Gra
Co to Age of Conan - Hyborian Adventures?Age of Conan to gra Massively Multiplayer Online (MMO) osadzona w świecie Conana stworzonego przez Roberta E Howarda.
Co to właściwie jest MMO?
MMO, czyli Massively Multiplayer Online Game (Wieloosobowa gra z pośrednictwem internetu), gracze łączą się z internetem i trafiają to w pełni trójwymiarowego świata gry, wraz z tysiącami innych graczy. W świecie każdy może grać z lub przeciwko innym graczom, na serwerach postawionych przez producenta.
Czy gra ma elementy ma trybu dla jednego gracza?
Pierwszy etap gry, będzie rozgrywany w trybie dla jednego gracza. Stworzysz własnego bohatera w oparciu o realia świata oraz przeżyjesz pierwsze przygody. Dalsza część gry będzie rozgrywać się w internecie.
Czy gra toczy się w czasie rzeczywistym?
Gra będzie bardzo dynamiczna, znajdziemy w niej nowatorskie elementy np. złodzieje będą potrzebować zręcznych palców, aby rozbroić zamek. System gry będzie wymagał szybkich reakcji!
Dzięki nowatorskiemu systemowi kontroli, gracz będą wstanie opanować wszystkie umiejętności bojowe i wykorzystać je na polu bitwy. Podczas gry, najbardziej wytrwali gracze, będą zmienić system walki na swój własny!
Czego możemy oczekiwać po grze?
Niesamowitych misji (Nie będziemy wysyłać graczy, żeby pozbyć się lokalnej populacji szczurów, obiecujemy!), niezwykłych lokacji, ogromnych bitew i oblężeń.
Na początku będziemy grali samotnie, gdzie rozpocznie się twoja przygoda w świecie Króla Conana, a gdy już zdobędziesz moc i zdolności umożliwiające przetrwanie, wtedy „świat się otworzy” (przejście na tryb online) pełen ekscytujących przygód. Świat ten możesz przemierzać samotnie lub wraz innymi graczami.
Więc będę potrzebował połączenie z internetem?
Tak, łącze internetowe jest wymagane do gry w Age of Conan.
System gry oparty jest na poziomach, czy na umiejętnościach?
Gram oparta jest na systemie zdobywania poziomów, im będziesz silniejszy, tym więcej przygód będziesz mógł przeżyć, między innymi będziesz mógł wziąć udział w epickich bitwach na terenie całej Hyborii!
Iloma klasami będziemy mogli zagrać?
Przez pierwsze pięć poziomów będziesz, obywatelem, Cimmeri, Aquiloni lub Stygiani, bez klasy. Dalej na poziomie piątym będziesz mógł wybrać jedną z czterech podstawowych klas: Maga, Kapłana, Łucznika lub Żołnierza. Na poziomie dwudziestym będziesz mógł wybrać ostateczną klasę, która rozwinie wcześniej wybraną. Więcej na temat klas przeczytacie tutaj. here.
Czy będzie możliwość walk GvG (Gracz vs Gracz)?
Tak, GvG (PvP, Player versus Player) będzie głównym motywem rozgrywki w Age of Conan. Postaramy się skupić, aby właśnie ta część gry sprawiała najwięcej przyjemności, „brutalności”, akcji i byłą wybalansowana. W grze będą trzy tryby walk Gracz vs Gracz:
- ”Pijackie burdy” jest to unikatowy, zabawny i bardzo „conanowski” tryb GvG. Gdziekolwiek, każdy gracz, bez względu na poziom, będzie mógł walczyć w barach i tawernach na całym świecie. Zdolności bojowe będą zależały od tego jak bardzo postać jest pijana i czym się upiła! Niektóre trunki zwiększa efektywność ciosu, lecz zmniejszą szanse trafienia i odwrotnie.
- Mini gry GvG wybór trybu mini-gry, „Ten który utrzyma się na nogach”, „Król wzgórza” i inne (znane tryb z gier FPS), będą unikalnym motywem w AoC. Walki te będą odbywać się na obszarach przeznaczonych i stworzonych do walk między graczami. Aby wybalansować ten system walk, zostanie wprowadzone, ze postać automatycznie będzie awansować do 80 poziomu, tylko na czas trwania pojedynku/ów.
- Ogromne epickie bitwy - Są to zakrojone na wysoką skalę walki GvG, gdzie gildie graczy będą mogły budować miasta na obrzeżach królestw i walczyć w monumentalnych bitwach. Wyobraź to sobie! Wojownicy będą dosiadać wierzchowców, koni lub wielbłądów, formacje wojskowe charakterystyczne dla różnych ziem, walące się mury i przełamywanie szyku wroga!
Jak będzie wyglądał system walk?
W tej chwili przewidziane są trzy główne tryby walk. Każdy z nich będzie znacząco różny i dynamiczny.
Co to "Real Combat"?
To nasz rewolucyjny systemy punktowy do walk w zwarciu. Unikalnym aspektem tego systemu będzie to, że możesz uderzyć dokładnie tam, gdzie będziesz chciał. System ten pozwoli graczom na precyzyjne, łączone, cięcia, tak aby stworzyć szalony, brutalne i efektowne cięcia i pchnięcia oraz łączyć ich w kombinacje i specjalne ataki. Powinieneś czuć siłę uderzenia przy każdym ciosie, który zada postać!
