Ostatnia edycja: 12.04.2012, 11:14Praworządny Dobry - Krzyżowiec: Praworządnie dobra postać działa tak, jak można tego oczekiwać od dobrej osoby. Łączy w sobie poświęcone w walce ze złem i dyscyplinę niezbędną do wytrwałej walki. Mówi prawdę, dotrzymuje słowa, pomaga potrzebującym i sprzeciwia się niesprawiedliwości. Praworządna dobra postać nie znosi widoku zła, które nie zostało ukarane. Charakter praworządny dobry jest bardzo pozytywny, łączy w sobie honor i współczucie.
Neutralny Dobry - Dobroczyńca: Neutralna dobra postać stara się zawsze czynić dobro i poświęca się pomaganiu innym. Współpracuje z królem i urzędnikami, ale nie czuje się z nimi związana. Na przykład kapłan, który pomaga innym w potrzebie, jest neutralny dobry. Neutralny dobry to dość wygodny charakter, ponieważ postać nie jest ani zwolennikami, ani przeciwnikiem hierarchii.
Chaotyczny Dobry - Buntownik: Chaotyczna dobra postać działa tak, jak nakazuje jej to sumienie. Nie zwraca zbytniej uwagi na to, czego oczekują od niej inni. Podąża własną drogą, ale jest uprzejma i dobroczynna. Wierzy w dobro i sprawiedliwość, ale nie ma poszanowania dla praw i przepisów. Nie znosi, gdy ktoś próbuje mówić innym, co mają robić. Postępuje według swojego sumienia, które, choć jest dobre, nie musi zgadzać się z większością społeczeństwa. Na przykład łowca, który nęka poborców podatkowych barona, jest chaotyczny dobry. Chaotyczny dobry jest ulubionym charakterem wielu osób, ponieważ łączy dobre serce z pragnieniem wolności.
Praworządny Neutralny - Sędzia: Praworządna Neutralna postać postępuje tak jak nakazuje prawo, tradycja albo kodeks honorowy. Porządek i hierarchia to dla takiej postacie najważniejsze sprawy. Może ona wierzyć w kodeks honorowy albo w ład i porządek, jaki niesie ze sobą silna władza. Na przykład mnich, który kieruje się dyscypliną i nie przejmuje się osobami w potrzebie ani nie ulega pokusom zła, jest praworządny neutralny. To wartościowy charakter, ponieważ oznacza, że postać jest godna zaufania, honorowa i daleka od fanatyzmu.
Neutralny - Niezdecydowany: Neutralna postać czyni to, co uważa za właściwe. Nie czuje się związana z ideami dobra czy zła, prawa czy chaosu. Większość neutralnych postaci wykazuje się brakiem zdecydowania lub zainteresowania, rzadziej jest to prawdziwe dążenie do zachowania neutralności. Taka postać uważa że dobro jest lepsze od zła - przecież lepiej mieć dobrych sąsiadów i władców niż złych, ale nie czuje się zmuszona do walki o dobro ani w prawdziwej, ani abstrakcyjnej postaci. Na przykład czarodziej, który poświęcił się swojej sztuce i nudzą go moralne debaty, jest neutralny. Niektóre postacie poświęcają się jednak neutralności z pobudek filozoficznych. Postrzegają dobro, zło, porządek i chaos jako uprzedzenia i niebezpieczne skrajności. Dowodzą, że środkowa, neutralna droga jest najlepsza i najbardziej zrównoważona. Charakter Neutralny jest bardzo wygodny, gdyż pozwala działać neutralnie, bez uprzedzeń i współczucia.
Chaotyczny Neutralny - Tyran: Chaotyczna Neutralna postać robi, co jej się podoba. To przede wszystkim indywidualista. Ponad wszystko ceni swoją wolność, ale nie będzie walczyć, by chronić wolności innych. Unika władzy, odrzuca uprzedzenia i rzuca wyzwanie tradycji. Chaotyczna Neutralna postać nie działa celowo na szkodę organizacji czy rządów, nie szerzy anarchii. Aby to robić, musiałaby być zmotywowana dobrem (i pragnieniem uwolnienia innych), albo złem (i pragnieniem, by cierpieli ci, którzy są od niej odmieni). Postać chaotyczna neutralna może być przewidywalna, ale jej działania nie są przypadkowe. Nie jest też tak, że równie chętnie skoczy z mostu, jak po nim przejdzie. Na przykład bard, który wędruje po świecie, żyjąc z własnego talentu, jest chaotyczny neutralny. Charakter chaotyczny neutralny jest przez niektórych uważany za najlepszy, ponieważ oznacza prawdziwe uwolnienie się od ograniczeń społeczeństwa i zapału dobroczyńców.
