W Fable wyróżniamy trzy rodzaje walki, wszystkie opisane poniżej.
Magia
Walcząc za pomocą mocy możemy nie tylko strącać przeciwników z daleka, lecz również rzucać różnego rodzaju czary ochronne czy wspomagające.
A jak każdy mądry mag wie, że lepiej posiadać jeden czar bardzo mocny i go używać najczęściej niż szukać kilku czarów naraz, które i tak dużo nie zdziałają.
Bardzo dobrymi czarami są Divine Fury oraz Physical Shield, więcej o nich w stosownych do tego działach. Na szczególną uwagę zasługuje Multi Strike, który w połączeniu z dobrą walką mieczem jest świetny na wszystko.
Walka wręcz
Tradycyjny sposób na pozbywanie się wszystkiego co się rusza i zawadza, normalne siekanie na prawo i lewo. Atakować chyba każdy umie, lecz blokowanie odgrywa wielką rolę, można nie tylko starać się odbić cios, ale również przeturlać obok wroga. Oczywiście ciosu kamiennego golema raczej ostrzem nie odbijemy...
Z zakupem lepszej broni lepiej czasem uważać, możemy kupić ciężki miecz, a po chwili obudzimy się w przysłowiowej "ręce w nocniku", co dokładniej znaczy, że nasza postać nie będzie w stanie za dobrze walczyć mieczem, ponieważ ma za mało siły i życia.
Walka dystansowa
Dobrze wytrenowany łucznik bez problemu powinien sobie poradzić z zdjęciem czyjejś głowy z karku. Łuk to w Fable na pewno nie snajperka, wystarczy tylko namierzyć odpowiednio na nadciągającego przeciwnika i przykładowo sprawić by zgubił nogi. Dla bardziej wybrednych jest celowanie FPP. Łuk ma jedną wielką zaletę w porównaniu do kusz - można regulować napięcie cięciwy, albo strzelamy seriami, a słabo, albo raz a porządnie. Niby nic, a oko cieszy...