Sacred Plus to 100% darmowy dodatek do gry Sacred, który raczej każdy gracz powinien mieć. Nożna go ściagnąć nawet z oficjalnej strony gry. Zajmuje 130mb. W Sacred Plus dodano nowe rzeczy:
- 2 nowe regiony
- 2 nowe głowne zadania
- 5 nowych typów przeciwnika
- 1 nowy Boss
- 6 nowych typów zbroi
- 15 nowych typów broni
Poprawiono oraz zmieniono:
- Postaci niezależne związane z zadaniami głównymi lub pobocznymi mogły czasem zostać zaatakowane - zwłaszcza, jeśli sytuacja w świecie gry ulegała zmianie (Inwazja nieurmarłych). Problem ten został rozwiązany.
- Przepełnienie parametrów podczas nauki z runów (przekroczenie wartości 255 zmieniało wartość na 0) zostało usunięte.
- Podnoszenie specjalnych przedmiotów przy użyciu kombinacji ALT + lewy przycisk myszy, gdy w pobliżu znajduje się duża ilość przedmiotów nie sprawia już kłopotów.
- Naprawiono wiele różnorodnych błędów związanych z zadaniami.
- Teksty praw nie będą już zapisywane w kategorii Wrogowie, gdy są odczytywane ze zwoju lub księgi.
- Wszyscy przeciwnicy maja poprawne nazwy (niektóre niedźwiedzie nie miały na przykład nazwy).
- Wyświetlanie ikon odporności zostało naprawione. Czasami, gdy użyty został przedmiot zapewniający określoną odporność, odpowiadająca jej ikona znikała.
- Dostosowano kolor nazw przedmiotów.
- Czasami konie z Shaddar'Rim pojawiały się bez jeźdźców.
- Dane o koniu są teraz poprawnie zapisywane i są przenoszone na następny poziom razem z postacią.
- Rzadko występujący problem zawieszania się gry, gdy przeciwnik wszedł na linię wzroku, został usunięty.
- Poprawiono skuteczność wszystkich ruchów specjalnych (Uderzenie krytyczne, -3 % życie podczas trafienia itp.)
- Wszystkie aury (np. po wypiciu Mikstury Mentora) znikają po wczytaniu postaci lub zapisanej gry.
- Przedmioty ciągle migające nad głową postaci (gdy ekwipunek jest pełny) zostały usunięte.
- Problem związany z zawieszaniem się gry podczas rzucania czaru na portret został rozwiązany.
- Nazwy przedmiotów oraz wartości uszkodzeń będą teraz wyświetlane na odpowiedniej wysokości (np. pierwsze piętro, drugie piętro, most).
- Premia uszkodzeń uzyskiwana z posągów będzie teraz dodawana do czarów.
- Wszyscy przeciwnicy (na przykład Górskie Giganty) powinny mieć teraz portrety w dzienniku oraz statystykę postaci.
- Właściwości czwartego najemnika będą teraz wyświetlane poprawnie.
- Leśna Elfka i Mroczny Elf mogą teraz nosić swoje okulary przeciwsłoneczne (przedmiot specjalny).
- Obliczenia do premii Szybki jak błyskawica nie działały zgodnie z założeniami: do teraz prędkość po rzuceniu tego czaru była ustawiana na wartość 220.
- Postać nie będzie się poruszała po wciśnięciu klawisza CTRL. Mogło się to zdarzyć przy próbie strzelania do wroga znajdującego się poza zasięgiem wzroku (na przykład z za drzew).
- Nowicjuszka nie powinna już pojawiać się za barierą.
- Lista zestawów w ekwipunku nie powinna wystawiać poza ekran, gdy na wyposażeniu znajduje się zbyt wiele przedmiotów z różnych zestawów
- Przeciwnicy, na których rzucono czar transformacji, nie będą zadawać normalnych uszkodzeń.
- Odporności przeciwników na wysokim poziomie działają tak jak było to zaplanowane.