Praworządny Zły - Tyran: Bierze to, co chce, w zgodzie z ograniczeniami swojego kodeksu i nie dba o tych, których krzywdzi. Jest wierny tradycji i przestrzega prawa, ale nie dba o wolność, godność ani cudze życie. Gra zgodnie z zasadami, ale bez litości i współczucia. Dobrze się czuje w hierarchii i chciałby rządzić, ale gotów jest także służyć. Potępia innych nie za ich czyny, ale za ich rasę, religię, ojczyznę albo status społeczny. Niechętnie łamie prawo lub obietnice. Ta niechęć wynika częściowo z jego natury, a częściowo z tego, że korzysta z ochrony prawa przed tymi, którzy są jego moralnymi przeciwnikami. Niektórzy praworządni złoczyńcy mają "honorowe" zwyczaje, na przykład nie zabijają nikogo z zimną krwią (niech lepiej podwładni się tym zajmą), albo nie krzywdzą dzieci (jeśli da się tego uniknąć). Takie osoby wyobrażają sobie, że dzięki temu stoją ponad złoczyńcami bez zasad. Baron, który walczy o władzę i wyzyskiwanie swoich podwładnych, jest praworządny zły. Niektóre praworządne złe postacie i istoty poświęcają się złu z zapałem równym temu, z jakim krzyżowiec poświęca się dobru. Zawsze są gotowe krzywdzić innych i szerzyć zło. Mogą też czynić zło, czując się związane ze złym bogiem albo władcą. Praworządny zły bywa nazywany "diabolicznym" charakterem, ponieważ czarty są wcieleniem tego charakteru. Praworządny zły to niebezpieczny charakter, ponieważ zło metodyczne, zamierzone i często skuteczne.
Neutralny Zły - Złoczyńca: Neutralna zła postać robi, co chce, jeśli może jej to ujść na sucho. ?yje tylko dla siebie. Nie żal jej osób, które zabiła, nieważne, czy zginęły, one dla zysku czy zabawy. Taka postać nie kocha prawa i nie ma złudzeń, że przestrzeganie zwyczajów czy kodeksów honorowych uczyni ją lepszą. Jednak z drugiej strony, nie jest ona tak bezlitosna i żadna konfliktu jak chaotycznie zła postać. Przestępca, który rabuje i morduje, żeby zdobyć tom czego chce, jest neutralny zły. Niektóre Neutralne złe postacie czczą zło jako ideał. Zazwyczaj są to wyznawcy złych bogów albo członkowie tajnych stowarzyszeń. Neutralny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ przedstawia czyste zło, bez honoru i niezmiennie.
Chaotyczny Zły - Niszczyciel: Chaotyczna zła postać kieruje się tylko swoją chciwością i żądzą zniszczenia. Jest porywcza i nieprzewidywalna. Jeśli kieruje się tylko własnymi żądzami, jest bezlitosna i brutalna. Jeśli poświęciła się szerzeniu zła i chaosu, jest jeszcze gorsza. Na szczęście działania takiej postaci są często przypadkowe, a wszelkie grupy, do których dołącza lub które zakłada, sż kiepsko zorganizowane. Zazwyczaj chaotyczne złe osoby można zmusić do współpracy tylko siłą, a ich przywódca utrzymuje się przy życiu, dopóki nie zostanie obalony lub zamordowany. Obłąkany czarownik, który kieruje się żądzą zemsty lub pragnieniem niszczenia, jest chaotyczny zły. Chaotyczny zły bywa czasem nazywany "demonicznym" charakterem, ponieważ demony są ucieleśnieniem tego charakteru. Chaotyczny zły jest niebezpiecznym charakterem, ponieważ nie tylko reprezentuje niszczenie piękna i życia, ale także porządku, na którym opiera się dobro i życie.