"Real Combat" jest łatwy do opanowania i zapewni znacznie inne wrażenia niż tradycyjne, powolne, systemy walk w cRPGach. Kiedy użyjesz go pierwszy raz, nawet nie zdasz sobie sprawy, że go używasz. Dopiero kiedy nabierzesz więcej doświadczenia, ataki staną się szybsze i zaczną ze sobą harmonizować. A kiedy opanujesz kombinacje ciosów, staniesz się prawdziwą „tańczącą maszyną śmierci”. Podobny system jest także używany w łucznictwie i rzucaniu czarów. System ten również pozwala łączyć strzały i czary w niespotykane do tej pory kombinacje.
System ten będzie funkcjonował również w walkach na wierzchowcach.
Co macie na myśli mówiąc „Walki w szyku”?
Jest to całkowicie nowy motyw w grach wieloosobowych. We wcześniejszych grach cRPG, po przez kilknięcie ikonki, mogliśmy ustalić szyk naszej drużyny, znamy to m.in. z serii Baldur’s Gate. W Conanie nie tylko będziemy mogli wybierać formacje, lecz kontrolować swojego bohatera, bohaterów niezależnych, a nawet innych graczy. Lider drużyny będzie mógł wybrać formacje i ograniczyć swobodę (wolę) innych graczy i NPCów, którzy są w ów formacji. Ustawienie szyku jest kompatybilne z jego przemieszczaniem, dodaje również korzyść w postaci ochrony drużyny z każdej strony. Formacja daje również korzyści w postaci bonusów wszystkim członkom. Ważne jest również, aby wybrać odpowiednią formację, żeby przetrwać.
A co z „oblężeniami”?
Gracz będą mogli współdziałać i wspólnie budować miasta, mury, wieże i baszty, chroniące ich domu, warsztaty i kupców. Również siły zła (sztuczna inteligencja) będą budować miasta, tak jak w RTSach (Real Time Strategy), ale również będą napadać i oblegać inne miasta. A gracz będzie otrzymywał ostrzeżenie, żeby wrócił na czas do domu, aby chronić twierdzę przed katapultami i tysiącami potworów, którzy tylko czekają by ją złupić.
Taki rodzaj bitew świetnie komponuje się ze światem Hyborii i dostarczy graczom wiele przyjemności, podczas masowych starć.
Świat Conana
W jakim momencie trafiamy do świata Conana?Akcja rozgrywa się zaraz po wydarzeniach z książki Robert E. "The Hour of the Dragon" (Godzina Smoka). W tym momencie Conan jest królem Aquilonii. Książka ta jest świetnym zwiastunem do innych powieści Howarda i zarazem świetnym punktem do znużenia się w uniwersum Howarda.
Czy będzie można „być Conanem?
Nie, Conan nie jest postacią, którą będziemy mogli zagrać, jednak będzie można grać w jego królestwie. Podczas gry będzie można udać się śladami Conana i przeżyć alternatywną wersje jego przygód, a nawet poznać samego Conana. Wraz ze wzrostem autorytetu będziesz mógł przebywać coraz bliżej Króla Aquilonii, wśród jego świty, a kto wiem, może kiedyś usiądziesz z nim przy jednym stole...
Jak dokładnie wzorowaliście się na tym co napisał Howard?
Świat stworzony przez Howarda był mrocznym i pustynny, a naszym celem jest, aby jak najdokładniej oddać jego atmosferę. Pierwsze prace Howard rozpoczął przed 1930, czyli przed drugą wojną światową i długo przed „seksualną rewolucją” w latach sześćdziesiątych, więc wiele rzeczy w jego książkach może wydawać się współcześnie dziwne, zadamy sobie wiele trudu, aby oddać całą konwencje tego świata. Miedzy innymi to, że świat polityki w uniwersum Conana nigdy nie był stabilny i mamy nadzieję zachować ten element i pozostawić go właśnie takim!
Ile będzie wynosić opłata z grę?
Cena opłaty za grę nie jest jeszcze ustalona, ale na pewno gra będzie „płatna”.
Główne
Kiedy gra ma zostać wydana?Wydanie Age of Conan przewidywane jest na czwarty kwartał 2007 roku, a zamknięta beta ma trwać od lata 2006.
Czy będzie beta?
Zamknięte testy gry rozpoczęły się latem 2006 roku, więcej informacji na ten temat będzie pojawiać się na stronie. Odwiedzaj oficjalną stronę, a dowiesz się więcej.
Na jakie platformy gra zostanie wydana?
Gra jest tworzona na komputer (PC) o programie operacyjnym Windows. Kompatybilna z Windows Vista.
Czy gra będzie wymagała abonamenty jak w przypadku innych MMO, czy będzie darmowa tak jak niektóre gry FPS i RTS online?
Gra będzie oparta na abonamencie. Aby w nią gracz będzie należało płacić miesięczny abonament.