Oblężenie plaży Greilyn
Poziom docelowy - 0
Opuściwszy rodzinne strony w poszukiwaniu sławy i pieniędzy, trafiasz wraz z swym najlepszym przyjacielem Drevinem, jako najemnik do armii Valdisa.
Na grzbiecie smoka przetransportowano was na plaże Greilyn. Dostaliście rozkaz zajęcia stanowiska w okopach, które przygotował oddział desantowy. Waszym zadaniem jest wspomożenie Valdisa w poszukiwaniach potężnego artefaktu. Niewiele o nim wiadomo poza tym, że znajduje się w pobliskim miejscu kultu znanym jako Świątynią Wybrzeża. Wiadomo też, że chronią go mieszkańcy wyspy - driady.
1. Obierz rozkazy od porucznika Jerinda
Kręci się gdzieś niedaleko (dosłownie), żaden problem do niego podejść i porozmawiać.
2. Zniszcz manekin za pomocą broni ręcznej
Podejdź i po prostu uderz go klikając prawym przysiskiem myszki (dalej PPM). Potrenuj na 3 manekinach.
3. Zniszcz manekin za pomocą broni dystansowej
Wyposaż swoją postać w łuk wciskając klawisz I i przeciągając łuk na ikonę ręki. Uderz przyciskając PPM na manekinie.
4. Zniszcz manekin za pomocą magii natury lub magii bojowej
Teraz magia. Wyposaż w księdze czarów swoją postać w jakiś czar i udeż w manekina.
5. Odbierz rozkazy od mordeńskiego porucznika Kargacka
Stoi przy bramie, nie sposób niezaóważyć.
6. Zniszcz skorupę drzewców
Zacznie się na ciebie drzeć i tak dalej oraz otworzy ci przejście dalej. Koniec treningu, pora na praktykę. W oddali znajdziesz skorupę z której wychodzą drzewce, znicz ją.
7. Udaj się na linię frontu
Po prostu idź dalej i przebijaj się przez wrogów. ?aden problem.
8. Wzmocnij siły po drugiej stronie jaskini
Przedostań się jaskinią do Świątyni Wybrzeża i pomóż Valdisowi. Również zadanie bezproblemowe.
Jeniec
Poziom docelowy - 3
Po zdobyciu Świątyni Wybrzeża Valdis nie nagrodził swych najemników, lecz zaatakował ich wraz z Mordenami.
Pozbawiono cie przytomności, a życie uratował ci Drevin zasłaniając cię w ostatniej chwili własnym ciałem.
Potem znalazły cię driady i zabrały do swojej nadrzewnej osady, Eirulanu, w charakterze więźnia. Już na miejscu udało ci się podłuchać więźnia imieniem Amren proszącego strażników o łagodne obchodzenie się z tobą...
Nie wiesz co jest przyczyną takiego zachowania.
1. Udaj sie do kuźni i poproś o kosz kamiennych osełek
Niewielki problem wyjść z więzienia i poszukać kuźni w pierwszym lepszym "szałasie".
2. Zanieś osełki do postarunku driad
Znajdują się na północ od miasta, wystarczy zjechać windą przy północnej bramie i podążać dalej.
3. Zabij wszystkich mordeńskich napastników i uwolnij driady
Uwolnij driary, a Celia nie obarczy cię za to wszystko winą. Tu rozegra się jedna z pierwszych bitew.
4. Pomów ze strażniczką Celią w postarunku driad
Wróć do zleceniodawczyni. Wzamian za pokazanie, że jesteś godny zaufania zwróci ci co najmniej namiastkę wolności.
Mordeńskie Wieże
Poziom docelowy - 3
Uwolnienie uwięzionych driad przydało ci splendoru, o którym większość jeńców może pomarzyć, ale pełne zaufanie i wolność musisz sobie jeszcze wywalczyć. W tym celu musisz spalić cztery mordeńskie wieże obserwacyjne rozlokowane w otaczającej Eirulan dżungli.
1. Odszykaj pierwszą mordeńską wieżę
Pierwsza znajduje się na północ od miasta.
2. Spal pierwszą mordeńską wieżę
Gdy ją znajdziesz uwolnij więźnia, z resztek klatki wyjmij jej kawałek. Weź go do ręki, podejdź do ogniska (użyj kawałek na ognisku) i użyj płonącą pochodnię na wieży. 1:0 dla nas.
