Opisy potworów z ToEE.
Ettin
Kostki życia: 10k8+20
Inicjatywa: +3
Prędkość: 40 stóp
KP: 18
Ataki: 2 wielkie pałki +12/+7 wręcz
Obrażenia: Wielka pałka 1k10+6
Specjalne Ataki: Ulepszona walka dwiema brońmi
Specjalne Zdolności: Widzenie w ciemności 90 stóp
Klasa wyzwania: 5
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Gargulec
Kości życia: 4k10+16
Inicjatywa: +2
Prędkość: 45 stóp, lot 75 stóp
KP: 16
Ataki: 2 szpony +6 wręcz, ugryzienie +4 wręcz, rogi +4 wręcz
Obrażenia: Szpon 1k4, ugryzienie 1k6, rogi 1k6
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: DR 15/+1, zamrożenie
Klasa wyzwania: 4
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Gnoll
Kości życia: 2k8+2
Inicjatywa: +0
Prędkość: 20 stóp (zbroja łuskowa), 30 stóp (bez pancerz)
KP: 17
Ataki: Topór bojowy +3 wręcz, krótki łuk +1 strzelecki
Obrażenia: Topór bojowy 1k8+2, krótki łuk 1k6
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: Widzenie w ciemności 60 stóp
Klasa wyzwania: 1
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Hezrou
Kości życia: 9k8+27
Inicjatywa: +0
Prędkość: 30 stóp
KP: 26
Ataki: Ugryzienie +13 wręcz, 2 szpony +8 wręcz
Obrażenia: Ugryzienie 4k4+5, szpon 1k6+2
Specjalne Ataki: Umiejętności magiczne, odór, ulepszony chwyt, przyzwanie tanar'ri
Specjalne Zdolności: DR 20/+2, SR 23, zdolności tanar'ri, połowa obrażeń
Klasa wyzwania: 14
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Wzgórzowy olbrzym
Kości życia: 12k8+48
Inicjatywa: -1
Prędkość: 40 stóp
KP: 20
Ataki: Wielka maczuga +16/+11 wręcz, głaz +8/+3 strzelecki
Obrażenia: Wielka maczuga 2k6+10, głaz 2k6+7
Specjalne Ataki: Ciskanie głazów
Specjalne Zdolności: Łapanie głazów
Klasa wyzwania: 7
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Hobgoblin
Kości życia: 1k8+1
Inicjatywa: +1
Prędkość: 30 stóp
KP: 15
Ataki: Długi miecz +1 wręcz, oszczep +2 strzelecki
Obrażenia: Długi miecz 1k8, oszczep 1k6
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: Widzenie w ciemności 60 stóp
Klasa wyzwania: 1/2
Charakter: Zwykle praworządny zły
Hydra
Kości życia: 5k10+25
Inicjatywa: +1
Prędkość: 20 stóp
KP: 15
Ataki: 5 ugryzień +4 wręcz
Obrażenia: Ugryzienie 1k10+3
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: Zapach
Klasa wyzwania: 4
Charakter: Zwykle neutralny
Jaszczuroludzie
Kości życia: 2k8+2
Inicjatywa: +0
Prędkość: 30 stóp
KP: 15
Ataki: 2 szpony +2 wręcz (albo wielka maczuga +2 wręcz), ugryzienie +0 wręcz, oszczep +1 strzelecki
Obrażenia: Szpon 1k4+1, wielka maczuga 1k10+1, oszczep 1k6+1
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 1
Charakter: Prawie zawsze neutralny
Lamia
Kości życia: 9k10+9
Inicjatywa: +2
Prędkość: 60 stóp
KP: 17
Ataki: Dotyk +9 wręcz, sztylet +11/+6 wręcz
Obrażenia: Dotyk - wyssanie 1 punktu mądrości na stałe, sztylet 1k4
Specjalne Ataki: Umiejętności magiczne, wyssanie mądrości
