Umiejętności - Fallout 2
Zareklamuj się na Strefie »
Nie masz jeszcze konta?
» Zarejestruj się
» Przypomnij hasło
Umiejętności

Umiejętności

Ręczna broń palna

Broń ręczna"Użytkowanie, konserwacja i ogólna znajomość ręcznej broni palnej - pistoletów, rewolwerów, pistoletów maszynowych i karabinów." Umiejętność zależna od Zręczności. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce za pomocą lekkiej broni ręcznej - pistolety, karabiny, lekka broń maszynowa.

Broń ciężka

Broń ciężka"Użytkowanie i konserwacja naprawdę ciężkich spluw - wielolufowych karabinów maszynowych, wyrzutni rakiet, miotaczy ognia." Umiejętność zależna od Zręczności, chociaż do używania niektórych broni potrzebna jest duża Siła. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce za pomocą ciężkych karabinów maszynowych, miotaczy płomieni itp.

Broń energetyczna

Broń energetyczna"Konserwacja i ładowanie broni energetycznych. Wiedza, jak uzbroić i posłużyć się bronią wykorzystującą technologię laserową lub plazmową." Umiejętność zależna od Zręczności. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce za pomocą broni strzelających ładunkami energetycznymi - karabinami laserowymi, plazmowymi lub podobnymi.

Walka wręcz

Walka wręcz"Suma wschodnich sztuk walki, boksu i innych technik walki bez broni. Zasady prowadzenia boju za pomocą samego ciała." Umiejętność zależna od Zręczności i Siły. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce bez używania broni - jedynie za pomocą pięsci lub nogi.

Broń biała

Broń biała"Zasady posługiwania się bronią białą - kastetami, nożami, młotami, włóczniami itd. - w bezpośrednim starciu." Umiejętność zależna od Zręczności i Siły. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce za pomocą broni niepalnej - nożami, młotami, dzidami itp.

Rzucanie

Rzucanie"Umiejętność posługiwania się bronią miotaną - ciskanie nożami, włoczniami i granatmi." Umiejętność zależna od Zręczności. Określa szansę trafienia przeciwnika w walce na dystans za pomocą granatu, noża czy innego zaostrzonego kawałka drzewa.

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc"Podstaowa umiejętność medyczna, wykorzystywana do leczenia skaleczeń, otarć i innych pomniejszych dolegliwości. Opatrzenie ran jest na krótką metę w stanie zniwelować więcej obrażeń niż sam odpoczynek." Umiejętność zależna od Prcepcji i Inteligencji. Za udane użycie tej umiejętności dostajemy punkty doświadczenia.

Leczenie

Leczenie"Sztuka uzdrawiania poważnych ran i okaleczonych kończyn. Bez zastosowania umiejętności leczenia, powrót tych ostatnich do pełnej sprawności trwa o wiele dłużej." Umiejętność zależna od Prcepcji i Inteligencji.

Skradanie się

Skradanie się"Zdolność skrytego przemieszczania się, połączona z biegłością w kamuflażu. Umiejętnie zastosowane, poważnie utrudni twoje wykrycie. Podczas skradania tryb biegu nie jest dostępny." Umiejętność zależna od Zręczności.

Otwieranie zamków

Otwieranie zamków"Umiejętność otwierania zamków bez właściwego klucza. Posługiwanie się wytrychami (klasycznymi lub elektronicznymi) bradzo w tym pomaga." Umiejętność zależna od Percepcji i Zręczności. Udane otwarcie zamka to dodatkowe punkty doświadczenia (na ogół 25 pkt, ale są też drzwi za 50 pkt.).

Kradzież

Kradzież"Zdolność czynienia cudzych rzeczy własnymi. Okradać można zarówno osoby (najlepiej zakradając się od tyłu), jak i miejsca." Umiejętność zależna od Zręczności. Udane użycie tej umiejętności to dodatkowe punkty doświadczenia. Ale nawet przy poziomie umiejętności 300% żadna kradzież nie jest pewna.

Pułapki

Pułapki"Umiejętność wykrywania i usuwania pułapek, jak również podkładania ładunków wybuchowych." Umiejętność zależna od Percepcji i Zręczności. Określa szansę na rozbrojenie pułapki. W przypadku udanej akcji dostaniemy punkty doświadczenia.

Nauki ścisłe

Nauki ścisłe"Obejmują wiele zaawansowanych dziedzin, takich jak m.in. informatyka, biologia, fizyka i geologia." Umiejętność zależna od Intelignecji. Pozwala na wyciąganie użytecznych informacji z komputerów, dodatkowe opcje dialogów z naukowacami itp.

Naprawa

Naprawa"Praktyczne zastosowanie znajomości nauk ścisłych. Naprawianie zepsutego wyposażenia, maszyn oraz urządzeń elektronicznych." Umiejętność zależna od Intelignecji.

Retoryka

Retoryka"Sztuka efektywnego komunikowania się, przekonywania innych do własnego zdania, oraz łgania w sposób wykluczający przyłapanie." Umiejętność zależna od Charyzmy. Wpływa głównie na przebieg dialogów.

Handel

Handel"Umiejętność uzyskiwania lepszych cen na sprzedawane i kupowane przedmioty." Umiejętność zależna od Charyzmy. Im wyższy poziom umiejętności tym mniej płacisz za sprzęt i uzyskujesz lepsze ceny przy sprzedaży zbędnego ekwipunku.

Hazard

Hazard"Teoria i praktyka zakładów. Umiejętność grania w karty, kości i inne gry hazardowe." Umiejętność zależna od Szczęscią. Albo się wygra albo się przegra.

Sztuka przetrwania

Sztuka przetrwania"Praktyczna znajomość zasad życia nia niezamieszkałych terenach, umiejętność korzystania z darów natury (i materiałów rozszczepialnych). Wiedza o florze i faunie." Umiejętność zależna od Wytrzymałości i Intelignecji. Objawia się głównie opcją omijania stad co groźniejszych stworzeń i spotykania niecodziennych zdarzeń i osób czyli tak zwanych special encounters.

Wyszukiwarka

Zainteresował Cię temat? Chcesz przeczytać więcej? Znajdź podobne artykuły dzięki naszej wyszukiwarce:

Komentarze

Brak komentarzy. Może będziesz pierwszy?

Napisz komentarz

Komentowanie tylko dla zalogowanych użytkowników.