3. Odszukaj i spal drugą mordeńską wieżę
Podążaj dalej ścieżkami, czyń tak jak w powyższym punkcie.
4. Odszukaj i spal trzecią mordeńską wieżę
Podobnie jak w punkcie 2 i 3.
5. Odszukaj i spal czwartą mordeńską wieżę
Ta wieża jest już nieco silniej broniona. Po spaleniu dostajemy kolejne zadanie.
6. Powróć do Celii - znajdziesz ją w Eirulanie, na Tarasach Więziennych
Zdaj raport Celii, miejmy nadzieje, że to będzie dowód na to by odzyskać wolność.
7. Pomów z Taar w Wielkim Hallu Eirulanu
Do Wielkiego Hallu nie trudno się dostać, wystarczy patrzeć na znaki przy windach. Taar odda ci twój ekwipunek zamian za Amulet Posłuszeństwa, który jest oznaką więźnia.
Zaraza
Poziom docelowy - 7
Spalenie wież strażniczych zdobyło ci szacunek driad.
Dzięki temu Taar mogła zdjąć z twej szyi Amulet Posłuszeństwa... Niestety, driady uważają teraz, że przenosisz w sobie śmiertelną zarazę. Z tego, co ci powiedziano, masz tylko jedną szansę na uzdrowienie - musisz udać się do elfickiej kapliczki na szczycie pasma górskiego w zachodniej dżungli Greilyn i napić się z bijącego tam źródła.
1. Odszukaj prastarą, elficją kapliczkę
Wchodząc, w teleport w zachodniej dżungli skręć pod górkę w lewo, miń posterunek driad i podążaj dalej na szczyt. Wewnątrz świątyni odnajdziesz drzwi, które na pierwszy rzut oka nie widać.
2. Odszukaj elficką fontannę
Błąkając się po korytarzach odnajdziesz bez trudu wielki hol z fontanną. W pomieszczeniu obok jest teleport.
3. Napełnij pustą fiolkę wodą z fontanny
To powinno udowodnić, że jesteś zdrowy oraz uleczyć chore driady.
4. Zgłoś się do Taar, która przebywa w Wielkim Hallu Eirulanu
Użyj stacjonarnego teleportu w pomieszczeniu obok i udaj się do Taar. W ogóle nie czujesz się inaczej przed i po, za to Taar wręcz wypytuje cię o to jak to było. Niezłe teksty lecą :)
7. Pomów z Taar w Wielkim Hallu Eirulanu
Do Wielkiego Hallu nie trudno się dostać, wystarczy patrzeć na znaki przy windach. Taar odda ci twój ekwipunek zamian za Amulet Posłuszeństwa, który jest oznaką więźnia.
Kolonia wygnańców driad
Poziom docelowy - 9
Udało ci się nie tylko napić wody z fontanny w elfickiej kapliczce, ale także napełnić nią fiolkę. Poproszono cię teraz o dostarczenie tego lekarstwa do kolonii wygnańców, w której mieszkają zarażone driady.
1. Odszukaj kolonię wygnańców
Kolonia znajduje się na południe od Eirulanu w dżungli. Przedzieranie się bez zaopatrzenia może się skończyć trochę źle.
2. Uratuj starca
Wchodząc na szczyt zobaczysz starca broniącego się przed zarażonymi driadami. Uratuj go, a powie ci o co poszło i doradzi ci co robić dalej.
Porzegnanie z Greilyn
Poziom docelowy - 10
Ocalony przez ciebie starzec interesuje się wszystkim, co jest związane z Azunitami, i nazywa się azunickim mędrcem.
Potwierdził on słowa Taar: na wschodnim brzegu Greilyn znajduje się portal prowadzący na główny kontynent. Ostrzegł cię też, że droga do niego prowadzi przez pieczary Kithraya.
1. Odszukaj pieczary Kithraya
Wystarczy cały czas podróżować w stronę wschodu. Wewnątrz spotkamy całe roje olbrzymich owadów.
2. Poszukaj wciąż żywych członków odziału Viksa
Przeszukaj pieczary, gdy dojdziesz do rozdroża skręć w lewo. Dla niedoświadczonych w boju, niektóre potwory mogą stanowić zagrożenie.