W zależności od tego, jakie nastawienie do świata posiada twoja drużyna, zależy początek rozgrywki. Jest to także warunek dalszej gry. Aby rozpocząć rozgrywkę musimy najpierw wykonać zadanie początkowe. W prawdzie niezależnie od tego jaki charakter wybierzesz to i tak wszystko prowadzi do twierdzy Moathouse gdzie musisz pozabijać wszystkich bandytów. Różni się tylko sam początek, a zarazem miejsce w którym zaczynasz całą grę. A więc do dzieła:
Praworządny Neutralny: Porozmawiaj z Lordem Mayorem, znajdującym się na północny wschód od ciebie. Ten z kolei zleci ci zadanie. Okaże się że wioska Hommlet jest co chwila atakowana przez bandy złodziei i rzezimieszków. Poprosi Cię, abyś uporał się z tym problemem. Dowiesz się także że więcej informacji udzieli Ci Kenter Nevets. Znajdziesz go łatwo; jest otoczony wielkim murem. Porozmawiaj z nim i powiedz kto Cię przysłał i jakie dostałeś zlecenie. Dowiesz się wtedy że musisz udać się do Twierdzy Moathouse, na wschód o Hommlet. Tam oczywiście należy powybijać wszystkich przeciwników.
Prawdziwie Neutralny: Zadanie zleci Ci Arcydruid Hrudek. Będziesz musiał udać się do Hommlet i odnaleźć Druida imieniem Jaroo Ashstaff. Znajdziesz go we wschodniej części Hommlet. Porozmawiaj z nim, a okaże się, że wioska ma kłopot z lokalnymi rzezimieszkami. Da Ci wskazówki co do położenia kryjówki bandytów - Twierdza Maothouse. Udaj się tam i pozabijaj wszystkich bandytów. Po wykonaniu zadania wróż do Jaroo i opowiedz o wszystkim
Chaotyczny Neutralny: Musisz przejść przez drzwi po lewej stronie. Aby się tam dostać, możesz otworzyć drzwi przy pomocy zdolności złodzieja, lub wejść do drzwi po prawej. Znajdują się tak żywiołak oraz klucz do drzwi po lewej (jakie to zakręcone...). Gdy przejdziesz przez drzwi znajdujące się po lewej stronie w głównej sali, to zobaczysz tam 2 zombie. Zabij ich i przejdź przez północne przejście. W następnym pomieszczeniu powinieneś znaleźć w skrzyni mapę. Mówi ona o Emridy Meadows, leżącym na dawnym polu bitwy w pobliży Hommlet. Udaj się do kościoła św. Cuthbert'a i porozmawiaj z Terjon'em. Wypytaj go o kamienie i pole bitwy. Teraz twoja mapa powinna być wzbogacona o nowe lokacje. Udaj się tam i odszukaj zaginiony artefakt Terjon'a.
Praworządny Dobry: Jesteś świadkiem napadu bandytów na karawanę. Gdy wkraczasz do akcji jest już za późno by ocalić kupców, ale i tak musisz zabić wszystkich przestępców. Przy życiu został tylko jeden mężczyzna. Porozmawiaj z nim a dowiesz się o niejakim Valdenie. Musisz powiadomić go o całym zajściu. Ten z kolei poda wam namiary na kryjówkę bandytów - Twierdzę Moathouse oraz zleci zadanie.
Neutralny Dobry: Po usłyszeniu krzyku. Udaj się do miejsca z którego dobiega głos. Zobaczysz tam złodzieja pastwiącego się nad jednym z mieszkańców. Niestety nie uda ci się go uratować. Po przeszukaniu jego zwłok dowiesz się że mieszkaniec powiązany był z kościołem św. Cuthberta w Hommlet. Udaj się tam I opowiedz o wszystkim lokalnemu biskupowi. Porozmawiaj z Terjon'em. Ten z kolei zaznaczy na twojej mapie Twierdzę Moathouse. Musisz udać się tam i zabić wszystkich bandytów.
Chaotyczny Dobry: Musisz odnaleźć dwójkę elfów imieniem Tillahi oraz sir Juffer. Udaj się do północnej części wsi Hommlet, do domu Czarnego Jay'a. W dzień zawsze stoi on przed swoim domem. Porozmawiaj z nim a na twojej mapie zostanie zaznaczona twierdza Moathouse. Udaj się tam i odszukaj dwójkę zaginionych. Znajdziesz ich na drugim poziomie lochów w Świątyni.
Wyszukiwarka
Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce: