Sfinks jest całkowicie magiczną postacią, która pojawiła się na Atlans nie w wyniku ewolucji, lecz pod wpływem czarów. Kiedy potężny mag ognia Sol za pomocą czarów wzniósł górę Shambalę w powietrze, tworząc z niej latającą wyspę, pokierował nią na południowe krainy. Gdy Shambala leciała nad wielką pustynią, odkryto na niej ruiny starożytnego miasta. Ekspedycja którą doń skierował Sol, znalazła między innymi ryciny przedstawiające dziwne zwierzęta, przypominające połączenie lwa i słonia. Znaleźli także złotą statuę na wielkiej podstawie z prostym podpisem: SFINKUS. Ekspedycja wniosła na wyspę zarówno statuę jak i inne przedmioty. Gdy wyspa opuściła te ziemie i skierowała się na odległe, dużo zimniejsze ziemie, Sol zdecydował się stworzyć podobne kreatury do odkrytych w pustyniach. To mogłoby pomóc w wykreowaniu namiastki pustynnych ziem na Shambali. Dzięki jego magii, z piachu, marmuru i stopionego złota zaczął tworzyć kolejne odbicia Sfinksa, jednak nie zdecydował jaka część zwierzęcia powinna wziąć górę nad tą kreaturą. W tych przypadkach, w których słoń okazywał się silniejszy, powstały super-sfinksy, potężne, wielkie zwierzęta. Gdy zwierzem dominującym stawał się lew, powstawał sfinks, mniejszy i słabszy od swojego pobratymca, aczkolwiek zdecydowanie silniejszy od ludzi. Stworzone sfinksy były pokojowo nastawione do mieszkańców Shambali, jednak każdego obcego traktowały ze śmiertelną wrogością. Gdy Sol znudził się swoimi pupilkami, sfinksy rozpierzchły się po całej wyspie, znajdując miejsce zamieszkania w jaskiniach.
Obrazek |
Nazwa |
Rodzaj ataku |
Obrona: |
Zdolności lub czary |
Opis i ocena |
Sfinks |
- 50+ |
|
Różne, głównie związane z ogniem |
Trudny przeciwnik. Potrafi narobić dużo hałasu nie tylko w naszych szeregach. Duża obrona na większość ataków, wrażliwy na magię. |
Jako wróg jest przebiegły i niebezpieczny. Oprócz wielkiego wzrostu i nieziemskiej siły potrafi także używać licznych zaklęć magicznych przeciwko swoim opresorom. Kiedy do tego dochodzi, sfinks nie jest świadomy, jaki kolejny czar użyje na przeciwniku, co czyni go jako całkowicie nieprzywidywalnym dla przeciwnika.
Obrazek |
Nazwa |
Rodzaj ataku |
Obrona: |
Zdolności lub czary |
Opis i ocena |
Sfinks |
- 250+ |
|
Różne, głównie związane z ogniem |
Jeden z najtrudniejszych przeciwników. Posiada co najmniej ogromną ilość życia. Jego wadą jest szybkość ruchu oraz podatność na magię. Jest to chyba najpotężniejsza forma tego przeciwnika. |
Będąc magiczną istotą, sfinks jest całkowicie odporny na zwykłą broń, będąc jednak bardzo wrażliwym na magię. Jego największą słabością jest jego powolność. Dlatego też szybkość tworzy największą przewagę nad przeciwnikiem...
Pozwalając mu przed nim uciec.