3. Zbadaj wschodnią część plaży Greilyn
Coś tutaj nie pasuje, coś dziwnego. Zbadaj to idąc dalej.
4. Zniszcz odłamek
Zdaniem jednego z ocalałych ludzi Viksa oraz azunickiego mędrca to sprawiło, że na panuje zaraza. Znajdziesz to wędrując dalej, powinno zagradzać ci drogę. Trudno tego odłamka nie zaóważyć :)
5. Wykorzystaj portal i opuść wyspę Greilyn
Zdaniem Viksa portal zaprowadzi nas na stały ląd - pustynię Azunitów. Podróżuj dalej zachodząc wciąż z wzgórza aż dojdziesz na plażę.
Sekret pustyni Azunitów
Poziom docelowy - 14
Batalion żołnierzy z Fortecy Kamiennych Wichrów szuka potężnej broni Azunitów. Powiedzieli ci jednak, że wskazówki, co do miejsca jej ukrycia są zażarcie chronione przez waleczną rasę pustynnych stworzeń znanych jako Skathowie.
1. Odszukaj Tablicę Ślepoty
Podążaj tak jak wskazuje strzałka. Ostrzegam - postacie bazowane na sile ognia mają tu spory problem - dużo potworów jest na ten rodzaj obrażeń dość uodporniona, zalecam magię natury lub cokolwiek co zadaje obrażenia od lodu. Każdej tablicy pilnuje boss, nie są słabi w pojedynkę. Również ostrzegam przed małymi potworkami kopiącymi tunele w ziemi :)
2. Odszukaj Tablicę Życia
Podążaj dalej za strzałką.
3. Odszukaj Tablicę Śmierci
Tutaj radzę się już trochę zaopatrzyć w jakieś środki opatrunkowe :)
Podążaj dalej za strzałką.
4. Odszukaj tablicę wzroku
Podążaj za strzałką. Ostatni boss nie odda tak łatwo tablicy, jest dość twardy.
5. Rozmieść cztery kamienne tablice i dowiedz się jak dotrzeć do Zaginionego Skarbca Azunitów
Niedaleko przed tobą powinno znajdować się to miejsce. Zejdź na doł krętymi schodami. Tam wejdziesz do ogromnego holu - w każdym jego rogu znajduje się postument, na, którym należy umieścić odpowiednią tablicę. Po umieszczeniu każdej po kolei zacznie się poklei na posadce rysować wzór. Po umieszczeniu wszystkich odbierz mapę ze stolika. Zaznaczono na niej położenie Zaginionego Skarbca Azunitów.
Zaginiony Azunicki Artefakt
Poziom docelowy - 15
Dzięki kamiennym tablicom wiesz już, jak trafić do Zaginonego Skarbca Azunitów. Odszukaj go i zdobądź ukrytą w nim broń.
Niektórym sprawia trudność dotarcie do tego Skarbca, lecz nie jest to problemem - wystarczy cały czas kierować się w nieznane w kierunku, jaki wskazuje strzałka.
W tej części main questu napotkasz dziwne posągi trzymające w rękach lustra. Na niewielkiej piaskowej kolumnie znajdziesz kryształ, rusz się i zobacz co jest za nim :)
Znajdziesz tam słup światła, poustawiaj tak posągi by wszystkie odbijały światło oraz aby trafiło ono w kryształ. Otworzy się przejście. Teraz zabieramy się za część praktyczną...
1. Odszukaj Zaginiony Skarbiec Azunitów
Kieruj się tradycyjnie za strzałką, lecz wspieraj się także diagramem, jaki wcześniej otrzymałeś. Droga jest dość długa, lecz jeżeli posiadasz w drużynie kogoś zadającego obrażenia od lodu to nie problem.
2. Zdobądź oręż Azunitów
Wejdź do skarbca i odszukaj to "coś". Potrzebny jest on ludziom z Fortecy Kamiennych Wichrów.
3. Porozmawiaj z elfickim duchem w Zaginionej Dolinie Azunitów
Tytuł mówi sam za siebie, znajdź go i pogadaj z nim :) chyba problemu z jego znalezieniem mieć nie będziesz - z nikąd obok ciebie materializuje się jakaś postać. Ma coś bardzo ważnego dla ciebie...
