Mnóstwo akcji i różnorodności
Gra "Two Worlds" łączy niezwykle dynamiczny i wyrafinowany system walki ze swobodą przemierzania świata, jakiej jeszcze nie było w tym gatunku komputerowej rozrywki.Niesamowita gra fabularna - najważniejszym celem projektu Two Worlds jest wypuszczenie na rynek PC i Xboxa 360 wyśmienitej gry RPG, w której gracze będą mieli prawdziwe możliwości kształtowania świata przez własne czyny - do stopnia niespotykanego wcześniej w innych tytułach. Zapowiedź ta będzie poparta znakomitą, nieliniową fabułą, oszałamiającą grafiką i niesamowitymi scenami walki. W celu przyciągnięcia masowego odbiorcy złożoność gry zostanie osiągnięta przede wszystkim dzięki różnorodnym ważnym decyzjom podejmowanym przez gracza, natomiast interfejs użytkownika będzie uproszczony.
Ekscytująca, widowiskowa i wymagająca walka - System walki jest łatwy do opanowania, a liczne możliwości do wyboru zachęcają do eksperymentowania z różnymi stylami i umiejętnościami. Znakomite manewry i dynamiczna choreografia zapewniają fascynującą zabawę.
Silne wrażenie sensu i celu - gra "Two Worlds" oznacza sensowność rozgrywki. Dynamiczny świat gry pozwala na poważne wydarzenia, takie jak: przejmowanie miast przez różne stronnictwa, obalania władców, eliminowanie całych organizacji itd.
Nieograniczona swoboda eksperymentowania - gra zachęca do swobodnego przemierzania i badania świata. Gracze będą znajdywać własne sposoby pokonywania trudności, rozwiązywania problemów i wykonywania zadań. Będą też otrzymywać nagrody od poszczególnych stronnictw w zależności od skutków ich działań.
Wielka swoboda
Najbardziej widocznym aspektem rozgrywki jest swoboda zmieniania świata i kształtowania jego historii. Innymi ważnymi cechami są nieograniczony rozwój postaci i emocjonująca, widowiskowa walka. Gracz jest zachęcany do eksperymentowania ze światem gry, badania skutków dobrych i złych uczynków, i szukania najbardziej zadowalających rozwiązań problemów. Rozgrywka została zaprojektowana w taki sposób, by występowały w niej długoterminowe skutki ważne dla gracza i zapewniające mu możliwość zmiany statusu. Zastrzyk adrenaliny, towarzyszący częstym walkom, będzie stanowić potężną krótkoterminową motywację do kontynuowania danej sesji rozgrywki.Gra zapewnia nietypową możliwość wpływania na jej świat - na skalę niespotykaną wcześniej w innych grach RPG. Swoboda wyboru (na przykład dołączania do różnych organizacji lub zdradzania ich) oraz znaczenie każdej decyzji stanowią zasadnicze mechanizmy, których celem jest wywołanie poczucia sensowności gry.
Zależnie od swojej metody rozwiązania problemu gracz może zdobywać lub tracić reputację u różnych organizacji, zyskiwać lub tracić dostęp do różnych możliwości, otrzymywać oferty nowych zadań i odblokowywać nowe miejsca. Gracz musi na przykład zdecydować, czy pomoże miastu w walce z najazdem orków, czy też potajemnie otworzy bramy w celu wpuszczenia agresorów. Druga z tych decyzji spowoduje rzeź mieszkańców i przejęcie miasta przez hordę barbarzyńców. Gdy gracz ponownie odwiedzi to miejsce, będzie ono zamieszkane i zarządzane przez orków, chyba że w międzyczasie ludzie przybędą wyzwolić miasto. Świat gry żyje własnym życiem, lecz gracz może na nie wpływać. Sztuczka polega na wyszukiwaniu właściwych "sznurków" i umiejętnym ich pociąganiu.
Artykuł pochodzi z oficjalnej strony gry Two Worlds.