Świat Greyhawk
W tym dziale znajdziesz krótką charakterystykę świata GreyHawk Oraz opis wszystkich przygód, jakie powstały na podstawie tegoż swiata
Świat greyhawk, stworzony został na potrzeby pierwszej kampanii opartej na systemie Advanced Dungeous & Dragons. Świat ten jest miejscem gdzie wszystko jest możliwe, fantastyczne lądy, gdzie ludzie żyją obok elfów, krasnoludów, smoków, olbrzymów, oraz innych niesamowitych, mitycznych stworzeń. Magia jest tu na porządku dziennym. Potężni czarodzieje rzucają wielkie i niesamowite czary, a wojownicy władają magicznymi broniami walcząc z monstrami.
Ziemia Greyhawk, nazwana została Flanaess (fla-NESS), wschodni półwysep to ogromny kontynent nazwany Oerik (OH-rik), bardzie znany jako Oerth. Oerth jest bardzo zbliżony do ziemi, jeśli chodzi o naturę i klimat, chociaż występują tam duże różnice. Oerth ma dwa księżyce - Luna (wielki, biały księżyc) oraz Celene (mniejszy akwarynowy księżyc). Kalendarz został podzielony przez mieszkańców na 364 dni, dzielony na 12 miesięcy, podzielone z kolei na 28 dni- każdy. Lato w Flanaess jest długie, zima łagodna. Prawdopodobnie odpowiedzialna za to jest wszechobecna magia.
Jednak nie wszystko jest takie piękne na jakie wygląda... Chylące się ku upadkowi, pełne rozpusty i bezprawia imperium ludzi, zagrażało swoim sąsiadom. Tajemnicza rasa trzyma poszczególne naroty w swym zdradzieckim uchwycie. Podli półbogowie rządzą w północnym imperium jako tyrani. Barbarzyńcy, mordercy i potworzy uciekają w popłochu...
Jednak Flanaess wciąż jest pełne życia i posiada przed sobą wielką przyszłość, mimo wszystkich przeciwności losu. Podróżnicy sprzeciwiają się nieprzyjaciołom, odkrywają zagubione i zapomniane skarby, zyskują potężne sztuki magiczne by w przyszłości zjednoczyć się przeciwko wrogowi i odzyskać dawno już zapomniany spokój w Flanaess. Ziemie zaczynają być zdobywane na nowo, artefakty ponownie odkrywane i używane, a tajemnicze regiony eksplorowane. To wszystko jest jedną wielką przygodą, nie posiadającą żadnych granic.
Oryginalne ToEE
Oryginalny "Temple of Elemental Evil" oparty był na pierwszej edycji Advanced Dungeons & Dragons, przednaczoną dla graczy pomiędzy 1 a 4 poziomem doświadczenia. Wszystko zostało opublikowane w 1985 roku przez firmę TSR. Autorami modułu byli Gary Gygax (Twórca systemu Dungeons & Dragons), oraz Frank Mentzer. W maju 1987r, nowa wersja "ToEE" została wydana w dwóch częściach - "The Village of Hommlet" (T1) oraz z podstawowej wersji - "Temple of Elemental Evil" (T2), umieszczonych w jednej książce.
Przygoda rozpoczyna się we wiosce Hommlet, w centralnym regionie Flanaess. Hommlet jest śrefniej wielkości osadą, pod kontrolą szlachetnego Wicehrabiego Verbobonc. Verbobnc jest miastem znajdującym się niedaleko na zachód od Hommlet. Wieś rozwija się dobrze i spokojnie, podatki są niskie a handel rozwija się znakomicie. W tym momencie pojawia się wielkie zło. Nie wiadomo skąd przybyło. Z dnia na dzień istoty podobne do człowieka - gobliny oraz koboldy zaczynają nękać miejscowych kupców. W tych niespokojnych czasach zły kapłan stawia małą kaplicę w miejscu zwanym Nulb, niedaleko od Hommlet. Kaplica ostatecznie stają się wielką świątynią zła, i tak zaczyna się cała historia.
Temple of Elemental Evil była przygodą mającą trzy założenia:
Stworzona została dla początkujących graczy, powinna powoli wprowadzić graczy do Świata Greyhawk, oraz Wieś Hommlet powinna służyć jako punkt statowy dla wielu przyszłych przygód, które miały powstać.
Temple of Elemental Evil można spokojnie nazwać Klasyczną przygodą Advanced Dungeons & Dragons.
P.S. nie wiem jak reszta graczy ale u mnie dość ciężko z grafiką było nawet na dobrze wyposażonym kompie i najniższych obrotach. Zacinanie sie na 15-20 sekund, wieszanie sie etc.