Forteca Kamiennych Wichrów
Poziom docelowy - 17
Przodek z Zaginionego Skarbca Azunitów wiele ci powiedział... Wychodzi na to, że wywodzisz sie w prostej linii od samego Azunaia - co tłumaczy fakt, że korzystanie z misy nie zrobiło ci żadnej krzywdy.
Musisz teraz udać się do Fortecy Kamiennych Wichrów w celu aktywowania mocy miski i wsparcia stacjonujących tam żołnierzy.
1. Porozmawiaj z przodkiem, aby dostać się do Fortecy Kamiennych Wichrów
Czeka na ciebie w jaskini powyżej, na północ od wejścia do skarbca. Otworzy ci przejście do Fortecy.
2. Zabierz artefakt do Fortecy Kamiennych WichrówWiesz już, że stacjonujący tam żołnierze długo nie powalczą bez tego artefaktu, zanieś im go.
Ostrzegam, dla postaci, które już wcześniej miały problemy z przedostaniem się dalej, teraz mogą mieć jeszcze większy problem. W samej fortecy można spotkać wielu rycerzy wspieranych przez magów, nie są specjalnie twardzi, lecz w grupie mogą stworzyć zagrożenie. Wejście na boczne tarasy znajduje się na końcu długiego dziedzińca.
3. Odszukaj dowódcę
Ktoś musi przecież dowodzić stacjonującymi tu ludźmi, odnajdź ich dowódcę. Kręci się gdzieś przy bramie. Czeka cię spora walka przed ową bramą.
4. Wejdź do zewnętrznych komnat skarbca Fortecy Kamiennych Wichrów
Najpierw pierwszy klucz otrzymasz od kapitana Dathry'ego. Przeszukaj dokładnie pomieszczenia. Da ci również poboczne zadanie - odnaleźć w bocznych pomieszczeniach zaginionych ludzi oddziału.
5. Odszukaj klucz do wewnętrznych komnat skarbca Fortecy Kamiennych Wichrów
Kapitan martwi się o swojego porucznika. Odnajdź go, on da ci klucz do wewnętrznych komnat. Znajduje się na prawym tarasie patrząc od strony, z której przyszedłeś na dziedziniec fortecy.
6. Wejdź do wewnętrznego skarbca Fortecy Kamiennych Wichrów
Wejdź do środka.
7. Aktywuj azunicki artefakt
We wnętrzu odnajdź coś, co płonie jasnoniebieskim płomieniem, zanuż w tym miskę.
8. Zanieś aktywny azunicki artefakt kapitanowi Dathry'emu
Po prostu dostarcz mu go, a on już powie ci, co i jak dalej. Przy okazji powróć do posągu z aktywnym artefaktem.
9. Wejdź do Świątyni Xerii
Nie trzeba opisywać...
Świątynia Xerii
Poziom docelowy - 19
Valdis i Arcymag weszli do Świątyni Xerii w samym sercu Fortecy Kamiennych Wichrów. Oby azunicki artefakt okazał się tak potężny jak się o nim mówi - będziesz potrzebować potężnej mocy, aby ocalić fortecę.
1. Oczyść z wrogów Świątynie Xerii
Wybij wszystkich wrogów w świątyni, niektórzy z nich poukrywali się.
2. Umieść azunicki artefakt na posągu
Odszukaj posąg i umieść na nim aktywny artefakt.
3. Odszukaj odłamek
Przeszukaj dokładnie świątynie, z tego odłamka jeszcze wyłaniają się niespokojne dusze. Najlepiej udaj się do miasta po jakąś ekipę oraz środki opatrunkowe.
4. Zniszcz trójgłowa olbrzumiego na dziedzińcu świątynnym
Jest słaby, w 2-3 powinnieneś dać radę. Zajmij się najlepiej jedną głową, ponieważ potrafią się leczyć. Pamiętaj, że nie możesz tutaj otworzyć portalu.
5. Zniszcz odłamek
6. Przejdź przez portal prowadzący do Aman'lu
Użyj portalu by dostać się do twojego rodzinnego miasta.
Na tym etapie kończysz Akt I.