Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Sterowanie w Dragon Age na konsolach

Sterowanie w Dragon Age na konsolach

Data opublikowania: 09.07.2009, 15:38
Tagi: dragon age: początek, dragon age: origins, da:o, bioware, greg zaschuk

Wielu "konsolowców" gdybało nad rozwiązaniem użycia pada w Dragon Age: Origins. Naszpikowana czarami i umiejętnościami gra zdawać by się mogło, iż będzie wymagać masy przycisków do wygodnego grania. Nie ma się jednak co obawiać. Dzięki zastosowaniu ciekawego interfejsu, który bardzo przypomina tez z Mass Effect, gra zapewnia ogromną radość z zabawy.

Jak to będzie wyglądać w praktyce?

Za pomocą prawego i lewego bumpera w bardzo dynamiczny sposób będziemy przełączać się pomiędzy czterema dostępnymi bohaterami. Po czym dzięki prawemu triggerowi będziemy w stanie wydać każdej postaci szereg rozkazów i poleceń. Po okrągłym menu przywoływanym za pomocą triggera będziemy poruszać sięza pomocą lewego analoga, zaś przycisk A będzie służył do zatwierdzenia czynności, a przycisk B do anulowania.
Pośpiech? Zbędny. Wszystko dzięki automatycznemu zapauzowaniu gry po wejściu w koliste menu. Dzięki temu spokojnie będziemy mogli przejść z głównego menu czynności do konkretnych możliwości z nią związanych.

Dla tych, których taki sposób by nużył - zastosowano drugie rozwiązanie. System skrótów nadaje walce większej dynami. Do przycisków X, Y, B będzie można przypisać wybrane czary, uderzenia i przedmioty.

Niezależnie czy skorzystamy z dynamicznego użycia umiejętności posiadanych "pod ręką", czy też z kolistego menu - będzie potrzeba poświęcić trochę czasu na przyzwyczajenie się do sterowania w grze na konsolach.

Warto jeszcze zapoznać się z wrażeniami jednego z redaktorów serwisu EuroGamer, który o sterowaniu w Dragon Age: Początek na XBOXie mówi następująco:
"W wersji pecetowej na dole ekranu jest wyświetlany pasek z kolejnymi czynnościami. Wersja konsolowa ma natomiast coś przypominającego kołowe menu znane z Mass Effect. Jednak ta koncepcja ewoluowała: po wciśnięciu prawego spustu pada pojawia się kołowe menu, pozwalające na wybranie jednej z grup podstawowych czynności - czarów, umiejętności lub przedmiotów. Następnie przechodzi się do drugiego kółka, gdzie wybiera się konkretne magiczne ataki lub rodzaj stawianej pułapki. Przywołanie tej funkcji powoduje zatrzymanie gry, ale jeżeli ktoś woli walkę w czasie rzeczywistym, to może skorzystać z dwóch pasków, na których do poszczególnych czynności przypisano przyciski znajdujące się na przodzie pada. Za pomocą "bumperów" (przycisków umieszczonych nad spustami) gracz przełącza się pomiędzy członkami drużyny".

Powiązane newsy

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.