Wielu "konsolowców" gdybało nad rozwiązaniem użycia pada w Dragon Age: Origins. Naszpikowana czarami i umiejętnościami gra zdawać by się mogło, iż będzie wymagać masy przycisków do wygodnego grania. Nie ma się jednak co obawiać. Dzięki zastosowaniu ciekawego interfejsu, który bardzo przypomina tez z Mass Effect, gra zapewnia ogromną radość z zabawy.
Jak to będzie wyglądać w praktyce?
Za pomocą prawego i lewego bumpera w bardzo dynamiczny sposób będziemy przełączać się pomiędzy czterema dostępnymi bohaterami. Po czym dzięki prawemu triggerowi będziemy w stanie wydać każdej postaci szereg rozkazów i poleceń. Po okrągłym menu przywoływanym za pomocą triggera będziemy poruszać sięza pomocą lewego analoga, zaś przycisk A będzie służył do zatwierdzenia czynności, a przycisk B do anulowania.
Pośpiech? Zbędny. Wszystko dzięki automatycznemu zapauzowaniu gry po wejściu w koliste menu. Dzięki temu spokojnie będziemy mogli przejść z głównego menu czynności do konkretnych możliwości z nią związanych.
Dla tych, których taki sposób by nużył - zastosowano drugie rozwiązanie. System skrótów nadaje walce większej dynami. Do przycisków X, Y, B będzie można przypisać wybrane czary, uderzenia i przedmioty.
Niezależnie czy skorzystamy z dynamicznego użycia umiejętności posiadanych "pod ręką", czy też z kolistego menu - będzie potrzeba poświęcić trochę czasu na przyzwyczajenie się do sterowania w grze na konsolach.
Warto jeszcze zapoznać się z wrażeniami jednego z redaktorów serwisu EuroGamer, który o sterowaniu w Dragon Age: Początek na XBOXie mówi następująco:
"W wersji pecetowej na dole ekranu jest wyświetlany pasek z kolejnymi czynnościami. Wersja konsolowa ma natomiast coś przypominającego kołowe menu znane z Mass Effect. Jednak ta koncepcja ewoluowała: po wciśnięciu prawego spustu pada pojawia się kołowe menu, pozwalające na wybranie jednej z grup podstawowych czynności - czarów, umiejętności lub przedmiotów. Następnie przechodzi się do drugiego kółka, gdzie wybiera się konkretne magiczne ataki lub rodzaj stawianej pułapki. Przywołanie tej funkcji powoduje zatrzymanie gry, ale jeżeli ktoś woli walkę w czasie rzeczywistym, to może skorzystać z dwóch pasków, na których do poszczególnych czynności przypisano przyciski znajdujące się na przodzie pada. Za pomocą "bumperów" (przycisków umieszczonych nad spustami) gracz przełącza się pomiędzy członkami drużyny".