swoim zasięgu, dodatkowo zadaje im obrażenia. Czar spowalnia o 45%. |
Średni |
|
Skamienienie |
++++ |
Czar zamienia jednostki w skały zwiększając ich obornę. Budynki tracą swoje funkcje gdy zostaną "poczęstowane" tym czarem. |
Mały |
|
Fala trucizny |
+++ |
Od postaci rozchodzi się fala trucizny, która zaraża wrogów, zadaje obrażenia oraz zmniejsza ich statystyki. |
Średni |
|
Kula magmy |
++++ |
Doskonały czar. Postać tworzy ogromną kulę magmy płynącą od niego w wybranym celu. Kula zadaje duże obrażenia i jednostkom i budynkom. Na koniec gdy eksploduje sieje panikę. |
Mały |
|
Absorpcja |
++ |
Zamienia obrażenia przeciw sojuszniczym jednostką na nasze życie. Czyli zamiast oni obrywać obrywamy my :) |
Średni |
|
Mroczny pancerz |
++ |
Dodaje większy atak i obronę naszym jednostką wzamian za mniejszą szybkość. |
Średni |
|
Myląca śmierć |
++ |
Czar tworzy niepodatnych na obrażenia wojowników, po upływie efektu czarów bardzo szybko tracą życie. Marny czar. |
Mały |
|
Absorpcja magii |
+++ |
Znosi magiczne efekty, podnosi obronę magiczną o 20 oraz daje odporność na czary wybranym jednostkom. |
Mały |
|
Czarodziejski pył |
+ |
Potrafi unieść jednostki w powietrze na kilka chwil. |
Mały |
|
Huragan |
++++ |
Czar tworzy ogromny huragan niszczący budynki oraz spowalniający latające stworzenia, na dodatek nie pozwala im na atakowanie. |
Duży |
|
Mina |
++ |
Postać tworzy minę, która jest niewidoczna dla jednostek. Uzbraja się po 5 sekundach. Może zostać zniszczona jeśli zostanie wykryta. |
Mały |
|
Astralny portal |
++ |
Bohater tworzy portal do podświata. Zostają tam na pewien czas zesłane jednostki, które znalazły się w polu. |
Średni |
|
Boskie wezwanie |
+++ |
Postać wzywa latające stwory, ich ilość i moc zależy od poziomu postaci. |
Średni |
|
Ognista runa |
+++ |
Postać stawia minę, która po aktywacji przez nadchodzącego wroga potężnie eksploduje. Minę można wykryć i zniszczyć.. |
Mały |
|
Granat |
+++ |
Postać rzuca magiczny granat, który eksploduje raniąc wrogów. |
Średni |
|
Magiczna broń |
+++ |
Wzmacnia magicznie broń wojowników, dzięki temu zadają większe obrażenia. |
Mały |
|
Przywołanie |
++ |
Postać tworzy wokół siebie kilka przywołańców, ich parametry rosną wraz z poziomem. |
Średni |
|
Pięść ziemi |
++++ |
Doskonały czar. Ręka ziemi uderza w wybrany punkt ogłuszając jednostki, czar świetnie radzi sobie z budynkami. |
Średni |
|
Infekcja |
+++ |
Czar wywołuje chorobę wśród jednostek przeciwnika. Choroba przenosi się z jednego na drugiego. |
Średni |
|
Polimorf |
+++ |
Postać zamienia przeciwnika w świnię lub zamienia bohatera w potężnego smoka. Siła jednostki zależy od poziomu. |
Mały |
|
Biała magia |
+ |
Jednostki sojusznicze regenerują punkty życia wzamian za zadawane obrażenia wrogom. Bohater za to jest bardzo podatny na ciosy i traci dużo życia. |
Na postać |
|
Zamrożenie |
+++ |
Czar zamraża przeciwników dając im spory bonus do obrony. Jednostki nie mogą się poruszać i otrzymują niewielkie obrażenia, latające istoty spadają z nieba i otrzymują wysokie obrażenia. |
Mały |
|
Niewidzialność |
++ |
Pozwala na pokrycie niewidzialnością daną grupę jednostek. Nie mogą one atakować czy rzucać czarów bo zaklęcie zniknie. Czar utrzymuje się czasowo. |
Mały |
|
Siccativus |
++++ |
Świetny czar. Z nieba spada kula, która podpala przeciwników, paraliżuje ich i zadaje duże obrażenia. |
Średni |
|
Posąg obrazy |
+++ |
Czar tworzy posąg, który interesuje przeciwników. Atakują oni ten posąg bez zwracania uwagi na rozkazy. |
Mały |
|
Wykradanie życia |
+++ |
Gracz wysysa życie z okolicznych wrogich jednostek. |
Na postać |
|
Cudowne Nasiona |
+++ |
W wybranym miejscu gracz tworzy nasiona, które po dorośnięciu zamieniają się w naturalne miny, a z ich kwiatów powstają driady. |
Średni |
|
Przywołanie iluzji |
+ |
Ten czar tworzy iluzję wybranej jednostki/jednostek, która jest nieco bardziej odporna na ciosy. |
Mały |
|
Kościany Golem |
++++ |
W wybranym miejscu bohater tworzy Kościanego Golema - naprawdę trudnego przeciwnika. |
Mały |
|
Lodowa Strzała |
++ |
Lodowa Strzała zadaje obrażenia jednostkom oraz spowalnia je. |
Średni |
|
Ślepota |
+++ |
Poczęstowany tym czarem przeciwnik ślepnie i jest niezdolny do ataku. |
Mały |
|
Aura ognia |
++ |
Zamienia jednego przeciwnika w "pochodnię", która podpala wszystkich wrogów wokół. |
Na postać |
|
Pęknięcie |
++ |
Czar tworzy pęknięcie poważnie spowalniając wszystkie jednostki w zasięgu. |
Średni |
|
Więzy |
+++ |
Gracz tworzy magiczne więzy na rękach wrogów. Nie mogą się oni poruszać, lecz wciąż mogą atakować. |
Średni |
|
Kwas |
+++ |
Czar zmniejsza o połowę atak i obronę przeciwników, których dotknął czar. |
Mały |
|
Mróz |
++ |
Zamraża przeciwnika zadając mu małe obrażenia. Duże zaś zadaje zamrożonym wrogom latającym. Zwiększa ich obronę. |
Mały |