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 6
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Luecrotta
Kości życia: 6k10+6
Inicjatywa: +3
Prędkość: 40 stóp
KP: 15
Ataki: 2 kopnięcia +6/+1 wręcz, ugryzienie +6 wręcz
Obrażenia: Kopnięcie 1k6+1, ugryzienie 3k6+3
Specjalne Ataki: Kopnięcie
Specjalne Zdolności: Naśladowanie głosu
Klasa wyzwania: 4
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Oko z głębin
Kości życia: 1k4
Inicjatywa: +2
Prędkość: 40 stóp
KP: 13
Ataki: Ugryzienie +1 wręcz
Obrażenia: 1k2
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 1/2
Charakter: Zawsze prawdziwy neutralny
Olbrzymi rak
Kości życia: 4k8+4
Inicjatywa: +3
Prędkość: 30 stóp
KP: 15
Ataki: Kleszcze +6/+1 wręcz
Obrażenia: 2k6+4
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 3
Charakter: Zawsze neutralny
Olbrzymia żaba
Kości życia: 2k8
Inicjatywa: +3
Prędkość: 30 stóp
KP: 13
Ataki: Ugryzienie +1 wręcz
Obrażenia: 1k6+2
Specjalne Ataki: Chwyt językiem, połknięcie
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 1
Charakter: Zawsze neutralny
Ogr
Kości życia: 4k8+8
Inicjatywa: -1
Prędkość: 30 stóp
KP: 16
Ataki: Ogromna maczuga +8 wręcz lub ogromna, długa włócznia +1 strzelecki
Obrażenia: Ogromna maczuga 2k6+7, ogromna, długa włócznia 2k6+5
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: -
Klasa wyzwania: 2
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Salamandra
Kości życia: 7k8+7
Inicjatywa: +1
Prędkość: 20 stóp
KP: 18
Ataki: Długa włócznia +9/+4 wręcz, ogon +3 wręcz
Obrażenia: Długa włócznia 1k8+2 i 1k6 od ognia, ogon 2k6+1 i 1k6 od ognia
Specjalne Ataki: Gorąco, duszenie 2k6+1 i 1k6 od ognia
Specjalne Zdolności: ?ywioł ognia, DR 10/+1
Klasa wyzwania: 5
Charakter: Zwykle zły (jakikolwiek)
Troll
Kości życia: 6k8+36
Inicjatywa: +2
Prędkość: 30 stóp
KP: 18
Ataki: 2 szpony +9 wręcz, ugryzienie +4 wręcz
Obrażenia: Szpon 1k6+6, ugryzienie 1k6+3
Specjalne Ataki: Rozszarpanie 2k6+9
Specjalne Zdolności: Regeneracja 5, zapach, widzenie w ciemności 90 stóp
Klasa wyzwania: 5
Charakter: Zawsze chaotyczny zły
Wzgórzowy olbrzym
Kości życia: 12k8+48
Inicjatywa: -1
Prędkość: 40 stóp
KP: 20
Ataki: Wielka maczuga +16/+11 wręcz, głaz +8/+3 strzelecki
Obrażenia: Wielka maczuga 2k6+10, głaz 2k6+7
Specjalne Ataki: Ciskanie głazów
Specjalne Zdolności: Łapanie głazów
Klasa wyzwania: 7
Charakter: Zwykle chaotyczny zły
Zombie
Kości życia: 2k12+3
Inicjatywa: -1
Prędkość: 30 stóp
KP: 11
Ataki: Uderzenie +2 wręcz
Obrażenia: Uderzenie 1k6+1
Specjalne Ataki: -
Specjalne Zdolności: Nieumarły, jedynie częściowe czynności
Klasa wyzwania: 1/2
Charakter: Zawsze neutralny
?ywiołak ziemi
Kości życia: 8k8+32
Inicjatywa: -1
Prędkość: 20 stóp
KP: 18
Ataki: Uderzenie +12/+7 wręcz
Obrażenia: 2k8+10
Specjalne Ataki: Mistrzostwo ziemi, pchnięcie
Specjalne Zdolności: ?ywiołak, DR 10/+1
Klasa wyzwania: 5
Charakter: Zwykle neutralny