Tryb Jednego Gracza:
- Błędy (np. brakujące przedmioty zadań, możliwość atakowania postaci niezależnych związanych z zadaniem) w zadaniach dynamicznych została naprawiona.
- Ekwipunek nie może teraz zostać „przeładowany” (niektórzy gracze umieścili ludzi w ekwipunku).
- Zapisane w dynamicznych zadaniach konie posiadają przypisane do nich ikony.
- Okno samouczka nie będzie pojawiało się już na ekranie menu głównego, gdy wyjście z gry nastąpiło w momencie, gdy okno samouczka było otwarte.
- Błąd związany z oknem samouczka w powiązaniu z dziennikiem został usunięty.
Tryb Multiplayer:
- Wszystkie znane obejścia zostały usunięte.
- "Mgły wojny" są teraz zapisywane w danych postaci. Oznacza to, że postać pamięta poznane obszary mapy w obu trybach gry single i multiplayer (Internet i LAN), nawet, jeśli nie poruszała się jeszcze w danej grze.
- Błąd powodujący znikanie lub zamianę nazw postaci w grze w sieci LAN lub ClosedNet ("Ascaron Net"), został naprawiony.
- Pamięć fizyczna przeznaczona dla postaci, została zwiększona. Dzięki temu postać z dużą ilością małych przedmiotów w ekwipunku i błękitnym kufrze zostanie zapisana poprawnie.
- Wszystkie znane problemy związane z routerami i firewallami zostały naprawione.
- Zwróć uwagę, że - jeśli chcesz grać w grę w sieci - musisz na swoim routerze/firewallu otworzyć porty TCP 2005-2010 (porty domyślne) podobnie jak port 7064 (nowy port dla lobby w wersji 1.8), oraz port 12300 (stary port lobby w wersji 1.6.6.7).
- Po kolorowej nazwie postaci pojawia się teraz domyślny kolor: Na przykład, po czerwonej nazwie postaci wszystko, co dana postać powiedziała było wyświetlane w kolorze czerwonym. Taka sytuacja nie powinna mieć już miejsca; po nazwie postaci kolor wiersza tekstu zmieni się na domyślny.
- Kolo oznaczający odległość innych postaci od twojej pozycji działa teraz z kolorowymi nazwami postaci.
- Po opuszczeniu ClosedNet i przejściu bezpośrednio do OpenNet utworzenie nowej gry nie było możliwe. Błąd został rozwiązany.
- Szafki odwrócone w złą stronę już nie powinny się pojawiać w trybie Multiplayer.
- Wskrzeszenie nie może być już rzucana na innych graczy.
- Wskrzeszanie martwych przeciwników zostało poprawione.
- Czasami gra pozostawała aktywna pomimo pojawienia się komunikatu Połączenie utracone. Błąd został usunięty.
- Znane problemy związane z bohaterami w trybie Multiplayer zostały naprawione.
- Uratowana Serafia w rejonie startowym nie może być już powtórnie wynajmowana w celu uzyskania większej ilości runów.
- Przycisk "Posortuj przedmioty" ma teraz 2 sekundowe opóźnienie. Zostało ono wprowadzone by zapobiec szybkiemu wciśnięciu przycisku ponownie, co prowadziło do zawieszania się gry.
- Czasami przedmioty znikały z wyposażenia lub były zamieniane. Błąd został naprawiony.
- Płomień smoka będzie teraz widoczny dla wszystkich graczy na serwerze (dotychczas płomień był widziany tylko przez gracza, który pierwszy rozpoczął walkę ze smokiem.)
- Przeciwnicy nie nosili broni, gdy klient wszedł do obszaru lub regionu po raz pierwszy. Problem rozwiązano.
- Czasami niektóre z części zbroi nie były wyświetlane po zalogowaniu się postaci (na przykład kaptur maga był niewidoczny i konieczne było ponowne jego włożenie.) Problem został naprawiony.
- Czasami byli tworzeni przeciwnicy na zbyt niskim poziomie (szczególnie na bagnach pojawiały się grupy przeciwników na poziomie minimalnym zamiast maksymalnym). Problem rozwiązano.